زندگی خوب
افزايش آگاهي براي زندگي شاد و سالم

لرزش دست ها را جدی بگیرید ::.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

لرزش دست ها در انسان از جمله مشکلاتی است که ممکن است انسان را در هر سنی گرفتار کند. لرزش دست‌ها هنگام عصبانیت، اضطراب، خستگی بیش از حد، ورزش‌های پراسترس و کار زیاد روزمره از موارد شایعی است که در اکثر بیماران به چشم می‌خورد.

لرزش دست ها می‌تواند در اثر بیماری‌های عمومی مثل سوءتغذیه یا ضعف باشد، یا در اثر مشکلات غددی مثل پرکاری تیروئید که لرزش و تعریق دست‌ها از علائم آن است. همچنین لرزش دست ها می‌تواند جنبه ارثی داشته باشد که این نوع لرزش در سنین پایین‌تر شروع شده و در شرایط خستگی و استرس بیشتر می‌شود و با دارودرمانی مناسب قابل کنترل است.

چه موقعی لرزش دست ها را باید جدی گرفت؟


مواقعی که لرزش دست ها در سنین پایین‌تر شروع می شود یا با علائم دیگری همراه است یا با گذشت زمان بیشتر شده و پیشرفت می کند، باید جدی گرفته شود. در بیماری‌های ارثی یا اکتسابی مانند بیماری‌های تحلیل برنده مغز مثل MS (ام اس)، یا بیماری‌های مخچه‌ای یا پارکینسون این نوع لرزش‌ها دیده می‌شوند.

نوعی از لرزش دست که هم در میانسالی و هم کهنسالی دیده می‌شود، در اثر ابتلا به بیماری پارکینسون است که این بیماری به علت کم شدن رنگدانه‌های غدد قاعده‌ای مغز رخ می دهد و همراه با کندی حرکات بدن، سفتی و خشکی اندام‌ها بوده و به لحاظ ماهیت پیشرونده آن باید تحت درمان متخصص مربوطه قرار بگیرد.

بیماری MS نیز می‌تواند با لرزش دست ها و عدم تعادل خود را نشان دهد که این جزو علائم هشداردهنده یک بیماری جدی است. آلودگی هوا، مسمومیت با فلزات سنگین از جمله سرب و کبالت نیز می‌تواند موجب لرزش دست ها در سنین پایین‌تر شود. مصرف موادمخدر و ترکیبات آمفتامین و داروهای روان‌گردان و استفاده بی‌رویه از داروهای اعصاب که به طور خودسرانه صورت می‌گیرد هم می‌تواند عامل لرزش دست ها شود. لرزش دست ها گاهی می‌تواند عارضه مصرف داروهایی باشد که برای درمان یک بیماری استفاده می شوند، مثلا سالبوتامول که در درمان تنگی نفس استفاده می‌شود.

مصرف بی‌رویه الکل در جوامع غربی، بی‌خوابی و شب زنده‌داری نیز یکی از علل ایجادکننده لرزش دست ها است. بنابراین برای پیشگیری از این عارضه باید از نظر تغذیه ای، به مصرف کافی سبزی ها، میوه‌ها و پروتئین توجه کرد و از مصرف بی رویه ی قهوه و چای و محرک‌های مغزی، داروهای روان‌گردان و خواب‌آور به صورت خودسرانه پرهیز کرد. همچنین در زمان آلودگی هوا باید از خروج غیرضروری از منزل خودداری نمود.
 





تاریخ: جمعه 17 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

آیا لاک برای ناخن ها مضر است؟ ::.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

برای حفاظت و مراقبت از ناخن، محصولات متنوعی وجود دارد که عبارتند از: جلادهنده و لاک ناخن، سفت کننده های ناخن، پاک کننده لاک ناخن (لاک پاکن کن)، سفیدکننده های صفحه ناخن و لبه های ناخن، خشک کننده لاک ناخن، مرطوب کننده ناخن، ساینده صفحه ناخن و برطرف کننده ریشه های دور ناخن...

لاک‌ناخن یک ترکیب تزیین‌کننده صفحه ناخن است که معمولا به صورت موقت مورد استفاده قرار می‌گیرد و شامل یک ماده معدنی رنگین است که در یک حلال فرار قرار گرفته است و یک ماده لایه ساز به نام نیتروسلولز که منشا گیاهی دارد و وقتی در سطح ناخن قرار می گیرد به خوبی به ناخن می چسبد و به آن جلا و درخشندگی می دهد. این لایه سلولزی نسبت به اکسیژن موجود در هوا نفوذپذیر است و به اکسیژن موجود در هوا اجازه می دهد که به راحتی وارد صفحه ناخن نشود و به ناخن استحکام ببخشد.

ضمنا این ماده گیاهی سلولزی، تبخیر آب صفحه ناخن را کاهش می دهد و مانع خشکی و شکنندگی ناخن می شود بنابراین افرادی که دارای ناخن های ضعیف و شکننده هستند می توانند با استفاده از لاک ناخن به میزان رطوبت ناخن ها بیفزایند و از آن به عنوان یک عامل درمانی استفاده کنند. غالبا مشاهده می شود که در معابر عمومی شیشه های محتوی لاک ناخن در معرض فروش قرار می گیرد که به هیج وجه مجوز وزارت بهداشت را ندارند و از ترکیبات غیراستاندارد تهیه شده و جز ضرر، چیز دیگری را عاید خریدار نمی کند.

از آنجایی که این ماده سلولزی به تدریج سفت و سخت می شود به آن یک ماده رزینی یا صمغ گیاهی اضافه می کنند که از سفتی و سختی سلولز بکاهد. لاک ناخن از 3 لایه درست شده است؛ یک لایه به نام لایه زیرین یا پوشش زیرین که به راحتی به صفحه ناخن می چسبد و مانع ترک خوردن لاک ناخن می شود. دومین لایه، لایه رنگین است و سومین لایه که در خارجی ترین قسمت لاک ناخن قرار می گیرد به لاک ناخن، خاصیت درخشندگی می دهد و مانع شکنندگی لاک ناخن می شود. عوارض مصرف طولانی مدت لاک ناخن عبارتند از زردرنگ شدن صفحه ناخن که معمولا پس از مصرف یک هفته ای از لاک قرمز رنگ و پاک کردن آن ظاهر می شود که پس از 2 هفته از پاک کردن لاک، خود به خود و بدون هیچ درمانی به حالت اولش برمی گردد و همچنین افرادی که نسبت به رزین یا صمغ موجود در لاک زمینه حساسیت دارند دچار اگزمای بافت های حاشیه صفحه ناخن می شوند.

مصرف لاک های غیرمجاز می تواند باعث خشک شدن ناخن و شکنندگی آنها شود و عوارض حساسیتی بسیار خطرناکی را به جا بگذارد. درون شیشه های لاک ناخن، اغلب گلوله های نیکلی وجود دارد که به عنوان مخلوط کننده اجزای مختلف لاک به هنگام تکان دادن عمل می کند و اشخاصی که نسبت به زیورآلات بدلی مانند النگو، گوشواره و گردنبند حساسیت دارند در برابر این نوع لاک ها دچار حساسیت های جلدی شدید خواهند شد.





تاریخ: جمعه 17 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

فواید متعدد دارویی عسل و دارچین ::.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

1. درمان بیماری های قلبی: مخلوطی از عسل و پودر دارچین را تهیه كنید و به جای مربا روی نان قرار دهید و به طور منظم در وعده صبحانه صرف كنید. این روش در كاهش كلسترول، جلوگیری از بروز حمله قلبی، تنفس راحت و تقویت ضربان قلب موثر است. بیماران مبتلا به حمله قلبی نیز با مصرف روزانه این مخلوط از حمله قلبی بعدی در امان خواهند بود. بررسی روی سالمندان در آمریكا و كانادا نشان داده است، با بالا رفتن سن شاهرگ های حیاتی و سیاهرگ ها خاصیت انعطاف پذیری خود را از دست می دهد. عسل و دارچین به شاهرگ ها و سیاهرگ ها قدرتی تازه می بخشد.

2. از بین بردن اثر خارش نیش های حشرات:
مخلوطی از یك سهم عسل، ٢ سهم آب ولرم و یك قاشق چایخوری پودر دارچین را روی قسمتی از بدن كه احساس خارش می كنید، قرار دهید. خارش و درد در عرض یك یا ٢ دقیقه فروكش خواهد كرد.

3. درمان التهاب مفصل(آرتریت):
روزانه، یك وعده صبح و یك وعده شب، مخلوطی از یك فنجان آب گرم، ٢ قاشق چایخوری عسل و یك قاشق چایخوری پودر دارچین مصرف شود. این مخلوط معجزه گر در صورت مصرف به طور منظم آرتریت های مزمن را نیز درمان می كند. بررسی های اخیر روی ٢٠٠ بیماری كه قبل از صرف صبحانه از این مخلوط استفاده كردند نشان داد، ٧٣ نفر از آنان در عرض یك هفته كاملا از درد رهایی پیدا كردند و پس از یك ماه بیشتر افرادی كه قادر به راه رفتن یا حركت نبودند، بدون احساس هیچ دردی توانایی راه رفتن و تحرك خود را به دست آوردند.

4. جلوگیری از ریزش مو:
قبل از دوش گرفتن مخلوطی از مقداری روغن زیتون داغ، یك قاشق چایخوری عسل و یك قاشق پودر دارچین را به مدت ٥ تا ١٥ دقیقه روی سر قرار دهید و سپس آن را بشویید.

5. از بین بردن عفونت مثانه:
٢ قاشق غذاخوری عسل به همراه یك قاشق چایخوری پودر دارچین را با مقداری آب ولرم حل كنید و آن را بنوشید. این روش باعث می شود كه میكروب های مثانه از بین برود.

٦. درمان درد دندان:
مخلوطی از یك قاشق چایخوری پودر دارچین و ٥ قاشق چایخوری عسل تهیه كنید و روی دندان خراب بمالید. این عمل را ٣ بار در روز تكرار كنید تا درد تسكین یابد.

7. كاهش كلسترول:
٢ قاشق غذاخوری عسل را با ٣ قاشق چایخوری پودر دارچین در یك لیوان چای حل كنید و بنوشید. این كار میزان كلسترول خون را طی ٢ ساعت به ١٠ درصد كاهش می دهد.

8. درمان سرماخوردگی:
به مدت ٣ روز از مخلوط یك قاشق غذاخوری عسل با یك چهارم قاشق چایخوری پودر دارچین استفاده كنید. این روش برای درمان سرفه مزمن و سرماخوردگی و سینوزیت به كار می رود.

9. درمان ناباروری:
برای برطرف كردن این مشكل، به مردان توصیه می شود ٢ قاشق غذاخوری عسل را قبل از خواب میل كنند. در كشورهای چین، ژاپن و خاوردور كه با مشكل ناباروری مواجه اند، در طول روز مخلوطی از مقداری پودر دارچین و یك دوم قاشق چایخوری عسل را به طور مرتب روی لثه و داخل دهان خود قرار می دهند تا مخلوط حاصل از طریق بزاق وارد بدن شود. زوجی كه مدت ١٤ سال بچه دار نمی شدند با شروع مصرف عسل و دارچین پس از مدت كوتاهی صاحب دوقلو شدند.

10. درد معده:
مصرف عسل و پودر دارچین علاوه بر درمان درد و نفخ معده، زخم معده را نیز درمان می كند.

11. تقویت سیستم ایمنی:
استفاده روزانه از عسل و پودر دارچین سیستم ایمنی بدن را تقویت كرده و بدن را از حمله باكتری و ویروس محافظت می كند. دانشمندان دریافتند كه عسل دارای مقدار زیادی ویتامین و آهن است. مصرف مداوم عسل گلبول های سفید خون را تقویت می كند تا بتواند با باكتری ها و بیماری های ویروسی مقابله كند.

12. برطرف كردن سوء هاضمه:
قبل از هر وعده غذا، پودر دارچین را روی ٢ قاشق غذاخوری عسل بریزید و میل كنید تا از ترشح اضافی اسید معده رهایی پیدا كنید زیرا این مخلوط غذاهای سنگین را به راحتی هضم می كند.

13. جلوگیری از آنفلوآنزا:
دانشمندی در اسپانیا ثابت كرده كه مخلوط عسل و دارچین دارای مواد مفید طبیعی است كه از میكروب های آنفلوآنزا و سرماخوردگی جلوگیری به عمل می آورد.

14. افزایش طول عمر:
مصرف دائم و مرتب عسل و پودر دارچین مانع پیری زودرس می شود. مخلوطی از ٤ قاشق چایخوری عسل، یك قاشق چایخوری پودر دارچین و ٣ فنجان آب گرم را با هم بجوشانید. سپس مخلوط به دست آمده را ٣ الی ٤ بار در روز به مقدار یك چهارم فنجان میل كنید. این مخلوط علاوه بر طراوت بخشیدن و نرم نگه داشتن پوست از پیری زودرس نیز جلوگیری می كند.

15. برطرف كردن جوش صورت:
قبل از خواب مخلوط ٣ قاشق غذاخوری عسل و ١ قاشق چایخوری دارچین را روی جوش ها قرار دهید و روز بعد با آب ولرم بشویید. تكرار روزانه این كار به مدت ٢ هفته، جوش ها را از بین می برد.

١٦. درمان عفونت های پوستی:
قرار دادن مخلوطی به مقدار مساوی از عسل و پودر دارچین روی قسمت های مختلف پوست، عفونت های پوستی و اگزما را نیز درمان می كند.

17. درمان سرطان:
تحقیقات جدید انجام گرفته در ژاپن و استرالیا نشان داده، سرطان های پیشرفته معده و استخوان به طور موفقیت آمیزی درمان شده است. بیماران مبتلا به این سرطان ها ٣ بار در روز و به مدت ٣ ماه یك قاشق غذاخوری عسل و یك قاشق چایخوری دارچین را مخلوط و مصرف می كنند.

18. از بین بردن خستگی مفرط:
مصرف نصف قاشق غذاخوری عسل و مقداری پودر دارچین در یك لیوان آب اول صبح و بعد از ظهر كه بدن با افت نشاط روبه رو است طی یك هفته نیروی حیاتی بدن را افزایش می دهد.

19. از بین بردن بوی بد دهان:
شما می توانید پس از بیدار شدن از خواب با محلولی از یك قاشق چایخوری عسل، مقداری پودر دارچین و آب گرم غرغره كنید تا در طول روز مشكل بوی بد دهان را نداشته باشید.

20. مشكل شنوایی:
مصرف روزانه مقدار مساوی از عسل و پودر دارچین در صبح و شب مشكل شنوایی را برطرف می كند.

شایان ذكر است، عسل قابل مصرف در 20 مورد مذکور باید خام و پاستوریزه نشده باشد. زیرا كه آنزیم های لازم به هنگام عمل پاستوریزه به علت حرارت دیدن از بین می رود.
 




تاریخ: جمعه 17 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

 

مصرف زیاد ترشی ها از مهمترین عوامل ابتلا به سرطان معده است

 

 

 

یک فوق تخصص تغذیه بالینی گفت :سرطان معده ارتباط تنگاتنگی با نوع رژیم غذایی دارد و در این میان مصرف زیاد ترشی ها از مهمترین عوامل ابتلا به این نوع سرطان است .

دکتر ‘مهدی اخبارده’ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: براساس نتایج تحقیقات انجام شده ترشی ها به علت نمک استفاده شده در آنها وارتباط نمک با نیتروزامینها به عنوان عوامل زمینه ساز سرطان معده شناخته شده اند .
وی خاطرنشان کرد : در این بین مصرف سیر به دلیل داشتن ماده آلیسین و ویتامین c با دوزmg 1000 در فواصل مصرف ترشی ها می تواند نقش محافظتی در جلوگیری از تبدیل نیتراتها به نیتروزامینها داشته باشد.
اخبارده یادآور شد : نیتراتها در غذاهای مانده و آماده به ویژه ‘ فست فودها ‘ به وفور یافت می شود. همچنین مصرف غذاهای کپک زده به خصوص کپک های سیاه خطرناک است زیرا این نوع کپک ها اغلب درلابه لای نانها وغذاهای مانده دیده می شود، آنها به علت آزاد کردن موادی به نام’ آفلاتوکسین ‘ تاثیر منفی درساختمان ژنها می گذارند.
این فوق تخصص تغذیه بالینی تاکید کرد که مصرف الکل به علت خاصیت استرس اکسیداتیو ریسک ابتلا به سرطان معده را بالا می برد و علاوه براین مصرف زیاد گوشت قرمز نیز ممکن است موجب رشد تومور در معده شود .
وی گفت : این در حالی است که مصرف چای سبز و غذاهای حاوی بتاکاروتن به همراه روغن های غیر اشباع درپیشگیری وگاهی در درمان مکمل این نوع سرطان موثر هستند .
اخبارده افزود : نتایج تحقیقات نشان می دهد که مصرف زنجبیل ، زردچوبه و دارچین در دوزهای کاملا تخصصی می تواند درکاهش عوارض بیماری با توجه به خاصیت ضد متاستازی این مواد غذایی بسیار موثر باشد .
اخبارده خاطرنشان کرد : داشتن رژیم غذایی مناسب نه تنها باعث جلوگیری از ابتلا به سرطان معده می شود بلکه می توان با کمک پزشک و استفاده از رژیم های غذایی تخصصی بسته به نوع ، کیفیت و کمیت تومور برای درمان آن اقد ام کرد.
به گفته وی نقش تغذیه با توجه به علوم امروزی بیشتر در جنبه پیشگیری از ابتلا به بیماری سرطان معده اهمیت دارد این در حالی است که استفاده از رژیم غذایی تخصصی تحت نظر پزشک نیز نقش قابل توجهی در درمان این بیماری دارد.




تاریخ: جمعه 17 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

 

کاسنی قلب ، کبد و کلیه را فعال می کند

 

 

گیاه کاسنی بیماری های کبدی را برطرف و فعالیت قلب و کلیه را تقویت می کند و از ابتلا ء به قولنج جلوگیری می نماید و مسکن تب های طولانی مدت است.

کاسنی ‘گیاهی پایا، علفی به ارتفاع ۵/۰ تا۵/۱ متر است. ریشه ای قوی و دراز به رنگ قهوه ای دارد. برگهای آن متناوب و پوشیده از تارهای فراوان در اطراف و گلبرگهای میانی است که قسمت مورد استفاده کاسنی، برگ، ریشه و دانه آن است.
عرق کاسنی خنک است و گرمای کبد را رفع می کند. برگ های کاسنی دارای املاح پتاس و ویتامین C است که پتاس موجود در آن باعث تصفیه خون، تقویت معده شده و ویتامین C آن باعث حفظ جوانی و شادابی پوست را در پی دارد.
این گیاه در پزشکی اهمیت بسیاری داشته است به طوری که ابن سینا در مورد گیاه کاسنی و خواص آن رساله ای نوشته است.
دانشمندان علم گیاه شناسی برای این گیاه خواص و آثار زیادی را برشمرده اندکه برخی از آنها بدین شرح است :
-کاسنی باز کننده و حمل کننده ماده بیماری کبد است.
ـ کاسنی مسکن عطش و حرارت درونی است.
- کاسنی در درمان التهابات معده و پاک کردن مجاری ادراری، مؤثر است.
ـ اگر آب پخته کاسنی را با سکنجبین میل کنید بهترین داروی تب های طولانی و مداوم است.
ـ مالیدن آب کاسنی به محل های خارش بدن بسیار مفید است.
- غرغره آب کاسنی با فلوس برای درد گلو، ورم و سوزش گلو مفید است. فرمول مذکور برای درمان ورم حلق (لارنژیت) و تورم مفصلی نافع است.
ـ مصرف تخم کاسنی، کمی با حالت تهوع همراه است که باید در آن سکنجبین اضافه کنید.
ـ ریشه کاسنی در باز کردن و روان شدن اخلاط بسیار مؤثر است.
ـ ریشه کاسنی، مجاری گوارشی را پاک می کند و بهترین تصفیه کننده خون است. ریشه کاسنی در از بین بردن ورم احشا خیلی مؤثر است.
ـ ریشه کاسنی بهترین دارو برای آب آوردن شکم است و در نفخ و تحلیل مواد بسیار نافع است. ریشه کاسنی برای تقویت معده، زیاد کردن ادرار و رفع درد مفاصل و ضد یرقان مفید است.
ـ عرق کاسنی که از گیاه تازه کاسنی گرفته شده باشد برای خنکی به کار می رود.
ـ برگ های کاسنی دارای املاح پتاس است و جوشانده آن برای تصفیه خون، تقویت معده و اعضا به کار می رود.
کاسنی انواع مختلف دارد که ریشه و برگ های آن در پزشکی، در بهبود تب ها، یرقان (زردی) و انسداد مجاری صفراوی مفید است.
ـ تمام قسمت های کاسنی مخصوصاً ریشه و برگ آن، محرک صفراست و به عمل هضم کمک می کند و اثر آن در نارسایی های کبدی، قولنج های کبدی و ناراحتی های صفراوی بارز است.
کاسنی در ازدیاد نطفه و زیبایی چهره کودک تازه متولد مفید است.
کاسنی انسان را از ابتلا به قولنج نگه می دارد.
ـ کاسنی، توان و نیروهای بدنی را تجدید می کند. کاسنی در ضعف اعصاب، ضعف چشم و فشار خون مفید است.
کاسنی، قلب، کلیه، کبد را فعال و با نشاط می گرداند. کاسنی رحم را به وظیفه طبیعی خود وا می دارد.
ـ برگ کاسنی، دارای مقداری ویتامین«ث»‌است و لذا در حفظ جوانی مؤثر است. برگ کاسنی، ریشه گیاه کاسنی بهترین تصفیه کننده خون، عرق آن خنک کننده بدن و برگ آن محرک صفرا و مقوی اعصاب است.
کاسنی گیاهی پایا و علفی است که ریشه ای قوی و دراز به رنگ قهوه ای دارد و تمام قسمت های این گیاه از جمله برگ و ریشه و دانه آن استفاده دارویی دارد مخصوصاٌ ریشه و برگ آن محرک صفرا است و به هضم غذا کمک می کند.
همچنین التهابات معده را رفع کرده و استفاده از آب کاسنی بر روی محل های خارش بدن سودمند است.
ریشه کاسنی باعث باز و روان شدن خلط شده و مجاری گوارشی را پاک می کند. بهترین تصفیه کننده بوده و در از بین بردن ورم احشا نیز مؤثر است.
ریشه کاسنی بهترین دارو برای درمان نفخ است و برای تقویت معده، زیاد کردن ادرار و رفع درد مفاصل و ضد یرقان مفید است.
کاسنی، توان و نیروهای بدنی را تجدید کرده و در تقویت اعصاب، ضعف چشم و فشار خون مفید است. همچنین باعث حفظ حالت طبیعی رحم و منظم کردن فعالیت های آن می شود.




تاریخ: جمعه 17 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

 

چند توصیه برای جلوگیری از خروپف

 

 

انجمن خواب و خروپف انگلیس چند راهکار و توصیه برای درمان مشکل«خروپف» اعلام کرد.

به گزارش سرویس «بهداشت ودرمان» ایسنا منطقه مرکزی، این انجمن راه های موثری را برای درمان خروپف که از طریق بینی یا گلو خارج می شود را توصیه می کند.

برای این منظور اگر با باز و بسته کردن دهانتان خروپف صدادار ایجاد می کنید، این راه را امتحان کنید: زبانتان را تا آنجا که امکان دارد بیرون آورده و بین دندان هایتان قرار دهید. حالا سعی کنید خروپف با صدایی ایجاد کنید. اگر صدای آن کاهش یافته، احتمالا شما جزو افرادی هستید که با زبانتان خروپف می کنید، به این معنی که زبانتان به ارتعاش درآمده و سبب ایجاد این مشکل می شود. اگر با بینی خروپف می کنید به این معنی است که با دهان بسته خروپف می کنید.

راه حل هایی که این انجمن برای جلوگیری از «خروپف» توصیه می کند به شرح زیر است:

به پهلو بخوابید:

این نظریه به این خاطر است که وقتی ما به پشت می خوابیم زبان و ماهیچه های آن در گلو به هم چسبیده و مسیر هوا را منقبض کرده و باعث ایجاد خروپف می شود، به همین دلیل بهتر است که به پهلو بخوابیم.

سر را از سطح زمین بالاتر بگذارید:

این کار سبب می شود مسیر هوا توسط تکیه گاه گردن باز نگه داشته شود، به طوری که گلو کمتر منقبض شده و شما به راحتی به خواب می روید.

به طور مستقیم از راه نوارهای بینی نفس بکشید

استفاده از اسپری گلوی سنوریز:

نرم کردن و تقویت کردن بافت کام نرم در پشت گلو که باعث ایجاد خروپف می شود.

استفاده از نزونت Nozovent:

یک تکه پلاستیک انعطاف پذیر است که اگر آن را داخل سوراخهای بینی تان قرار دهید آنها را باز تر کرده و شما راحتر نفس می کشید.

اجتناب از سیگار و نوشیدنی های الکلی:

سیگار را ترک کنید. همچنین، سعی کنید از مصرف نوشیدنی های الکلی قبل از خواب پرهیز کنید.




تاریخ: جمعه 17 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

 

۱۲ توصیه بهداشتی برای سفرهای تابستانی

 

کارشناسان و متخصصان ایمنی و سلامت همواره به رعایت اصول بهداشتی و ایمنی برای برخورداری از یک زندگی مطلوب تر توصیه می کنند. اما وقتی فصل تعطیلات و در پی آن سفرهای تفریحی فرا می رسد، توجه به این نکات و توصیه ای بهداشتی و ایمنی قطعا باید بیشتر و خاص تر شود.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، در این مقاله کارشناسان ۱۲ نکته بهداشتی را به عنوان هدیه ای برای فصل تعطیلات در اختیار شما قرار داده اند تا هم در سلامت و ایمنی از سفر و تعطیلات خود لذت ببرید و هم این هدیه کوچک اما با ارزش را برای دوستان و آشنایان خود نیز بفرستید.

سایت مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا در یک مقاله آورده است:

۱ برای مراقبت از خود در برابر شیوع میکروب ها و بیماری ها دست های خود را مرتب بشویید.

۲ بدن خود را با پوشیدن لباس مناسب خشک و گرم نگه دارید.

۳ استرس خود را کنترل کرده و سعی کنید در تعطیلات از اضطراب و فشار جلوگیری کنید. می توانید در این شرایط از پذیرش تعهد و مسوولیت زیاد از حد پرهیز نمایید.

۴ هرگز الکل مصرف نکنید و یا مراقب باشید که راننده شما از الکل استفاده نکرده باشد.

۵ سیگار نکشید و حتی المقدور با کسانی که سیگار می کشند ارتباط نداشته باشید تا از دود سیگار آنها در امان بمانید.

۶ هنگام رانندگی حتما کمربندهای خود را محکم ببندید، کودکتان را در صندلی کودک و در صندلی پشت خودرو بنشانید و کمربند صندلی کودک را متناسب با قد، وزن و سن او تنظیم کنید.

۷ قبل از رفتن به سفر حتما با پزشک معالج خود مشورت کرده و آزمایشات و معاینات لازم را انجام دهید در طول تعطیلات نیز انجام آزمایش ضروری را در زمان تعیین شده، فراموش نکنید.

۸ حتما واکسیناسیون لازم را انجام دهید تا شما را در برابر بیماری ها مصون نگه داشته و جانتان را نجات دهد.

۹ مراقب کودکان خود باشید و از آنها غافل نشوید. اسباب بازی ها، غذاها، نوشابه ها و سایر اشیاء خطرناک را از دسترس آنها دور نگه دارید.

۱۰ اگر نیاز به اجاق و آتش دارید، حتما تمام نکات ایمنی را رعایت کنید و هرگز وسایل آتش زا مثل اجاق، شومینه و یا حتی شمع ها را بدون مراقبت رها نکنید. همچنین صحت کارآیی آنها را به طور مرتب کنترل کنید.

۱۱ غذای سالم آماده کنید. برای این منظور چند نکته ساده را به خاطر بسپارید. حتما دستهای خود و سطحی را که روی آن غذا آماده می کنید، بشویید. غذا را در دمای مناسب طبخ کنید و از یخچال نیز به طور مناسب استفاده نمایید.

۱۲ حتما تغذیه سالم داشته باشید و تحرک بدنی را فراموش نکنید. مقدار زیادی از سبزیجات و میوه ها را که خوب تمیز و شسته شده اند در رژیم غذایی خود بگنجانید و مصرف غذاهای شیرین و چرب را تا حد امکان محدود کنید. در هفته حداقل ۵/۲ ساعت فعالیت بدنی داشته باشید و به کودکان و نوجوانان خود اجازه دهید که حداقل یک ساعت در روز تحرک داشته باشند.




تاریخ: جمعه 17 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)


25 راهکار برای دستیابی به افكار خلاق و زيبا

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


تا به حال چند بار احساس كرده‌ايد كه مغز شما از كار افتاده است و ديگر قادر به فكر كردن نيستيد؟ اين به‌ دليل آن است كه ما نياز داريم توانائي‌هاي خود را براي فكر كردن افزايش دهيم. مطلب حاضر به نكاتي مي‌پردازد كه ما براي بيشتر و بهتر فكر كردن بايد به كار گيريم و به آن نياز داريم ...

1. يافتن بهترين زمان. بيشتر افراد مسن صبح‌ها بهتر مي‌توانند فكر كنند و اغلب جوانان بعداز ظهر‌ها. شما چه زماني بهتر فكر مي‌كنيد؟

2.
خوب تحصيل كنيد اما افراط نكنيد. بعضي از روان‌شناسان عقيده دارند كه تحصيلات تخصصي افراطي و زياد مي‌تواند به توانايي تفكر خلاقانه آسيب وارد كند. شما اگر در رشته نويسندگي دكترا كسب كنيد الزاما رمان نويس بزرگي نخواهيد شد.

3.
روز خود را با بهترين‌ها شروع كنيد. محققين نشان داده‌اند كه مقدار كافئين موجود در يك فنجان قهوه مي‌تواند به تمركز حواس كمك كند اما اگر شما مستعد اضطراب هستيد بهتر است فراموشش كنيد.

4.
خاطرات جديد را به خاطرات قبلي بچسبانيد. حافظه خود را چون دار بستي در نظر بگيريد و اطلاعات جديد را روي آن تثبيت كنيد. هميشه اطلاعات جديد را به چيزي پيوند دهيد و هرگز آن را تنها رها نكنيد.

5.
تا مي‌توانيد تمرين كنيد. يادگيري و تمرين مداوم ذهن را تغيير مي‌دهد. مطالعاتي كه روي عده‌اي داوطلب 70 ساله انجام شده نشان مي‌دهد كه آموزش‌هاي منظم و طبق برنامه زمان‌بندي شده باعث تغيير ساختار ذهني فرد مي‌شود. به نحوي كه فعاليت ذهني اين افراد نسبت به زماني كه 7 سال جوان‌تر بوده‌اند بيشتر است. فرد مسني كه خوب تمرين مي‌كند سريع‌تر از جواني است كه اصلا تمرين نمي‌كند.

6.
به ايده‌هاي خود، شانس شكوفا شدن بدهيد. بسياري از ما با توجه به توانائي‌هايمان امكان ارزيابي حقايق و تصميم‌گيري سريع داريم. خلاقيت نياز به آرامش و سكون دارد و اينكه به ايده‌هاي به ظاهر نامعقول و بي‌معني خود در حد امکان فرصت دهيم.

7.
شغلي كه باعث رشد شود و همراهي كه باهوش باشد. مطالعات انجام شده در لهستان نشان مي‌دهد صاحبان مشاغلي كه نياز به كارگيري ذهن دارد نسبت به ساير افراد از قدرت تفكر بيشتري برخوردارند. همچنين ازدواج با فردي باهوش ممكن است در شما انگيزه ايجاد كند و باعث رشد و بالندگي شما شود.

8.
تجربه كنيد. خلاقيت اغلب به توانائي تعديل راه حل‌ها از جهات مختلف زندگي خلاصه مي‌شود. براي مثال نوار چسب خياطي با الهام گرفتن از خار و خسي كه به لباس مي‌چسبد ساخته شده است و يا شيوه پوست كندن موز ايده‌اي براي تهيه قوطي‌هاي كنسروي است كه با حلقه‌اي كه روي آن تعبيه شده باز مي‌شود.

9.
توجه كنيد. آيا تا به حال براي شما پيش آمده كه نام كسي را تا مدتي پس از آنكه او را ملاقات كرديد به خاطر نياوريد؟ علت اين امر ضعف حافظه نيست بلكه نداشتن تمركز است. با بالا رفتن سن بايد اطلاعات را آگاهانه به حافظه بسپاريم و حفظ كنيم.

10.
ورزش باعث تقويت قواي فكري مي‌شود. تحقيقات گوناگون اكنون از اين فرضيه كه ورزش و تمرينات بدني اثرات سود‌مندي روي عملكرد تحصيلي دارد حمايت مي‌كند. تصور مي‌شود كه در هنگام ورزش اكسيژن و مواد غذايي بيشتري در دسترس سلول‌هاي مغز قرار مي‌گيرد؛ به علاوه باعث افزايش فاكتور‌هائي مي‌شود كه عامل رشد سلول‌هاي مغزي‌اند. ورزش فوايد گوناگوني دارد و انجام آن به ‌صورت مرتب و روزانه توصيه مي‌شود.

11.
تازه جوئي رمز موفقيت. نقاش امپرسيونيست هنري ماتيس در سال‌هاي پاياني عمر خود از قيچي به جاي قلم مو براي خلق آثارش بهره برد و به هنرش روحي تازه بخشيد. مقايسه افراد خلاقي كه متوقف مي‌شوند با آنهايي كه به خلاقيت ادامه مي‌دهند نشان مي‌دهد كه افراد دسته دوم پيوسته به دنبال دانشي جديد هستند.

12.
شناخت عوامل بازدارنده. چنانچه در معرض عوامل مختلفي قرار گيريم كه رشته افكار ما را پاره كنند تمركز كردن مشكل خواهد بود. چنانچه كاري نياز به دقت و تمركز زياد دارد مثلا تهيه يك گزارش بايد دو شاخه سيم تلفن را از پريز كشيد و يا نوشته‌اي روي در قرار داد تا كسي در آن هنگام وارد اطاق نشود.

13.
فراموش نكنيد كه هميشه به دنبال كارهاي مورد علاقه‌تان باشيد. اخيرا روان‌شناسي هلندي مطالعاتي روي تفاوت‌هاي بين قهرمان شطرنج و استاد شطرنج انجام داد. او افرادي از هر دسته را تحت آزمايشاتي چون تست هوش، حافظه و تعيين ميزان قوه استدلال براي حركت مهره‌ها قرار داد و هيچ تفاوتي بين افراد دو گروه پيدا نكرد. تنها تفاوت اين بود كه قهرمان شطرنج علاقه بيشتري به بازي شطرنج داشت. آنها اشتياق و تعهد بيشتري نشان مي‌دهند و كليد خلاقيت آنها هم همين است.

14.
ايده‌هاي جديد را با يكديگر تلفيق كنيد. با هيچ مطلبي سرسري برخورد نكرده و آن را با بي‌تفاوتي نخوانيد. حاشيه نويسي، فكر كردن، شكل دادن و تلفيق مطالب با يكديگر حتي اگر مطلبي كه مي‌خوانيد بنظرتان به درد نخور و بي‌فايده باشد به شما كمك مي‌كند تا آن را به نحوي بفهميد كه در نهايت بتوانيد خلاقانه عمل كنيد.

15.
روش‌هاي سريع ياد گرفتن را بياموزيد. يكي از مهم‌ترين مهارت‌هاي قرن بيست و يكم توانائي يادگيري سريع است؛ پس آن را در خود پرورش دهيد. ياد بگيريد كه به سرعت به ايده‌هاي خود شكل دهيد. شيوه عملكرد مغز خود را پيدا كنيد تا بتوانيد آن را بهتر به كار گيريد. بعضي اشخاص پس از مدتي كار فكري نياز به استراحتي كوتاه ‌مدت و نوشيدن چاي يا قهو ه دارند تا بتوانند دوباره به كار ادامه دهند.

16.
هميشه برنامه‌هاي بلند مدت داشته باشيد حتي اگر آن را هر روز تغيير دهيد. نفس برنا مه‌ريزي براي زندگي خود به تنهايي باارزش است و تغيير دادن آن به ما كمك مي‌كند كه چيز‌هاي جديدي ياد بگيريم.

17.
نگران اشتباهات خود نباشید. ممكن است در اولين تلاش خود مرتكب اشتباهات زيادي شويد اما كارتان را پيش برده و تمام كنيد. اشتباهات خود را يادداشت كرده و سپس دوباره به كار بپردازيد و اين بار از تكرار اشتباهات جلوگيري كنيد. به گفته شكسپير ترديدهاي ما خائن‌اند و با ترس از تلاش ما را از موفقيت دور مي‌كنند.

18.
عواملي كه در ضمن كار باعث افزايش مهارت‌هايتان شده‌اند را يادداشت كرده و گاهي به آنها مراجعه كنيد تا برايتان به عادت تبديل شوند.

19.
به مسائل از زواياي مختلف نگاه كنيد. چنانچه مي‌خواهيد مسئله‌اي را حل كنيد راه‌هاي مختلفي را امتحان كنيد و اگر راه اول را به هر دليلي مناسب تشخيص نداده‌ايد، راه دوم را امتحان كنيد. ايده‌ها و تصورات را از ديدگاه‌هاي مختلف بررسي كنيد. براي مثال آيا كسي كه در چين رشد كرده و بزرگ شده در مورد يك موضوع خاص به همان شكلي فكر مي‌كند كه يك نفر در ايران؟

20.
آرامش خود را حفظ كنيد. خويشتنداري به شما كمك مي‌كند تا منصف و بي‌طرف باقي بمانيد و بهتر فكر كنيد. چنانچه به بحث و مجادله بپردازيد و خونسردي خود را از دست دهيد توانائي خود را براي منطقي و عاقلانه فكر كردن از دست خواهيد داد.

21.
در جست‌وجوي حقيقت باشيد. هر كسي كه خوب فكر كند قبل از هر قضاوتي در جست‌وجوي حقيقت است. از خود سؤال كنيد كه آيا تمام حقايق را بطور كامل در دسترس داريد؟ آيا كمبودي در اطلاعاتتان وجود دارد كه شما را از حقيقت و يا راه حل مسئله دور كند؟

22.
چنانچه در موردي شك داريد حتما سؤال كنيد. هرگز از سؤال كردن نهراسيد.

23.
مردم را درك كنيم. آيا كساني كه با شما صحبت مي‌كنند هميشه اين تصور را دارند كه بايد حرفشان را به طريقي به شما ثابت كنند؟ به راستي علت اين تصور آنها چيست؟

24.
تجربه مهم‌ترين مرجع ماست. چنانچه مطلبي را مي‌شنويم بايد ببينيم آيا واقعا در زندگي ما اتفاق افتاده است يا نه.

25.
هميشه به خاطر بسپاريد كه بيشتر حقايق نسبي‌اند و بين حقيقت و عقيده تفاوت وجود دارد. كلمات را با احتياط و دقت به كار بريد و هيچ‌گاه خود را گول نزنيد. فكر نكنيد كه بايد پيوسته دنباله رو مردم باشيد.




تاریخ: جمعه 17 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

.:: خرید کفش و ۱۳ توصیه مفید ::.



1. سعی کنید خرید کفش را در انتهای روز انجام دهید چون در طول روز و پیاده‌روی پا ورم می‌کند و بزرگ‌تر می‌شود.

2.
از خرید کفش‌های با کفی بسیار ضخیم یا پاشنه بلند پرهیز کنید.

3.
کف زیر کفش نباید صاف باشد بلکه باید آجدار بوده تا از لیز خوردن جلوگیری کند. کفشی که کف آن لغزنده و سُر است، کفش مناسبی نیست.

4.
قالب کفش‌های مختلف متفاوت است بنابراین به صرف سایز کفش، آن را نخرید.

5.
بهترین قالب کفش مدلی است که یک تا ۲‌سانتی‌متر پاشنه داشته و قسمت جلویی آن گرد باشد.

6.
بدترین مدل کفش مدلی است که بیش از ۳‌سانتی‌متر پاشنه داشته و نوک‌تیز باشد.

7.
کفش‌ باید انعطاف لازم را داشته باشد زیرا حالت سفتی در آن مانع راه رفتن طبیعی شده و باعث ایجاد پینه و میخچه در پا می‌شود.

8.
هرگز کفشی را که تنگ است به خیال اینکه جا باز می‌کند، نخرید.

9.
صندل‌های لاانگشتی که در فصل تابستان بسیار متداول می‌شود، انتخاب بسیار بدی است زیرا پوشیدن این مدل‌ها باعث تغییر در نحوه حرکات عادی و طبیعی شده و در نهایت به پاها و زانو آسیب می‌رسانند.

10.
کفش‌های روباز، مچ پا را نگه نمی‌دارد. این کفش‌ها به خصوص برای کودکان ایمنی چندانی ندارند.

11.
قسمت جلویی کفش که فضای لازم برای حفظ انگشتان را تامین می‌کند، باید گرد باشد. مدل‌های به اصطلاح نوک تیز فضای کمی‌ را برای انگشتان تامین می‌کنند و به همین علت توصیه نمی‌شود.

12.
توجه داشته باشید فضای اضافی جلوی کفش باعث می‌شود که پا درون آن بلغزد و تاول بزند. بهتر است بین نوک ‌بلندترین انگشت پا و نوک کفش حدود یک سانتی‌متر فاصله باشد.

13.
جنس رویه کفش بسیار مهم است. بهترین رویه برای کفش، همان رویه چرم طبیعی است. چرم طبیعی، به علت دارا‌بودن منافذ طبیعی در بافتش، امکان تبادل هوا میان بیرون و داخل کفش را فراهم می‌کند. رویه مصنوعی به علت عدم تبادل هوا، باعث بوی بد پا و عرق کردن بیش از حد آن می‌‌شود.





تاریخ: یک شنبه 29 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

:: شیوه نگهداری و مصرف سبزیجات ::.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

وقتی صحبت از سلامتی به میان می‌آید، غذای سالم اهمیت پیدا می‌كند، از تنقلات و میان‌وعده‌های سالم و مقوی حرف می‌زنیم، همه یاد میوه‌ها و سبزیجات مختلف و رنگارنگی می‌افتند كه تقریباً توی همه خانه‌ها هم پیدا می‌شود، بخصوص سر سفره ایرانی‌ها، همراه صبحانه، نهار و شام. به عنوان نمونه می‌توان سبزی خوردن و سالاد را نام برد كه جزو جدایی‌ناپذیر سفره ایرانی است. در فصل زمستان هم انواع شور و ترشی كه بالاخره آنها هم از سبزیجات مختلف درست شده‌اند.

با این‌كه بارها از فوائد بی‌شمار میوه‌ها و سبزی‌ها گفته شده، ولی باز هم می‌توانیم از آنها بگوییم، از روش نگهداری و شیوه مصرفشان. سبزی‌ها به صورت خام، پخته یا سرخ شده مصرف می‌شوند. البته بهتر است بدانیم اگر بتوانیم سبزیجات را بیشتر به صورت خام مصرف كنیم، از ویتامین‌ها و مواد غذایی موجود در آنها نیز بیشتر بهره می‌بریم.

سبزیجات خام

خیلی از سبزیجات را می‌توانیم به صورت خام مصرف كنیم كه البته بهترین روش هم هست. سبزیجاتی مثل كاهو، انواع كلم‌، هویج، گوجه فرنگی و... را می‌توان به راحتی به صورت خام استفاده كرد، البته در صورتی كه مشكلی در هضم غذا نداشته باشید. همچنین خوب است بدانیم استفاده از سبزیجات خام به صورت روزانه می‌تواند بسیاری از ویتامین‌های مورد نیاز بدن را فراهم كرده و در ضمن فیبر لازم را هم تامین كند.

سبزیجات پخته


بعضی از سبزیجات مثل سیب‌زمینی یا چغندر را نمی‌شود به طور خام مصرف كرد. بنابراین مشخص است كه باید این سبزیجات را همراه آب پخته و بعد مصرف كنیم. بهترین روش برای پخت این‌گونه سبزیجات این است كه اول بگذاریم آب جوش بیاید. سپس سبزیجات مورد نظر را در ظرف بریزیم تا پخته شوند. البته بهتر است برای پخت سبزی‌ها از ظروف لعابی استفاده شود. همچنین لازم است دقت داشته باشید، سبزیجات را باید با حداقل میزان آب بپزیم تا بعد از پخته شدن مقدار زیادی آب همراهش نباشد. در ضمن به یاد داشته باشید كه حتماً باید از آن آبی كه همراه سبزی پخته شده نیز استفاده كنیم. برای حفظ رنگ اصلی سبزی و خوشرنگ ماندن آن، بهتر است هنگام پختن در ظرف را بگذاریم.

اسفناج یكی از سبزیجات مفید و پرخاصیت است، اما برای مصرف این سبزی دقت داشته باشید آن را قبل از پختن خرد نكنید. بگذارید اسفناج كمی بپزد و بعد از پخته شدن آن‌ را بكوبید. با این كار ویتامین بیشتری را در خود حفظ می‌كند.

بعضی از سبزیجات مثل گل‌كلم و نخودفرنگی بهتر است با نمك پخته شود تا مزه بهتری بگیرد. بعضی از سبزی‌ها مثل هویج هم باید با كمی شكر جوشانده شود. پس همه سبزی‌ها مثل هم نیستند و طرز تهیه و مصرف آنها یكی نیست. البته بیشتر سبزی‌ها را می‌شود هم خام مصرف كرد و هم پخته، ولی این نكته را هم به یاد داشته باشید كه برای پختن سبزی بهتر است آنها را بخارپز كنیم؛ به این صورت ویتامین بیشتری در سبزی باقی می‌ماند.

سبزیجات خشك

خشك كردن سبزیجات از فریز كردن آنها بهتر است، زیرا سبزی خشك ویتامین بیشتری را در خود نگه می‌دارد و زمان بیشتری هم می‌توانیم آنها را نگهداری كنیم. برای خشك كردن سبزیجات باید آنها را پاك كرده و تمیز بشوئیم. پس از شستشو نیز باید صبر كنیم تا آب آن كامل گرفته شده و خشك شود. بعد آنها را در مكانی كه سایه است خشك می‌كنیم.

البته خیلی‌ از خانم‌های خانه‌دار سبزی را در آفتاب خشك می‌كنند، در حالی كه این كار باعث زرد شدن سبزی می‌شود. بنابراین بهتر است سبزیجات را در سایه خشك كنیم. البته در دورانی نه چندان دور، برخی از مواد غذایی را كه در فصلی خاص یافت نمی‌شد نیز خشك می‌كردند. مثلا روزگاری در فصل زمستان بادمجان نبوده است به همین دلیل مردم در تابستان بادمجان‌ها را به نخ كشیده و در اتاق یا انباری می‌بستند تا خشك شود و برای زمستان آماده باشد، اما امروز شرایط فرق كرده، حالا حتی در سردترین روزهای سال هم بادمجان وجود دارد.

سبزیجات یخ‌زده


فریز كردن هم نوعی دیگر از نگهداری مواد غذایی است كه امروز هم طرفداران زیادی پیدا كرده است. سبزیجات را می‌توان بطور متوسط 8 تا 12 ماه در فریزر نگهداری كرد. البته بهتر است برای فریزری كردن از قبل سبزیجات را سرخ نكرده و به صورت خام در فریزر بگذاریم. سپس هر زمانی كه نیاز داشتیم می‌توانیم آنها را از فریزر درآورده و استفاده كنیم. به عنوان نمونه سبزیجاتی مانند نخودفرنگی، كرفس و لوبیا را می‌شود خام در فریزر نگه‌داری كرد.

بهتر است بعضی از سبزیجات مثل لوبیا، هویج یا باقلا را اول به مدت چند دقیقه در آب جوش بگذاریم و بلافاصله آنها را در آب سرد بریزیم. بعد از سرد شدن آنها را در كیسه‌های نایلونی گذاشته و در فریزر جا دهیم. كیسه‌های فریزر باید بسیار محكم و مقاوم باشد تا رطوبت سبزی از بین نرود.

همچنین نباید سبزی را پس از این‌كه از فریزر بیرون آوردیم، دوباره داخل فریزر بگذاریم. چون در اثر آب شدن سبزی ارزش غذایی آن نیز كاهش می‌یابد. بنابراین مهم است سبزی‌ها را طوری بسته‌بندی كنیم كه برای مصرف یك وعده مناسب باشد. در نهایت باز هم تاكید می‌كنیم كه سبزی‌ها چه خام باشند و چه پخته برای بدن ما مفید هستند و حتماً باید در برنامه غذایی ما جای بگیرند





تاریخ: یک شنبه 29 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 32
بازدید ماه : 1180
بازدید کل : 18630
تعداد مطالب : 152
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->