زندگی خوب
افزايش آگاهي براي زندگي شاد و سالم

.:: خرید کفش و ۱۳ توصیه مفید ::.



1. سعی کنید خرید کفش را در انتهای روز انجام دهید چون در طول روز و پیاده‌روی پا ورم می‌کند و بزرگ‌تر می‌شود.

2.
از خرید کفش‌های با کفی بسیار ضخیم یا پاشنه بلند پرهیز کنید.

3.
کف زیر کفش نباید صاف باشد بلکه باید آجدار بوده تا از لیز خوردن جلوگیری کند. کفشی که کف آن لغزنده و سُر است، کفش مناسبی نیست.

4.
قالب کفش‌های مختلف متفاوت است بنابراین به صرف سایز کفش، آن را نخرید.

5.
بهترین قالب کفش مدلی است که یک تا ۲‌سانتی‌متر پاشنه داشته و قسمت جلویی آن گرد باشد.

6.
بدترین مدل کفش مدلی است که بیش از ۳‌سانتی‌متر پاشنه داشته و نوک‌تیز باشد.

7.
کفش‌ باید انعطاف لازم را داشته باشد زیرا حالت سفتی در آن مانع راه رفتن طبیعی شده و باعث ایجاد پینه و میخچه در پا می‌شود.

8.
هرگز کفشی را که تنگ است به خیال اینکه جا باز می‌کند، نخرید.

9.
صندل‌های لاانگشتی که در فصل تابستان بسیار متداول می‌شود، انتخاب بسیار بدی است زیرا پوشیدن این مدل‌ها باعث تغییر در نحوه حرکات عادی و طبیعی شده و در نهایت به پاها و زانو آسیب می‌رسانند.

10.
کفش‌های روباز، مچ پا را نگه نمی‌دارد. این کفش‌ها به خصوص برای کودکان ایمنی چندانی ندارند.

11.
قسمت جلویی کفش که فضای لازم برای حفظ انگشتان را تامین می‌کند، باید گرد باشد. مدل‌های به اصطلاح نوک تیز فضای کمی‌ را برای انگشتان تامین می‌کنند و به همین علت توصیه نمی‌شود.

12.
توجه داشته باشید فضای اضافی جلوی کفش باعث می‌شود که پا درون آن بلغزد و تاول بزند. بهتر است بین نوک ‌بلندترین انگشت پا و نوک کفش حدود یک سانتی‌متر فاصله باشد.

13.
جنس رویه کفش بسیار مهم است. بهترین رویه برای کفش، همان رویه چرم طبیعی است. چرم طبیعی، به علت دارا‌بودن منافذ طبیعی در بافتش، امکان تبادل هوا میان بیرون و داخل کفش را فراهم می‌کند. رویه مصنوعی به علت عدم تبادل هوا، باعث بوی بد پا و عرق کردن بیش از حد آن می‌‌شود.





تاریخ: یک شنبه 29 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

:: شیوه نگهداری و مصرف سبزیجات ::.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

وقتی صحبت از سلامتی به میان می‌آید، غذای سالم اهمیت پیدا می‌كند، از تنقلات و میان‌وعده‌های سالم و مقوی حرف می‌زنیم، همه یاد میوه‌ها و سبزیجات مختلف و رنگارنگی می‌افتند كه تقریباً توی همه خانه‌ها هم پیدا می‌شود، بخصوص سر سفره ایرانی‌ها، همراه صبحانه، نهار و شام. به عنوان نمونه می‌توان سبزی خوردن و سالاد را نام برد كه جزو جدایی‌ناپذیر سفره ایرانی است. در فصل زمستان هم انواع شور و ترشی كه بالاخره آنها هم از سبزیجات مختلف درست شده‌اند.

با این‌كه بارها از فوائد بی‌شمار میوه‌ها و سبزی‌ها گفته شده، ولی باز هم می‌توانیم از آنها بگوییم، از روش نگهداری و شیوه مصرفشان. سبزی‌ها به صورت خام، پخته یا سرخ شده مصرف می‌شوند. البته بهتر است بدانیم اگر بتوانیم سبزیجات را بیشتر به صورت خام مصرف كنیم، از ویتامین‌ها و مواد غذایی موجود در آنها نیز بیشتر بهره می‌بریم.

سبزیجات خام

خیلی از سبزیجات را می‌توانیم به صورت خام مصرف كنیم كه البته بهترین روش هم هست. سبزیجاتی مثل كاهو، انواع كلم‌، هویج، گوجه فرنگی و... را می‌توان به راحتی به صورت خام استفاده كرد، البته در صورتی كه مشكلی در هضم غذا نداشته باشید. همچنین خوب است بدانیم استفاده از سبزیجات خام به صورت روزانه می‌تواند بسیاری از ویتامین‌های مورد نیاز بدن را فراهم كرده و در ضمن فیبر لازم را هم تامین كند.

سبزیجات پخته


بعضی از سبزیجات مثل سیب‌زمینی یا چغندر را نمی‌شود به طور خام مصرف كرد. بنابراین مشخص است كه باید این سبزیجات را همراه آب پخته و بعد مصرف كنیم. بهترین روش برای پخت این‌گونه سبزیجات این است كه اول بگذاریم آب جوش بیاید. سپس سبزیجات مورد نظر را در ظرف بریزیم تا پخته شوند. البته بهتر است برای پخت سبزی‌ها از ظروف لعابی استفاده شود. همچنین لازم است دقت داشته باشید، سبزیجات را باید با حداقل میزان آب بپزیم تا بعد از پخته شدن مقدار زیادی آب همراهش نباشد. در ضمن به یاد داشته باشید كه حتماً باید از آن آبی كه همراه سبزی پخته شده نیز استفاده كنیم. برای حفظ رنگ اصلی سبزی و خوشرنگ ماندن آن، بهتر است هنگام پختن در ظرف را بگذاریم.

اسفناج یكی از سبزیجات مفید و پرخاصیت است، اما برای مصرف این سبزی دقت داشته باشید آن را قبل از پختن خرد نكنید. بگذارید اسفناج كمی بپزد و بعد از پخته شدن آن‌ را بكوبید. با این كار ویتامین بیشتری را در خود حفظ می‌كند.

بعضی از سبزیجات مثل گل‌كلم و نخودفرنگی بهتر است با نمك پخته شود تا مزه بهتری بگیرد. بعضی از سبزی‌ها مثل هویج هم باید با كمی شكر جوشانده شود. پس همه سبزی‌ها مثل هم نیستند و طرز تهیه و مصرف آنها یكی نیست. البته بیشتر سبزی‌ها را می‌شود هم خام مصرف كرد و هم پخته، ولی این نكته را هم به یاد داشته باشید كه برای پختن سبزی بهتر است آنها را بخارپز كنیم؛ به این صورت ویتامین بیشتری در سبزی باقی می‌ماند.

سبزیجات خشك

خشك كردن سبزیجات از فریز كردن آنها بهتر است، زیرا سبزی خشك ویتامین بیشتری را در خود نگه می‌دارد و زمان بیشتری هم می‌توانیم آنها را نگهداری كنیم. برای خشك كردن سبزیجات باید آنها را پاك كرده و تمیز بشوئیم. پس از شستشو نیز باید صبر كنیم تا آب آن كامل گرفته شده و خشك شود. بعد آنها را در مكانی كه سایه است خشك می‌كنیم.

البته خیلی‌ از خانم‌های خانه‌دار سبزی را در آفتاب خشك می‌كنند، در حالی كه این كار باعث زرد شدن سبزی می‌شود. بنابراین بهتر است سبزیجات را در سایه خشك كنیم. البته در دورانی نه چندان دور، برخی از مواد غذایی را كه در فصلی خاص یافت نمی‌شد نیز خشك می‌كردند. مثلا روزگاری در فصل زمستان بادمجان نبوده است به همین دلیل مردم در تابستان بادمجان‌ها را به نخ كشیده و در اتاق یا انباری می‌بستند تا خشك شود و برای زمستان آماده باشد، اما امروز شرایط فرق كرده، حالا حتی در سردترین روزهای سال هم بادمجان وجود دارد.

سبزیجات یخ‌زده


فریز كردن هم نوعی دیگر از نگهداری مواد غذایی است كه امروز هم طرفداران زیادی پیدا كرده است. سبزیجات را می‌توان بطور متوسط 8 تا 12 ماه در فریزر نگهداری كرد. البته بهتر است برای فریزری كردن از قبل سبزیجات را سرخ نكرده و به صورت خام در فریزر بگذاریم. سپس هر زمانی كه نیاز داشتیم می‌توانیم آنها را از فریزر درآورده و استفاده كنیم. به عنوان نمونه سبزیجاتی مانند نخودفرنگی، كرفس و لوبیا را می‌شود خام در فریزر نگه‌داری كرد.

بهتر است بعضی از سبزیجات مثل لوبیا، هویج یا باقلا را اول به مدت چند دقیقه در آب جوش بگذاریم و بلافاصله آنها را در آب سرد بریزیم. بعد از سرد شدن آنها را در كیسه‌های نایلونی گذاشته و در فریزر جا دهیم. كیسه‌های فریزر باید بسیار محكم و مقاوم باشد تا رطوبت سبزی از بین نرود.

همچنین نباید سبزی را پس از این‌كه از فریزر بیرون آوردیم، دوباره داخل فریزر بگذاریم. چون در اثر آب شدن سبزی ارزش غذایی آن نیز كاهش می‌یابد. بنابراین مهم است سبزی‌ها را طوری بسته‌بندی كنیم كه برای مصرف یك وعده مناسب باشد. در نهایت باز هم تاكید می‌كنیم كه سبزی‌ها چه خام باشند و چه پخته برای بدن ما مفید هستند و حتماً باید در برنامه غذایی ما جای بگیرند





تاریخ: یک شنبه 29 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

: روشهای صحیح شستشوی میوه جات و سبزیجات ::.



برای از میان بردن باکتری ها، کثیفی و پس ماندهای شیمیایی، حتماً میوه ها و سبزیجات را قبل از مصرف شستشو دهید.

آیا می دانید سیب زمینی ها، پرتقال ها یا گوجه فرنگی هایی که امروز خریدید، قبلاً کجا بوده اند؟ میوه ها و سبزیجات در زمین هایی که پوشیده از مواد ضدآفت و علف کش ها است، رشد می کنند. گرچه پس ماندهای آفت کش هایی که روی میوه ها و سبزیجات است برای مصرف انسانها در سطح ایمن می باشد اما آیا واقعاً می خواهید این مواد شیمیایی را هم همراه با آنچه می خورید وارد بدنتان کنید؟

وقتی میوه ها و سبزیجات آماده برداشت می شوند، توسط دست های مختلفی چیده شده و بعد به انبارها و بعد از آن به فروشگاه های محلتان منتقل می شوند. احتمال اینکه باکتری هایی مثل لیستریا، سالمونلا و ای .کولی روی میوه ها و سبزیجاتی که خریداری می کنید نشسته باشد بسیار زیاد است. همه این باکتری ها باعث بیماری هایی می شوند که از طریق غذا منتقل می شود و باید حتماً قبل از مصرف از روی موادغذایی شسته شوند.

استفاده از میوه ها و سبزیجات تازه در رژیم غذایی امری حیاتی است اما نه همراه با حشرات، موادشیمیایی و باکتری هایی که همراه با آن است. پس دقت کنید که قبل از مصرف حتماً میوه ها و سبزیجات را به خوبی شستشو دهید.

چطور میوه ها و سبزیجات را بشویید

- با تمیز نگه داشتن آشپزخانه، کابینت ها، یخچال و اجاق گازتان شروع کنید.

- همیشه قبل از آماده کردن غذاها و کار کردن با میوه ها و سبزیجات، دست هایتان را خوب بشویید.

- سبزیجات و میوه های تازه را جدا از گوشت های پخته شده نگه دارید تا از آلوده شدن آنها جلوگیری شود.

- موقع خرید، میوه ها و سبزیجات سالم و رسیده را انتخاب کنید. از خریدن انواع کثیف، لکه دار و بیش از حد نرم خودداری کنید.

- همیشه درست قبل از زمان مصرف میوه ها و سبزیجات آن ها را بشویید. پوشش طبیعی میوه ها و سبزیجات باعث جذب آب می شود و شستن آنها باعث می شود زودتر فاسد شوند.

- میوه ها و سبزیجات بسته بندی شده را هم حتماً قبل از مصرف شستشو دهید، حتی اگر برچسب روی آن قید کرده باشد که شسته شده اند.

- همه قسمت های میوه ها و سبزیجات را خوب بشویید، حتی اگر قصد خوردن آن قسمت ها را نداشته باشید. مثلاً ممکن است باکتری روی پوست پرتقال یا خیار نشسته باشد. با اینکه این میوه ها پوست کنده می شوند و پوست آن دور ریخته می شود، اما ممکن است باکتری ها به روی چاقو و بعد روی خود میوه سرایت کند.

- میوه ها و سبزیجات را زیر آب روان به آرامی مالیده و شستشو دهید. از هیچ گونه صابون، مایع شوینده، سفیدکننده یا هر ماده شوینده شیمیایی دیگر استفاده نکنید. این مواد شیمیایی پس مانده ای از خود روی میوه ها و سبزیجات بر جای می گذارند.

- اسپری های موجود که مخصوص تمیز کردن سبزیجات هستند هیچ فرقی با شستشو با آب معمولی ندارند، پس پولتان را برای خرید آنها هدر ندهید.

- میوه ها و سبزیجات سفت تر مثل سیب و سیب زمینی را می توانید با برس مخصوص همراه با آب شستشو دهید.

- برگ های بیرونی تر کاهو و کلم را دور بریزید و بقیه برگ ها را به خوبی زیر آب بشویید.

- توت، انگور و بقیه میوه های ریز را ابتدا در آب خیس کرده و بعد با دقت بشویید و بعد بگذارید که در یک آبکش آب آن برود.

یادتان باشد که میوه ها و سبزیجاتی که می خرید ممکن است در مغازه تمیز به نظر برسند اما اینطور نیست، فقط شما نمی توانید باکتری ها و موادشیمیایی روی آن را ببینید. میوه ها و سبزیجات را باید حتماً قبل از مصرف شستشو دهید.




تاریخ: یک شنبه 29 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

.:: مبلمان و راهنمای مفید برای خرید ::.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

در عصر اخیر بیش از هر زمان دیگری این امکان وجود دارد که شما هر آنچه را که در ذهن خود دارید در خانه خود نیز داشته باشید. مصرف کنندگان به یمن برخورداری از مواد اولیه جدید و صنعت ساخت نوین تقریباً می‌توانند مدل‌های نامحدودی از مبلمان در طرح‌ها و قیمت‌های مختلف را پیدا کنند. همه افراد از داشتن خانه ای که به درستی مبلمان شده باشد لذت می‌برند، البته فراموش نکنید که مبلمان تنها به میز و مبل و صندلی محدود نمی‌شود و ویترین، کشو و حتی جاکفشی و بسیاری از موارد دیگر را نیز در بر می‌گیرد. هدف مقاله اخیر آشنایی شما با اطلاعات پایه ای و رهنمودهای اولیه ای است که به واسطه آن قادر شوید هم از خرید خود راضی بوده و از آن لذت ببرید و هم بهای گزافی بابت آن پرداخت نکنید.

برنامه ریزی پیش از خرید

بهترین راه برای جلوگیری از هدر رفتن وقت و پول و جلوگیری از پشیمانی پس از خرید این است که یکسری اصول ابتدایی را در ذهن داشته باشید و خرید خود را بر اساس آن اصول استوار نمایید. توجه به این اصول هم قبل از خرید و هم زمانیکه برای خرید روانه بازار می‌شوید حائز اهمیت هستند.

بدانید چه می‌خواهید


نیازهای خود از خرید مبلمان را به دقت بررسی نمایید حال چه بخواهید یک اتاق را مبلمان کنید و چه کل خانه را و یا تنها قصد خرید یک نیم ست را داشته باشد. در هر صورت باید تصمیم بگیرید که چه می‌خواهید و قرار است تا چه مدتی از آن استفاده کنید. آیا برای مدت زمان کوتاهی به آن نیاز دارید؟ مانند صندلی‌های مخصوص نوزاد که خیلی زود برای او کوچک خواهد شد؛ و یا اینکه قصد دارید در دراز مدت از آن استفاده کنید؟ مانند مبلمان اتاق پذیرایی. توجه به این نیازها به شما کمک می‌کند که در وقت، انرژی و هزینه‌های خود صرفه جویی کنید.

بدانید مورد مصرف آن چیست


با خود به این مطلب فکر کنید که به چه منظوری مبلمان را خریداری می‌کنید و قرار است توسط چه فرد یا افرادی مورد استفاده قرار بگیرد. به این طریق راحتتر می‌توانید در مورد مدل، رنگ و جنس آن تصمیم بگیرید. افراد سالخورده و یا مجرد ممکن است مدل‌ها و پارچه‌هایی را انتخاب کنند که هیچ گاه مناسب خانواده ای که بچه‌های کوچک و حیوان خانگی دارند نباشد. مورد استفاده مبلمان نکته مهمی است که حتماً باید به آن توجه کرد.

چقدر فضا در اختیار دارید


سایز اتاقی که قرار است مبلمان در آن چیده شود، یک نکته مهم در انتخاب صحیح هر گونه آیتم و به ویژه مبلمان است. شاید فکر بدی نباشد که پلان کف را روی کاغذ به صورت دستی‌ ترسیم نمایید و بعد چیدمان‌های مختلف مبلمان را در آن امتحان کنید تا ببینید به چه طریقی می‌توانید بهترین استفاده از فضا را داشته باشید. در طرح ریزی برای خرید مبلمان در سایز مناسب نکاتی نظیر: عرض راه پله‌ها، متراژ راهروها، و عرض درب ورودی را نیز در نظر بگیرید. بسیاری از خانه‌های نوساز دارای راهروهای عبوری کوچکی هستند، بنابراین بهتر است مبلمانی را تهیه کنید که به راحتی قابل حمل و نقل باشد. در مورد سایز مبلمان هیچ موقع این مطلب را فراموش نکنید که ممکن است روزی بخواهید از خانه فعلی خود اسباب کشی کنید.

بودجه خود را مشخص کنید

خریداران عاقل ابتدا یک بودجه مناسب در نظر می‌گیرند و با توجه به آن آیتم مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند. ابتدا کل بودجه خود را تخمین بزنید و بعد ببینید که برای هر آیتم تا چه اندازه می‌توانید هزینه کنید. شاید بخواهید برای خرید یک میز با کیفیت و مرغوب که قرار است برای چند سال از آن استفاده کنید هزینه بالاتری را پرداخت کنید و برای یک میز بازی کودک که به سرعت غیر قابل استفاده می‌شود، هزیه کمتری را در نظر گرفته باشید.

پس از در نظرگرفتن نیازها، موارد استفاده، میزان فضا و بودجه نوبت به آن می‌رسد که نگاهی به چیدمان دکوراتورهای حرفه ای بیندازید تا ایده‌های خوبی دستگیرتان شود. با نگاه کردن به مجلات مربوطه و خانه‌هایی که توسط دکوراتور‌های حرفه ای چیده شده اند، متوجه می‌شوید که چگونگی انتخاب مبلمان برای هر اتاق به چه نحوی است. از جمله مجله‌های مناسب می‌توان به ماهنامه "منزل" اشاره کرد که نظرات کارشناسانه و همچنین معرفی مکان‌های مناسب برای تهیه مبلمان با قیمت‌های مناسب در آن وجود دارد.

چگونگی و انواع مبلمان

دو نوع مبلمان اصلی وجود دارد: مبلمان روکش دار و مبلمان موردی. مبلمان روکش دار به آن دسته از مبلمانی اطلاق می‌شود که در آن یک پوشش نرم برای نشستن وجود دارد و در صورت نیاز در آن فنر می‌گذارند تا قابلیت ارتجاعی آن افزایش پیدا کند و سپس آنرا روکش می‌کنند، مانند مبل‌های نشیمن و کاناپه‌ها که دارای بالشتک هستند. مبلمان موردی هم به اسباب و اثاثیه ای اطلاق می‌شود که فاقد قسمت بالشتک دار هستند، مانند: میز، ویترین، کابینت و قفسه

هر یک از این دو نوع مبلمان می‌توانند از اجناس مختلفی ساخته شوند که عموماً انواع چوبی و غیر چوبی آن در بازار‌های ایران موجود می‌باشند. عمده محصولات مبله از چوب سخت (چوب جنگلی) یا چوب نرم ساخته می‌شوند.

چوب سخت به چوب درختانی نظیر: ماهون (ماهاگونی)، گردو، افرا، بلوط، گیلاس، غان (توس)، ساج، و پی کان و چوب نرم هم به چوب درختانی نظیر: کاج و صنوبر، ماموت (چوب سرخ)، و سدر اطلاق می‌شود. مبلمانی که از چوب‌های نرم ساخته شده باشد به مراتب از چوب‌های سخت ارزانتر است.

جنس بالشتک‌ها و پارچه


جنس پارچه‌های رو مبلی، نوارهای دور دوزی، پد‌های نشیمن، و فنرهای بکار رفته در مبلمان متفاوت است و در عین حال تعیین کننده میزان راحتی و سفتی مبل است. به این منظور از فنرهای ساده کویل، فنرهای دو سر مخروطی کویل، فنرهای زیگ زاگ، و مارپیچی که به وسیله یک نخ یا مفتول سیمی یا گیره بهم متصل شده اند استفاده می‌شود.

داخل آن هم با پارچه، پلی استر، و پلی اورتان پر می‌شود. معمولاً رنج استفاده از اورتان به دلیل دوام و مقاوت بالا، وزن کم، و برخورداری از خاصیت ضد بیدی بیش از سایر موارد مشابه است. هر چند کیفیت فوم‌های به کار گرفته شده با یکدیگر تفاوت‌های بسیار زیادی دارد، بهترین آنها فوم‌های متراکم‌تر هستند که میزان اورتان موجود در آنها بالاست.

برای روکش نیز از پارچه‌های مختلف طبیعی و مصنوعی استفاده می‌شود. در حین خرید باید دقت کنید که جنس پارچه چیست و طرز نگهداری آن چگونه است. جنس پارچه در ارتباط مستقیم با قیمت مبلمان است و هر چه مرغوب‌تر باشد بالطبع قیمت مبلمان هم افزایش پیدا می‌کند. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که کارخانه‌های تولید پارچه هیچ گاه پارچه‌های به کار رفته در مبلمان را جزء گارانتی خود به حساب نمی‌آورند.

قاب اصلی نشیمن


این بخش یکی از اصلی‌ترین بخش‌های مبلمان است و در تعیین قیمت نقش اساسی دارد. قاب‌ها را اصولاً از جنس چوب‌های سخت و گاهی استیل و تخته‌های لمینت یا پلاستیک فشرده می‌سازند. البته شما قادر به رویت این بخش نیستید، به همین دلیل برای تست کردن به پد مبل فشار وارد کنید و ببینید که آیا قاب قابل حس کردن است یا خیر. اگر بتوانید قاب را حس کنید به این معناست که پس از مدت زمان کوتاهی باید آنرا دور بیندازید. همچنین یکبار روی آن بنشنید تا مطمئن شوید که پد بالشتک در همه جا یکسان است و پستی و بلندی ندارد.

مبلمان موردی


اگر قرار است روی میز از شیشه استفاده کنید، شیشه را روی آن قرار داده و مطمئن شوید که کاملاً صاف می‌ایستد و میز توانایی کامل نگه داشتن آنرا دارد. پنل‌های شیشه ای که مورد استفاده قرار می‌گیرند باید به اندازه کافی ضخیم باشند تا در حین استفاده روزمره نشکنند و لب پر نشوند.

پرداخت و مهذب کاری میز و ویترین نیز مهم هستند و نشانه ای از کیفیت بالای این محصولات می‌باشند. بهترین انواع آنها دارای مهذب کاری در قسمت بالایی، طرفین، و جلو و پشت محصول می‌باشند. دقت کنید که هیچ گونه شکاف و یا برآمدگی حبابی شکل روی بدنه میز و یا قفسه‌های مورد نظرتان وجود نداشته باشد و قسمت‌های مختلف به خوبی بهم متصل شده باشند و تنها با چسب و میخ این کار انجام نشده باشد. صندلی‌ها را از داخل میز بیرون بیاورید و هم میز و هم صندلی را امتحان کنید که لقی نداشته باشند. درب دراورها و کشو‌ها نیز باید به آسانی بیرون آمده و بسته شود و به اندازه کافی در خود وسیله جای بدهد.

از کجا خرید کنیم


خریداران امروزی انتخاب‌های زیادی در پیش روی خود دارند و مراکز عرضه مبلمان در چند سال اخیر بسیار گسترده شده اند. بهترین کار این است که سری به چند فروشگاه مختلف بزنید و نگاهی به کل محصولات آن بیندازید. زمان جستجو به کیفیت کالاهای ارائه شده، قیمت و خدمات پس از فروش هم دقت کنید.

کی خرید کنیم


اگر از مدتی قبل برای خرید خود برنامه ریزی داشته باشید، می‌توانید از تخفیف‌های ویژه فصلی نیز بهرمند شوید. البته گاهی اوقات ممکن است آیتم مورد نظر شما آماده نباشد و بر طبق سفارش ساخته شود که این مدت زمان چیزی در حدود ۶ الی ۸ هفته به طول می‌انجامد.

اتیکت‌ها را مطالعه کنید

زمانیکه مبلمان می‌خرید حتماً مطمئن شوید که کلیه اطلاعاتی که فروشنده و کارخانه سازنده در اختیار شما قرار می‌دهند را به خوبی مطالعه کرده اید. اکثر شرکت‌های سازنده موظف هستند که اگر داخل محصولات خود از وینیل و یا سایر مواد مصنوعی استفاده می‌کنند در شرح محصول قید کنند. این نوع مواد مصنوعی قادرند تا ظاهر چرمی، چوبی، و مرمری به مبلمان بدهند. در ضمن اگر در برچسب مواد سازنده تنها نام یک نوع چوب به کار رفته باشد، کلیه روکش‌ها و سطوح مبلمان نیز می‌بایست از همان چوب ساخته شده باشند.

گارانتی و مرجوعی

شرح گارانتی هر گونه اسباب و اثاثیه ای را که می‌خواهید بخرید به دقت بررسی کنید و ببیند سیاست‌های شرکت به هنگام پس دادن کالا چگونه است.

فروشنده خود را بشناسید


مشتری‌های عاقل پیش از خرید فروشنده مورد نظر خود را به دقت شناسایی می‌کنند. از همسایه‌ها و دوستان خود در مورد شرکت عرضه کننده مبلمان سوال کنید و به خاطر داشته باشید که فروشنده خوب کسی است که تمامی سوالات شما را با دقت و صبر و حوصله به طور کامل پاسخ دهد و شما را اجبار به خرید آنی نکند. هدف فروشنده خوب جلب رضایت مشتری است و آنها دوست دارند که شما شرکتشان را به سایر دوستان و آشنایان دیگر خود نیز معرفی کنید.

چک لیست

برای دریافت بهترین نتیجه موارد زیر را فراموش نکنید :

قبل از خرید به طور کامل برنامه ریزی کنید
بودجه را تعیین کرده و تا آخر بر طبق همان عمل کنید
در بازار چرخی بزنید و از سرویس‌های مختلف با خبر شوید
کلیه اتیکت‌ها و برچسب‌های شرکت سازنده را مطالعه کنید
از نحوه ساخت و کیفیت کالاهای استفاده شده مطمئن شوید




تاریخ: یک شنبه 29 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

: نکات ریز خانه داری ::.



نحوه از بین بردن جوهر سیاه بر روی فرش

برای از بین بردن جوهر سیاه بر روی فرش، مقداری ماست روی محل لکه ریخته و با قاشق ماست را جمع کنید. چند مرتبه این کار را تکرار کنید، لکه کاملاً از بین می رود.

نحوه بر طرف کردن لکه جوهر از روی لباس


برای پاک کردن لکه جوهر خودکار یا خودنویس از شیر استفاده کنید. قسمت جوهری شده لباس را حدود پنج دقیقه داخل شیر قرار داده و سپس آن را با آب معمولی بشویید. اثر لکه جوهر کاملاً از بین خواهد رفت. برای این منظور می توان از شیر ترش شده و یا دوغ نیز استفاده کرد. گاه برای برطرف شدن کامل اثر لکه، باید این کار چندین بار تکرار شود.

نحوه بر طرف کردن لکه واکس کفش


اگر بر اثر بی احتیاطی مقداری واکس روی فرش یا لباستان مالید، می توانید ابتدا پنبه ای را خیس کنید و روی آن بکشید. سپس روی پنبه مقدای مایع ظرفشویی بریزید و بر روی لکه بکشید. بعد از این کار پنبه را آغشته به آب خالص کنید و دوباره روی لکه بکشید تا لکه کاملاً از بین برود. اگر با این کار لکه از بین نرفت، مقداری الکل بر روی دستمال ریخته و بر روی لکه بکشید، تا کاملاً تمیز شود. اگر لباس قابل شستشو باشد، بعد از زدودن لکه، لباس را با پودر لباسشویی و آب نیم گرم کاملاً بشویید.

نحوه پاک کردن لکه سفیده تخم مرغ


لکه سفیده تخم مرغ را هرگز با آب گرم نشویید، زیرا لکه ثابت می ماند. بلکه برای از بین بردن آن، محل لکه را با آب سرد، کاملاً بشویید.

نحوه پاک کردن لکه های کاشی


آنها را با این محلول بشویید:
آمونیاک: نصف فنجان، سرکه سفید: نصف فنجان، جوش شیرین: یک چهارم فنجان، آب گرم: حدود چهار لیتر.
در صورتی که کاشی ها خیلی کثیف شده اند مقداری جوش شیرین را با وایتکس مخلوط کرده و محلولی را که به دست می آید با استفاده از یک برس یا اسکاچ روی کاشی ها بمالید و پس از چند دقیقه آبکش کنید.

نحوه پاک کردن لکه قیر


برای از بین بردن لکه قیر روی پارچه از بنزین و کره می توان استفاده کرد.

نحوه پاک کردن لکه گل و لای بر روی لباس


کافی است یک عدد سیب زمینی را با چاقو به دو نیم کنید و بر روی لکه بمالید، سپس لباس را در آب سرد بخیسانید و طبق معمول با مواد شوینده شست و شو دهید. در صورتی که لکه همچنان پایدار ماند، دستمال را به الکل آغشته کنید و بر روی لکه بمالید.

نحوه کندن آدامس از مو


بچه ها گاهی با آدامس خود بازی می کنند و آن را به جاهای مختلف مثل مو می چسبانند ! اگر آدامس به موی کودک شما چسبید، می توانید برای کندن آن از دو روش زیر کمک بگیرید:
روش اول: یک تکه یخ را چند بار روی آدامس بکشید تا سفت شود سپس آدامس را از مو جدا کنید.
روش دوم: کمی کرم مرطوب کننده به همان قسمت مو بکشید، سپس با یک دستمال خشک، مو را چند بار پائین بکشید آدامس از آن جدا خواهد شد.

پاک کردن لکه آدامس از لباس

گاهی اوقات برایتان اتفاق افتاده که آدامسی به لباس شما بچسبد. برای حل این مشکل می توان از راه های زیر استفاده نمود :
1. در مرحله اول می توانید یک تکه یخ روی لکه بگذارید و بعد آدامس سفت شده را بکنید.
2. اگر پارچه شما قابل شستشوست، کمی سفیده تخم مرغ روی آدامس بمالید تا نرم شود و تا جایی که ممکن است آدامس را از روی پارچه بردارید و سپس بشویید.
۳. اما اگر پارچه شما قابل شستشو نمی باشد با یک تکه اسفنج ابتدا تراکلرید کربن و سپس آب و صابون بمالید، این عمل را تکرار کنید تا پاک شود.
توجه : باید برای پاک کردن لکه آدامس احتیاط کرد تا پارچه آسیب نبیند و پاره یا سوراخ نشود.

طریقه پاک کردن لکه خون

لکه خون را با چند روش می توان پاک کرد:
1. اگر لکه خون تازه است و خشک نشده محل لکه را با آب سرد و صابون بشویید تا بر طرف شود.
2. روی لکه خون را فوراً با خمیری که از مخلوط کردن آب سرد و نشاسته ذرت درست کرده اید، بپوشانید و به آرامی کمی مالش دهید و آن را مقابل آفتاب بگذارید تا خشک شود. آفتاب خون را از پارچه خارج کرده و جذب نشاسته می کند. در صورت نیاز این عمل را چند بار تکرار کنید.
3. پارچه خونی را درون مخلوط آب سرد و نمک خیس کنید. آب را آنقدر عوض کنید تا لکه به طور کامل برطرف شود.
4. برای پاک کردن لکه های کوچک خون روی یقه پیراهن های مردانه (در اثر تراشیدن ریش)، کافی است چند قطره آب سرد روی هر لکه بریزید و سپس مقداری پودر نشاسته روی آن بپاشید. وقتی نشاسته خشک شد، پیراهن را بشویید لکه های خون برطرف خواهند شد.

نحوه پاک کردن خطوط کاربن از روی نایلون و رومیزی

برای محو کردن این نوع لکه ها آب ژاول را با آب سرد مخلوط کرده روی لکه بمالید.
در صورتی که لکه روی پارچه ای که از الیاف مصنوعی تهیه شده ایجاد شد می توانید با آبلیموی خالص آن را بر طرف نمائید.
برای برطرف کردن لکه روی نایلون نیز می توانید از ابر همراه با پودر شستشو استفاده کنید.

نحوه بر طرف کردن لکه روغن ماشین


تا به حای پیش آمده است که از کنار ماشین عبور کرده باشید و لباس شما سیاه شده باشد برای این منظور روی لکه ها، کره یا روغن بمالید و بگذارید ۱۲ ساعت بماند. سپس آن را با بنزین پاک کنید و این راه برای لباس های ابریشمی و کتانی است. برای پارچه های چرمی می توانید مقداری وازلین روی روغن بمالید و بعد از یک ساعت و نیم با تتراکلرورد و کربن پاک کنید سپس با یک تکه پارچه پشمی آن جلا دهید.

نحوه بر طرف کردن لکه های رنگ


برای لکه زدایی رنگ ها باید بدانیم که چندین نوع رنگ داریم و بعداً برای هر نوع از آنها تدبیر خاصی بیندیشیم.

سه نوع رنگ داریم:
۱: لکه های مربوط به آبرنگ
۲: لکه رنگ پلاستیکی
۳: لکه رنگ روغنی

1. زدودن لکه آبرنگ: زدودن لکه آبرنگ ساده است برای این منظور باید با آب سرد بشویید سپس با آب نیمگرم و پودر رختشویی آنها را تمیز بشویید و آب بکشید و اگر خیلی سمج باشد، پنبه را به گلیسیرین آغشته کنید و روی آن بمالید سپس با آب گرم و پودر رختشویی بشویید و آب بکشید و اگر نتیجه نگرفتید از تربانتین استفاده کنیم.

2. لکه های پلاستیکی: ابتدا اضافی رنگ را بتراشید سپس نفت خام بمالید و با پنبه پاک کنید و سرانجام با آب گرم و صابون بشویید و آبکشی نمایید.

3. لکه های رنگی روغنی:
اگر کهنه و خشک است پاک کردن آن تقریباً غیر ممکن است اما در صورتی که هنوز خشک نشده و یا فقط یکی دو روز پیش اتفاق افتاده است باید چنین کرد: از روی هر نوع پارچه اضافه رنگ را لبه ی تیز کار بگیرید بعد پنبه ای را به تربانتین آغشته کنید و روی لکه بمالید سپس با پنبه دیگری پاک کنید این کار را چندین بار تکرار کنید و ته رنگ را نیز با آب گرم و پودر لباسشویی از بین ببرید مسلماً از نتیجه کار راضی خواهید بود.

لکه زدایی رنگ روی قالی و موکت


لکه زدایی رنگ روی قالی و موکت مشکل تر است برای پاک کردن آنها باید پنبه را با تربانتین خیس کنید و بر روی لکه بمالید و بعداً با پنبه دیگری پاک کنید تا اینکه لکه از میان برود.

نحوه پاک کردن لکه سس گوجه فرنگی


ابتدا روی سطح لکه را با روش ضربه ای به وسیله پارچه ای دیگر به الکل آغشته کنید، سپس در آب سرد و مواد شوینده بشویید. اگر لکه روی سطح فرش یا موکت ایجاد شده باشد، ابتدا مقداری فوم ریش تراشی بر روی لکه بریزید و سطح آن را با اسفنج آنقدر مالش دهید تا پاک شود. سپس دستمال دیگری را کمی مرطوب کنید و بر روی لکه بکشید و صبر کنید تا خشک شود.

نحوه پاک کردن لکه رژ لب


شما می توانید با مالیدن خمیر دندان بر روی این نوع لکه و سپس شست و شو، آن را به طور کامل از بین ببرید. البته پاشیدن اسپری مو نیز برای از بین بردن چنین لکه هایی (پیش از شست وشو) بسیار مفید است. راهکار دیگر برای این منظور استفاده از الکل است.

نحوه پاک کردن لکه از روی پارچه مبل


- لکه نوشابه بر روی مبل : برای از بین بردن لکه نوشابه می توانید کمی نمک بر روی لکه تازه بپاشید و بعد اسفنجی را خیس نموده روی لکه بکشید و سپس با آب گرم به وسیله اسفنج آبکشی کنید.

- اثر سوختگی بر روی مبل :
برای از بین بردن اثر سوختگی یا زردی سیگار حبه قندی را روی لکه بکشید و آنقدر این کار را ادامه دهید تا لکه از بین برود. برای از بین بردن این نوع لکه اسفنجی را به شیر آغشته کنید و روی لکه بمالید. در صورتی که لکه روی پارچه ای که از الیاف مصنوعی تهیه شده ایجاد شد می توانید با آبلیموی خالص آن را بر طرف نمائید. چنانچه این لکه پارچه های کرکدار بود ابتدا با کمی شیر خوب لکه را خیس کنید و بعد با پنبه آن را پاک نمائید و در آخر با آب و صابون لکه های حاصل از شیر را بشویید.

- لکه جوهر بر روی مبل :
اگر لکه مربوط به مرکب سیاه است ابتدا محل را خیس کرده روی آن کمی نمک آشپزخانه بریزید و سپس با پنبه مالش دهید و چنانچه نتیجه نگرفتید مخلوطی از گلیسرین و آمونیاک را روی لکه بمالید و سپس با آب و پودر دستی خوب شست و شو دهید. البته می توانید از آب ژاول هم استفاده کنید.

- لکه خون بر روی مبل : بهترین چاره برای از بین بردن لکه خون هم این است که مقداری نشاسته را (به نسبت بزرگی و کوچکی لکه) در آب مخلوط کنید و به هم بزنید تا خمیر نسبتاً غلیظی بدست آید. آنگاه روی لکه خون را با این خمیر بپوشانید و بعد از خشک شدن نشاسته ها، آنها را بتراشید و با برس محل لکه را پاک کنید.

- لکه میوه بر روی مبل : اگر این لکه بر روی پارچه سفید بود، کافی است با آب و صابون آن را بشویید. اگر لکه روی پارچه پشمی بود آب اکسیژنه ۲۰% را با چند قطره آمونیاک مخلوط کرده با آن لکه را پاک کنید. اگر لکه روی پارچه های ابریشمی سفید و یا رنگی بود آب و الکل سفید ۹۰% را به نسبت مساوی مخلوط کرده و با آن لکه را محو کنید.

- لکه چربی بر روی مبل : برای از بین بردن لکه چربی قسمت لکه شده را با کمی محلول نمک و الکل بمالید. اگر لکه چربی روی پارچه ابریشمی است با یک برگ کاغذ خشک کن روی قسمت لکه شده را بپوشانید و اتوی داغ را محکم روی آن فشار دهید تا لکه ناپدید شود.

نحوه پاک کردن لکه شمع، مداد شمعی و مدادهای چرب آرایشی

برای این منظور کافی است ابتدا باقی مانده ماده ایجاد کننده را با جسمی نوک تیز به آرامی بردارید. سپس دو تکه دستمال توالت یا کاغذ قهوه ای (مورد استفاده در خشکشویی ها) در دو طرف لکه قرار دهید. سپس اتوی گرم را بر روی یکی از کاغذها در محل لکه فشار دهید. به این ترتیب، چربی موجود در لکه آب می شود و جذب دستمال یا کاغذهای طرفین می شود و لک از بین می رود. ولی در مورد موکت و فرش پس از برداشتن پارافین سفت شده از روی سطح، تنها یک کاغذ بر روی سطح لکه قرار دهید و اتو بکشید.

نحوه پاک کردن چسب مایع از روی فرش یا موکت


برای از بین بردن لکه چسب، پارچه ای را درون سرکه فرو برده روی لکه چسب بگذارید، بطوریکه کاملا آن را اشباع کند. بزودی چسب سفتی خود را از دست داده و نرم خواهد شد که به راحتی جدا خواهد شد.

نحوه رفع برق اتو روی لباس : اگر پارچه و لباس شما بر اثر اتو کشیدن برق افتاده پارچه نخى مرطوبى را روى قسمت براق شده قرار دهید و اتو بکشید، تا بخار حاصله برق افتادگى را از میان ببرد.

اثر سوختگی با اتو : اگر لباس شما بر اثر گرمای زیاد اتو زرد رنگ شده می توانید پیاز را دو نیم کرده و روی پارچه بمالید و بعد آن را داخل آب سرد به مدت چند دقیقه خیس کرده و سپس آن را بشویید. خواهید دید که لکه های زرد برطرف شده.

نحوه از بین بردن لکه اتو بر روی فرش : همچنین برای از بین بردن لکه اتو بر روی فرش و موکت همانند لباس می توانید یک پیاز را به دو نیم کرده و روی محل لکه بگذارید. بعد آن را با سرد خیس کنید و بشویید.

نحوه از بین بردن لکه چایی بر روی فرش

آیا می دانید لکه چایی که روی فرش رنگ روشن ریخته و همان لحظه پاک نکرده و الان هم خشک شده است را چگونه می توان از بین برد؟
در پاسخ باید گفت : به محض ریخته شدن چای بر روی فرش، آن را با آب سرد و مواد شوینده شست و شو دهید.
اگر امکان شست وشوی سریع آن وجود نداشت، مقداری نمک بر روی سطح لکه بریزید و مدتی صبر کنید تا نمک آن را به خود جذب کند. سپس در صورت فراهم شدن شرایط شست وشو، آن را به روش معمول با آب گرم و مواد شوینده بشویید. راهکار دیگر این است که سطح لکه را با اسپری مخصوص مو بپوشانید، سپس یک قطعه صابون بر روی سطح لکه بمالید و بعد آن را در آب سرد خیس کنید و بشویید.

پاک کردن لکه های زرد روی یخچال


هنگامی که لکه هایی روی یخچال به رنگ زرد ایجاد شده و با هیچ مایع پاک کننده ای رفع نمی شود در آن هنگام کمی پنبه را به سرکه آغشته کنید و با آن روی لکه های زرد رنگ بکشید. بگذارید کمی بماند بعد با ابر تمیز روی آن را بکشید. سریعاً‌ پاک میشود.




تاریخ: یک شنبه 29 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

نظافت و پاکیزه کردن خانه همیشه دغدغه ی خانم‌ها بوده است. چه نیکو رسمی است. خانه تکانی، سنتی ارزشمند و جالب برای پاک کردن و زیبا سازی خانه است. در این سلسله مقالات، با راه کارهای مفیدی برای تمیز کردن منزل و وسایل آن آشنا می‌شوید:

تمیز کردن دیوارهای رنگ روغنی

برای تمیز کردن دیوارهایی که رنگ روغنی دارند، از این محلول استفاده کنید: یک سطل آب گرم، یک دوم پیمانه بوراکس (Borax)، یک دوم قاشق مرباخوری مایع ظرفشویی و یک قاشق غذاخوری آمونیاک؛ حین استفاده از محلول حتماً دستکش بپوشید. (بوراکس را می‌توانید از مغازه‌های مواد شیمیایی- بهداشتی تهیه کنید)

تمیز کردن کاشی و سرامیک


مخلوط یک پیمانه آمونیاک، یک چهارم پیمانه جوش‌شیرین و یک دوم پیمانه سرکه در یک سطل آب داغ نیز فرمول دیگری برای تمیز کردن سطح دیوارهای رنگ روغنی و یا کاشی و سرامیک است.

پاک کردن لکه مداد رنگی


لکه‌های مداد رنگی بچه‌ها روی دیوار را به وسیله یک مسواک کهنه و کمی خمیردندان پاک کنید.

پاک کردن لکّه مداد شمعی یا مداد آرایشی


بهترین کار برای پاک کردن این لکّه‌ها استفاده از روغن بچه یا شیر پاک کن است. برای این منظور با پنبه آغشته به شیرپاک کن یا روغن بچه به محل لک بمالید.

لکه شمع بر روی کاغذ دیواری

ابتدا پارافین را با قراردادن یخ بر روی آن جدا کرده و پس از کندن توسط جسمی تیز، لکّه و چربی باقی مانده را با روش اتو و کاغذ مومی و یا دستمال حوله‌ای از بین ببرید. کاغذ و یا دستمال را بر روی لکّه قرار داده و اتوی گرم را بر روی آن بگذارید. سپس کاغذ و یا دستمال را جا به جا کرده تا برای دفعات بعدی همان محل جذب لکّه، به طور مجدد بر روی لکّه قرار نگیرد.

تمیز کننده دیوارهای رنگ شده


برای تمیز کردن دیوارهای رنگ شده ی منزل، ترکیب نصف پیمانه آمونیاک، یک چهارم پیمانه سرکه سفید و یک چهارم پیمانه جوش‌شیرین در یک سطل آب‌گرم را امتحان کنید (منظور دیوارهایی با رنگ پلاستیک یا رنگ روغن است). این تمیز کننده ارزان و قوی، دیوارها را تمیز و براق خواهد کرد.

پاک کردن شوره و سفیدک روی کاشی و سرامیک

شوره و سفیدک روی کاشی و سرامیک را می‌توان با مالش دادن یک تکه لیموترش یا دستمال آغشته به سرکه روی سطح مورد نظر از بین ببرید. در ضمن واکس اتومبیل نیز تمیزکننده خوبی برای کاشی است. آن را به کار گیرید و پیش از خشک شدن با دستمال نرم مالش دهید.

تمیز کردن دیوار آجری


برای پاک کردن لکّه از روی آجر، سطح مورد نظر را با آجر مشابه دیگر بسایید و یا از تکه‌ای سمباده نرم کمک بگیرید.

زمان تمیز کردن شیشه‌ها


توصیه می‌شود در روزهای بسیار سرد که شیشه‌ها یخ زده‌اند آنها را پاک نکنید. در این وضعیت شیشه‌ها بسیار ترد و شکننده می‌شوند و امکان شکستن آن زیاد است.

تمیز کردن شیشه‌های رسوب گرفته


شیشه‌هایی که لکّه و رسوبات آب روی آن است را با مخلوط آب و سرکه سفید تمیز کنید.

شیشه پاک کن خانگی


برای تهیه یک شیشه پاک‌کن خودتان در منزل اقدام کنید، دو پیمانه آب، نصف پیمانه الکل و یک قاشق چایخوری مایع ظرفشویی، محلولی معجزه‌آسا برای تمیز کردن شیشه‌ها و آینه است. محلول را روی شیشه اسپری کنید و با دستمال تمیز شیشه را پاک کنید.

بر طرف کردن لکّه حشرات

لکّه‌هایی که به وسیله حشرات روی پنجره‌ها به‌وجود می‌آید، می‌توانید با چای سرد از میان ببرید.

پاک کردن گوشه‌های پنجره


برای از بین بردن لکّه‌های سیاه که در گوشه‌های پنجره به‌وجود می‌آید، از مسواک کهنه استفاده کنید. به این ترتیب که آن را در مخلوط آب و مایع سفید کننده وارد کنید و سپس روی محل مورد نظر بکشید.

استفاده از روزنامه


پنجره‌ها را می‌توانید با روزنامه آغشته به مخلوط آب و سرکه سفید براق کنید.

شیشه پاک‌ کن با سرکه


اگر شیشه پاک کن شما تمام شده است، دست نگه دارید و خودتان در منزل به روشی بسیار ساده، آن را تهیه کنید. در یک افشانه، سه قاشق غذاخوری آمونیاک، یک قاشق سرکه و مقداری آب سرد بریزید. این محلول را روی سطح شیشه‌ای مورد نظر اسپری کنید و با دستمال یا روزنامه تمیز پاک کنید. روش دیگر این است که یک چهارم فنجان سرکه را در دو لیتر آب گرم حل کنید و با دستمال آغشته به این محلول شیشه را پاک کنید. همچنین می‌توانید محلول را روی سطح شیشه اسپری کنید و با روزنامه خشک کنید




تاریخ: یک شنبه 29 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)


شبکه های Wireless یا بی‌سیم مدت زمانی است که در کشور ما روند رو به رشدی داشته است. در حال حاضر در دانشگاه ها، فرودگاه ها، مراکز تجاری و اماکنی نظیر آنها دسترسی به اینترنت از طریق شبکه Wireless امکان پذیر است. اما نکته ای که وجود دارد این است که اگر ایجاد به یک شبکه بی‌سیم برای همه امکان پذیر است بنابراین استفاده از آن برای مجرمان و خلافکاران نیز مجاز می‌باشد! پس شما به عنوان یک کاربر در این زمان نبایستی ایمنی سیستم خود را فراموش کنید. یکی از ترفندهای هکرها این است که یک سرور دروغین ایجاد کرده و باعث میشوند شما به جای اتصال به سرور اصلی شبکه ناآگاهانه به کامپیوتر هکر که نقش سرور را ایفا میکند متصل شوید! به همین سادگی خودتان باعث شده اید هکر بتواند به سادگی به کامپیوتر یا لپتاپ شما نفوذ کرده و سوء استفاده نماید. برای جلوگیری از این مشکلات چه باید کرد؟ در این ترفند به معرفی اقدامات احتیاطی به هنگام اتصال به شبکه Wireless میپردازیم.

هیچگاه ناآگاهانه آن‌لاین نشوید

اگر نیازی به اینترنت ندارید، اتصال Wi-fi دستگاه خود را قطع نمایید و علاوه بر آن همواره قابلیت اتصال اتوماتیک به شبکه ها در سیستم خود غیر فعال کنید. این کار عمر باتری را نیز بیشتر می‌کند.

از شبکه مناسب و درست استفاده کنید

وقتی به شبکه بی‌سیم وصل می‌شوید، ویندوز SSIDهای (Service set Identifiers) تمام شبکه‌های این مجموعه و محدوده را به شما نشان می‌دهد.
همچنین اطمینان حاصل کنید که به شبکه درست وصل شده‌اید، برای اینکار کافی است از متصدی مربوطه در محل نام صحیح کانکشن اصلی شبکه را پرس و جو نمایید. در صورت مشاهده کانکشن های مشکوک حتماً مراتب را به مسئولان گزارش دهید.

به اشتراک گذاری پرینتر و فایل خود را قطع نمایید

این کار را حتماً صورت دهید ؛
در ویندوز XP، از منوی Start وارد My Network Places شوید. در پنجره Network Connections بر روی شبکه راست کلیک کرده و Properties را انتخاب نمایید. در پنجره محاوره پایانی در قسمت General، گزینه Client for Microsoft Networks and File and Printer Sharing for Microsoft Networks را از حالت انتخاب درآورید و سپس بر روی OK کلیک کنید.
در ویندوز ویستا قابلیت جالبی نهفته است که خود ویندوز در صورت تشخیص نا امنی شبکه، به طور خودکار حالت به اشتراک‌گذاری را لغو و این ویژگی را خاموش و غیرفعال می‌سازد. جهت کنترل و تغییر این حالت از این روش پیروی نمایید: ابتدا از منوی Start وارد Network شوید، سپس بر روی عبارت Network and Sharing Center را کلیک کنید، اگر کنار نام شبکه عبارت Public network به معنای شبکه عمومی ظاهر شد و شما به شبکه عمومی وصل شدید، فقط باید این پنجره را ببندید چون در معرض دید قرار گرفته‌اید. در غیر این صورت روی کلید Customize را از روی نام شبکه کلیک کنید. Public را انتخاب کرده و روی کلمه Next و سپس روی Close کلیک کنید.

کاری که انجام میدهید اینست که :
دقت کنید از طریق اتصال به این شبکه های عمومی هرگز خرید اینترنتی نکنید، از عملیات بانکی آن‌لاین استفاده ننمایید، اطلاعات حساس و مهم را با اتصال روی اینترنت عمومی ثبت نکنید و حتی المقدور از کلمات عبور استفاده نکنید.
 

 



 

.:: نسل جدید مشاوره املاک در ایران ::.

در صورتی که قصد فروش، اجاره یا خرید یک ملک را داشته باشید، در اولین قدم چه ‌می‌کنید؟ آیا همانند خیلی از افراد نیازمندی‌های روزنامه‌ها را انتخاب می‌کنید یا به سراغ مشاورین املاک می‌روید و دست به دامن آن‌ها می‌شوید؟ چنین روش‌هایی علاوه بر پرهزینه بودن درجه موفقیت آمیز بودن کمتری هم دارند. اما بایستی بدانید علاوه بر این روش‌های سنتی راه‌های بهتری نیز وجود دارد استفاده از پایگاه اینترنتی که اطلاعات برای خرید، فروش، اجاره و رهن انواع آپارتمان، خانه، دفتر، مغازه و... به صورت دسته بندی شده در آن موجود باشد قطعاً بهترین و به صرفه‌ترین راه است. محلی را فرض کنید که کلیه اطلاعات املاک ایران در آن به طور رایگان موجود باشد و شما نیز بتوانید اطلاعات جدید به آن بیفزایید. در این ترفند قصد داریم نسل جدید مشاوره املاک از طریق اینترنت را برای شما بازگو نماییم تا دیگر از روش‌های سنتی بی‌نیاز شوید و زودتر و راحت‌تر به مقصود خود برسید. سایت "مشاور" به نشانی
www.moshaver.com این پایگاه جامع است که هم اکنون به معرفی آن خواهیم پرداخت.

در ابتدا بایستی بدانید سایت‌های اینترنتی مختلفی وجود دارند که به طور پراکنده اطلاعات مربوط به املاک در آن وجود دارد.
اما سایتی که ما قصد داریم آن‌‌ را برای استفاده شما معرفی کنیم سایت "مشاور" به نشانی
www.moshaver.com است.
در این سایت کلیه اطلاعات املاک شامل آپارتمان، دفتر کار، خانه، مغازه، انبار، ویلا، باغ، زمین، دامداری، کارخانه و... جهت فروش، اجاره و رهن موجود می‌باشد.

بازدیدکنندگانی که به سایت مشاور مراجعه می‌کنند بر 3 دسته هستند:
افرادی که قصد خرید یا اجاره ملک را دارند
افرادی که خود قصد ثبت ملک جهت فروش یا اجاره را دارند
 و نهایتاً مشاورین املاکی که قصد دارند اطلاعات مربوط به بنگاه مشاور املاک خود را در این سایت درج نمایند.

پس از ورود به سایت مشاور، با نقشه ایران روبرو خواهید شد که با انتخاب هر یک از استان ها میتوانید لیست کلیه املاک ثبت شده در شهرهای استان را مشاهده نمایید.
اما جهت جستجوی دقیق‌تر املاک میتوانید از بخش "جستجو" که در نوار بالای سایت قرار دارد استفاده کنید. کافی است اطلاعات مورد نظر خود را انتخاب کنید و بر روی دکمه جستجو کلیک کنید تا ملک‌های مطابق با نتیجه جستجوی شما ظاهر شود. با انتخاب گزینه "جستجوی دقیق" نیز میتوانید اطلاعات جزئی‌تری نظیر متراژ ملک را نیز جهت جستجو انتخاب کنید.

پس از مشاهده نتیجه جستجوی املاک، با انتخاب گزینه "اطلاعات بیشتر..." مربوط به هر ملک می‌توانید جزئیات مربوط به ملک را مشاهده کنید. علاوه بر آن اطلاعات تماس جهت تماس با فردی که این ملک را در سایت ثبت کرده است موجود می‌باشد.
همچنین اگر قصد سپردن و ثبت ملک در سایت را داشته باشید کافی است در بالای سایت بر روی اضافه کردن (سپردن) ملک کلیک کنید. در این صفحه می‌توانید بدون دردسرهایی نظیر عضویت به طور رایگان اطلاعات مربوط به ملک خود را تا جزئی‌ترین موارد درج نمایید. پس از این کار بر روی دکمه "ثبت" کلیک نمایید. در صورت درج اطلاعات به صورت صحیح، ملک به طور موفقیت‌آمیز در بانک اطلاعاتی سایت ثبت خواهد شد و بلافاصله اطلاعات آن در سایت قابل مشاهده خواهد بود.

همچنین اگر شما یک بنگاه مشاوره املاک دارید می‌توانید با استفاده از سایت مشاور کلیه اطلاعات املاکی که در اختیار دارید را در این سایت وارد کنید تا از این طریق سایر افراد را در سراسر ایران از املاک خود آگاه کنید. بدین منظور کافی است از بالای سایت گزینه عضویت مشاورین املاک را انتخاب کنید و با پر کردن فرم به طور رایگان به این سایت بپیوندید.
 



.:: غیرفعال کردن اتوماتیک پد لمسی در لپتاپ به هنگام تایپ کردن ::.

همان طور که می‌دانید کامپیوترهای لپتاپ دارای یک پد لمسی یا به اصطلاح تاچ‌پد (Touchpad) هستند که با استفاده از آن، کنترل نشانگر ماوس در محیط سیستم عامل امکان پذیر است. اما یکی از مشکلات شایعی که کاربران لپتاپ با آن مواجه هستند قرار گرفتن قسمتی از دست بر روی Touchpad به هنگام تایپ با صفحه کلید است. به طوری که کاربر وقتی قصد تایپ کردن را دارد ناخودآگاه قسمت زیرین دست او بر روی پد لمسی قرار می‌گیرد و باعث حرکت نشانگر ماوس و کلیک بی هدف می‌شود. این موضوع حتی گاهی انقدر آزاردهنده می‌گردد که کاربر ترجیح می‌دهد تاچ‌پد را غیرفعال کند و از ماوس به جای آن استفاده کند. در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی بپردازیم که با استفاده از یک ابزار جانبی، می‌توانید به طور اتوماتیک پد لمسی را به هنگام تایپ با صفحه کلید لپتاپ، غیرفعال کنید. در نتیجه از این پس وقتی در حال تایپ کردن هستید، نشانگر ماوس با استفاده از پد لمسی حرکت نمی‌کند و کلیک بر روی آن نیز بی اثر است.

برای این کار نیازمند یک ابزار جانبی TouchpadPal هستیم.
با استفاده از TouchpadPal و اجرای آن میتوانید پد لمسی را لپتاپ به هنگام تایپ کردن غیرفعال کنید.
آخرین نسخه این برنامه کم حجم را از سایت سازنده به نشانی
http://tpp.desofto.com دانلود نمایید.
پس از دانلود برنامه آن را بر روی محیط ویندوز نصب کنید.
اکنون کافی است TouchpadPal را اجرا نمایید. در محیط برنامه، تعداد کلیک‌هایی که توسط برنامه بی اثر شده است نیز قابل مشاهده است.
با کلیک بر روی دکمه Hide، میتوانید پنجره برنامه را ناپدید کنید به صورتی که کارایی آن همچنان برقرار باشد.
 



.:: ورود به درایو C به روشی دیگر ::.

شما برای ورود به درایو C کامپیوتر خود چه ‌می‌کنید؟ My Computer را باز کرده و وارد درایو C می‌شوید؟ این یک راه معمولی است اما برای کاربرانی که همواره به دنبال کشف راز و رمزهای ویندوز هستند همواره بیش از یک راه وجود دارد. در این ترفند کوتاه اما کاربردی نحوه ورود به درایو C ویندوز را از روشی غیر معمول به شما خواهیم آموخت.

برای این کار:

در صورتی که از ویندوز XP یا نسخه های قدیمی‌تر ویندوز استفاده می‌کنید بر روی منوی Start کلیک کرده و Run را انتخاب کنید. سپس کاراکتر \ را از روی کیبورد وارد کرده و Enter بزنید.
اگر از ویندوزهای ویستا و 7 استفاده می‌کنید کافی است بر روی منوی Start کلیک کنید و کاراکتر \ را وارد نموده و Enter بزنید تا پنجره درایو C نمایان شود.
جهت بالا بردن سرعت کار می‌توانید از کلیدهای ترکیبی Win+R برای باز کردن Run و فشردن کلید Win برای ورود به منوی Start استفاده کنید.
لازم به ذکر است با وارد کردن کاراکتر . به همین روش، وارد پوشه مربوط به کاربر جاری ویندوز خواهید شد.
 



.:: رفع اختلالات ویندوز با روشی جدید و کارآمد ::.

گاهی اوقات برای ویندوز شما مشکل یا مشکلاتی پیش می‌آید که از یافتن راه حل آن عاجز می‌مانید. مثلاً به طور ناگهانی به هنگام کار با سیستم صفحه آبی مرگ نمایش پیدا می‌کند، ویندوز هنگ می‌کند و Explorer به شکل ناگهانی بسته می‌شود و... . این مشکلات آنقدر ادامه می‌یابند تا در نهایت تنها راه حل را در تعویض ویندوز می‌بینید؛ امری که برای هیچکس خوشایند نیست. اما در این ترفند قصد داریم راهی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن می‌توانید به علت واقعی هر اتفاق ریز و درشتی که در سیستم‌تان رخ می‌دهد پی ببرید! راهی بسیار ساده اما واقعاً کارآمد که در مواقع بحرانی به کمک شما می‌آید.

در تمام ویندوزهایی که شرکت مایکروسافت از گذشته تا حال تولید کرده است، برنامه‌ای به نام Event Viewer وجود دارد. کار این برنامه ثبت تمام وقایعی است که در ویندوز رخ می‌دهد و کاربر ممکن است به آنها احتیاج داشته باشد؛ هر خطایی که رخ دهد، برنامه‌ای نصب یا حذف شود، ویندوز هنگ کند، برنامه‌ای به شکل غیر معمول بسته شود و... همگی در Event Viewer ثبت می‌گردد. با توجه به این نکته درخواهیم یافت که این ترفند بر روی تمامی ویندوزهای قدیم و جدید مایکروسافت قابل انجام است.

در ابتدای کار، از منوی Start به Control Panel مراجعه کنید.
سپس به Administrative Tools بروید.
حال برنامه Event Viewer را با دوبار کلیک اجرا نمایید.
پس از باز شدن پنجره Event Viewer، در صورتی که از ویندوز XP استفاده می‌کنید در سمت چپ برنامه دو عبارت Application و System را خواهید دید. اگر از ویندوزهای ویستا یا 7 استفاده می‌کنید کافی است زیر مجموعه Windows Logs را باز کنید تا این دو عبارت را مشاهده کنید.
در صورت کلیک بر روی Application یا System کلیه گزارشات و رخدادهای مربوط به هر یک در محیط ویندوز برای شما لیست خواهد شد. لازم به ذکر است کلیه گزارشات مربوط به نصب یا حذف برنامه‌ها، خطاهای Explorer و برنامه‌ها و به طور کلی کلیه موارد مرتبط با پروسه‌ها در Application لیست خواهد شد. همچنین گزارشات مربوط به هسته سیستم و مشکلات سخت افزاری در System نمایش پیدا می‌کند.
حال فرض کنید در سیستم‌تان مشکلی پیش آمده که موفق به حل آن نشده‌اید. برای پیدا کردن یک راه حل اولین قدم باز کردن پنجره Event Viewer است. سپس بایستی در میان لیست گزارشات به دنبال این مشکل بگردید. با توجه به اینکه زمان و تاریخ دقیق هر رخداد در ستون Date and Time ذکر شده است پیدا کردن رخداد مورد نظر کار سختی نخواهد بود.
فرض کنید پروسه explorer.exe به طور ناگهانی هنگ کرده است. این رخداد در Application نمایش پیدا می‌کند. حال کافی است ما زمان این هنگ کردن را به یاد داشته باشیم تا به سادگی این رخداد را در میان گزارشات موجود در Application پیدا کنیم.
قدم بعدی پس از پیدا کردن رخداد مورد نظر در Event Viewer این است که بر روی گزارش دوبار کلیک کنید.
پس از دوبار کلیک بر روی رخداد یک پنجره جدید باز خواهد شد.
در این پنجره بایستی به دنبال دو عبارت EventID و Source بگردید. در جلوی عبارت EventID یک شماره و در جلوی Soruce نام پروسه‌ای که دچار مشکل شده است درج می‌گردد.
با پیدا کردن شماره و عبارت درج شده در EventID و Source قدم به مرحله بعدی می‌گذاریم.
اکنون نیاز است که به اینترنت متصل شوید و به سایتی به نشانی
EventID.net مراجعه کنید.
این سایت بیش از 10.000 راه‌حل و پیشنهاد مربوط به رخدادهای مختلف را در پایگاه اطلاعاتی خود ثبت دارد. همچنین نظرات و بحث‌های کاربران پیرامون هر گزارش نیز قابل مشاهده است که این موضوع نیز می‌تواند یاری دهنده باشد.
به زبان دیگر شما با استفاده از این سایت می‌توانید راه حل‌ها و پیشنهادات جهت حل مشکل خود را پیدا کنید، به شرطی که دو مقدار EventID و Source که در بالا معرفی کردیم را در اختیار داشته باشید.

بدین منظور در سایت
EventID.net در قسمت Event ID شماره‌ای که پیدا کردید و در قسمت Event Source عبارتی که یافتید را وارد کنید و سپس بر روی دکمه Search کلیک کنید تا سایت در دیتابیس خود به دنبال راه حل ارائه شده بگردد.
پس از جستجو، نتایج نمایش پیدا خواهند کرد.
بر روی لینک ...Comments and links for کلیک کنید تا راه حل‌های پیشنهادی این سایت از جانب کاربران مختلف را مشاهده کنید.
مطمئناً میتوان از این پس از این سایت و به طور کلی از این روش به عنوان یک راه حل برای حل مشکلات ویندوز امید بست.
 



.:: ورود به Gmail با چند حساب کاربری به صورت همزمان ::.

شاید شما نیز به مانند بسیاری از کاربران دارای بیش از یک حساب کاربری در سرویس‌دهنده ایمیل Gmail هستید. در این صورت پیش از این برای چک کردن ایمیل‌های خود، ناچار بودید پس از وارد شدن به هر یک از ایمیل‌های خود، برای چک کردن ایمیل دیگر، از حساب خود خارج شوید و با وارد کردن مجدد ایمیل و پسورد به حساب دیگر خود بروید. یا نهایتاً چند مرورگر مختلف را همزمان باز کرده و یا از افزونههای مخصوص این کار استفاده کنید. اما با استفاده از قابلیتی جدیدی که به تازگی به Gmail اضافه شده است، در صورت داشتن چند حساب در Gmail می‌‌توانید به طور همزمان و چندگانه وارد آنها شوید و ایمیل‌های خود را چک کنید. در این ترفند قصد داریم به معرفی روش انجام این کار بپردازیم.

بدین منظور:

ابتدا وارد یکی از حساب‌های کاربری خود در Gmail شوید.
اکنون از بالای صفحه بر روی Settings کلیک کنید.
حال به تب Accounts and Import بروید و بر روی Google Account settings کلیک نمایید.
در صفحه جدید در کنار گزینه Multiple sign-in، بر روی Edit کلیک کنید.
در صفحه بعد، گزینه On - Use multiple Google Accounts in the same web browser را به حالت انتخاب دربیاورید و تیک کلیه گزینه‌های موجود در آن را بزنید.
در نهایت بر روی دکمه Save کلیک کنید.
اکنون قابلیت ورود چندگانه همزمان در حساب های کاربری گوگل که Gmail نیز یکی از آنهاست فعال شده است.

برای وارد شدن با حساب دیگر به طور همزمان، مجدد وارد Gmail خود شوید.
در بالای صفحه در محلی که آدرس ایمیل شما درج شده است، یک فلش کوچک رو به پایین وجود دارد.
بر روی آن کلیک کنید و گزینه Sign in to another account را انتخاب کنید.
در صفحه باز شده بایستی نام کاربری و رمز عبور حساب دیگرتان را وارد کنید.
پس از وارد کردن اطلاعات، خواهید دید که مجدد به صندوق ایمیل خود باز می‌گردید.
اکنون با انتخاب مجدد فلش بالای صفحه، می‌توانید ایمیل دیگر خود را انتخاب کنید تا وارد آن شوید.
 



.:: تشخیص Invisible بودن افراد در پیام‌رسان Google Talk و Gmail Chat ::.

اگر از علاقه‌مندان شرکت گوگل باشید حتماً با نرم افزار پیام‌رسان Google Talk و همچنین قابلیت چت در محیط Gmail آشنایی دارید. Google Talk که از نظر محبوبیت پس ازYahoo Messenger و Live Messenger قرار دارد از قابلیت‌های خوب و از همه مهم‌تر حجم بسیار کمی برخوردار است، از این روی می‌توان از آن به عنوان یک مسنجر کاربردی بهره برد. همچنین چت موجود در محیط Gmail که به نوعی یک پل ارتباطی با Google Talk است این قابلیت گوگل را کاربردی‌تر نیز کرده است. این پیام‌رسان به مانند سایر نرم افزارهای نظیر خود از قابلیت مخفی شدن یا Invisible نیز برخوردار است. به طوریکه می‌توانید در حالت مخفی وارد مسنجر شوید تا سایر دوستان موجود در لیست شما متوجه حضور و آنلاین بودنتان نشوند. هم اکنون قصد داریم ترفندی ساده را معرفی کنیم که به وسیله آن می‌توانید مچ دوستان خود در محیط چت گوگل را بگیرید و به این موضوع پی ببرید که دوست شما Invisible است یا واقعأ در حالت آفلاین قرار دارد! آن‌ هم بدون استفاده از هیچ‌گونه ابزار جانبی و در هر دو محیط Google Talk و Gmail Chat.

بدین منظور:

ابتدا به Google Talk خود لوگین کنید.
سپس بر روی یکی از افراد موجود در لیست دوستان خود کلیک کنید تا پنجره ارسال پیام نمایان شود.
اکنونپیامی را با هر مضمونی برای کاربر مورد نظر ارسال کنید.

حال اگر پس از ارسال پیام، عبارت زیر را مشاهده کردید:
.username> is offline and can't receive messages right now>
در این حالت فرد مورد نظر قطعأ آفلاین است و مخفی نیست.
اما اگر پس از ارسال پیام هیچ پیغامی معادل پیغام بالا دریافت نکردید در این صورت فرد 100% آنلاین است و خودش را Invisible کرده است.

به همین ترتیب در قسمت Chat موجود در Gmail همانند روش بالا می‌توان به مخفی بودن کاربر پی برد.

لازم به ذکر است اگر شما در Google Talk خود امکان Invisible شدن را ندارید این به دلیل استفاده از نسخه قدیمی و کلاسیک Google Talk است.
شما بایستی از نسخه Google Talk Labs Edition که امکان مخفی شدن را نیز به شما می‌دهد استفاده کنید.

Google Talk Labs Edition از خود گوگل قابل دریافت است:
http://www.google.com/talk/labsedition

البته با توجه به اینکه این باگ، یک باگ خیلی ابتدایی می‌باشد حتماً در نسخه های بعدی این پیام‌رسان، گوگل فکری به حال آن خواهد کرد.
 



.:: دسترسی سریع به یاهو مسنجر با استفاده از کلید ترکیبی کیبورد ::.

در این ترفند قصد داریم به معرفی یک کلید ترکیبی ساده اما کاربردی بپردازیم که بسیاری از کاربران از آن بی‌خبرند. با استفاده از این کلید ترکیبی می‌توانید در هر جایی از محیط ویندوز که باشید مستقیماً و بدون نیاز به ماوس به نرم افزار Yahoo Messenger دسترسی داشته باشید. این کار سرعت شما را در هنگام کار با این برنامه بسیار بالا می‌برد.

بدین منظور:

کافی است کلید Win و Y را همزمان با هم فشار دهید تا پنجره یاهو مسنجر نمایان گردد.
منظور از کلید Win، کلید ویندوز است که مابین دو کلید Ctrl و Alt در سمت چپ کیبورد قرار گرفته است.
 



.:: فعال کردن یک امکان جالب در نرم افزار Yahoo Messenger ::.

اگر از کاربران همیشگی مسنجر محبوب، یاهو مسنجر باشید، حتماً به این موضوع پی بردید که نمایش PM ها گاهی چه آزار دهنده میشود؟ به ویژه وقتی مشغول کاری هستید و با ارسال PM از جانب دوستانتان پنجره PM به طور مزاحمی ظاهر میشود. به خصوص وقتی شخصی در کنار شما حضور دارد این موضوع آزاردهنده تر نیز میشود. پس علاوه بر این موضوع برای تنوع هم که شده خوب است با استفاده از این ترفند نوع نمایش پنجره PM به هنگامی که دوستانتان به شما پیام میدهند را عوض کنید. مطمئن باشید از این تغییر رویه پشیمان نخواهید شد. لازم به ذکر است این نوع نمایش در مسنجر Windows Live Messenger به طور پیش فرض فعال است.

بدین منظور:


نرم افزار Yahoo Messenger را اجرا کنید.
از منوی Messenger به Preferences بروید.
در لیست Category گزینه Messages را انتخاب کنید.
اکنون تنظیمات مربوط به این قسمت را در بخش دیگر پنجره مشاهده میکنید.
حال تیک گزینه Minimize the message window to the taskbar را از قسمت When I recive a new message بزنید.
در زیر مجموعه آن تیک گزینه Show messages at the bottom right of screen را نیز بزنید.
دکمه OK را بزنید تا تنظیمات ذخیره شود.
اکنون منتظر بمانید تا دوستی به شما PM دهد ، سپس خواهید دید پیام او در پنجره کوچکی ابتدا نمایش داده میشود و خودتان میتوانید با باز کردن پنجره PM در Taskbar ، پیام او را بخوانید.
دقت کنید اگر گزینه Show messages at the bottom right of screen را نزنید ، این پنجره کوچک هم دیگر نمایش داده نمیشود.
 



.:: اسکن فایل ها بر روی 42 آنتی ویروس به شکل همزمان ::.

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که بر روی هارد سیستم خود فایل مشکوکی داشته باشید و از آلوده بودن آن به ویروس اطلاع مطمئن نباشید. در این زمان ممکن است آنتی ویروسی نصب کرده و فایل را اسکن کنید. طبعأ با این روش فایل شما تنها با یک آنتی ویروس اسکن میشود و هر چقدر هم آنتی ویروس قوی باشد امکان خطا وجود دارد و اگر همان فایل را با آنتی ویروسی دیگر چک کنید شاید نتیجه چیز دیگری باشد. همچنین مشکلاتی اعم از آپدیت آنتی ویروس ها، مشکلات مربوط به رجیستر آنها و مسائل اینچنینی نیز وجود دارد که کاربران را از استفاده بهینه از آنتی ویروس ها ناتوان میکند. اما هم اکنون قصد داریم ترفندی را برای شما معرفی کنیم که این مشکل به بهترین شکل حل شود! شما هم اکنون میتوانید به وسیله سرویسی آنلاین فایل های خود را با 42 آنتی ویروس به شکل همزمان اسکن نمایید! سپس نتیجه آزمایش این 42 آنتی ویروس را مشاهده کنید! تقریبأ تمامی آنتی ویروس های معتبر و معروف در این زمینه گردآوری شده اند که شما میتوانید فایل های خود را به وسیله آنها اسکن نمایید. این راه قطعأ جامع ترین روش برای اطمینان از ویروسی بودن یک فایل است. آنتی ویروس های استفاده شده در این روش از آخرین آپدیت های امنیتی نیز بهره میبرند.

بدین منظور:

شما کافی است به آدرس
http://www.virustotal.com مراجعه کنید.
حالا میتوانید فایل مورد نظر خود را از روی هارد Browse کرده و دکمه Send File را بزنید.
اکنون بسته به حجم فایل شما و سرعت اینترنت تان اندک زمانی اعلام نتیجه طول میکشد.
پس از آپلود و اسکن فایل، نتیجه آزمایش فایل با 42 آنتی ویروس به شکلی منظم و مرتب درج میگردد که در صورت ویروسی بودن فایل نوع ویروس تشخیص داده شده نیز ثبت میشود.
اگر چندین فایل مشکوک دارید کافی است آنها را در یک فایل فشرده ذخیره کنید و سپس فایل فشرده را آپلود و اسکن نمایید.
از آنجایی که فایل های مشکوک به ویروسی بودن حجم زیادی ندارند این روش بسیار سریع نیز خواهد بود.

همچنین شما میتوانید جهت سهولت کار از ابزار معرفی شده در
http://www.virustotal.com/metodos.html جهت اسکن فایل ها از این روش در محیط ویندوز بهره ببرید.
 



.:: دو ترفند کوچک پیرامون گرفتن عکس در گوشی iPhone ::.

همان طور که می‌دانید گوشی iPhone یک گوشی لمسی است. حال فرض کنید قصد دارید در حالی که گوشی در دستانتان است از خودتان عکس بگیرید. مشخصاً مانند سایر گوشی‌ها دکمه‌ای وجود ندارد که شما پس از چرخش 180 درجه‌ای گوشی بتوانید آن را بدون نگاه کردن لمس کنید و از خودتان عکس بگیرید. در نتیجه ناچارید روبروی یک آینه قرار بگیرید یا شانسی و با آزمون و خطا آیکن عکس‌برداری را بر روی صفحه لمس کنید. اما با استفاده از ترفند ساده‌ای که برای‌تان بازگو خواهیم کرد می‌توانید بدون این دردسرها از خودتان عکس بگیرید و دریابید که افکار شرکت اپل تا کجا پیش رفته است. همچنین قصد داریم به معرفی ترفند کوچک دیگری در زمینه گرفتن عکس در آی‌فون بپردازیم که با استفاده از آن می‌توانید از خود صفحه نمایش گوشی عکس بگیرید. دقیقاً چیزی مشابه با عملکرد دکمه Print Screen کیبورد در کامپیوتر.

چگونه وقتی گوشی در دستمان است از خودمان عکس بگیریم؟

برای این کار ابتدا در منوی اصلی گوشی وارد Camera شوید.
حالا با انگشت خود آیکن دوربین که جهت عکس‌برداری استفاده می‌کنید را لمس کنید، اما انگشت خود را رها نکنید.
اکنون گوشی را 180 درجه بچرخانید و پس از این که لنز دوربین گوشی را روبروی خود قرار دادید، در این زمان انگشت خود را رها کنید تا عکس گرفته شود.

چگونه از صفحه نمایش گوشی عکس بگیریم؟

برای این کار در هر محیطی از گوشی که هستید ابتدا دکمه Home را بگیرید. سپس بدون رها کردن این دکمه، دکمه Power را بگیرید و در نهایت هر دو دکمه را با هم رها کنید.
خواهید دید که از صفحه عکس گرفته میشود. تصویر مذبور در Photos > Camera Roll ذخیره خواهد شد.
لازم به ذکر است منظور از دکمه Home، دکمه دایره شکل موجود در پایین گوشی و منظور از دکمه Power، دکمه موجود در بالای گوشی است. آی‌فون تنها همین دو دکمه را دارد.

این ترفندها بر روی iPod Touch نیز عملی خواهند بود.
 



.:: بازگردانی سرعت بالای گوشی موبایل ::.

همه چیز بسیار طبیعی رخ می‌دهد؛ گوشی تلفن‌ همراه پس از خرید بسیار خوب کار می‌کند، سرعت گوشی بالاست و همه چیز بر وفق مراد است. اما پس از مدتی حس می‌کنید این گوشی آن گوشی قدیم نیست؛ سرعت کار با گوشی افت کرده و برنامه ها با سرعت پایینی باز می‌شوند. تصمیم می‌گیرید که گوشی را فرمت کنید. اما باز هم مشکل حل نمی‌شود! پس علت را باید در چه چیز جستجو کرد؟ در این ترفند قصد داریم به نکته‌ای اشاره کنیم که قطعأ تاکنون به آن فکر نکرده بودید. آری، همه چیز زیر سر کارت حافظه مرموز است!

اگر از گوشی استفاده می‌کنید یک کارت حافظه (Memory Card) خارجی دارد، یکی از دلایل کند شدن سرعت گوشی می‌تواند مربوط به آن باشد.

همانطور که شما هارددیسک کامپیوتر خود را هر از چند گاهی Defragment می‌کنید و به اصطلاح آن را سروسامان می‌دهید بایستی از کارت حافظه گوشی خود نیز مراقبت کنید و هر از چندگاهی آن را دفرگ کنید.

جهت انجام عمل Defragment بر روی کارت حافظه در محیط ویندوز، شما ابتدا بایستی یک دستگاه رم‌ ریدر

 




تاریخ: چهار شنبه 25 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

چرا باید زبان انگلیسی آموخت؟

که مثل این حضرت اجل با پیرهنی که پشتش نوشته برای مشروب خوردن و سکس به دنیا آمدم به مسجد نره




تاریخ: چهار شنبه 25 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

 

شلیل و خواص مفید آن


 

شلیل منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها، فیبر و پتاسیم است. این میوه برای پیشگیری از بیماری های قلبی، بیماری های چشمی مانند دژنراسیون ماکولار، سرطان، فشار خون بالا و سکته ی مغزی مفید است.

 

 

 

شلیل که شباهت زیادی به هلو دارد چیزی در حدود 2000 سال پیش از کشور چین نشأت گرفته است.

 95 درصد شلیل های رشد یافته در ایالات متحده در کالیفرنیا پرورش می یابند.

بیش از 150 وارتیه ی مختلف از شلیل وجود دارد که از دو وارتیه ی اصلی به وجود آمده اند؛ clingstone و freestone.

برخی شلیل ها به رنگ سبز و برخی دیگر به رنگ های زرد و قرمز و نارنجی است.

 

پرورش شلیل

 

شلیل را می توانید در باغچه های خانه های تان نیز بکارید اما آن چه باید بدانید این است که شلیل در اقلیم و شرایط آب و هوایی که بهارش دچار یخ بندان و سرمازدگی می شود و زمستانش هم دمای خیلی پایین دارد به خوبی پرورش نمی یابد.

 

 

ارزش تغذیه ای شلیل

 

 

اندازه ی واحد                          نصف فنجان (69 گرم)

مقدار در هر واحد                      درصد نیاز روزانه

کالری                   30  

کالری از چربی       0

کل چربی             0 گرم                      0 درصد

کلسترول             0 گرم                       0 درصد

سدیم                  0 گرم                       0 درصد

کل کربوهیدرات     7 گرم                      2 درصد

فیبر                      1 گرم                      4 درصد

قند                       5 گرم

پروتئین                 1 گرم

ویتامین  آ                                            4 درصد

ویتامین ث                                           6 درصد

کلسیم                                              0 درصد

آهن                                                    2 درصد

 

 

 

 

فواید تغذیه ای شلیل

 

شلیل یک منبع غنی از آنتی اکسیدان هایی است که با رادیکال های آزاد در سلول ها می جنگد. آنتی اکسیدان های موجود در شلیل در بدن به ویتامین A تبدیل می شوند.

شلیل منبع خوبی از بیوفلاونوئیدها و کاروتنوئیدها می باشد. در واقع شلیل غنی از لوتئین و لیکوپن است. لوتئین مسئول رنگ قرمز، نارنجی و زرد در میوه ها و سبزیجات است. این فیتوکمیکال ها به خصوص برای پیشگیری از بیماری های قلبی، بیماری های چشمی مانند دژنراسیون ماکولار و سرطان مفید است.

شلیل هم چنین منبع خوبی از فیبر و پتاسیم است که هر دوی این ها برای سلامتی مفید و سودمند هستند؛ فیبرهایی که در شلیل یافت می شود نقش مهمی را در پاک سازی کولون و سلامتی کولون ایفا می کنند. پتاسیم نیز موجب افزایش شادابی و تحرک در فرد می شود، فشار خون بالا را کنترل می کند و خطر ابتلا به سکته ی مغزی را کاهش می دهد.

شلیل همچنین حاوی ویتامین C ی بالایی است؛ همه ی شما می دانید که ویتامین C، به عنوان یک آنتی اکسیدان از خیلی از بیماری ها مانند بیماری های قلبی عروقی و ... پیشگیری می کند و برای سلامت پوست و لایه های محافظتی بدن مفید است. این ویتامین پوست انسان را با طراوت نگاه می دارد و موجب جوانی پوست می شود. از تأثیرات دیگر این ویتامین، می توان به افزایش جذب آهن موجود در غذا اشاره کرد.

 

 

 

 

شلیل و اندیس گلیسمی

 

 

به طور کلی مواد غذایی در سه دسته ی مواد غذایی با اندیس گلیسمی پایین، مواد غذایی با اندیس گلیسمی متوسط و مواد غذایی با اندیس گلیسمی بالا قرار می گیرند.

 

تعریف ساده ی اندیس گلیسمی یعنی این که چه مدت زمانی طول می کشد تا قند ماده ی غذایی خورده شده وارد خون شود.

موادی که در گروه یک قرار می گیرند اندیس گلیسمی شان 55 و کمتر از آن است. این مواد غذایی برای مبتلایان به دیابت مفید است زیرا هم قند خون شان به آهستگی بالا می رود و هم این که دیرتر احساس گرسنگی می کنند.

شلیل دارای اندیس گلیسمی 43 است و این یعنی این که این ماده ی غذایی هم برای مبتلایان به دیابت مفید است و هم برای افرادی که می خواهند وزن شان را کاهش دهند.

 

نگهداری

 

شلیل باید در جامیوه ای یخچال به مدت زمان حداکثر یک هفته در یک کیسه ی پلاستیکی نگه داری شود. برای افزایش مدت زمان نگه داری شلیل می توانید آن را فریز کنید و یا به صورت کمپوت در آورید.

 

مراقب باشد

 

هسته ی شلیل را نباید بخورید؛ زیرا دارای ماده ای به نام آمیگدالین است که در بدن تبدیل به سیایند می شود. سیایند یک سم قوی است که هنگامی که خورده می شود یا وارد بدن می شود می تواند موجب بیماری های شدید و خطرناکی و یا حتی مرگ شود. پس هسته ی شلیل را نخورید!




تاریخ: دو شنبه 23 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

چند توصیه برای افزایش انرژی بدن

 

موز و هندوانه، هویج و سیب ‌زمینی، استفاده از غلات سبوس ‌دار، نوشیدن آب به اندازه ی کافی و انجام حرکات کششی همگی به شما کمک می کنند تا انرژی بدن تان را بالا ببرید.


همه ی ما تقریبا هر روز با افرادی برخورد می‌ کنیم که از احساس خستگی و نا‌توانی گله می ‌کنند و اغلب این گله و شکایت ‌ها از زمان بعد از صرف وعده غذایی ناهار بیشتر می ‌شوند، چون اغلب افراد پس از صرف ناهار به لحاظ جسمی و روانی احساس سستی و ناتوانی می‌ کنند.

متاسفانه امروزه زندگی پرمشغله و پر جنب و جوش به بخش طبیعی از زندگی ما تبدیل شده است و به همین دلیل بسیاری از مردم حتی فرصت خسته شدن هم ندارند. بنابراین همین چالش روزمره باعث شده که انسان ‌ها به دنبال راهکاری باشند تا بتوانند به واسطه ی آن، سلامت و در عین حال کارآیی خود را حفظ کرده و حتی در شرایط مورد نیاز سطح انرژی خود را افزایش دهند تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

مطمئن شوید که خستگی شما دلیل پزشکی ندارد چون مثلا مشکلاتی مثل

کم ‌کاری تیروئید، کم‌ خونی ناشی از کاهش هموگلوبین و طیف دیگری از بیماری ‌ها که با تست خون قابل شناسایی هستند، می ‌توانند عامل خستگی باشند

 

هر چند این کارآیی حد و مرزی دارد و بدون شک فاکتور اصلی شرط سنی است که با افزایش سن، بنیه ی افراد کاهش پیدا می ‌کند اما با این حال می ‌توان این روند را کنترل کرد.

شبکه ی خبری تورنتو نیوز در مقاله ی جدیدی دراین‌ رابطه به چند روش موثر برای افزایش سطح انرژی بدن اشاره کرده است.

 

 

موز و هندوانه بخورید

 

 

در این مقاله آمده است: موز و هندوانه از جمله میوه‌ های شیرین و قندی هستند که می ‌توانند به سرعت سطح انرژی را افزایش دهند.

در واقع موز به اندازه ی مواد قندی مصنوعی و فرآوری شده، در بالا بردن شاخص انرژی بدن موثر است با این تفاوت که این میوه ی تازه و طبیعی برخلاف قندهای مصنوعی، طاقت و توان انسان را افزایش می ‌دهد و در عین حال حاوی مواد مغذی فراوانی از جمله فیبر خوراکی، ویتامین‌ ها و املاح است.

هندوانه نیز میوه ی شیرین و پرانرژی است که در عین حال مانع از هله هوله ‌خوری شبانه می ‌شود.

 

 

هویج و سیب ‌زمینی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

 

راهکار بعدی گنجاندن هویج و سیب‌ زمینی به رژیم غذایی است. هویج و سیب ‌زمینی نیز مانند نوشابه‌ های شیرین قند خون را بالا می ‌برند اما برخلاف نوشیدنی‌ ها و تنقلات ناسالم، منبع غنی از ریزمغذی‌ های مهم مثل ویتامین‌ های C و A و اسید فولیک و پتاسیم هستند که بی ‌تردید انرژی بدن را تا حد زیادی افزایش می ‌دهند.

 

 

استفاده از غلات سبوس ‌دار

 

راهکار سوم استفاده از غلات سبوس ‌دار است. غلات سبوس ‌دار به صورت نان و گندمک، انرژی مطلوبی را به بدن می‌ رسانند و به ویژه برای وعده ی غذایی صبحانه مفید هستند. این خوردنی به آرامی در دستگاه گوارش هضم می‌ شود و در نتیجه قند پایداری را وارد جریان خون می‌ کند.

 

 

 

نوشیدن آب، به اندازه ی کافی

 

گزینه ی چهارم توجه به نقش حیاتی آب در حفظ طاقت بدن است. اگر در روز 10 تا 15 لیوان آب را به ویژه در هوای گرم و در زمان فعالیت و کار زیاد به طور منظم نمی ‌نوشید مطمئن باشید که خود را در معرض از دست دادن آب بدن و به اصطلاح د‌هیدراته شدن قرار می‌ دهید.

هیچ‌ گاه منتظر نمانید تا تشنه شوید و بعد آب بنوشید چون وقتی حتی زمانی که احساس تشنگی هم ندارید، بدن دچار کم‌ آبی می ‌شود و به آب بیشتر نیاز خواهد داشت.

 

 

مدیریت ذخیره انرژی بدن

 

 

آخرین و در عین حال مهم ترین راه کار این است که ذخیره ی انرژی خود را مدیریت کنید. وقتی زمان خود را به گونه‌ ای برنامه‌ ریزی می ‌کنید که به اندازه ی کافی استراحت، آرامش و تغذیه مناسب داشته باشید، می‌ توانید انرژی حیاتی خود را حفظ کرده و همچنین فرصتی برای جمع‌آوری مجدد انرژی به دست آورید. در این وضعیت کیفیت زندگی و سطح ایمنی بدن و همچنین طاقت ذهنی و روانی فرد افزایش پیدا می‌ کند.

* برای این منظور توصیه می‌ شود که هر روز حداقل 20 تا 25 دقیقه مدیتیشن انجام دهید.

* مطمئن شوید که هر شبانه ‌روز حداقل هفت ساعت بخوابید، در بین روز 15 تا 20 دقیقه چرت زدن را فراموش نکنید چون با این‌ کار می‌ توانید با خستگی و افت انرژی مبارزه کنید.

* 10 دقیقه در روز حرکات کششی انجام دهید. با انجام این تمرینات جریان خون در سراسر بدن تسهیل می ‌شود و بنابراین انرژی بدن در چند دقیقه افزایش پیدا می ‌کند.

همچنین مطمئن شوید که خستگی شما دلیل پزشکی ندارد چون مثلا مشکلاتی مثل کم ‌کاری تیروئید، کم‌ خونی ناشی از کاهش هموگلوبین و طیف دیگری از بیماری ‌ها که با تست خون قابل شناسایی هستند، می ‌توانند عامل خستگی باشند. به همین خاطر توصیه می ‌شود که حداقل هر دو سال یک بار آزمایش کلی بدن را فراموش نکنید.




تاریخ: دو شنبه 23 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

 

دلایل تغذیه ای سفید شدن مو(1)

ویتامین B6 از ریزش موها پیشگیری می‌ کند و تولید ملانین در فولیکول موها را افزایش می ‌دهد که بدین ترتیب رنگ مو را حفظ می ‌نماید و اسید پانتوتنیک از کاهش موها و سفید شدن آن ها پیشگیری می ‌کند. از منابع غنی آن می ‌توان به گوشت عضلات، زرده تخم مرغ و غلات با پوسته اشاره کرد.

 

فولیکول موی انسان روی پوست سر قرار دارد که روزانه تقریبا 35 میلی‌‌ متر کرک مو تولید می ‌کند. بدون توجه به اندازه آن، تنها حجم کوچکی از این سلول ‌ها در پایه فولیکول(ماتریکس)، بافت زایا تولید می‌ کنند. سپس پروتئین ‌های کمپلکس بالای فولیکول از آن منشاء می ‌گیرند.

با رشد مو، داخل هر فولیکول مو، تقسیم سلولی ماتریکس و سنتز پروتئین ‌های ساختمانی مو ادامه می ‌یابد.

گاهی به علل مختلف، رشد مو به کلی متوقف می‌ گردد. در این دوره، بخش اعظمی از ریشه مو و سلول‌ های باقیمانده فولیکول وارد مرحله نازایی می‌ شوند.

با بهبود وضعیت تغذیه، دوره خواب سلول ‌های مو کاهش می ‌یابد، ریشه مو بازسازی می ‌شود و مو دوباره رشد می ‌کند.

چرخه‌ های رشد هر فولیکول شامل ایجاد و تخریب ساختار مو می‌ باشد. بعد از دوره استراحت، موی جدید از مواد خام ساخته می ‌شود و هر فولیکول مو وارد مرحله تکثیر می‌ گردد که باید در این فاصله زمانی بسیاری از نیازهای متابولیک فولیکول مو تامین شود و گرنه مو به رشد مطلوب خود نخواهد رسید. این بدان معنی است که درشت مغذی ‌ها، ویتامین‌ ها و مواد معدنی خاص باید به میزان کافی برای رشد مو در اختیار بدن قرار گیرند.

 

پیری پوسته سر

 

تغییرات قابل توجهی در مرحله پیر شدن پوسته سر و فولیکول ‌های مو رخ می ‌دهد. از آن جمله می ‌توان به فرایندهای متابولیک در ساختار چربی زیر پوسته سر و میزان عروق تغذیه کننده فولیکول ‌های مو اشاره کرد که با افزایش سن از نوزادی تا سالمندی به تدریج کاهش می‌ یابد.

با افزایش سن، خط رویش‌ موها به تدریج عقب رانده می ‌شود و موها نازک ‌تر و خاکستری رنگ می ‌شوند. حتی در مردان جوان نیز ممکن است پیری موها به شکل طاسی سر همراه با سفید شدن موها ظاهر ‌گردد. این تغییرات در نتیجه ارتباط هورمون‌ های جنسی مردانه با مواد ژنتیکی فولیکول ‌های موی سر می ‌باشد که از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما به طور کلی در یک فرد سالمند، تعداد رگ ‌های تغذیه کننده ی فولیکول‌ ها کاهش می یابد که به شکل کاهش جریان خون به موها ظاهر می ‌شود. در نتیجه، مواد مغذی کمتری به ماتریکس فولیکول مو می‌ رسد و علائم پیری و سفید شدن مو پدیدار می ‌گردد. با تامین مواد مغذی شامل ویتامین‌ ها، مواد معدنی و اسیدهای ‌آمینه می ‌توانیم روند پیری و تخریب ساختار مو را به تاخیر بیندازیم.


مهم‌ترین ویتامین‌ های موثر در رشد و نمو مو به شرح زیر می ‌باشند:

 

1- ویتامین A

ویتامین A، آنتی اکسیدانی است که به تولید ترشحات چربی بر پوسته سر کمک می ‌کند. منابع خوب این ویتامین، روغن کبد ماهی، شیر، پنیر، گوشت، تخم‌مرغ، کلم بروکلی، اسفناج، کلم برگ، زردآلو، هلو و هویج می‌ باشد. دوز روزانه 5000 واحد ویتامین A توصیه می‌ شود، اما به خاطر داشته باشید که دریافت بیش از حد این ویتامین، به ویژه بالای 25 هزار واحد سمی است و موجب عوارض نامطلوب، مانند ریزش شدید مو و سایر عوارض سلامتی می‌ گردد.

 

2- ویتامین C

ویتامین C آنتی ‌اکسیدانی است که حفاظت از پوست و موی سالم را بهبود می ‌بخشد. منابع خوب این ویتامین شامل مرکبات، آناناس، گوجه فرنگی، کیوی، طالبی، فلفل دلمه‌ای، سیب زمینی آب پز و سبزیجات با برگ تیره می ‌باشد. دوز توصیه شده روزانه 60 میلی ‌گرم می‌ باشد و مصرف مقدار بسیار بیشتر از آن عوارض جدی گوارشی و کلیوی مانند سنگ کلیه را به دنبال دارد.

 

3- ویتامین E

ویتامین E، آنتی اکسیدان شناخته شده ‌ای است که گردش خون در پوسته سر را بهبود می‌ بخشد. منابع مناسب ویتامین E عبارتند از: روغن جوانه گندم، دانه سویا، دانه ‌های خام گیاهی، آجیل، سبزیجات با برگ تیره و لوبیاها. دوز توصیه شده روزانه 400 واحد می ‌باشد که زیاده‌ روی در دریافت آن می ‌تواند منجر به افزایش فشار خون و کاهش قابلیت انعقاد خون شود.

افرادی که تحت درمان با داروهای ضد فشار خون یا ضد انعقاد خون هستند، باید قبل از مصرف مکمل‌ های غذایی با پزشک خود مشورت کنند.

 

4- ویتامین B3

نیاسین یا ویتامین B3، گردش خون پوسته ی سر را افزایش می ‌دهد. منابع آن شامل ماهی‌، مرغ، بوقلمون، گوشت قرمز و جوانه گندم می ‌باشد. دوز روزانه پیشنهادی، 15میلی‌ گرم است که بیشتر از آن موجب گرگرفتگی، سرخی و برافروختگی می ‌شود که در اثر رقیق سازی سلول‌ های خونی رخ می‌ دهد.

 

5- ویتامین B5

اسید پانتوتنیک از کاهش موها و سفید شدن آن ها پیشگیری می ‌کند. از منابع غنی آن می ‌توان به گوشت عضلات، زرده تخم مرغ و غلات با پوسته اشاره کرد.

به طور کلی در یک فرد سالمند، تعداد رگ ‌های تغذیه کننده ی فولیکول‌ ها

کاهش می یابد که به شکل کاهش جریان خون به موها ظاهر می ‌شود.

در نتیجه، مواد مغذی کمتری به ماتریکس فولیکول مو می‌ رسد و علائم

پیری و سفید شدن مو پدیدار می ‌گردد

 

6- ویتامین‌ های B6 و B12

 

ویتامین B6 از ریزش موها پیشگیری می‌ کند و تولید ملانین در فولیکول موها را افزایش می ‌دهد که بدین ترتیب رنگ مو را حفظ می ‌نماید. ویتامین B12 همراه با ویتامین B6، اثر مطلوبی بر حفظ موی سالم و شاداب دارد. منابع خوب ویتامین B6، عبارتند از: دانه ‌ها، غلات، جگر، قلوه و گوشت‌ های دیگر. منابع غذایی ویتامین B12 عمدتا غذاهای حیوانی می‌باشند.

 

7- بیوتین




تاریخ: دو شنبه 23 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

8 راه برای تقویت حافظه

 

صحبت کردن مفید و مثبت با یک فرد دیگر، حفظ آرامش در زندگی، یادگیری زبان هایی غیر از زبان مادری، ورزش دادن به مغز، درمان وقفه تنفسی در خواب، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، مصرف سبزیجات تازه، ماهی، روغن زیتون و حبوبات و نوشیدن آب چغندر از 8 راه مفید برای تقویت حافظه و کاهش قدرت آن می باشند.

 

1- مکالمه و حرف زدن

هنگامی که شما با یک نفر مشغول صحبت کردن هستید، احساس رضایتمندی می کنید. تحقیقاتی در دانشگاه میشیگان راجع به انواع مختلف ارتباطات کلامی و اثر آنها بر روی مغز انجام گرفته است. این تحقیقات نشان داده که صحبت های منفی هیچ فایده ای ندارند. در حالی که اگر مکالمه ای مفید صورت گیرد، افراد مکالمه کننده عملکرد اجرایی و ادراکی خوبی را به دست می آورند و این عملکردها همان حافظه می باشد.

تحقیقات دیگری بر روی مکالمات سودمند و معنی دار انجام شد و محققان به این نتیجه رسیدند که فرد مکالمه کننده بیشتر سعی می کند که فکر طرف مقابل را بفهمد و حتی صحبت های بعدی را حدس بزند که این کار باعث تحریک منطقه ای در مغز می گردد که وابسته به حافظه است.

 

2- نداشتن استرس

آیا تا به حال برای شما اتفاق افتاده است که به آشپزخانه بروید و از خودتان بپرسید که چرا من اینجا هستم و چه کاری می خواستم انجام دهم؟ این یکی از مشکلات رایج حافظه می باشد که از استرس منشا می گیرد.

هنگامی که شما استرس دارید، هورمون کورتیزول در مغز افزایش می یابد و حافظه کوتاه مدت را از بین می برد

پس بهتر است به مغزتان آموزش دهید که در صورت مواجهه با استرس و عصبانیت، بهتر عمل کند. مدیتیشن و تنفس عمیق باعث دوری از استرس و آرامش فرد می گردد.

 

3- یادگیری یک زبان دیگر

محققان به این نتیجه رسیده اند که یادگیری یک زبان جدید بر روی قدرت حافظه اثر فوق العاده زیادی دارد. تحقیقات نشان داه است افرادی که با بیشتر از دو زبان صحبت می کنند (مثلا فارسی و ترکی)، کمتر قدرت حافظه خود را در طول زندگی از دست می دهند.

در ضمن هر چه قدر تعداد زبان هایی که فرد می تواند با آنها صحبت کند بیشتر باشد، کاهش حافظه کمتر است؛ برای مثال، فردی که به 4 زبان و بیشتر می تواند صحبت کند، نسبت به فردی که به 2 زبان صحبت می کند، پنج بار کمتر دچار مشکلات حافظه می گردد. و یا فردی که به 3 زبان حرف می زند، نسبت به فردی که به 2 زبان حرف می زند، سه بار کمتر دچار مشکلات فهمی می گردد.

پس از همین امروز تصمیم بگیرید یک زبان دیگر را هم بیاموزید تا حافظه تان قوی تر گردد.

 

4- نوشیدن آب چغندر

آب چغندر حافظه را تقویت می کند. آب چغندر دارای نیترات می باشد که در بدن تبدیل به نیتریت می شود و باعث تسریع در جریان خون و اکسیژن رسانی بیشتر می شود.

تحقیقات نشان داده است که دیوانگان و افرادی که قدرت فهم کمی دارند، فاقد اکسیژن در منطقه خاصی از مغز می باشند. نیترات می داند که کدام قسمت از بدن نیاز به جریان خون بیشتر و اکسیژن بالاتری دارد. پس این نظریه ثابت شد که غذاهای غنی از نیترات مانند: چغندر، کلم، کرفس و اسفناج می توانند قدرت فهم را افزایش دهند و باعث تقویت مغز و فکر گردند.

 

5- رژیم غذایی مدیترانه ای

رژیم غذایی مدیترانه ای سرعت کاهش فهم و حافظه را در افراد بزرگسال کم می کند. به طور کلی، افرادی که بیشتر از سبزیجات تازه، حبوبات، روغن زیتون و ماهی استفاده می کنند، کمتر دچار کاهش فهم می شوند.

 

6- وقفه تنفسی در خواب (آپنه خواب)

آپنه خواب باعث بیدار شدن فرد در نصف شب می گردد. اگر این مشکل را درمان نکنید، باعث خواب آلودگی و فراموشی می گردد. افراد مبتلا به آپنه از اکسیژن کافی محروم هستند که این امر، بر روی قشر خاکستری مغز (بافت عصبی مغز) اثر منفی می گذارد. بیشترین اثرات منفی نیز در قسمت حافظه می باشد.

 

7- بیماری قلبی

اگر شما دارای کلسترول بالا و فشار خون بالا باشید، علاوه بر احتمال بروز بیماری های قلبی در شما، مغزتان نیز در معرض خطر قرار دارد. 10 تحقیق در انجمن اعصاب شناسی در امریکا انجام شد و نشان داد افرادی که در معرض خطر بیماری قلبی وجود دارند، دارای نقصان عملکردهای ادراکی هستند و برعکس.

 

8- ورزش مغز

مغز نیز همانند عضلات، نیاز به ورزش دارد. اگر آرنج دست چپ تان به مدت 6 ماه بی تحرک باشد، برای آن چه کار می کنید؟ مغز نیز همانند آن است.

بهترین راه برای تقویت حافظه، استفاده روزانه از آن است؛ برای مثال اگر برای شما حفظ کردن شماره های تلفن سخت است، برای حفظ کردن آنها وقت بگذارید. بعد از چند وقت می بینید که تمام شماره های تلفن را حفظ هستید.




تاریخ: دو شنبه 23 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

*********

آیا سونا برای سلامتی مفید است؟

http://picture.marshalclub.org/Archive/2011/6/10/TakeDel.Com-1666426c57.jpg

سونا و حمام بخار خشک که از یک سنت دیرینۀ فنلاندی ریشه می گیرد، شهرت و محبوبیت زیادی در کشورهای صنعتی به دست آورده است. اما واقعاً فواید و مضرات سونا برای سلامتی، برای تمام سنین را می شناسید؟

درحالی که حمام یا حمام ترک (حمام بخار مرطوب) از جنوب اروپا آمده است، سونا یا حمام گرم و خشک از اروپای شمالی می آید. اگر سونا در فرانسه رایح است دلیلش یک سنت جهانی  و قدیمی است. برای بهره بردن از یک سونای امن و سالم، باید یک سری از عوارض جانبی و یک سری از فواید سونا را در خاطر داشته باشید.

فواید سونا

علی رغم ترشحات غیرقابل اغماض غدد درون ریز و واکنش های فوری و سریعی که سیستم قلب و عروق  (گرما جریان خون را بیشتر کرده، ضربان قلب را بالا می برد) از خود نشان می دهند، سونا عموماً برای همۀ سنین، از خردسال تا بزرگسال قابل تحمل است. طبق تحقیقات بیشمار علمی، سونای منظم برای سلامتی خطری ندارد، حتی بالعکس شستشو و پاک شدن، آرامش و آسایش را برای شخص به ارمغان می آورد، به علاوه سیستم دفاعی طبیعی بدن را نیز تقویت می کند، خصوصاً این که برای مبارزه با استرس و بیماری ها، سیستم گردش خون را  به حرکت می اندازد وپوست را نیز تقویت می کند.

سونای منظم در دراز مدت، تأثیرات خاصی دارد:

برخلاف آنچه که تصور می شود، سونا برای کنترل تنفس کسانی که مبتلا به فشارخون هستند و همچنین توان بخشی و دوره نقاهت بعد از سکتۀ قلبی مفید است؛

سونا همچنین می تواند برای بیماران مبتلا به آسم وبرونشیت مزمن نیز مفید باشد؛
سونا برای رماتیسم های التهابی (آرتروز،  پلی آرتروئید رماتوئید)، دردهای مفصلی، کشیدگی ماهیچه ها و فیبرومیلاژیا نیز اثر بخش است؛

در بعضی موارد عفونت های پوستی مانند پسوریازیس نیز، سونا مؤثر و درمانگر است. (سونا از خشک شدن پوست جلوگیری می کند). درعوض ممکن است عرق کردن برخی موارد اگزما یا درماتیت آتوپیک (درماتیت آتوپیك عبارت است از یك بیماری التهابی مزمن پوست كه غالباً با سایر  بیماریهای آلرژیك مثل آسم یا تب یونجه كه دستگاه تنفسی را درگیر میكنند همراه است) را تشدید کند. 

عوارض جانبی سونا کدامند؟

سونا برای افراد مبتلا به این بیماری ها می تواند خطرناک باشد: آنژین ناپایدار، سکتۀ قلبی وتنگی شدید دریچه آئورت. در بسیاری از موارد، در بیماری عروق کرنر، به شرطی که شرایط بیماری ثابت باشد، و در بیماری نکروز میوکارد، در شرایطی که بیماری کهنه باشد، سونا بی خطر است.  

به ندرت پیش می آید که شخصی (بدون مصرف مشروبات الکلی) در طول مدت سونا  با سکتۀ قلبی یا مرگ آنی مواجه شود. با اینحال به غیر از بیماری های شناخته شدۀ شدید ( مثل سرطان، بلافاصله بعد از انفارکتوس میوکارد، یا عفونت های شدید مانند سرماخوردگی یا برونشیت) بیشتر مردم عادی می توانند بدون هیچ خطری به سونا روی آورند و از فواید آن بهره مند شوند. به خاطر داشته باشید که مصرف برخی داروها مانندداروهای فشارخون قبل از ورود به سونا ممکن است عوارض جانبی جدی برای فرد به همراه داشته باشد.

مصرف الکل قبل از سونا اکیداً ممنوع

مصرف مشروبات الکلی از بدترین دشمنانی است که می تواند وجود داشته باشد، چرا که افت فشار خون را تشدید می کند و باعث بروز مشکلاتی نظیر اختلال در ضربان قلب و درنتیجه ایست قلبی می شود. بنابراین ممنوعیت نوشیدن الکل از ابتدایی ترین و اصلی ترین موارد قبل از ورود به سونا است!

آیا سونا لاغر میکند؟

برخلاف تصورات عامه، سونا رفتن منظم باعث لاغری نمی شود. این درست است که استفاده از سونا  آب بدن را ( و نه چربی را) به شکل عرق کاهش می دهد، اما این مایعات از دست رفته سریعاً با نوشیدن آب دوباره جذب بدن می شوند.




تاریخ: شنبه 21 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

:: فواید سبزی های موجود در سبزی خوردن ::.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

کارشناسان تغذیه مصرف روزانه 3 تا 5 "سروینگ" سبزیجات را به افراد توصیه می کنند. هر سروینگ یا واحد معادل یک لیوان سبزیجات خام یا نصف لیوان سبزیجات پخته است.

سبزی ‌های خوشمزه و اشتها آوری که پای ثابت سفره ی بسیاری از خانواده ‌های ایرانی است، هر کدام ویژگی ‌های تغذیه ‌ای و درمانی خاص خودشان را دارند. خوب است برای شروع، کمی‌ درباره ی خواص چند قلم از سبزی ‌های رایج حرف بزنیم، سبزی ‌هایی مانند شاهی، ریحان، تره، نعنا، جعفری، ترخون، مرزه، تربچه و ... بدانید تمام گیاهان معطر یا اسانس ‌دار مانند ریحان، نعناع، مرزه و... در چهار خاصیت مشترک هستند: ضد نفخ، ضد درد، ضد اسپاسم و ضد میکروب. اما جدا از این خواص مشترک، هر کدا‌م ‌شان ویژگی‌ های خاص خودشان را دارند.

- مثلا ریحان خاصیت آنتی ‌اکسیدانی دارد و در نتیجه ضد سرطان است. ریحان اشتها آور، خلط آور(جهت درمان سرفه) و ضد تهوع است. باعث تحریک ترشح شیر در مادران شیرده می شود و در از بین بردن کرم های روده ای و در درمان کرامپ معده، ورم معده، یبوست و التهاب روده هم کاربرد دارد. ریحان بر روی سیستم عصبی تاثیر می گذارد و در درمان تحریک های عصبی، خستگی، افسردگی، اضطراب و بی خوابی نقش قابل توجهی دارد.

- تره تا حدی قادر است بیماری آسم را تسکین دهد. تره در جلوگیری از بروز بیماری های قلبی نقش دارد و برای بهبود بواسیر هم به کار می رود. در ضمن با افزودن تره به غذا هایی مثل گوشت و ماهی می توان بوی بد آن ها را کاهش داد.

- مرزه سبزی دیگری است از خانواده ی نعناع که بوی خیلی نافذی دارد و به دلیل تند و تیزی مزه ‌اش، کمتر به شکل تازه استفاده می‌ شود ولی برخی خانواده‌ ها در سبزی خوردن ‌شان مقادیری مرزه می‌ گذارند. مرزه خاصیت ضدمیکروب بالایی دارد، تعریق را کنترل می ‌کند و به همین دلیل به‌ عنوان گیاه ضدتشنگی برای افراد مبتلا به مرض قند تجویز می ‌شود. این گیاه ضد ویروس تبخال، ضدانگل، خلط‌آور، محرک و تقویت ‌کننده ی معده است.

- نعناع یکی از سبزی‌ های پُرمصرف بوده و در سبزی خوردن نیز به وفور استفاده می ‌شود. نعناع یک گیاه بوته‌ ای چند ساله است که انواع متعددی دارد. از خصوصیات کلی آن می‌ شود به این موارد اشاره کرد: ضد تهوع و استفراغ، ضد ویروس تبخال، ضد خارش، ضد تب، بازکننده ی برونش و رفع احتقان، صفرا‌ آور و خارج کننده سموم بدن. یکی دیگر از خواص نعناع، ضددرد و مسکن بودن آن است.

- جعفری هم یکی از سبزی ‌های خوش خوراکی است که در سبزی خوردن استفاده می‌ شود: این گیاه از خانواده ی چتریان یا همان خانواده ی جعفری است. این سبزی کاهش ‌دهنده ی اسیداوریک بوده و در پایین آوردن فشارخون نیز مفید شناخته شده است. بنابراین مصرف آن به میانسالان توصیه می ‌شود. به ‌علاوه، منبع ویتامین‌ های C و بتاکاروتن است و مواد معدنی مانند آهن و کلسیم دارد.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

- ترخون از دیگر سبزی‌ های معطر سفره ی سنتی ایرانی است که خصوصیاتی کمی ‌متفاوت از بقیه ی سبزی ‌ها دارد. این سبزی، گیاهی از خانواده ی کاسنی و منبع مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر، آهن، منیزیم، سدیم و پتاسیم است. این ماده غذایی هم علاوه بر خصوصیات کلی گیاهان معطر یعنی ضد اسپاسم، ضد درد، ضد نفخ و ضدمیکروب بودن، خواب ‌آور، ضد التهاب و آماس و مسکن درد دندان نیز هست. در کتاب قانون ابن ‌سینا ذکر شده که ترخون دارای نیروی مخدر ضعیف است؛ شاید مسکن بودنش هم به همین دلیل باشد. خوردن ترخون برای درمان زخم ‌ها و جوش ‌های دهان و دندان نیز مفید شناخته شده است از این رو، به شما توصیه می ‌کنیم حتما آن را در میان اجزای سبزی خوردن ‌تان بگنجانید.

:: تقویت حافظه با سبزی‌ خوردن

سبزی ‌های تازه نقش آنتی اکسیدانی دارند و مصرف آن ها موجب افزایش حافظه می‌ شود. در واقع سبزی ‌های تازه با خنثی کردن رادیکال ‌‌های آزاد می ‌توانند حالت ارتجاعی رگ ‌های خونی را حفظ کنند و موجب خون ‌رسانی بهتر به مغز و اعصاب ‌شوند و بدین ترتیب از کاهش توانایی ‌های فکری و حافظه پیشگیری کند.

:: سبزی خوردن را درهم بخورید

هنگام مصرف سبزی خوردن سر سفره ی غذا هر یک از اعضا به سراغ یک گیاه خاص می ‌روند مثلا بچه‌ ها تره می ‌خورند و پدر، ریحان و نعناع را ترجیح می ‌دهد اما مادر خانواده ترکیبی از همه این سبزی ‌ها را میل می ‌کند اما به نظر شما کدام درست ‌تر رفتار کرده ‌اند؟

سبزی ‌‌ها انواع مختلفی از گیاهان هستند که در حقیقت اگرچه ترکیبات یکسانی ندارند اما از نظر مواد تشکیل‌ دهنده مشابه هم هستند. به عنوان نمونه تمامی گیاهان با درصدهای متفاوتی از نظر وجود آب، چربی، میزان کم یا زیاد، فیبر و رنگ با هم مشترک هستند. اما در مواردی نیز برخی از مواد تشکیل‌ دهنده فقط در یک نوع گیاه وجود دارد و این مساله باعث متمایز بودن‌ شان می ‌شود. به طور کلی اگر از نظر وجود B1، B6، B5، روی،‌ املاح، پتاسیم، منگنز و... جدولی را در نظر بگیریم و در آن 10 گیاه را در کنار هم قرار دهیم اگرچه ممکن است گاهی اوقات درصد آن ها شبیه به هم باشد اما به هم ریختگی خاصی از نظر ترکیبات قابل مشاهده است.

از سوی دیگر، با توجه به این که هر گیاه املاح و ویتامین خاص خود را دارد، باید توجه داشت که مصرف نوع خاصی از آن باعث ورود پتاسیم، آهن، روی، منگنز یا ویتامین C بیشتری به بدن می‌ شود و در نتیجه تمامی مواد مورد نیاز و ضروری با خوردن یک نوع سبزی دریافت نخواهند شد. بنابراین مصرف مخلوط سبزی خوردن به عنوان یک عادت غذایی مناسب توصیه می ‌شود. تمام گیاهان معطر یا اسانس ‌دار مانند ریحان، نعناع، مرزه و... در چهار خاصیت مشترک هستند: ضد نفخ، ضد درد، ضد اسپاسم و ضد میکروب.

:: مراقب باشید

خانم‌های باردار و شیرده باید با احتیاط ریحان بخورند! در دوران بارداری و شیردهی خانم‌ ها نباید بیش از حد معمول ریحان بخورند؛ در حد همان سبزی خوردن ایرادی ندارد ولی مقادیر زیاد و طولانی ‌مدت ممکن است خطرناک باشد.

:: مرزه نبین چه ریزه!

مرزه برای انسان مسمومیت یا عوارضی ندارد اما مصرف بیش از اندازه‌ اش، به دلیل تند و تیزی ای که دارد، ممکن است التهاباتی را در مخاط دهان ایجاد کند.

:: جعفری و حساسیت نوری!

جعفری گیاه قاعده‌ آوری است مقادیر زیادش، بیش از 200 گرم در روز برای زنان باردار خطر سقط را به همراه دارد. ضمن این که بعضی افراد به گیاهان خانواده ی جعفری حساسیت دارند، به این ترتیب که اگر جعفری مصرف کنند و در معرض نور آفتاب قرار گیرند، روی پوست‌ شان تاول و بثورات پوستی ظاهر می ‌شود. به این عارضه حساسیت نوری می ‌گویند و کسانی که این علایم را داشته باشند نباید گیاهان خانواده جعفری را مصرف کنند.

:: نگهداری سبزی خوردن در یخچال

برای نگهداری سبزی خوردن در یخچال، ابتدا آن را پاک کنید و بشویید. سپس در پارچه ی نازکی بریزید و داخل یخچال بگذارید. در صورتی که مقدار سبزی زیاد است، برای این که سالم تر بماند، پس از پاک کردن، قسمتی را به صورت نشسته داخل کیسه بریزید و در یخچال نگه دارید و هنگام مصرف بشویید.




تاریخ: پنج شنبه 19 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

:: ۱۱ دوست پوست  ::.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

مصرف میوه و سبزی پوست را زیباتر و سالم می ‌کند، دلیلش هم ویتامین‌ هایی است که در میوه ها و سبزی ها وجود دارند. از این دسته می توان به ویتامین های A, D, E, C و ویتامین های گروه B اشاره کرد. ویتامین ‌ها ترکیبات ارگانیکی هستند که از نظر بیولوژیکی فعال و برای فعالیت‌ های فیزیولوژیکی بدن ضروری هستند. ویتامین ‌ها به عنوان کوآنزیم متابولیکی نقش حیاتی در رشد و عملکرد طبیعی بافت ‌ها دارند. کمبود یا زیادی ویتامین ‌ها در بدن می ‌تواند منشأ بسیاری از مشکلات پوستی شود. البته مصرف بیش از اندازه ویتامین ‌ها فقط در گروه ویتامین‌ های محلول در چربی یعنی ویتامین A، E، D و K ممکن است رخ دهد و در ویتامین ‌های محلول در آب یعنی ویتامین C، B مشاهده نمی‌ شود.

پوست سالم با تغذیه ی مناسب

1. ویتامین A:
یک ویتامین محلول در چربی است که عمدتا در چربی ‌های حیوانی، شیر و کبد و با مقدار کمتر در برگ سبزیجات سبز و مقدار بیشتر در هویج یافت می‌ شود. مهم‌ ترین نقش ویتامین A در پوست، نرمال کردن عملکرد اپیدرم پوست است به نحوی که کمبود آن می ‌تواند باعث خشکی و زبری پوست شود. شکنندگی و تنک شدن موها و هیپرکراتوز فولیکولی پوست که پوست‌ نمای پوست مرغ پیدا کند نیز از سایر عوارض کمبود ویتامین A در بدن است. زیادی ویتامین A در پوست می‌ تواند باعث خشکی، زبری، خارش و پوسته ‌ریزی و ترک لب ‌ها شود.

2. ویتامین D:
این ویتامین که در کره، تخم ‌مرغ، کبد و روغن کبد ماهی وجود دارد، باعث تنظیم متابولیسم کلسیم و فسفر شده و در پوست به دنبال تابش اشعه ماورای‌ بنفش خورشید نیز ساخته می‌ شود. بنابراین به کسانی که آفتاب کافی به پوست‌ شان نمی‌ رسد به علت استفاده از پوشش کامل بدن و همزمان استفاده از ضد آفتاب‌ ها، توصیه می ‌شود که ویتامین D را به صورت مکمل غذایی دریافت کنند. ویتامین D و آنالوگ ‌های آن در تمایز سلول‌ های اپیدرم نقش مهمی دارند به نحوی که از آنالوگ ‌های ویتامینD در درمان پسوریازیس یا بیماری داء صدف استفاده می ‌شود.

3. ویتامین‌E :
که در روغن‌ های گیاهی و مغزها(آجیل) یافت می ‌شود، یک آنتی ‌آکسیدان قوی است و در ترمیم زخم ‌ها و حفاظت پوست در مقابل آفتاب و جلوگیری از پیری زودرس پوست نقش مهمی دارد.

4. ویتامین C:
اسید آسکوربیک یک ویتامین محلول در آب است که به وفور در میوه‌ و سبزی ‌ها یافت می‌ شود و نقش مهمی در تشکیل کلاژن و جذب آهن، متابولیسم اسیدفولیک و عملکرد صحیح گلبول ‌های سفید ایفا می‌ کند. در جامعه ما به خاطر وجود و وفور منابع غنی از ویتامین C، کمبود آن به ندرت دیده می ‌شود.

کمبود ویتامین C باعث هیپرکراتوز(زبر شدن) دهانه فولیکولی پوست اندام ‌ها و تنه و شکنندگی موها، خون‌ ریزی زیر پوستی، لثه ‌ها و ضخیم‌ شدن لثه می‌ شود. این ویتامین به عنوان یک آنتی ‌اکسیدان قوی نقش مهمی در جلوگیری از پیری زودرس پوست و مقاومت بیشتر پوست در مقابل نور خورشید دارد و مصرف موضعی آن باعث روشن ‌تر شدن پوست می‌ شود.

5. ویتامین ‌های گروه B:
از جمله ویتامین ‌های محلول در آب و شامل ۸ ویتامین ضروری برای فعالیت بدن هستند. کمبود آن ها در سوء تغذیه شدید و در مواردی که کمبود روی و کمبود اسیدهای چرب ضروری وجود دارد، دیده می ‌شود.

6. کمبود ویتامین B1 (تیامین):
باعث بروز بیماری بری ‌بری می ‌شود. منابع غنی از ویتامین B1، گوشت، مخمرها، جگر، تخم ‌مرغ و سبزیجات هستند. تغییرات پوستی مخاطی از جمله ادم، التهاب و درد زبان از علائم کمبود آن است.

7. ویتامین B2 یا ریبوفلاوین:
در شیر و غذاهای حاوی ویتامین B2 یافت می‌ شود. کمبود آن در پوست، بیماری پوستی شبیه درماتیت سبورتیک ایجاد می‌ کند. از بین رفتن پرزهای زبان می‌ تواند از دیگر علائم پوستی مخاطی آن باشد.

8. ویتامین B3 یا نیاسین:
در جگر، ماهی سالمون و گوشت یافت می ‌‌شود. نقش مهمی در واکنش‌ های اکسیداسیون و احیای بدن ایفا می‌ کند. نیاسین نقش مهمی در بیوسنتز لیپیدهای پوستی که نقش مهمی در عملکرد حفاظتی پوست دارند ایفا می ‌کند. بیماری پلاگرا که شامل درماتیت، اسهال و فراموشی است ناشی از کمبود این ویتامین است. درماتیت ناشی از کمبود نیاسین به صورت قرمزی قرنیه در نواحی در معرض نور خورشید، همراه با پوسته‌ ریزی و هیپرپیگمانتاسیون پوست آن نواحی است.

9. ویتامین B6 یا پیروکسیدین:
به وفور در طبیعت یافت می‌ شود. داروهایی مانند قرص‌ های جلوگیری از بارداری، هیدرالازین و پنی‌ سیلامین می‌ توانند باعث کمبود آن شوند. کمبود آن باعث درماتیت دور دهان، التهاب دهان و زبان می‌ شود.

10. ویتامین B12:
در فرآورده‌ های حیوانی به وفور یافت می‌ شود. نقش مهمی در سنتز DNA دارد. یافته‌ های پوستی کمبود ویتامین غیرشایع هستند ولی قرمزی و درد زبان، تیرگی بیشتر پوست در چین ‌های بدن و کم ‌خونی مگالوبلاستیک دیده می ‌شود.

11. ویتامین B9 یا اسیدفولیک:
در جگر، گوشت، شیرینی و برگ‌ های سبز سبزیجات یافت می ‌شود. مانند ویتامین B12 در سنتز DNA نقش دارد. کمبود آن نیز باعث التهاب لب، زبان و مخاط و تغییر رنگ تیره پوست نواحی در معرض آفتاب می‌ شود. کم ‌خونی مگالوبلاستیک از علائم آن است.

کمبود ویتامین B5، علائم پوستی مخاطی ندارد. بیوتین یا ویتامین H، به وفور در جگر و به مقدار کمتر در گوشت، زرده تخم‌ مرغ، مخمرها و گوجه ‌فرنگی یافت و به علاوه در روده انسان توسط باکتری ‌ها نیز ساخته می ‌شود. کمبود بیوتین باعث ریزش مو، اگزمای پوست و گزگز پوست خواهد شد.




تاریخ: پنج شنبه 19 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

:: از شر تیرگی دور چشمانتان خلاص شوید! ::.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

سیاهی دور چشم در میان برخی اقوام شایع‌تر است. به عنوان مثال در هند و پاکستان این حالت نسبت به اقوام اروپایی و حتی سایر اقوام آسیایی شایع‌تر است. در ایرانیان هم هاله‌ای از این سیاهی وجود دارد، اما این سیاهی به مذاق بسیاری خوش نمی‌آید و به دنبال راهی برای برطرف کردن آن هستند. البته اکثر این افراد پس از مدتی تلاش، دیگر امید چندانی به بهبود آن ندارند.

علت بیشتر موارد تیرگی زیر چشم ناشناخته است. بسیاری از افرادی که این مشکل را دارند سابقه خانوادگی مثبتی دارند. یکی از علل شایع‌ و شناخته شده تیرگی زیر چشم‌ها انواع حساسیت‌هاست. این حساسیت از یک حساسیت ساده به بوی گل، عطر مرکبات یا گردن‌آویز تا حساسیت به پنی‌سیلین، دود سیگار و هوای آلوده متغیر است.

اختلالات خواب دومین علت شایع کبودی زیر چشم است. گاهی ما با خواب ۳ تا ۴ ساعته احساس بی‌نیازی می‌کنیم، اما بدنمان این طور فکر نمی‌کند و برای سر حال ماندن، از ذخیره انرژی خود استفاده می‌کند. کبودی زیر چشم‌ها می‌تواند اولین علامت تمام شدن این ذخیره محدود باشد.

کاهش وزن‌های ناگهانی به علت رژیم‌های نامتعارف نیز از جمله علل مهم تیرگی زیر چشم است.

قرار گرفتن در معرض آفتاب و تغییرات هورمونی ماهانه زنان هر چند نمی‌توانند تیرگی زیر چشم را ایجاد کنند، اما نقش چشمگیری در تشدید سیاهی دور چشم و در نتیجه به نظر آمدن آن دارند. کم‌خونی و بیماری‌های تیروئیدی از دیگر عواملی است که می‌تواند باعث سیاهی زیر چشم شود.

بالا رفتن سن نیز یکی دیگر از عوامل دخیل در این موضوع است. پوست اطراف چشم بسیار نازک است. با بالا رفتن سن، این پوست شل‌تر و نازک‌تر می‌شود و از طرفی بافت زیر آن نیز تحلیل می‌رود. به همین دلیل، تیرگی عضلا‌ت و رگ‌های عمق پوست، با وضوح بیشتری دیده می‌شود و حالت تیرگی دور چشم را به وجود می‌آورد.

- درمان‌

خواب مناسب اولین و بهترین راه‌حل برطرف شدن تیرگی زیر چشم‌هاست. در حساسیت‌ها باید از ماده حساسیت‌زا، دوری کرد. استفاده از آنتی‌هیستامین‌ها چاره‌ای موقتی محسوب می‌شود.

در موارد ارثی حل مشکل چندان آسان به‌نظر نمی‌رسد. به زبان ساده‌تر درمان سیاهی دور چشم در این موارد قطعی و صددرصد نیست، بلکه فقط نسبی و بهبوددهنده محسوب می‌شود.

کرم‌ها و پمادها نیز می‌تواند به شما کمک کند. مواد پرکننده و آب‌رسان قادر است تیرگی و گودافتادگی پوست زیر‌چشم‌ها را به شکل قابل قبولی ترمیم کند.

استفاده از پدهای گرم و سرد به‌صورت متوالی برای تحریک عروق خونی زیر چشم نیز روش مناسبی است، به شرط این‌که پدها خیلی داغ یا سرد نباشند.

کرم‌های ضد سیاهی دور چشم در بعضی افراد سیاهی دورچشم را تا حدی کاهش می‌دهد. این کرم‌ها حاوی موادی هستند که تغییراتی در گردش خون عروق پوست پلک به وجود می‌آورند و تا حدودی از تجمع خون وریدی در پلک جلوگیری می‌کنند. این عمل تا حدی باعث کاهش سیاهی دور چشم می‌شود، ولی آن را از بین نمی‌برد.

هفته ای ۲ الی ۳ بار از چای کیسه ای نیم گرم استفاده کنید به طوری که دو عدد چای کیسه ای نیم گرم را کاملا فشرده و آنها را به حالت خوابیده و در آرامش بر روی چشمان گذاشته و پس از ده دقیقه بردارید و با آب سرد بشویید.

خوردن پسته، بادام، فندق و گردو به همراه صبحانه و یا در طول روز در رفع کبودی دور چشم کمک خواهد کرد.

- پیشگیری‌


اگر شما هم به مشکل تیرگی زیر چشم دچار هستید، می‌توانید با اقداماتی ساده آن‌را کاهش دهید و حتما نیاز به استفاده از پمادهای گرانقیمت نیست.

افرادی که تیرگی دور چشم دارند، باید بیشتر از دیگران از رفتن به آفتاب خودداری کنند؛ چون در روزهای آفتابی تیرگی دور چشم بیشتر می‌شود.

استفاده از ماسک‌های شبانه با فراهم آوردن محیطی مغذی و مرطوب برای پوست صورت، این امکان را به پوست شما می‌دهد که خود را بازسازی کند. استفاده از مواد آنتی‌اکسیدان در این ماسک‌های موضعی بسیار مفید است. پوست خیار یکی از این مواد طبیعی بسیار مناسب است.

قطع مصرف سیگار، کاهش مصرف نمک و مصرف سبزی‌ها و میوه‌های تازه مثل اسفناج و سیب نیز در کاهش تیرگی موثر است. کیفیت خواب عامل مهمی در سرحال بودن شما و کاهش تیرگی دور چشم است. سعی کنید خواب خود را با فکر کردن به مسائل کاری آشفته نکنید.

هشت روش طب سنتی چینی برای کاهش تیرگی زیر چشم


یکی از شکایات شایعی که اغلب از پزشکان پوست سوال می‌گردد، تیرگی زیر چشم است که در اکثر موارد با پف نیز همراه است با خواندن مقاله ذیل که از زبان یک پزشک ماهر چینی (دکتر مائو) نوشته شده است شاید بتوانید تا حدی این مشکل راحل کنید. حلقه سیاه دور چشم در واقع یک خصوصیت ارثی است و از آنجایی که پوست موجود در این ناحیه، نازکترین پوست در کل بدن است رگهای خونی که از زیر آنها عبور می‌کند سبب به نظر رسیدن رنگ تیره در این قسمت می‌گردد.
علت شایع دیگر آلرژی است که سبب خارش و سوزش در این ناحیه شده و با مالیدن و خارش پوست نازک آن سبب پارگی رگهای ظریف شده و پدیده تیرگی زیر چشم شدید‌تر می‌گردد. از علل دیگر می‌توان از کم خونی یا کمبود آهن و حتی کمبود مواد آنتی اکسیدان ویا ویتامین K نام برد.

در طب چینی علت تیرگی یا حلقه سیاه دور چشم را از ضعف کلیه ها می‌دانند. در واقع از نظر طب سنتی چین، کلیه ها دچار خستگی و زیادی کار شده اند و قادر به برقراری تعادل لازم بین هورمونها و مواد سمی ‌و رنگی نیست و سبب ایجاد و تشدید رنگدانه ها در زیر چشم و صورت می‌گردد. هشت پیشنهاد طب سنتی چین برای کاهش مشکل فوق عبارتند از:

1. اول از هر چیز مطمئن شوید که به اندازه کافی خوابیده اید (حداقل ۷-۹ ساعت در شب)

2.
همیشه تعادل در غذا خوردن را رعایت کنید، به اندازه کافی بنوشید و غذاهای سالم سرشار از انواع ویتامینها مانند هویج، سبزیجات، میوه ها و… و سعی کنید روزانه دو فنجان اسفناج تازه مصرف نمایید همچنین روزی حداقل ۱۰ عدد بادام خام در میان وعده ها صرف نماییدو از خوردن غذاهای پرنمک خودداری کنید چرا که سبب تجمع آب در بدن شده و میزان پف زیر چشم را بیشتر می‌کند.

3.
از قدیم الایام خوردن گلابی به خصوص گلابی های آسیایی توسط پزشکان چینی برای کمرنگ کردن تیره گی زیر چشمها توصیه می‌گردیده است چراکه سرشار از آنتی اکسیدانها و مس و ویتامین C می‌باشد. لذا به شما نیز توصیه می‌کنیم تا با مصرف این میوه معجزه گر در صاف و روشن کردن پوست خود موثر باشید.

4.
شب قبل از خواب دوتا دستمال تمیز نمناک آغشته به آب خنک بر روی چشمان خود بگذارید، صبح که از خواب بیدار میشوید خواهید دید که چقدر پف زیر چشم شما بهتر شده است.

5.
دراز بکشید و در کمال آرامش قطعه هایی از خیار را روی ناحیه زیر چشم خود بگذارید همچنین می‌توانید از کیسه های چای سرد شده استفاده کنید چراکه تانن موجود در آن سبب کاهش سیاهی دور چشم می‌گردد.

6.
هر روز صبح و شب روغن بادام را به آرامی ‌به دور چشم بمالید.

7.
از کشیدن سیگار خودداری کنید.

8.
در آخر می‌توانید از کرمهایی با مارکهای معتبر و استاندارد برای پوشش نواحی تیره کمک بگیرید.




تاریخ: پنج شنبه 19 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

:: ناخنها درباره سلامت بدن چه میگویند ؟ ::.


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org

یکی از بخشهای مهمی که به عنوان نشانگر سلامت بدن عمل می کنند، ناخن ها هستند. در واقع در بسیاری از موارد، بروز تغییر در شکل، رنگ، قوام و سایر خصوصیات ناخن ها، می تواند نشانه بروز بیماری های جدی در سایر ارگان های حیاتی بدن فرد باشد. البته این تغییرات در ناخن همیشه نتیجه درگیری اندامهای دیگر نیستند و ممکن است به دلیل عوارض خود ناخن ایجاد شده باشند. اما این تغییرات چه هستند و چطور باید آنها را از هم تشخیص داد.

گودیهای کوچک

هنگامی که چند تورفتگی یا گودی کوچک بر روی سطح معمولا صاف و صیقلی ناخن به وجود بیاید، میتواند به این معنا باشد که در زیر ناخن اتفاقاتی در جریان است. در اکثر اوقات دلیل بروز این گودیها بیماری داء الصدف یا پسوریازیس است. این بیماری یک حالت التهابی پوست است که به صورت لکه های سرخ فلس مانند بر روی پوست ظاهر میشود و سلولهای پوست ناخن را نیز درگیر میکند.
سطح ناخن به جای رشد نرم و صاف، دارای ظاهری زبر و دندانه دندانه میشود. به محض اینکه این بیماری درمان شده و تحت کنترل قرار گیرد، ناخنها به تدریج به حالت عادی باز میگردند. (از آنجایی که ناخن در هفته حدود ۱ میلیمتر رشد میکند، برای از بین رفتن ناخن قدیمی و جایگزین شدن تمام آن با ناخن سالم، یکی دو ماه زمان لازم است)

ناخن قاشقی شکل

ناخنهای سالم دارای شکل بخصوصی هستند. آنها در بخش میانی کمی برآمده بوده و به سمت کنار ناخن قوس برمیدارند و نوک ناخن هم کمی به سمت پایین مایل است. پس اگر متوجه شدید که ناخنهای شما در موقعیتی کاملا معکوس قرار گرفته اند، باید متوجه شوید که مشکلی وجود دارد. این حالت که ناخن قاشقی شکل نامیده میشود، نشانه کم خونی همراه با فقر آهن یا iron deficiency anaemia, است. مانند بسیاری از مشکلات سلامتی، بروز مشکل ظاهری، ماهها پس از کمبود شدید آهن در بدن بروز میکند و طبعا پس از برطرف شدن فقر آهن، مدتی طول میکشد تا ناخنها به حالت طبیعی بازگردند.

پوسته پوسته شدن

ناخن از چندین لایه کراتین (نوعی پروتئین) تشکیل شده است. بهترین حالت زمانی است که این لایه ها برای شکل دادن به یک ناخن یک پارچه و محکم، کاملا به یکدیگر چسبیده باشند. اما زمانی که از ناخنها مراقبت نشود (مثلا مدت زیادی در معرض آب بوده یا در مقابل هوای سرد و خشک باشد) این لایه ها ورقه ورقه میشوند. این حالت نه تنها نشان دهنده عدم رسیدگی کافی به ناخنهاست، بلکه میتوان به این معنی باشد که در رژیم غذایی شما اسید لاینولیک به اندازه کافی وجود ندارد. لاک ناخن به چسبندگی لایه ها کمک کرده و استفاده مکرر از کرمهای مرطوب کننده برای ناخن در طول روز میتواند بسیار مفید باشد. کمبود اسید لاینولیک نیز با مصرف روغنهای نباتی (در غذا و سالاد) برطرف خواهد شد.

شکنندگی

با توجه به بعضی آمارها میتوان تخمین زد که حدود ۲۰% از زنان از حالتی که به آن سندرم شکنندگی ناخن میگویند رنج میبرند. هرچند از نظر عده ای این نام تنها عنوانی تجملی برای ناخنهایی که به سادگی میشکنند، به شمار میاید، اما دلیل این مشکل عمیقتر از اینهاست. ناخنهای شکننده، ناخنهایی هستند که نمیتوانند رطوبت را در خود نگهدارند، در نتیجه لایه های ناخن به کلی خشک شده و ترک میخورند. از نظر پزشکی ممکن است کم کاری تیروئید موجب خشکی پوست و ناخن شود.
از نظر تغذیه نیز، رژیمی که آهن آن کم باشد نیز میتواند موجب نازکی و شکنندگی ناخن شود که با مصرف سبزیجات برگدار مانند اسفناج، گوشت قرمز و تخم مرغ میتوان از آن جلوگیری کرد. ویتامین ب کمپلکس نیز در بهبود بخشیدن وضعیت ناخنهای شکننده مفید است. البته عادات شما هم نقش مهمی در این میان دارند. متهم اصلی، قرار گرفتن بیش از حد ناخن در معرض آب است. مرطوب کردن مداوم دست و ناخن با آب (در اثر شستن بیش از حد دست، شستن ظروف، البسه و نظافت منزل بدون استفاده از دستکش) میتواند شکنندگی را بدتر کند.

زردی

ناخن سالمی که بر روی پوست سالم قرار داشته باشد، ته رنگی زیبا و صورتی دارد. اگر چنین نباشد، باید به دلایل آن توجه شود. اگر تمام ناخنها زرد شوند، میتوان آنرا نشانه بیماری ریه یا دیابت دانست. نقاط زرد بر روی ناخن میتوانند به خاطر وجود قارچ یا داء الصدف یاشد. از آنجایی که تمام موارد فوق نیاز به درمان حرفه ای دارند، بهتر است در صورت طولانی شدن چنین حالتی به متخصص پوست مراجعه شود. خانمهایی که معمولا از لاک ناخن بسیار تیره استفاده کرده یا تقریبا همیشه ناخنهایی لاک زده دارند، پس از پاک کردن لاک متوجه زردی اندک ناخن خود خواهند شد، اما در این مورد دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. در این حالت ناخنها از لاک رنگ گرفته اند و با مدتی لاک نزدن به رنگ طبیعی باز میگردند.

نقاط سفید

نقاط کوچک سفیدی که بر روی ناخنهایی با حالات و رنگ کاملا سالم پدید می آیند، معمولا نشانه مشکلی جدی نیستند. در اکثر اوقات آنها علامت آسیبهای وارد شده به ناخن هستند. اگر پایه ناخن ( جایی که سلولهای جدید ناخن تولید میشود) صدمه ببیند، نشانه های این ضربه به صورت نقاط سفیدی بر روی ناخن جدید دیده میشود. اما با توجه به اینکه رشد ناخن بسیار کند است، زمانی که این نشانه بر روی ناخن شما پدید می آید و شما آنرا میبینید، مدتها از زمان ضربه وارده گذشته و شما آنرا فراموش کرده اید.
اما اگر مطمئن هستید که به ناخن شما آسیبی وارد نشده و این نقاط سفید دائما بر روی ناخن شما وجود دارند، ممکن است به مشکلاتی چون اگزما یا داء الصدف دچار بوده یا رژیم غذاییتان کمبود روی (ماده موجود در غلات کامل، مرغ و غذاهای دریایی) داشته باشد.

تغییر رنگ

دلیل بسیار رایج تغییر رنگ ناگهانی جزئی و ناسالم ناخنها میتواند عفونت قارچی باشد. این مشکل به سادگی در سالنهای زیبایی غیر بهداشتی منتقل میشود و به خصوص در اثر استفاده از وسایل مانیکور استریل نشده به وجود می آید. عفونت قارچی موجب میشود که ناخن از پوست زیر آن فاصله بگیرد. ناخن به تدریج از روی پوست جدا شده و ضخیم میشود که این ضخامت در واقع در اثر تجمع قارچ ایجاد شده است. عفونت باکتریایی موجب میشود که رنگ ناخن اندکی به سبزی متمایل شود. اگر این عفونت به کوتیکل اطراف ناخن هم منتقل شود، این نواحی سرخ و متورم و دردناک میشوند. در صورت بروز چنین مشکلی به پزشک مراجعه کنید تا برایتان آنتی بیوتیک مناسب را تجویز کند




تاریخ: پنج شنبه 19 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

: بی‌خـوابـی؛ 5 علت و 10 راه حل ! ::.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

برای درمان صحیح بی‌خوابی ابتدا باید علت بی‌خوابی را شناخت و به درمان آن پرداخت. مهم‌ترین علل بی‌خوابی را به این ترتیب می‌توان طبقه‌بندی کرد:

1. عوامل محیطی مانند سر و صدا


- مسلما سر و صدای زیاد در اتاق خواب یکی از علت‌های مهم بی‌خوابی و به خصوص بیدارشدن‌های مکرر است. افرادی که در آپارتمان‌های پر ازدحام زندگی می‌کنند و دیوار و سقف‌های آپارتمان‌ها خاصیت عایق بودن صدا را ندارند، مشکل سروصدا می‌تواند به تنهایی مانع خواب راحتشان شود، به خصوص افرادی که خواب سبک‌تری دارند.

- از دیگر عوامل محیطی می‌توان به گرما یا سرمای زیاد اشاره کرد که هر کدام به تنهایی می‌توانند مانع خواب فرد شده یا اینکه، فرد را از خواب بیدار کنند.

- یكی دیگر از عوامل مهم محیطی، نور است. نور محیط می‌تواند مانع خواب فرد شود. هر چه میزان نور اتاق بیشتر باشد احتمال اینکه فرد خواب راحتی داشته باشد کمتر می‌شود.

2. استرس


استرس‌های طی روز به خصوص استرس‌های شغلی می‌تواند باعث بی‌خوابی فرد شود. توصیه می‌شود به ویژه 2 تا 3 ساعت قبل از خواب محیط آرامی را ایجاد و حتی از بحث‌وجدل دوری کنید. در صورتی که احتمال می‌دهید صحبت با کسی به جدل و بگو‌مگوهای استرس‌زا ختم می‌شود آن را به زمانی موکول کنید که با ساعت خواب شما فاصله داشته باشد.

3. مشکلات جسمی و ابتلا به بیماری‌ها


- معمولا ابتلا به بیماری به‌خصوص بیماری‌های عفونی نیاز ما را به خواب افزایش می‌دهند ولی ابتلا به برخی از بیماری‌ها نیز می‌‌تواند خواب ما را مختل کند.

- ابتلا به بیماری‌های اسکلتی-عضلانی که معمولا با درد همراه است، می‌تواند مانع خواب ما شود. کمردرد، درد در زانو و درد اندام فوقانی به‌خصوص شانه و مچ دست از جمله این موارد هستند.

- سردرد به علت‌های مختلف، ناراحتی‌های گوارشی و درد معده، ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و درد در قفسه‌ سینه، بیماری‌های ریوی به‌خصوص ابتلا به بیماری‌هایی مانند آسم که همراه با سرفه‌های مکرر هستند.

- ابتلا به دیابت یا بزرگی پروستات که افراد مبتلا به علت دفع ادرار مجبورند بارها از خواب بیدار شوند، همگی از عللی هستند که می‌توانند خواب افراد را مختل کنند. از طرف دیگر مصرف بسیاری از داروها نیز می‌تواند مانع خواب افراد شود، مانند داروهای ضدفشارخون، برخی داروهای اعصاب و روان و برخی داروهای قلب و عروق به‌خصوص اگر این داروها شب هنگام و قبل از خواب مصرف شوند.

4. عوامل روحی-روانی


عوامل روحی-‌روانی به خصوص ابتلا به بیماری‌های خلقی از جمله افسردگی می‌تواند خواب فرد را به شدت مختل کند. درمان بی‌خوابی این افراد در صورتی اساسی خواهد بود که در ابتدا افسردگی آنها درمان شود.

5. عواملی برهم زننده سیکل خواب و بیداری طبیعی بدن

در بسیاری از مشاغل افراد مجبورند که شب تا صبح را بیدار بمانند. شب‌بیداری باعث به هم ریختن ریتم خواب و در نهایت بی‌خوابی در این افراد می‌شود مانند پرستاران، پزشکان، نگهبانان، كارمندان اورژانس، آتش‌نشان‌ها، خلبانان، رانندگان و ... همچنین کسانی که به غرب یا شرق دنیا مسافرت می‌کنند در موقع خواب و بیداری خود، دچار مشکل می‌شوند. علت آن است که ساعت داخلی بدن آنها طبق روال قبلی، خواب‌آلوده می‌شود یا از خواب بیدار می‌شود در حالی که مکان جدید، ساعت خواب و بیداری دیگری را طلب می‌کند. هر چه مسافت طی شده بیشتر باشد مشکل این افراد نیز شدیدتر خواهد بود. این افراد اگر به دنبال راه‌حلی نباشند ممکن است تا چند هفته، در خواب و بیداری خود مشکل پیدا کنند. مصرف ملاتونین طبق دستور پزشک یکی از درمان‌های خوب برای رفع مشکل بی‌خوابی این افراد خواهد بود. این اختلال را jet lag می‌نامند چرا که به دنبال اختراع موتور جت و مسافرت‌های هوایی ایجاد شده است.

اما چه باید کرد؟


اگر بخواهیم برای همه مبتلایان به بی‌خوابی یک درمان توصیه کنیم قطعا توصیه به رعایت بهداشت خواب است و اگر بخواهیم افراد را از یک کار برحذر داریم، عدم‌مصرف خودسرانه داروهای خواب‌آور خواهد بود. قبل از خواب این نكات را رعایت كنید:

1.
شرطی‌شدن بدخوابی را از بین ببرید و تمرین‌های ریلكس‌سازی (آرام‌سازی ذهن و عضلات) را بیاموزید.

2.
یكی از نكات مهم در بهداشت خواب، پرهیز از مصرف غذای سنگین قبل از خواب است. توصیه می‌شود افرادی كه در خوابیدن خود مشكل دارند در ساعت‌های قبل از خواب، شام سبك صرف كنند. محتوای شام هم بهتر است بیشتر حاوی كربوهیدرات باشد.

3.
از نوشیدن مایعاتی چون نوشابه، شكلات، چای و قهوه قبل از خواب پرهیز كنید.

4.
استفاده از هر گونه وسایل الكترونیكی مانند بازی‌های كامپیوتری و تماشای بیش از حد تلویزیون كه باعث اختلال در غده هیپوفیز و خواب می‌شود ممنوع است.

5.
استرس و اضطراب یكی از عوامل موثر در بی‌خوابی است. همه افراد نگرانی‌ها و فکر در مورد کارهای روزمره و آینده را با خود دارند اما مهم این است که این افكار را هنگام خواب از خود دور كنید.

6.
هنگام خواب لامپ‌های پرنور را خاموش و نور اتاق را برای شب تنظیم كنید.

7.
در فصل‌های مختلف درجه حرارت اتاق را متعادل نگه دارید. نباید بیش از حد اتاق را گرم کنید.

8.
بالش نرم زیر سر بگذارید.

9.
قبل از رفتن به رختخواب دوش بگیرید. دوش آب گرم بدن را متعادل و فرمان خواب صادر می‌كند.

10.
ا
ز مصرف خودسرانه داروها بپرهیزید. بعضی داروها در ابتدا خواب‌آورند اما در ادامه باعث اختلالات خواب می‌شوند.




تاریخ: پنج شنبه 19 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

 پنج توصیه عجیب پزشكی ::.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

شاید باور نکنید اما شما همیشه یک پزشک همراه خود دارید که آماده پاسخ به نیازهای پزشکی‌تان است. این پزشک، روان شماست. 5 توصیه عجیب زیر را بخوانید تا باورتان شود.

1. آلرژی دارید؟ بخندید!

وقتی دچار آلرژی می‌شوید، سعی کنید خود را در موقعیت‌ خندیدن قرار دهید. شرکت‌کنندگان در تحقیقی که از سوی محققان ژاپنی انجام شده بود زمانی‌ که به تماشای یک فیلم خنده‌دار نشسته بودند کمتر دچار حساسیت‌ می‌شدند اما همین افراد زمانی ‌که به تماشای یک فیلم جدی نشستند، پیاپی عسطه می‌کردند. خنده موجب عملکرد سریع سیستم عصبی پاراسمپاتیک شما می‌شود و سبب می‌شود فرد کمتر دچار حساسیت شود.

2. بدنتان زخم است؟ خوش‌اخلاق باشید!

خوش‌رفتاری موجب می‌شود که زخم‌های بدنتان زودتر بهبود یابد. دکتر جانیت کیکلت، استاد روانپزشکی دانشگاه اوهایو معتقد است که رفتار خصمانه و خشونت‌آمیز، روند بهبود زخم‌ها و کبودشدگی‌ها را افزایش می‌دهد. اما خوش‌رفتاری و مثبت اندیشی موجب می‌شود که میزان واسطه شیمیایی سایتوکین در بدن افزایش یابد. سایتوکین موجب می‌شود که سلول‌هایی که برای ترمیم زخم یا هر نقطه آسیب‌دیده بدن نیاز هستند، در نواحی اطراف زخم، زود‌تر تکثیر شوند. بنابراین سعی کنید شاداب و سرحال باشید. دوستانتان را با یک دعوت برای شام یا ناهار غافلگیر کنید. به دیدن اقوام و خویشان‌تان بروید و سعی کنید به مردم کمک کنید. خواهید دید که در مدت کوتاهی خوب می‌شوید.

3. بیمارید؟ خوش‌بین باشید!

کنار گذاشتن بدبینی گاهی بیماری‌ شما را تا حد بسیاری بهبود می‌بخشد. نتایج تحقیقات نشان داده است افرادی که در تست‌های خوش‌بینی نمره خوبی گرفته‌اند 55 درصد کمتر از افرادی که همیشه احساس شکست و ناامیدی می‌کنند در معرض خطر مرگ به خاطر بیماری‌های قلبی و عروقی قرار دارند. بنابراین سعی کنید در هر هفته فهرستی از افرادی که سپاس‌گزارشان هستید مانند دوستان، اقوام و... تهیه کنید. همچنین سعی کنید از ناراحتی و ناامیدی در خصوص نداشتن چیزهایی که هنوز به آنها دست‌ نیافته‌اید، خودداری کنید. تمرکز بر حس سپاس‌گزاری موجب می‌شود که نگاه مثبتی به زندگی داشته باشید.

4. دنبال تناسب‌اندامید؟ تصویرسازی کنید!

در ذهن خود تصویری از ورزش‌ها و نرمش‌ها را تداعی کنید تا روند بهبودتان سریع‌تر شود. دانشمندان دانشگاه کلیولند آمریکا معتقدند که تنها ساختن تصویری ذهنی از بلند کردن وزنه و یا وزنه‌برداری موجب می‌‌شود که ماهیچه‌های قوی‌تر داشته باشید و روند بهبودتان سریع‌تر شود. در تحقیقات دانشمندان دانشگاه کلیولند مشخص شد مردانی که تنها در ذهن خود تصویری از ورزش و وزنه‌زدن برای عضله دوسربازو ساخته‌اند حجم ماهیچه‌ای آنها بدون اینکه حتی یک کیلوگرم وزنه زده باشند به اندازه 13 درصد افزایش یافته است. بنابراین هر روز برای 15 دقیقه در ذهن خود تصور کنید که ماهیچه آسیب‌دیده‌تان را نرمش می‌دهید. تمام جزییات ورزش را در ذهن خود تصویر کنید. هر فشاری را که به ماهیچه‌تان وارد می‌شود، در ذهن تصویر کنید. انبساط و انقباض ماهیچه‌تان را هم همین‌طور. این‌کار را انجام دهید و تاثیر آن را ببینید.

5. کارتان حساس است؟ موسیقی گوش کنید!

وقتی در جاده در حال رانندگی هستید و چشمان‌تان از فرط خستگی قرمز می‌شود، رادیوی اتومبیل‌تان را روشن می‌کنید. محققان ژاپنی معتقدند موسیقی گوش کردن زمانی‌که در حال انجام کارهای روزانه‌تان هستید، موجب می‌شود کمتر احساس خستگی کنید و کارتان را دقیق‌تر و با حوصله بیشتری انجام دهید.
موسیقی موجب می‌‌شود بدنتان به درخواست‌های استراحتی که از مغز صادر می‌شود، پاسخ دهد. همچنین موسیقی برخی احساسات بی‌حاصل و خستگی آفرین را در نطفه خفه می‌کند و موجب می‌شود بر سختی کارتان غلبه کنید. بنابراین هنگامی‌که فردای یک شب شلوغ و پر از مهمان در آشپزخانه مشغول شستشوی ظرف‌ها هستید ضبط‌صوت خانه خود را روشن کنید و با فراغ بال به کارتان ادامه دهید.




تاریخ: پنج شنبه 19 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

مایکروسافت تمام تلاش اش را کرده که با ارایه نسخه جدید از نفرینی که به خاطر نسخه 6 به دنبال اش است نجات پیدا کند و به نظر می رسد مرورگر جدید گام های بزرگی به جلو برداشته، IE 9 دارای: اینترفیس کاربردی جدیدی است.

جدید ترین نسخه از مرورگر مشهور مایکروسافت یعنی اینترنت اکسپلورر 9 رسما از ساعاتی پیش برای دانلود در دسترس کاربران قرار گرفت. مایکروسافت تمام تلاش اش را کرده که با ارایه نسخه جدید از نفرینی که به خاطر نسخه 6 به دنبال اش است نجات پیدا کند و به نظر می رسد مرورگر جدید گام های بزرگی به جلو برداشته، IE 9 دارای: اینترفیس کاربردی جدیدی است. عملکرد و سرعت آن هم بهبود داده شده و می تواند از امکانات جدید ویندوز 7 هم پشتیبانی نماید. قابلیت های زیاد دیگری هم وجود دارد، اما در اینجا قصد داریم گذری داشته باشیم بر بهترین قابلیت های نسخه جدید این مرورگر. با ما همراه باشید.

- اینترفیس جدید:

اولین چیزی که پس از بالا آمدن IE9 توجه شما را جلب خواهد کرد، این است که اینترفیس کاملا نو شده و فضای عمودی کمتری را اشغال می کند. این بدان معناست که صفحه گسترده تری برای گشت و گذار در وب در اختیار دارید. پس روز هایی که تولبار های زیادی مزاحم کار شما می شدند و گاهی اوقات صفحه موقعیت درست خود را از دست میداد، به پایان رسیده است. در واقع نوار ابزار بالای صفحه شباهت زیادی به کروم دارد و حتی می توان گفت: از کروم هم بهتر است!

 

در این تولبار مهم ترین دکمه های ناوبری و قسمت جستجو و نوار آدرس، با هم ترکیب شده اند. پس بقیه فضا به تب ها و دکمه های دیگر اختصاص داده شده است. شما می توانید نوار آدرس را در صورت نیاز تغییر سایز دهید. همچنین تمام گزینه های شما با زدن دکمه ی تنظیمات پدیدار خواهند شد که این هم شبیه ورژن های جدید کروم می باشد.

 

آدرس بار کاملا دستی است و امکاناتی نظیر حدس زدن مورد جستجو از History شما یا از بینگ را دارد. تصاویر خطی هم آمده اند تا آدرس بار را بر شما تمام کنند! وقتی دنبال فرد خاصی می گردید، گاهی تصویرش هم پدیدار می شود. البته قطعا می توانید در صورت نیاز موتور جستجو خود را از بینگ تغییر دهید.

- استاندارد های جدید و کارایی:

نسخه جدید در حوزه فنی هم نسبت به اجدادش یک جهش را تجربه می کند. شتاب دهنده سخت افزاری هم به کار گرفته شده و HTML 5 هم به میزان زیادی پشتیبانی می شوند. شتاب دهنده سخت افزاری از رندر سازی یک صفحه ساده گرفته تا یک اپلیکیشن تحت وب پیچیده؛ از کارت گرافیک شما کمک می گیرد.

مایکروسافت یک صفحه Test Drive خوب هم برای افرادی که می خواهند این قابلیت ها را با دمو های ویدئویی یا بازی های کوچک تست کنند، فراهم آورده است. البته نمی توان آن را بی اشکال توصیف کرد و قطعا مشکلاتی تصادفی در رندرینگ پیش می آید. به هر حال IE 9 نسبت به نسخه های پیشین، واقعا پیشرفت بزرگی کرده اما باید گفت هنوز مشکلاتی دارد. مطمئنا در گذر زمان خواهیم دید که مشکلات یکی پس از دیگری حل خواهند شد و تا آن جا که کار این نسخه را در کاربرد های عادی مشاهده کردیم؛ می توانیم بگوییم: شیک ترین و بهترین اینترنت اکسپلورری است که ما تا کنون دیده ایم.

 

- میان بر های ویندوز هفتی

زمانی که گوگل کروم به خاطر قابلیت ایجاد میان بر های اپلیکیشنی از Web App ها شهرت پیدا کرد، مایکروسافت داشت به واسطه همکاری با فیسبوک، توییتر و پاندورا یک قدم جلو تر می افتاد. این همکاری به خاطر درست کردن Bookmark هایی بود که در تسک بار قرار بگیرند و از لیست های پرشی یا Jump List های ویندوز 7 پشتیبانی کنند.

 

برای مثال: با درگ کردن یک آدرس در فیس بوک - از آدرس بار به تسک بار - یک میانبر برای شما ایجاد می شد که شما را به طور مستقیم به آن صفحه از فیس بوک ببرد. اما با اضافه شدن تسک ها است که IE 9 نسبت به کروم برتری می یابد. مثلا می توانید فید خبر ها، پیام ها، رویداد ها، دوستان و خیلی چیز های دیگر را به این جامپ لیست ها اضافه نمایید. جالب این که تمام آیکون ها مانند نمونه هایشان در سایت اصلی می باشند و تم سایت را حفظ می کنند

 

- تحلیل گر عملکرد در افزونه ها:

یکی از بهترین قابلیت ها برای کاربرانی است که نیاز به سرعت بیشتر دارند؛ همین Add-On Performance Advisor یا تحلیل گر عملکرد در افزونه هاست. این قابلیت دائما در حال تجزیه و تحلیل عملکرد افزونه ها می باشد و به شما می گوید که کدام افزونه در حال حاضر، مرورگر شما را کند کرده است. برای استفاده از این قابلیت باید صبر کنید تا یک نوار در مرورگرتان پدیدار شود و خبر از کاهش سرعت قابل توجهی را در آن دهد. ( البته می توانید به صورت دستی هم تعیین کنید که چه مقدار تاخیر در افزونه ها مجاز است و در صورتی که تاخیر از حد مجاز بالاتر رود، مرورگر به شما خبر می دهد). این واقعا یک قابلیت خوب است و امیدواریم که در آینده آن را در فایرفاکس و کروم هم ببینیم.

 

- دیگر امکانات:

در نهایت، مانند فایرفاکس و هر مرورگر محبوب دیگر، اینترنت اکسپلورر هم یک پنجره کوچک را برای مدیریت دانلود ها در اختیار شما می گذارد. این یک حرکت انقلابی نیست اما مدیریت دانلود ها را خیلی راحت می کند. این یک تغییر کاملا خوشایند است. یک خبر بد هم برای کاربران ویندوز اکس پی وجود دارد. به نظر میرسد جدیدترین نسخه اینترنت اکسپلورر برای ویندوز اکس پی ارایه نمیشود.




تاریخ: دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

با رسيدن روزهاي گرم تابستان، نوشيدن عرقيات گياهي در ميان خانواده‌ها‌‌ افزايش پيدا مي‌كند. آنچه پيش روي شماست پيشنهادات ويژه با موضوع عرقيات گياهي و خواص درماني آنها در پيشگيري و درمان بعضي بيماري‌ها و اختلال‌هاي جسمي است
   تقويت معده و هضم بهتر
 
براساس متون طب سنتي ايران، نوشيدن يك فنجان عرق چهل گياه كه از تركيب چند نوع مختلف گياهان دارويي توليدشده، پيش از وعده‌هاي غذايي به تقويت معده و بهبود عملكرد آن كمك مي‌كند. به اين ترتيب با نوشيدن اين عرق گياهي و تقويت معده، سوخت و ساز و هضم مواد‌غذايي در شرايط بهتري انجام مي‌شود و بدن از ابتلا به انواع سوءهاضمه، نفخ و انواع دل درد آسوده مي‌شود.


 


   كاهش فشار خون با عرق شاه‌تره

عرق شاه‌تره يكي ديگر از نوشيدني‌هاي گياهي خوش طعم و خوش بويي است كه تاثير قابل ملاحظه‌اي در كنترل ميزان فشار خون به‌ويژه در افراد سالمند دارد. نوشيدن روزي 2 فنجان از اين عرق گياهي به تصفيه و تنظيم كلسترول خون نيز كمك مي‌كند.



   رازيانه و درمان نفخ شكم
 
در برخي متون طب سنتي، نوشيدن عرق رازيانه يكي از بهترين گزينه‌ها براي افزايش ميزان شير مادر است. نوشيدن اين عرق گياهي علاوه بر اين، اشتهاآور و مقوي بوده و براي رفع درد، نفخ شكم و قولنج بسيار مؤثر است. خانم‌هاي بارداري كه تمايل به مصرف اين عرق گياهي براي افزايش ميزان شير خود دارند، بهتر است مصرف اين عرق گياهي را با مشاوره يك متخصص گياه درماني يا با مشورت پزشك خود تجربه كنند.


 


نکته - نوشيدن يك فنجان بهارنارنج پيش از خواب شبانه، تاثير بسيار زيادي در درمان بي‌خوابي داشته و به رفع تنش‌هاي عصبي در فرد كمك مي‌كند



  افزايش اشتها با خارشتر

عرق گياهي خارشتر يكي ديگر از داروهاي گياهي منحصر به فردي است كه درمانگران طب سنتي از آن براي درمان سنگ كليه و دفع سنگ‌ها از مجاري ادراري بهره مي‌برند. اين عرق گياهي علاوه بر درمان سنگ كليه در كنترل تپش قلب و بهبود آن در افراد مبتلا به اين عارضه بسيار مؤثر است. افزايش اشتها و افزايش ميزان تعريق در افراد از ديگر ويژگي‌هاي اين عرق گياهي است كه مصرف آن در فصل‌هاي بهار و تابستان توصيه شده است.



   مقاومت بدن در مقابل گرما

يكي از ساده‌ترين راه‌هاي مقابله با گرماي هوا در ماه‌هاي گرم سال، استفاده از عرقيات گياهي است كه طبيعت سرد و‌تر دارند. يكي از بهترين گزينه‌ها براي اين منظور، نوشيدن عرق كاسني است. عرق كاسني از جمله داروهاي گياهي محسوب مي‌شود كه علاوه بر افزايش ميزان تحمل بدن در برابر گرما، موجب تقويت معده و تنظيم ميزان كلسترول خون نيز مي‌شود. نوشيدن روزي 2 فنجان از اين عرق گياهي در فصل‌هاي گرم سال به پاكسازي اخلاط نامناسب از بدن به‌ويژه كبد كمك كرده و ميزان تعريق بدن را نيز افزايش مي‌دهد.



   مبارزه با چاقي با عرق زيره سبز

عرق زيره سبز به دليل خاصيت چربي‌سوزي كه دارد، يكي از بهترين عرقيات گياهي براي افرادي محسوب مي‌شود كه قصد كاهش وزن دارند. اين عرق گياهي علاوه بر خاصيت چربي‌سوزي موجب افزايش ميزان سوخت‌وساز بدن شده و با هضم صحيح غذا، مانع از بروز انواع چاقي‌هاي موضعي در بدن مي‌شود. درمان تنگي نفس و تقويت دستگاه و مجاري تنفسي از ديگر خواص اين عرق گياهي است.


 


   افزايش گلبول‌هاي سفيد با عرق بابونه

عرق بابونه يكي ديگر از مفيدترين عرقيات گياهي است كه خواص منحصر به فردي در تسكين دردها و اختلال‌هاي گوارشي به‌ويژه التهاب و زخم‌هاي خفيف معده دارد. درمانگران، نوشيدن روزانه عرق بابونه را يكي از مؤثرترين راهكارها براي افزايش ميزان ايمني سيستم دفاعي بدن و توليد گلبول‌هاي سفيد در خون مي‌دانند.


 


سه پيشنهاد ويژه

  •    عرق گل گاوزبان نشاط‌آور
عرق گل گاوزبان همانند چاي آن خواص متعددي از قبيل آرامش بخشي، تقويت اعصاب و ضد‌استرس دارد. از آنجا كه تمايل مردم به نوشيدني‌هاي خنك در فصل‌هاي گرم سال در مقايسه با نوشيدن چاي افزايش مي‌يابد، افراد علاقه‌مند مي‌توانند نوشيدن اين عرق گياهي را جايگزين چاي گل گاوزبان كنند. نوشيدن يك ليوان از اين عرق علاوه بر خاصيت آرامش بخشي، موجب افزايش نشاط و شادماني در فرد شده و در درمان انواع سرماخوردگي‌ها و برطرف كردن سرفه نيز مؤثر است.
 

 
  •    تاثيرات عرق بهارنارنج 
عرق بهارنارنج يكي از پرخاصيت‌ترين نوشيدني‌هاي گياهي در طب سنتي ايران محسوب مي‌شود كه تاثير زيادي در تسكين تنش‌هاي عصبي و رفع اختلالات ناشي از استرس و بي‌خوابي دارد.  نوشيدن يك فنجان از اين عرق پيش از خواب شبانه، تاثير بسيار زيادي در درمان بي‌خوابي داشته و به رفع تنش‌هاي عصبي در فرد كمك مي‌كند. نوشيدن يك فنجان از چاي گل بهار نارنج نيز پيش از خواب به درمان بي‌خوابي و اختلالات ناشي از آن كمك مي‌كند.
 
  •    تنظيم قاعدگي با عرق گزنه
 نوشيدن روزانه يك فنجان عرق گزنه تاثيرات قابل ملاحظه‌اي در كنترل و تنظيم قاعدگي در زنان دارد. درمانگران طب سنتي تاثير اين نوشيدني گياهي را در تنظيم قاعدگي و درمان اختلال‌هاي ناشي از آن بسيار مؤثر مي‌دانند و معتقدند نوشيدن عرق گزنه مي‌تواند به درمان افرادي كه براي مدتي قاعده نشدند، كمك كند. عرق گزنه علاوه بر خواص بي‌نظيرش در تقويت قواي بدني و بنيه جسماني در تسكين دردهاي ناشي از سنگ كليه نيز بسيار موفق عمل مي‌كند.




تاریخ: دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)
حقایقی جالب از زندگی

At least 5 people in this world love you so much they would die for you
حداقل پنج نفر در این دنیا هستند که به حدی تو را دوست دارند، که حاضرند برایت بمیرند

At least 15 people in this world love you, in some way
حداقل پانزده نفر در این دنیا هستند که تو را به یک نحوی دوست دارند

The only reason anyone would ever hate you, is because they want to be just like you
تنها دلیلی که باعث میشود یک نفر از تو متنفر باشد، اینست که می‌خواهد دقیقاً مثل تو باشد

A smile from you, can bring happiness to anyone, even if they don't like you
یک لبخند از طرف تو میتواند موجب شادی کسی شود
حتی کسانی که ممکن است تو را نشناسند

Every night, SOMEONE thinks about you before he/ she goes to sleep
هر شب، یک نفر قبل از اینکه به خواب برود به تو فکر می‌کند

You are special and unique, in your own way
تو در نوع خود استثنایی و بی‌نظیر هستی

Someone that you don't know even exists, loves you
یک نفر تو را دوست دارد، که حتی از وجودش بی‌اطلاع هستی

When you make the biggest mistake ever, something good comes from it
وقتی بزرگترین اشتباهات زندگیت را انجام می‌دهی ممکن است منجر به اتفاق خوبی شود

When you think the world has turned it's back on you, take a look
you most likely turned your back on the world
وقتی خیال می‌کنی که دنیا به تو پشت کرده، کمی فکر کن،
شاید این تو هستی که پشت به دنیا کرده‌ای

Always tell someone how you feel about them
you will feel much better when they know
همیشه احساست را نسبت به دیگران برای آنها بیان کن،
وقتی آنها از احساست نسبت به خود آگاه می‌شوند احساس بهتری خواهی داشت

If you have great friends, take the time to let them know that they are great
وقتی دوستان فوق‌العاده‌ای داشتی به آنها فرصت بده تا متوجه شوند که فوق‌العاده هستند




تاریخ: دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

 

این خوراکی ،كلیه را ضدعفونی می‌كند

 

این خوراکی ،كلیه را ضدعفونی می‌كند

پروتئین و نمك دو ماده‌ای است كه نقش منفی را در عوارض كلیوی ایجاد می‌كند و ...

عسل كلیه را ضدعفونی می‌كند
این متخصص تغذیه افزود: پروتئین و نمك دو ماده‌ای است كه نقش منفی را در عوارض كلیوی ایجاد می‌كند و به دلیل اینكه بیماری‌های كلیه متنوع است برای درمان با عسل به پزشك متخصص مراجعه كنند.

یك متخصص تغذیه گفت: مصرف عسل باعث افزایش ادرار و خرد شدن سنگ‌های مجاری ادرار و كلیوی می‌شود و كلیه را ضد عفونی می‌كند.

مریم مراداف  اظهار داشت: عسل ضدعفونی كننده قوی است كه برای ضد عفونی كردن كلیه بسیار مفید است.

وی گفت: اگر افراد عسل را به طور مداوم مصرف كنند باعث افزایش ادرار و خرد شدن سنگ‌های مجاری ادرار و كلیوی می‌شود همچنین عسل حاوی مقدار كمی پروتئین و تقریباً فاقد نمك است.

این متخصص تغذیه افزود: پروتئین و نمك دو ماده‌ای است كه نقش منفی را در عوارض كلیوی ایجاد می‌كند و به دلیل اینكه بیماری‌های كلیه متنوع است برای درمان با عسل به پزشك متخصص مراجعه كنند.

مراداف اضافه كرد: عسل با اینكه بسیار شیرین است ولی قند موجود در آن به دندان‌ها آسیبی وارد نمی‌كند ولی اگر شكر مدتی در دهان باقی بماند به وسیله شكر باكتری‌های موجود در دهان تجزیه می‌شود و اسید لاكتیك تولید می‌كنند كه برای دندان‌ها مضر است.

وی بیان داشت: عسل دارای نوعی آنتی بیوتیك طبیعی است؛ هیچ اسیدی در دهان تولید نمی‌كند و حتی دندان‌ها را ضدعفونی هم می‌كند؛ اگر چای با عسل مصرف شود به علت وجود ماده فلورین در چای از فساد دندان جلوگیری می‌كند ولی اگر چای با شكر مصرف شود خاصیت فلورین آن از بین می‌رود.




تاریخ: یک شنبه 15 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

رابـطـه زنـاشـویـی و اعـتـماد به نـفـس

 

رابـطـه زنـاشـویـی و اعـتـماد به نـفـس

اعتمادبه‌نفس جنسی یعنی اعتماد داشتن به بدن خود و پذیرفتن تصویر آن همان‌طور كه هست و توانایی‌هایی كه دارد و لذتی كه می‌تواند ایجاد كند...

احساس آرامش و راضی‌بودن از بدن و رابطه زناشویی كار آسانی نیست اما در هر سنی امكا‌ن‌پذیر است. كافی است احساس آزادی درونی داشته باشید و نگاه مثبتی به خود بیندازید. داشتن اعتماد به نفس جنسی، یعنی جرأت دادن به خود برای ملاقات با همسر و وارد شدن به یك رابطه زناشویی بدون هیچ ترسی...
 به كسانی كه گمان می‌كنند بدنی ایده‌آل ندارند، نمی‌توان اظهار علاقه و با آنها رابطه‌ای را آغاز كرد زیرا دچار نوعی درگیری درونی می‌شوند و به مرور زمان، این درگیری باعث سستی بدنی و كاهش میل و اشتیاق جنسی خواهد شد.

نداشتن اعتماد به نفس جنسی به خصوص در میان زنان شایع است. اگر زنان مطمئن باشند از نظر جنسی جذاب هستند و همسرشان دوستشان دارد، اعتماد به نفس جنسی پیدا می‌كنند ولی اگر زنی احساس كند بین او و آنچه در اجتماع مد روز است؛ مانند جوانی، لاغری، عضلانی بودن و... شكاف عمیقی پیش آمده، نگاهی كه به خود دارد منتقدانه‌تر می‌شود و همین امر می‌تواند اعتماد به نفس جنسی او را تخریب كند. البته اعتماد به نفس جنسی در مردان هم مهم است. در واقع قدرت نعوظ، اندازه آلت تناسلی و حسی كه به همسر خود منتقل می‌كنند و میزان توانایی در ارضا كردن همسر، اعتماد به نفس جنسی‌شان را بالا می‌برد.

چگونه اعتماد به نفس جنسی را افزایش دهیم؟
برای داشتن اعتماد به نفس جنسی تنها آشتی كردن با بدن خود كافی نیست بلكه از لحاظ روحی و ذهنی نیز باید با خود آشتی كرد. تخیل، احساس و كنجكاوی از اصول اصلی روابط جنسی است. این رابطه را زن و شوهر خلق می‌كنند و بال و پر پیدا می‌كند. زن و شوهر وقتی اعتماد به‌نفس جنسی پیدا می‌كنند كه رابطه جنسی‌شان را در نظر خود هیجان‌انگیز جلوه دهند و اجازه بدهند لذت طرف مقابل آنها را درگیر و با خود همراه كند. بهترین دارو برای كسانی كه اعتماد به نفس جنسی ندارند، این است كه حین برقراری رابطه جنسی، فرد به خود اجازه ‌دهد احساساتش كنترل او را در اختیار بگیرد و این بدنش باشد كه هر طور می‌خواهد عمل كند و مغز به هیچ عنوان دخالت نداشته باشد. در واقع اعتماد به نوازش‌ها، بازی‌های جنسی و عمل طرف مقابل است كه اعتماد به نفس جنسی فرد را بالا می‌برد.

1 به طرف مقابل اعتماد كنید
گاهی ترس از اینكه قضاوت طرف مقابل در مورد ما چه باشد، باعث می‌شود به خصوص در اولین برخوردها، میل جنسی به شدت كاهش یابد. گاهی یك كلمه، یك نگاه یا یك تجربه بد، باعث از دست دادن اعتماد به نفس جنسی فرد می‌شود. همسر خوب، همسری است كه از نظر جنسی همسر خود را سركوب نكند و به همراه او یك رابطه لذت‌بخش به وجود آورد. مسخره یا مقایسه کردن اشتباه بزرگی است. اعتماد به نفس جنسی در یك مرد یا زن با نگاه‌های همسر تقویت می‌شود. چیزی به نام حافظه جسمی واقعا وجود دارد. اندام‌های ما تمام تجربه‌های مثبت و منفی را در خود ذخیره می‌كنند. هر چه تجربه‌های مثبت ما بیشتر باشد اعتماد به نفس جسمی و جنسی‌مان بالاتر می‌رود.

2 خود را ماساژ دهید
سعی كنید هر روز صبح بعد از بیدار شدن یا شب موقع خواب، لباس‌هایتان را درآورید و بدنتان را ماساژ دهید. پاها، شكم، گردن و.... چشمانتان را ببندید، نفس عمیق بكشید و دستانتان را شل كنید. ماساژ باعث كاهش فشارها و فعال‌تر شدن شما می‌شود.

3 حركت داشته باشید
بدوید، راه بروید، دوچرخه‌سواری و شنا كنید. نباید فقط برای لاغر شدن یا ماهیچه‌ای كردن بدنتان ورزش كنید. تحرك برای سلامت جسم و آزاد شدن فكر خوب است.

4 تفریح كنید
اشتیاق، اشتیاق می‌آفریند. برای دیدن یك فیلم خوب به سینما بروید، كتاب خوبی بخوانید و تا می‌توانید تخیل خود را پرورش دهید.

5 به احساسات خود توجه كنید
در یك رابطه زناشویی، روی عملی كه انجام می‌دهید و آنچه حس می‌كنید، تمركز داشته باشید. تمام حواستان باید به چیزی باشد كه روی بدنتان اتفاق می‌افتد. یاد بگیرید هنگام برقراری رابطه جنسی بیش از اینكه با مغزتان فكر كنید، با بدنتان تفكر كنید.

6 جرات خواستن پیدا كنید
یاد بگیرید در یك رابطه جنسی آنچه دوست دارید، از همسر خود تقاضا كنید. با دادن اطلاعات درست و راهنمایی به جا، هم شما اعتماد به نفس پیدا می‌كنید هم همسرتان.

7 گاهی «نه» بگویید
اگر از نوعی رفتار خوشتان نمی‌آید به همسرتان بگویید. ساكت بودن در این لحظات باعث كاهش میل جنسی می‌شود.

 




تاریخ: یک شنبه 15 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

درس آموزنده

همگی ما همزمان با تحصیل در مدارس ، درسهایی از زندگی نیز می آموزیم كه هردوی آنها مهم است .

مشكل اصلی این است كه زندگی قبل از ما هم جریان داشته و ما را هم مانند دیگران در مسیرش با خود می‌برد و این در حالی است كه ما تازه در ابتدای یادگیری و كسب معلومات لازم برای زندگی هستیم و تنها امیدواریم كه روزی به همه ی جوانب دست پیدا كنیم
پس بطور منطقی دانش ما همیشه عقب تر از زندگی است.

در اینجا به درسهایی از زندگی اشاره كرده ایم كه براحتی می‌توانید از آنها بهره بگیرید :


1- طبق گفته ی Richard Carlson " چیزهای بی ارزش را نچشید " ،
این بدان معنی است كه خیلی از مردم خود را درگیر استرس و به انجام رساندن كارهای بی ارزش می‌كنند كه در نهایت در مقابل اهداف اصلی زندگی، هیچ ارزشی ندارند وقتی آنقدر خود را درگیر این مسائل كوچك می‌كنیم دیگر جایی برای نیل به آرزوهایمان باقی نگذاشته ایم و از لحظات خود هیچ لذتی نمی‌بریم.

2-"زندگی غیر قابل پیش بینی است " و ممكن است هر لحظه شما را در شیب وفراز قرار دهد " .
فقط بگویید "هرگز" و بعد ببینید چه اتفاقی می‌افتد . برای مقابله با گره هایی كه زندگی در مسیر شما قرار داده است ، تنها با ذهنی باز و
خوش بین ، به آنها خوش آمد بگویید !!

3- خسته كننده ترین واژه در هر زبان " من " است .
بله تصور این است كه تكرار این كلمه اعتماد به نفس را بالا می‌برد. ولی خوب! بیشتر وقتها همه ی آن چیزیی كه در مورد خود با تكرار " من " توضیح و تعریف می‌كنید، واقعیت ندارد! اینكه یك نفر دائما" از خود و فضایل خود تمجید و تفسیر كند ، بسیار خسته كننده و یكنواخت است . این حالت "خود محوری " است نه "اعتماد به نفس "

4-انسانیت مهم تر از مادیات است .
اهمیت روابط اجتماعی بسیار مهم تر از درجات مادی است كه هر كدام از ما درمسیر آرزوها به آنها می‌رسیم.
بدون محبت و عشق و حمایت خانواده و دوستان در زندگی ، موفقیت های مادی ، خیلی لذت بخش نخواهد بود.
با ایجاد تعادل در ملاك های برتری و ارزش های خود ، از ثبات زندگی بیشتری بهره خواهید برد.

5- به غیر از خودتان ، هیچ كس دیگر نمی‌تواند شما را راضی كند !
رضایت و راحتی ذهن شما تنها به عهده خودتان است ! بله ، روابط اجتماعی ، زندگیمان را پر بار تر می‌كند، اما خوب، شاید این روابط به تنهایی باعث شادكامی و رضایت شما نشود.

6- درجه ی كمال و شخصیت
كمالات برای هر شخص زیباست . كلام و اعمال نیك ، به دنبال خود ، اعتماد واطمینان دوستان را در پی دارد . برای رسیدن به این درجه ، تلاش كنید .

7- بیاموزید كه خود، دیگران و حتی دشمنان خود را ببخشید.
انسان جایز الخطاست ، همه ما اشتباه میكنیم ، ولی با كینه توزی و یادآوری صدمات گذشته ، تنها این خودمان هستیم كه از زندگی لذت نمی‌بریم نه دیگران !!

8- "خنده" داروی هر "درد" است .
با خوشرویی و تبسم ، دردهای خود را درمان كنید.

9- تغذیه خوب ، استراحت ، ورزش و هوای تازه، را فراموش نكنید.
سلامتی خود را دست كم نگیرید. با رعایت این نكات ، از وضعیت جسمی ایده آل خود، لذت ببرید .

10- اراده ای مصمم ، شما را به هر چیزی كه می‌‌خواهید ، می رساند .
هرگز تسلیم نشوید و به دنبال رسیدن به آرزوها و اهداف خود تلاش كنید.

11- تلویزیون ، ذهن ما را بیشتر از هر چیزی نابود می‌كند !
از تلویزیون كناره گیری كنید و با ورزش ، مطالعه و یادگیری ، ذهن خود را فعال كنید.

12- شكست را بپذیرید .
هر كسی در زندگی ممكن است بارها و بارها شكست بخورد. شكست آموزنده است به ما یاد می‌دهد كه چطور متواضع باشیم و راه درست تری را برای جبران آن انتخاب كنیم . توماس ادیسون با شكستهای متمادی توانست به هدف خود برسد ، او می‌گفت :" من شكست نخوردم ، تنها ده ها هزار راه را امتحان كردم كه برایم مفید نبود ! و به نتیجه نرسید !"

13- از اشتباهات دیگران درس عبرت بگیرید .
یكی از بودائیات پیر چنین می‌گوید :" یك مرد دانا كسی است كه از اشتباهات خود درسی نیك بیاموزد و اما داناتر كسی است كه از اشتباهات دیگران درس عبرت بگیرد".

14- از محبت به دیگران دریغ نكنید .
زندگی كوتاه است و پایان آن نامعلوم . پس سعی كنید محبت كنید تا محبت ببینید .

15- آنچنان زندگی كنید كه گویی روز آخر عمرتان است !!!
همواره سعی كنید بهترین و مهربان ترین همسر ، رفیق و حتی مهربانترین و بهترین رئیس باشید ، تا زمان وداع با این دنیا به دنیایی زیباتر دست یابیم.




تاریخ: دو شنبه 9 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

 

 

 

 

 

 

 

 

آیا می دانستید؟!!

 

 

 

 

 

 

 

 

آیا میدانستید که جمیعت جهان تا ۵۰ سال آینده از مرز ۹ میلیارد نفر خواهد گذشت ؟
آیا میدانستید که
 ارتفاع برج ایفل در سرما و گرما بر اثر انقباض و انبساط ۱۶ ساتنی متر تغییر میکند ؟
آیا میدانستید که
 بیشترین روزنامه در چین به چاپ میرسد، روزانه ۱۰۰ میلیون یا ۱۰ ٪ روزنامه جهان ؟
آیا میدانستید که
 1300 كره زمین در سیاره مشتری جای می گیرد ؟
آیا میدانستید که
 ملت آمریکا بطور میانگین روزانه ۷۳۰۰۰ متر مربع پیتزا می‌خورند ؟
آیا میدانستید که
 در تهران روزانه ۲۷ نفر به خاطر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند ؟
آیا میدانستید که
 تعداد چینی‌های که انگلیسی بلدند، از آمریکایی‌های که انگلیسی بلدند، بیشتر است ؟
آیا میدانستید که 
وزن کوه یخی متوسط الحجم ۲۰ میلیون تن است ؟
آیا میدانستید که
 سریعترین قطار دنیا ۵۸۱ کیلومتر سرعت دارد که این نوع قطارها در ژاپن وجود دارند ؟
آیا میدانستید که
 قدیمترین بنا در شمال توکیو است که ۵۰ هزار سال قدمت دارد ؟
آیا میدانستید که
 کشور تایوان از نظر موقعیت جغرافیائی در خطرناکترین نقطعه جهان قرار دارد ؟
آیا میدانستید که
 سالانه ۸۶ میلیون نفر به جمعیت جهان اضافه می شود ؟
آیا میدانستید که
 رود دجله به خلیج فارس میریزد ؟
آیا میدانستید که
 خلیج فارس ۵۰۰ هزار سال قدمت دارد ؟
آیا میدانستید که
 مساحت خیلج فارس ۲۴۰ هزار کیلومتر مربع میباشد ؟
آیا میدانستید که
 متوسط عمر زنان ژاپنی ۸۴ سال است؛ در حالیکه متوسط عمر زنان بوتسوانایی (کشوری در جنوب آفریقا) بیشتر از ۳۹ سال نیست ؟
آیا میدانستید که 
در روسیه سالانه بیش از ۱۲ هزار زن در نتیجه خشونت های خانوادگی جان خود را از دست می دهند ؟
آیا میدانستید که
 نیمی از شهروندان ۱۵ ساله انگلیسی تجربه مصرف مواد مخدر را کسب کرده و یک چهارم جمعیت ۱۵ ساله این کشور نیز سیگار مصرف می کند ؟
آیا میدانستید که
 یک سوم کسانی که دچار چاقی مفرط هستند در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند ؟
آیا میدانستید که
 در بین کشورهای توسعه یافته بیشترین آمار در مقوله بارداری زودهنگام به آمریکا و انگلستان اختصاص دارد ؟
آیا میدانستید که
 آمار زنان گمشده چینی به ۴۴ میلیون نفر می رسد ؟
آیا میدانستید که
 تعداد زنان آرایشگر برزیلی از تعداد سربازان این کشور بیشتر است ؟
آیا میدانستید که
 ۸۱ درصد اعدام های صورت گرفته در سال ۲۰۰۲ در سه کشور جهان به وقوع پیوسته ؟
آیا میدانستید که
 اطلاعاتی که سوپرمارکت های انگلیسی درباره مشتری های خود جمع آوری می کنند، بیشتر از اطلاعاتی است که حکومت این کشور درباره شهروندانش دارد ؟
آیا میدانستید که 
در اتحادیه اروپا روزانه هر راس گاو به میزان ۵/۲ دلار مورد حمایت مالی قرار می گیرد، اما ۷۵ درصد جمعیت قاره آفریقا با پولی بسیار کمتر از این رقم به زندگی روزانه خود ادامه می دهند ؟
آیا میدانستید که 
در بیش از ۷۰ کشور جهان روابط همجنسگرایان ممنوع اعلام شده و در نه کشور دیگر نیز برای این کار مجازات مرگ را در نظر گرفته اند ؟
آیا میدانستید که
 یک پنجم جمعیت دنیا با درآمد روزانه کمتر از یک دلار به حیات خود ادامه می دهند ؟
آیا میدانستید که
 ۱۳ میلیون و دویست هزار آمریکایی در طول یک سال مورد جراحی زیبایی قرار گرفته اند ؟
آیا میدانستید که 
در اثر انفجار مین های زمینی، هر ساعت یک انسان جان خود را از دست می دهد و یک نفر دیگر نیز دچار معلولیت می شود ؟
آیا میدانستید که
 در هندوستان ۴۴ میلیون کودک به عنوان کارگر مورد استفاده قرار می گیرند ؟
آیا میدانستید که
 در کشوهای صنعتی روزانه ۶تا۷ کیلوگرم مواد افزودنی وارد بدن انسان ها می شود ؟
آیا میدانستید که
 پردرآمدترین ورزشکار جهان، "تایگر وودز" گلف باز، در طول سال ۷۸میلیون دلار و به عبارت دیگر در هر ثانیه ۱۴۸ دلار درآمد کسب می کند ؟
آیا میدانستید که 
در آمریکا هفت میلیون زن و یک میلیون مرد نظم غذایی خود را از دست داده اند ؟
آیا میدانستید که
 در واشینگتن برای فعال نگه داشتن نمایندگان، ۶۷ هزار نفر و به ازای هر نماینده کنگره ۱۲۵ نفر مشغول فعالیت هستند ؟
آیا میدانستید که
 تصادف وسایل نقلیه موتوری در جهان، در هر دقیقه باعث مرگ دو نفر می شود ؟
آیا میدانستید که
 از سال ۱۹۷۷ به این سو در کلینیک های کورتاژ آمریکا ۸۰ هزار مورد اعمال خشونت و تجاوز به زنان گزارش شده است ؟
آیا میدانستید که
 در کنیا یک سوم درآمد هر خانواده صرف رشوه دادن می شود ؟
آیا میدانستید که 
رقم معاملات غیرقانونی مواد مخدر در جهان به ۴۰۰ میلیارد دلار می رسد ؟
آیا میدانستید که
 یک سوم آمریکایی ها سفر موجودات فضایی به زمین را باور می کنند ؟
آیا میدانستید که
 در بیش از ۱۵۰ کشور جهان اعمال شکنجه صورت می گیرد ؟
آیا میدانستید که
 هر روز یک هفتم جمعیت جهان یعنی ۸۰۰ میلیون نفر گرسنه می مانند ؟
آیا میدانستید که
 احتمال زندانی شدن مردان سیاه پوست آمریکایی ۳۳ درصد می باشد ؟
آیا میدانستید که
 یک سوم جهان در شرایط جنگی به سر می برد ؟
آیا میدانستید که
 احتمال دارد ذخایر نفتی جهان در سال ۲۰۴۰ به پایان برسد ؟
آیا میدانستید که
 ۸۲ درصد سیگاری های جهان در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند ؟
آیا میدانستید که
 ۷۰ درصد مردم جهان غیر از زبان رایج در کشورشان هیچ زبان دیگری را نشنیده اند ؟
آیا میدانستید که
 یک چهارم درگیری های مسلحانه برای دست یابی به منابع طبیعی صورت می گیرد ؟
آیا میدانستید که 
در قاره آفریقا ۳۰ میلیون نفر به ایدز مبتلا شده اند ؟
آیا میدانستید که 
هر سال ده زبان به جمع زبان های مرده دنیا می پیوندد ؟
آیا میدانستید که
 تعداد افرادی که در اثر خودکشی جان خود را از دست می دهند، بیشتر از تعداد کسانی است که ضمن درگیری ها کشته می شوند ؟
آیا میدانستید که 
در آمریکا هر هفته به طور متوسط ۸۸ دانش آموز به شکل مسلح وارد کلاس درس می شوند ؟
آیا میدانستید که
 در جهان حداقل ۳۰۰ هزار نفر زندانی عقیدتی وجود دارد ؟
آیا میدانستید که
 هر سال دو میلیون دختر جوان و زن ختنه می شوند ؟
آیا میدانستید که 
در نبردهای مسلحانه سراسر جهان ۳۰۰ هزار سرباز کودک در حال جنگیدن هستند ؟
آیا میدانستید که
 ارزش مالی بازار فروش فیلم های پورنوگرافی در آمریکا ده میلیارد دلار برآورد می شود ؟
آیا میدانستید که
 در دنیا ۲۷ میلیون برده وجود دارد ؟
آیا میدانستید که
 هر انگلیسی روزانه بطور متوسط ۳۰۰ بار در محوطه تحت پوشش دوربین های مدار بسته قرار میگیرد؟
آیا میدانستید که
 ۱۲۰ هزار زن و دختر جوان هر سال به خریدارانی در اروپای غربی فروخته می شوند ؟
آیا میدانستید که
 هر عدد میوه کیوی که بوسیله هواپیما از زلاند نو به انگلستان حمل می شود، پنج برابر وزن خود گاز گلخانه ای به جو زمین اضافه می کند ؟
آیا میدانستید که
 احتمال بروز مشکلات روانی در فرزندان خانواده های فقیر، سه برابر بیشتر از احتمال بروز همین مشکلات در کودکان خانواده های مرفه می باشد ؟
آیا میدانستید که
 در مصر باستان افراد روحانی تمام موهای بدن حتی ابروها و مژه‌های خود را می‌کندند ؟
آیا میدانستید که
 کوتاه‌ترین جنگ در سال ۱۸۹۶ بین زانزیبار و انگلستان در گرفت که ۳۸ دقیقه طول کشید ؟
آیا میدانستید که
 70 درصد نفت استخراجی خاورمیانه از کانال سوئز می گذرد ؟
آیا میدانستید که
 کشور بلغارستان از نصف استان کرمان هم کوچکتر است ؟
آیا میدانستید که
 نام پایتخت قرقیزستان بیشکک است و مساحت آن از استان کرمان هم کمتر است ؟
آیا میدانستید که
 اندونزی چهارمین کشور پرجمعیت دنیا بعد از چین و هند و آمریکا می باشد ؟
آیا میدانستید که
 تا قرن پنجم میلادی متوسط عمر مردم اروپا از سی سال فراتر نمی‌رفت ؟
آیا میدانستید که
 در شیلی منطقه ی صحرایی وجود دارد که هزاران سال است در آن باران نباریده است ؟
آیا میدانستید که
 طول عمر مردم سوئد و ژاپن از دیگر ملل جهان بیشتر است ؟
آیا میدانستید که
 زمین از حیث بزرگی پنجمین و از حیث فاصله با خورشید، سومین سیاره منظومه شمسی است ؟
آیا میدانستید که 
60 درصد از ماهواره های جهان نظامی و 40 درصد بقیه غیر نظامی است ؟
آیا میدانستید که
 در ۷۵% از خانواده های آمریکایی زنان مسئول رسیدگی به امور مالی منزل هستند ؟
آیا میدانستید که
 بزرگترین سوسمارهای جهان رودخانه سرباز در سیستان و بلوچستان ایران است ؟
آیا میدانستید که
 اردنی ها چاقترین مردمان دنیا هستند، ۷۵٪ از خانم ها و ۶۰ ٪ آقایون اردنی چاق هستند ؟
آیا میدانستید که
 30 برابر جمعیتی که امروزه بر روی کره زمین است در زیر خاک مدفون اند ؟
آیا میدانستید که
 چین بیشتر از هر کشوری همسایه دارد، چین با ۱۳ کشور هم مرز است ؟
آیا میدانستید که 
مساحت سطح کره زمین ۵۱۵ میلیون کیلومتر مربع است ؟
آیا میدانستید که
 اگر ۳ قاره آسیا و آمریکا و آفریقا را به هم وصل کنیم ایران در مرکز جهان است

 




تاریخ: دو شنبه 9 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)


10 معجزه باورنكردني در دنياي پزشكي !

توجه : اين مقاله توسط تيم متون خارجي ايران ويج ترجمه شده استفاده از آن فقط با ذكر منبع بلامانع ميباشد

با وجود ميله اي در سرش زنده ماند ! 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
 
 

بدون شک یکی از معروفترین معجزات پزشکی که به دانشجویان نورولوژی گفته می شود داستان Phineas Gage است. در سال 1848 او به عنوان سر کارگر گروهی که مشغول آماده کردن یک ریل جدید بودند در حال فعالیت بود که یک انفجار باعث شد میله آهنی به بلندی 3 فوت و 7 اینچ در سر او فرو برود. میله از میان گونه های او وارد شده و از قسمت فوقانی سر او خارج شده بود.( گروه ايران ويج ) به نحو معجزه آسایی، دکترها موفق شدند میله را خارج کرده و Gage را نجات دهند هر چند متاسفانه آشکارا شخصیت او تغییر کرد و یازده سال بعد در حالی که از تشنج های شدیدی رنج می برد فوت کرد.
 

از یک میله فلزی تو سینش جان سالم به در برد!

 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
 
 

نفر بعدی Supratim Dota جوان بیست و دو ساله ای است که در حالی که میله فلزی به طول 5 فوت و ضخامت 2 اینچ در ناحیه تحتانی قفسه سینه او فرو رفته بود توانست زنده بماند! این اتفاق موقعی رخ داد که راننده ،کنترل ماشینی که این جوان از شانس بد خود در آن بوده را از دست داده و به یک مانع برخورد کرده بود. خوشبختانه، میله، ارگانهای حساس و مهم را رد کرده بود و جراحان توانستند آن را خارج کنند. Supratim دو هفته بعد در حالی که سلامتی خود را بدست آورده بود، از بیمارستان مرخص شد.
 

الکترودها زندگی اش را بعد از 6 سال تغییر دادند!

 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
 
 

مردی که تحت یک حمله شدید قرار گرفته بود و برای نزدیک به شش سال یک زندگی گیاهی را تجربه می کرد به طرز باور نکردنی بعد از اینکه پزشکان الکترودها را در مغز او قرار دادند، تغییر کرد. فردی که حتی قادر به بلعیدن نبود ناگهان توانست صحبت کند، بدون کمک غذا بخورد و با خانواده اش ارتباط برقرار کند. این پیشرفت بعد از قرار دادن الکترود ها حاصل شد. برای این که او سیکل طبیعی خواب را تجربه کند، پزشکان مجبور بودند الکترود های او را هر 12 ساعت خاموش و روشن کنند. از این الکترو دها برای تحریک تالاموس که یک منطقه مهم درون مغز است استفاده می کردند. این فرم از تحریک برای بیماران پارکینسونی استفاده می شد اما قبل از آن برای مریضی با این مشخصات استفاده نشده بود.
 

علی رغم گشادی رگهای مغزش زنده ماند!
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
 
 

نفر چهارم دختر ناز 17 ماهه ای به نام Ella-Grace است که پزشکان متوجه شدند یک ناهنجاری ناشایع در رگهای مغز او به نام مالفورماسیون ورید گالن وجود دارد که باعث افزایش فشار در ورید گالن شده که به نوبه خود باعث آنوریسم و گشاد شدن این ورید می شود. در Ella، فشار زیاد باعث شده بود که خون از رگهای مغز او خارج شده و به مغز نفوذ کند که این مساله حیات او را تهدید می کرد. این ناهنجاری ناشایع بوده و باعث شد نوزاد برای معالجه ابتدا به فرانسه و سپس به آمریکا برده شود و تحت یک عمل جراحی قرار بگیرد که در آن عمل سوراخهای ریز رگهای مغز او بوسیله یک نوع چسب بسیار قوی طبی پوشانده شد. علی رغم اینکه او نیازمند جراحی های بیشتری در آینده است پزشکان می گویند او قادر است زندگی طولانی و سالمی را تجربه کند.
 

با داشتن 4 دست و پا از جراحی جان سالم به در برد!
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
 
 

هنگامی که دختری با چهار دست و چهار پا در یکی از روستاهای هند به دنیا آمد به نظر اهالی روستا هدیه ای از طرف خداوند به نظر می رسید و برای همین اسم او را Lakshmi ( که اشاره ای به خدای سلامتی چهار دست هندوها دارد ) گذاشتند. پزشکان کشف کردند که Lakshmi در حقیقت یک قل دیگر هم داشته که نتوانسته به طور کامل رشد کند و برای همین به او متصل شده است.( گروه ايران ويج ) تیمی از دکترها دور هم جمع شده و طی یک عمل جراحی طاقت فرسای بیست و هفت ساعته، اندامها، کلیه و نخاع قل دیگر را جدا کردند. سپس پزشکان دستگاه تناسلی و مثانه را بازسازی کردند. لاکشمی تنها سه ماه بعد از این عمل جراحی سنگین توانست به کمک عصا حرکت کند.
 

راه رفتن مرد نيمه !

 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
 
 

بدن Peng Shulin به وسیله تصادف با کامیون تقریبا به دو نیم تقسیم شد. 20 متخصص پزشکی در قالب یک تیم، موفق شدند جان او را نجات بدهند. متاسفانه، همان جور که انتظار می رفت پنگ وابسته به تخت شد و قدرت حرکت نداشت. در این هنگام دکترانی از موسسه تحقیقاتی توانبخشی در چین برای به دست آوردن قدرت حرکتی او دست به کار شدند.آنها وسیله ای را طراحی کردند که شکلی شبیه فنجان تخم مرغ داشت که دو پای مصنوعی نیز به آن متصل شده و باعث می شد که پنگ بتواند راه برود.
 

اولین زایمان در 70 سالگی!
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
 
 

داستان بعدی، داستان یک زوج هندی است. Rajo Devi و همسرش Bala Ram پنجاه سال قبل از اینکه Devi در هفتاد سالگی ( بله، هفتاد سالگی ) صاحب اولین فرزند خود بشود با هم ازدواج کرده بودند. این زوج که برای دهه ها با ناباروری در ستیز بودند، سرانجام تصمیم گرفتند از باروری آزمایشگاهی و تکنیکی موسوم به تزریق داخل سیتوپلاسم اسپرم که باعث می شود تخمک بوسیله اسپرمی که کیفیت خوبی ندارد بارور شود، استفاده کنند. در حال حاضر بچه و مادر هر دو سالم هستند و دِوی به عنوان پیرترین مادری شناخته می شود که صاحب فرزند شده است.
 

معجزه در مغناطیس!
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
 
 

این معجزه، تا حدود زیادی مشابه معجزه سوم مقاله ماست! تصادف ماشین، Josh Villa را برای سه سال به یک زندگی گیاهی فرو برد تا زمانی که او بوسیله روش TMS که مخفف Transcranial Magnetic Stimulation است، توانست از کما خارج شود. در این روش مغز به واسطه سیم های الکترومغناطیسی که بر روی جمجمه فرد قرار داده می شود، تحریک می شود. قبل از این، پزشکان برای درمان افسردگی، پارکینسون، سکته و میگرن از این روش استفاده می کردند. مغناطیس، امواجی را برای بخشی از مغز ( که وظیفه فرستادن سیگنال بیدار باش برای بقیه مغز را به عهده دارد ) ارسال می کند. ویلا بعد از پانزده جلسه درمانی با این روش به هوش آمد. متاسفانه بعد از سی جلسه، به دلایل نامعلومی روند درمان متوقف و ویلا پسرفت کرد. اگر چه بعد از آن او به روند عادی خود بازنگشت، اما با این وجود قادر است ارتباط برقرار کرده و حتی احساسات خود را بیان کند.
 

علی رغم فرو رفتن کلید به چشمش بینیاییش را بعد از 3 ماه به دست آورد!

 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
 
 

مورد بعدی پسر 17 ماهه ای است به نام Nicholas Holderman که در حالی که با دو برادر خود مشغول بازی کردن بود بعد از پرتاب شدن، با سر بر روی دسته ای از کلید ها فرود آمد. پدر و مادر او وحشت زده شدند هنگامی که فهمیدند که یکی از دسته کلیدها درون چشم او فرو رفته است و سریعا او را به اورژانس منتقل کردند. باورتان می شود صاحب عکسی که در بالا می بینید تنها 6 روز در بیمارستان بوده و 3 ماه بعد، بینایی خود را کامل به دست آورده!
 

از ضربه چاقو به سرش جان سالم به در برد!
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
 
 

مورد آخر، شاید جالب ترین باشد! اگر یک چاقو در سر شما باشد، چه کارهایی را قادرید انجام بدهید؟ Michael Hill چهل و یک ساله در حالی که یک چاقوی 8 اینچی در سرش فرو رفته بود، از خانه خارج شد،در خیابان قدم زد، به منزل دوستش رفت و توسط او به بیمارستان رسانده شد! چاقو توسط پزشکان از سر او خارج شد هر چند که از تشنج و اختلال حافظه بعد از این حادثه وحشتناک رنج می برد.




تاریخ: یک شنبه 8 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

قانون برای زندگی ( گفته های زيبا از دالایی لاما)

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

ما انسانها گاهی به نصیحت احتیاج داریم و بهترین جا برای جستجوی آن، خواندن سخنان حکیمانه ی بزرگترین افراد است. دالایی لاما با دیدگاه ها و روش زندگی اش همیشه الهام بخش من بوده است و امیدوارم این نقل قول ها از دالایی لاما برای شما هم الهام بخش باشند.

 

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

 بدانید که عشق بزرگ و پیشرفت بزرگ مستلزم خطر های بزرگ است.

 وقتی شکست می خورید، درسی که می گیرید را فراموش نکنید.

 این سه اصل را فراموش نکنید.
احترام به خود
احترام به دیگران
مسئولیت پذیری در مقابل آنچه که انجام می دهید.

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

 به یاد داشته باشید که گاهی اوقات نرسیدن به چیزی که می خواهید شانس بزرگ زندگی تان است.

 قوانین زندگی را خوب یاد بگیرید تا اگر لازم شد آنها را به درستی بشکنید.

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

اجازه ندهید که یک مشاجره ی کوچک به یک دوستی بزرگ لطمه بزند.

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

 وقتی متوجه اشتباه خود شدید سریعاً برای تصحیح آن اقدام کنید.

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

 هر روز زمانی را در تنهایی خلوت کنید.

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

 نسبت به تغییر انعطاف پذیر باشید اما ارزشهای خود را فراموش نکنید.

 به یاد داشته باشید که گاهی سکوت بهترین جواب است.

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

 زندگی خوب و شرافتمندانه ای داشته باشید تا وقتی پیر شدید و به گذشته نگاه کردید دوباره از آن لذت ببرید.

 داشتن فضای محبت آمیز در خانه اساس زندگی شماست.

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
 وقتی با عزیزانتان اختلاف نظر دارید تنها به حال بپردازید و مشکلات گذشته را به میان نکشید.

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

 دانش خود را با دیگران قسمت کنید. این راهی به سوی جاودانگی است.

 با زمین مهربان باشید.

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

 سالی یک بار به جایی سفر کنید که تا به حال نرفته اید.

 به یاد داشته باشید که بهترین رابطه آن است که عشق تان برای هم ، از نیازتان به یکدیگر بیشتر باشد.

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

 میزان موفقیت خود را بر اساس آنچه که مجبورید از دست بدهید بسنجید.




تاریخ: یک شنبه 8 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

 

ناراحتی ها و مشکلات شانه

 

 

 

پارگی سرشانه

 

اگر زیاد از سرشانه استفاده کنید، در اثر افزایش سن، افتادن بر روی دست و حادثه، یک یا چند تا از تاندون های سرشانه ممکن است ملتهب شود. ورزش هایی که نیاز به چرخش بازو در بالای سر دارند و یا مشاغلی که نیاز به برداشتن اجسام سنگین دارند، درد عضلات و تاندون های سرشانه را ایجاد می کنند.

 

علائم

 

هنگامی که دست بالا می رود و یا در پشت قرار می گیرد، درد بالای عضله دلتوئید (هم در بالا و هم در خارج شانه) ایجاد می گردد، مثلا فرد به سختی می تواند لباس به تن کند.

در شانه احساس ضعف می شود، مخصوصا وقتی دست را به حالت افقی قرار دهیم.

وقتی فرد شانه خود را حرکت می دهد، ممکن است صدایی بشنود.

 

تشخیص و درمان

 

تشخیص پارگی شانه بوسیله آرتروگرام (نمودار مفاصل) مشخص می گردد.

غالبا پزشکان برای درمان پارگی سرشانه از استراحت، گرم کردن و یا سرد کردن محل و دادن دارو برای کم کردن درد و ورم استفاده می کنند. دیگر درمان ها شامل:

تحریک الکتریکی عضلات و اعصاب

درمان بوسیله صوت (فراصوت)

تزریق کورتیکواستروئید در نزدیکی محل تورم

بیمار باید چند روز شانه خود را ببندد.

ورزش برای انعطاف پذیری و تقویت شانه به کار می رود.

اگر هیچ کدام از این درمان ها موثر نبود، جراحی لازم است.
 

 

آرتریت شانه

 

آرتریت بیماری است که در اثر سایش و فرسودگی غضروف مفصل (استئوآرتریت) و یا التهاب (آرتریت روماتوئید) یک یا چند مفصل به وجود می آید. آرتریت فقط مفاصل را درگیر نمی کند، بلکه ممکن است عضلات، تاندون ها و رباط ها را نیز درگیر کند.

درد و کاهش حرکت شانه از علائم آن است.

معاینه بدنی، اشعه ایکس و آزمایش خون برای تشخیص مفید هستند. تجزیه مایع مفصلی و مشاهده درون مفصل نیز از راه های تشخیص آرتریت شانه می باشند.

بیشتر اوقات، استئوآرتریت شانه با داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی مثل آسپیرین و ناپروکسن درمان می شود. درمان آرتریت روماتوئید شانه ممکن است به ورزش درمانی و داروهایی مانند کورتیکواستروئیدها نیاز داشته باشد.

اگر درمان های فوق موفقیت آمیز نبود، با عمل جراحی و تعویض مفصل شانه (آرتروپلاستی) می توان درد را از بین برد و عملکرد شانه را بهبود داد.
 

افرادی که بیشتر در معرض ابتلا به شانه یخ زده می باشند، عبارتند از دیابتی ها، افرادی که سکته کرده اند، بیماران ریوی، بیماران روماتیسم مفصلی، بیماران قلبی و افرادی که تصادف کرده اند

 

التهاب تاندون، ورم کیسه های مفصلی و سندرم Impingement شانه

 

این مشکلات ممکن است به تنهایی و یا باهم به وجود آیند. اگر ماهیچه سرشانه و کیسه های مفصلی آسیب ببینند و ورم کنند، بین سر استخوان بازو و زائده کتف فشرده می شوند. اگر این مشکلات دائما بوجود آیند، تاندون ها، عضلات و ... کشیده می شوند و درد ایجاد می کنند.

علائم التهاب تاندون شامل درد ، ورم و قرمزی است.

هنگامی که تاندون سرشانه ملتهب شود و ورم کند، در زائده استخوان کتف گیر می افتد. فشرده شدن ماهیچه سر شانه به نام سندرم Impingement خوانده می شود.

گاهی التهاب تاندون و سندرم Impingement توسط تورم کیسه های بین تاندون و استخوان به وجود می آید. این التهاب به نام ورم کیسه های مفصلی خوانده می شود.

التهاب بوسیله بیماری هایی نظیر آرتریت روماتوئید (التهاب مفاصل) و ورزش هایی که زیاد از شانه کار می کشند، نیز ممکن است به وجود آید.

 

علائم

سخت خوابیدن بر روی شانه

شروع آهسته درد و ناراحتی در سرشانه یا یک سوم بالایی بازو

زمانی که بازو در بالای سر قرار بگیرد، التهاب مفاصل و تاندون ها باعث به وجود آمدن درد می گردد.

 

تشخیص

 

التهاب تاندون ها و ورم کیسه های مفصلی به کمک تاریخچه پزشکی و معاینات پزشکی تشخیص داده می شوند.

سندرم Impingement توسط تزریق مقدار کمی ماده بیهوشی در زیر زائده استخوان کتف (بلندترین قسمت کتف) تشخیص داده می شود.

 

درمان

 

 

 

اولین قدم برای درمان، کاهش درد و ورم توسط استراحت کردن و استفاده از یخ و داروهای ضد التهاب است.

برخی پزشکان از صدا درمانی استفاده می کنند. در این روش، جریان خون بهبود می یابد و بافت گرم می شود.

کشش و ورزش های قدرتی نیز ممکن است استفاده گردد.

برخی دیگر از تزریق کورتیکواستروئید در زیر زائده استخوان کتف استفاده می کنند. اما باید خیلی احتیاط کنند، زیرا این تزریق ممکن است تاندون ها را پاره کند.

اگر بعد از 6 تا 12 ماه، بیماری بهتر نشد، باید عمل جراحی صورت گیرد.
 

شانه یخ زده


 

در شانه یخ زده، حرکت شانه کم می شود. پیشرفت بیماری روماتیسم و جراحی شانه می تواند منجر به شانه یخ زده شود. کمبود مایع مفصلی نیز ممکن است شانه یخ زده را به وجود آورد.

افرادی که بیشتر در معرض ابتلا به شانه یخ زده می باشند، عبارتند از: دیابتی ها، افرادی که سکته کرده اند، بیماران ریوی، بیماران روماتیسم مفصلی، بیماران قلبی و افرادی که تصادف کرده اند.

شانه یخ زده در افراد کمتر از 40 سال خیلی کم دیده می شود.

 

علائم و تشخیص

 

در این بیماری مفاصل سخت و سفت می شوند، طوری که حتی بلند کردن دست نیز به سختی امکانپذیر است. غالبا افراد شکایت می کنند که در شب، مفاصل بسیار سخت تر و سفت تر می گردند. با ورزش می توان حرکات شانه را راحت تر انجام داد.

یک آرتروگرام (نمودار مفصلی) برای تشخیص ممکن است مفید باشد.

 

درمان

 

با مصرف داروهای ضد التهاب و گرم کردن (به وسیله ورزش های کششی) درمان صورت می گیرد.

جراحی نیز در بعضی موارد صورت می گیرد.
 

در مقاله بعدی راجع به "ورزش های مفید برای شانه" مطالبی را بیان می کنم. با ما همراه باشید.




تاریخ: شنبه 7 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

 

شیر، ماست، ماهی با استخوان مثل ساردین و سبزیجاتی مانند انواع کلم و البته کنجد و بادام به رشد قدی بهتر کمک می کنند. البته منابع غذایی روی مانند انواع ماهی ‌ها، نان تهیه شده از آرد گندم کامل، عدس و نخودفرنگی را نیز نباید نادیده گرفت.

 

 

وقتی صحبت از قد و روش ‌های افزایش آن به میان می‌ آید، هزاران روش رنگارنگ ردیف می‌ شوند که در این میان برخی فقط در حد حرف هستند و برخی دیگر تا حدودی می‌ توانند مفید باشند. اما تغییر در وضعیت تغذیه از جمله اقداماتی است که اثرات مثبتی می ‌تواند داشته باشد زیرا متخصصان تغذیه عقیده دارند تا زمانی که رشد طولی استخوان‌ ها وجود دارد یعنی تا زمانی که بلوغ به پایان نرسیده، نوع غذایی که خورده می‌ شود، می‌ تواند به افزایش قد کمک کند.

البته نباید فراموش کرد که کوتاهی قد در بچه‌ ها(در صورتی که زمینه ی ژنتیکی وجود نداشته باشد) نشانه ی سوءتغذیه در چند سال گذشته است. بنابراین می ‌توان برنامه ی غذایی را غنی ‌تر کرد، می ‌پرسید با چه؟ بهتر است به موارد زیر توجه کنید:

 

1- کلسیم

از آن جایی که ترکیب اصلی استخوان ‌ها را کلسیم تشکیل می ‌دهد دریافت روزانه ی این ماده ی معدنی برای افزایش قد ضروری است. بنابراین، به منظور دریافت کلسیم مورد نیاز باید شیر، ماست، ماهی با استخوان مثل ساردین و سبزیجاتی مانند انواع کلم و البته کنجد و بادام را در برنامه ی غذایی روزانه گنجاند.

نباید فراموش کرد که کوتاهی قد در بچه‌ ها(در صورتی که زمینه ی ژنتیکی وجود نداشته باشد) نشانه ی سوءتغذیه در چند سال گذشته است

2- روی

این ماده ی معدنی در رشد و تمایز سلولی نقش بسزایی دارد. کمبود روی موجب کاهش سرعت رشد و کوتاهی قد می ‌شود پس منابع غذایی این ماده ی مغذی را که شامل انواع ماهی ‌ها، نان تهیه شده از آرد گندم کامل، عدس و نخودفرنگی هستند، را در رژیم‌ تان بگنجانید.

3- مس

مس در به حرکت در آوردن و انتقال آهن از ذخایر به مغز استخوان و سنتز کلاژن و الاستین در بافت همبند دخالت دارد بنابراین کمبود آن رشد غیرطبیعی اسکلت و پوکی استخوان را همراه دارد. پس از مواد غذایی مانند انواع حبوبات و تخمه آفتابگردان به عنوان منابع این ماده معدنی بیشتر استفاده کنید.

4- منیزیم

این ماده ی معدنی نیز از اجزای ساختمانی استخوان‌ ها است و کمبود آن باعث اختلال در عملکرد ویتامین D می ‌شود. بنابراین عادت به خوردن نان تهیه شده از آرد گندم کامل، تخمه آفتابگردان و دانه ی کامل برنج و جو به عنوان تامین‌ کننده این ماده ی معدنی توصیه می ‌شود.

مس در به حرکت در آوردن و انتقال آهن از ذخایر به مغز استخوان و سنتز کلاژن و الاستین در بافت همبند دخالت دارد بنابراین کمبود آن رشد غیرطبیعی اسکلت و پوکی استخوان را همراه دارد

5- ویتامین A

این ویتامین در رشد و ترمیم استخوانی دخالت دارد و در کودکی و نوجوانی موجب سرعت گرفتن مراحل رشد می ‌شود پس جگر، زرده تخم‌مرغ و پنیر به خصوص پنیر چدار را به عنوان منابع ویتامین A و میوه و سبزیجات رنگی نظیر هویج، فلفل ‌دلمه ‌ای قرمز و نارنجی،‌ کلم بروکلی، گوجه ‌فرنگی، انبه، زردآلو و هلو را به عنوان منابع بتاکاروتن(پیش‌ساز ویتامین A) هر روز میل کنید.

6- ویتامین K

این ماده ی مغذی در تولید پروتئین ‌هایی که نقش ساختمانی و تنظیمی در استخوان‌ ها بازی می‌ کنند، دخیل است. در ضمن کمبود ویتامین K نقص در فرآیند بازسازی و معدنی ‌شدن استخوان ‌ها را همراه دارد. از این رو، خوردن مواد غذایی مانند اسفناج، کلم بروکلی، جگر و چای سبز به عنوان تامین‌ کننده‌ های این ویتامین در طول روز توصیه می ‌شود.

7- ویتامین D

ویتامین D به جذب کلسیم و ذخیره‌ سازی مواد معدنی در استخوان‌ ها کمک می‌ کند و کمبود آن موجب بروز بیماری نرمی استخوان می ‌شود. پس گنجاندن مواد غذایی نظیر ماهی آزاد، ماهی تن، جگر، پنیر و تخم انواع پرندگان برای دریافت به اندازه این ماده مغذی ضروری است. البته نباید فراموش کرد که بودن در معرض آفتاب خود یک روش عالی برای دریافت این ویتامین است.




تاریخ: شنبه 7 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

 

هندوانه، خیار، گوجه فرنگی، پرتقال، گریپ فروت، کاهو، شاهپسند وحشی و انار از جمله مواد غذایی ای هستند که خاصیت تصفیه کنندگی خون را دارا می باشند.

 

منظور از تصفیه به طور معمول عبارت از پاک سازی خون از مواد مضر و خطرناک است. لازم به یادآوری است که در بدن انسان مواد غذایی و اکسیژن از طریق خون به تمام سلول های بدن ارائه شده و مواد زاید و گاز کربنیک دفعی سلول ها نیز توسط خون جمع آوری می شود. این مواد دفعی اگر در خون بمانند و یا در بدن تجمع یابند برای سلامتی فرد بسیار خطرناک خواهند بود. خوشبختانه در حین عبور خون از کلیه و کبد، مواد مضر آن جدا شده و توسط ادرار و مدفوع به خارج از بدن منتقل می شود.

در این مطلب چند ماده ی غذایی که به تصفیه ی خون کمک می کند را به شما معرفی می کنیم:

 

هندوانه

 

مامان همیشه می ‌گفت: هندوانه بخور تا خونت صاف شود. من وقتی کوچک بودم فکر می ‌کردم فقط به خاطر آب زیاد و صاف آن است که این خاصیت را دارد و خون را رقیق می‌ کند، اما هندوانه از سیفی ‌جات تب ‌بر است نوعی ملین گیاهی نیز به حساب می‌ آید و فشار خون را کاهش می ‌دهد و صفرابر است.

در طب سنتی مصرف آب هندوانه مخلوط با کمی عسل را برای دفع بلغم توصیه می ‌کنند.

خوردن هندوانه با شیر خشت خاصیت تب‌بر بودن آن را افزایش می ‌دهد و آب هندوانه در ترکیب با عصاره تمبر هندی ، نوشیدنی خوشمزه‌ ای پدید می‌ آورد که صفرابر است.

مصرف آن همراه با سکنجبین باعث خرد شدن سنگ کیسه صفرا می ‌شود.

هندوانه، خیار، گوجه فرنگی، پرتقال، گریپ فروت، کاهو، شاهپسند وحشی و انار از جمله مواد غذایی ای هستند که خاصیت تصفیه کنندگی خون را دارا می باشند

 

افرادی که در معده آن ها صفرای زیادی تولید می ‌شود، بهتر است از هندوانه استفاده کنند. لازم به ذکر است، ناشتا خوردن این میوه برای سلامتی مضر است.

 

خیار

 

 

خیار یکی دیگر از میوه ‌هایی است که خون را تصفیه می‌ کند. این گیاه مُدر، اسید اوریک را در خود حل می‌ کند. آب خیار براى درمان و رفع یرقان بسیار مفید است. اما کسانی که معده‌ های ضعیف دارند نباید از آن زیاد استفاده کنند.

مصرف خیار نارس و نازک بهتر است، زیرا هم براى بیمارانى که مبتلا به مرض قند هستند مفید است و هم درجه قلیائی را بالا مى ‌برد و هم تب‌ هاى صفراوى را درمان مى ‌کند و برای کبد نیز تاثیر مثبتی دارد.

برطرف کردن بیمارى‌ هاى صفرا، فشار خون، التهاب‌، حرارت‌ داخلى و سنگ مثانه از خواصی است که برای خیار شمرده‌ اند.

در پوست این میوه مقدار فراوانى کلروفیل و ویتامین C وجود دارد که مصرفش باعث ازدیاد خون و همچنین باعث تقویت عضله ی قلب می ‌شود. پس سعی کنید بعد از ضدعفونی کردن خیار آن را با پوست میل کنید. آب خیار نه ‌تنها براى پوست‌ هایى که دچار خارش مى‌ شوند مفید است، بلکه به حفظ شادابى پوست کمک مى ‌کند. شربتی که از ترکیب خیار رنده شده و شکر تهیه شده است صفرا را پایین می ‌آورد.

 

گوجه فرنگی

 

برای درمان نقرس ، رماتیسم، اسکوربوت، سرطان و کم ‌خونی مفید است.

زنانی که هر روز در وعده ‌های غذایی خود گوجه‌ فرنگی مصرف می‌ کنند، کمتر از سایر افراد دچار حمله‌ های مغزی یا قلبی می‌ شوند.

گوجه فرنگی سرشار از ویتامین C و E است که هر کدام از این ویتامین ‌ها خاصیت آنتی ‌اکسیدانی دارند.

کارشناسان تغذیه توصیه می ‌کنند گوجه ‌فرنگی‌ های رسیده با روغن زیتون که خود نقش محافظتی برای رگ‌ ها دارد کمی پخته شود و سپس مصرف گردد.

 

پرتقال

 

شاید این خاصیت پرتقال را کمتر شنیده باشید و فقط آن را به عنوان منبع ویتامین C بشناسید، اما این میوه نیز تصفیه ‌کننده ی خون، برطرف‌ کننده ی خونریزی ‌های شدید و تشنجات است.

پرتقال برای مرض قند مفید است، مدر، ضد سنگ مثانه، زکام و گریپ است و دندان‌ ها را تقویت کرده و برای رفع سوء‌ هاضمه اثربخش است.

 

گریپ ‌فروت

 

گریپ ‌فروت تصفیه کننده ی خون است، عطش را رفع و اختلالات مفصلی را درمان می ‌کند. گریپ ‌فروت سرشار از ویتامین C و پتاسیم ، فولات ، آهن و کلسیم و ویتامین ‌های گروه‌ B و A است.

گریپ‌ فروت دارای بیوفلاوونوئید است که از بدن انسان در مقابل بروز سرطان و بیماری ‌های قلبی محافظت می ‌کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌ کند.

گریپ ‌فروت عمل هضم را آسان می‌ کند و به دلیل داشتن ویتامین C و بیوفلاوونوئید برای حفظ سلامت قلب و عروق مفید است.

گل‌ های گریپ فروت خاصیت ضد تشنج دارد همچنین اگر افراد گریپ فروت را صبح ناشتا مصرف کنند، خواص ادرارآور آن زیاد می ‌شود و سموم را از بدن خارج می‌ کند.

گریپ ‌فروت خون را تصفیه و کلیه و کبد را پاک می ‌سازد، عطش را رفع و اختلالات مفصلی را درمان می ‌کند و برای کسانی که عفونت‌ های ریوی و تب‌ خیز دارند، مفید است.

 

کاهو

 

 

کاهو سبب تصفیه خون شده و به حفظ هوشیاری مغز و سلامت بدن کمک می کند.

کاهو همچنین مملو از سلولز است که حجم مواد داخل روده و حرکات روده را افزایش می دهد بنابراین در درمان یبوست بسیار مفید است.

شایان ذکر است، کاهو برای درمان کم خونی نیز مفید است.

 

شاه پسند وحشی

 

شاه پسند وحشی قلب را تقویت و خون را پالایش می کند. سرشاخه های سبز شاه پسند وحشی کاربرد دارویی دارد.

 

این گیاه گس و تلخ، سرد و خشک است و در بهبود سرما خوردگی  موثر است. این گیاهِ خلط آور برای درمان بیماری های پوستی نیز مفید است.

شاه پسند وحشی سبب دفع کرم معده شده و خون ریزی لثه را متوقف می کند.

 

انار

 

انار شیرین از نظر طبیعت، سرد‌ و معتد‌ل است. ملین شکم و مد‌ّر است.

اگر آب انار شیرین بعد‌ از طعام خورد‌ه شود‌ برای تصفیه ی خون و تقویت کبد‌، صاف شد‌ن صد‌ا و باز شد‌ن رنگ صورت نافع است.

اسراف د‌ر خورد‌ن آن مضر است. غذا را د‌ر معد‌ه فاسد‌ و معد‌ه را سست می‌ کند‌.

همچنین ایجاد‌ نفخ می ‌کند‌. د‌ر این قبیل موارد‌ باید‌ از انار ترش برای رفع عوارض حاصله استفاد‌ه شود‌ و د‌ر مورد‌ اشخاص سرد‌ مزاج زنجبیل پرورد‌ه بخورند‌.




تاریخ: شنبه 7 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

 

زردآلو و خواص مفید آن

 

زردآلو یک منبع بسیار خوب از ویتامین A و کاروتن ها است. کالری کمی دارد اما منبع غنی ای از فیبرهای رژیمی، ویتامین ها و املاح معدنی است. به بینایی بهتر کمک می کند و از بدن در برابر ابتلا به انواع سرطان ها محافظت می کند.

 

 

یک زردآلوی خنک، خوش مزه و طلایی - نارنجی رنگ در فصول گرم سال قلب را به لرزه می اندازد و کمتر کسی است که بتواند در برابر آن مقاومت کند.

زردآلو از نظر گیاه شناسی متعلق به خانواده ی روزاسه یا گل سرخیان است. اغلب زردآلوها از نظر اندازه یکسان هستند و چیزی در حدود 4 تا 5 سانتی متر قطر دارند و وزن شان حدود 35 گرم است. از نظر ساختاری، کروی شکل است و دارای یک هسته ی مرکزی است که گوشت میوه آن را فرا گرفته است و دانه توسط یک پوسته ی سفت و سخت محصور شده است.

زردآلوی تازه و رسیده و پر آب، طعم شیرینی شبیه آلوی برقانی دارد. میزان مواد مغذی در میوه هایی که توسط آفتاب به طور طبیعی خشک شده اند از آن هایی که تازه هستند بیشتر است البته طبیعی است که میزان ویتامین C در آن ها کاهش یافته است.

دانه ها نیز خوراکی هستند و طعمی شبیه مزه ی بادام دارند. اما دقت داشته باشید که مصرف 2 عدد از آن در روز کافی است. هسته هایی که تلخ هستند دارای سیانور می باشند و موجب مسمومیت و حتی افراط در آن موجب مرگ می شود.

از هسته ی زردآلو روغنی گرفته می شود که آن نیز برای اهداف خوراکی استفاده می شود.

 

 

فواید زردآلو

 

زردآلوهای تازه، کالری کمی دارند اما منبع غنی ای از فیبرهای رژیمی، ویتامین ها و املاح معدنی هستند.

 

* این میوه سرشار از فیتوکمیکال هایی است که موجب بهبود وضعیت سلامتی افراد می شود.

این فیتو کمیکال ها به پیشگیری از بیماری های قلبی کمک می کنند، LDL (کلسترول بد خون) را کاهش می دهند و نقش حفاظتی در برابر سرطان ها دارند.

 

* زردآلو یک منبع بسیار خوب از ویتامین A و کاروتن ها است. هر دو مورد ذکر شده دارای نقش آنتی اکسیدانی هستند و برای بینایی لازم و ضروری هستند.

ویتامین A همچنین برای حفظ سلامت غشای مخاطی و پوست لازم است. مصرف میوه های طبیعی غنی از کاروتن به حفاظت بدن در برابر سرطان های ریه و حفره ی دهانی کمک می کند.

* زردآلوهای تازه حاوی ویتامین C و دیگر آنتی اکسیدان طبیعی هستند. ویتامین C به افزایش مقاومت بدن در برابر عفونت ها (میکروبی و ویروسی و...) و پاکسازی رادیکال های آزاد اکسیژن مضر کمک می کند.

* این میوه همچنین منبع خوبی از مواد معدنی مانند پتاسیم، آهن ، روی ، کلسیم و منگنز می باشد. پتاسیم یک ماده ی معدنی برای سلامت قلب می باشد. در واقع این عنصر یک جزء مهم سلول ها و مایعات بدن می باشد که به کنترل ضربان قلب و فشار خون کمک می کند.

وجود آهن و ویتامین C در این میوه آن را انتخاب خوبی برای افراد مبتلا به کم خونی می سازد.

همان طور که در بالا ذکر شد زردآلو حاوی آنتی اکسیدان بالایی است. بیشترین میزان آنتی اکسیدان آن متعلق به فلاونوئید پلی فنولیک مانند لوتئین، زآگزانتین و بتاکریپتو گزانتین ها می باشد؛ مجموعه ی این ها موجب حفاظت بیشتر سلول ها در برابر رادیکال های آزاد اکسیژن که دلیل پیری، سرطان ها و بیماری های مختلف می باشند، می شود.

زآگزانتین، کاروتنوئیدی است که به طور انتخابی توسط سلول های شبکیه ای "لکه ی زرد" در چشم جذب می شود. بنابراین مصرف میوه هایی مانند زردآلو که غنی از زآگزانتین هستند به حفاظت چشم ها در برابر بیماری ماکولار وابسته به سن(AMRD)، مخصوصاً در افراد سالمند کمک می کند.

 

جدول زیر مواد مغذی موجد در 100 گرم زردآلوی تازه را نشان می دهد:

 

کلیات

مقدار

درصد RDA

انرژی

50 Kcal

2.5%

کربوهیدرات ها

 g11

8.5%

 پروتئین

 1.4 g

2.5%

چربی کل

0.4 g

1%

کلسترول

 0 mg

0%

فیبر غذایی

2 g

5%

ویتامین ها

 

 

فولات

 9 mcg

 2%

نیاسین

0.600 mg

4%

پانتوتنیک اسید

0.240 mg

5%

 پیریدوکسین

 0.054 mg

5%

ریبوفلاوین

 0.040 mg

3%

تیامین

 0.030 mg

2.5%

ویتامین A

 1926 IU

64%

ویتامین c

 10 mg

11%

ویتامینٍٍ E

0mg

0%

ویتامین K

3.3 mcg

3%

الکترولیت ها 

 

 

سدیم

1 mg

0%

پتاسیم

 259 mg

5.5%

مواد معدنی 

 

 

کلسیم

 13 mg

1.3%

آهن

 0.39 mg

5%

منیزیم

10 mg

2.5%

منگنز

0.077 mg

3%

فسفر

23 mg

3%

روی

0.2 mg

2%

فیتونوترینت ها 

 

 

آلفا کاروتن

19 mcg

--

بتا کاروتن

1094 mcg

--

بتاکریپتوگزانتین

    104 mcg

--

لوتئین زآگزانتین

89 mcg

--

 

 

 

 

 

خرید و نگهداری زردآلو

 

 

زمان برداشت زردآلو معمولاً از اواسط اردیبهشت تا اواسط شهریور می باشد. میوه هایی را خریداری نمایید که دارای رنگ نارنجی - طلایی و دارای مزه ای خوب و بویی مطبوع و کمی سفت باشند و با فشار شست کمی فرو روند.

از خریداری زردآلوهایی که دارای رنگ زرد کم رنگ هستند و خیلی زود چیده شده اند پرهیز کنید.

زردآلوهای رسیده خوش مزه هستند و باید با احتیاط حمل شوند. آن ها را در یخچال در قسمت جا تخم مرغی نگهداری نمایید و تا حد امکان آن ها را سریع مصرف نمایید.

 

روش های آماده سازی

 

 

میوه های تازه را با آب سرد و با ملایمت بشویید و خیلی آرام آن را با یک پارچه ی نرم خشک نمایید.

* زردآلوهای رسیده را به طور کامل با پوست آن بخورید تا بیشترین فایده را از آن ببرید.

* تکه های خرد شده ی زردآلو را می توانید به سالادهای تان اضافه نمایید.

* زردآلوها همچنین برای تهیه مربا، شربت و ژله استفاده می شود.

* میوه هایی که در آفتاب به طور طبیعی خشک شده اند مانند کشمش می توانند در غذاهای مختلف استفاده شوند.

 

 

نکته ی قابل توجه

 

زردآلوهای خشک شده اغلب با سولفیت ها عمل آوری می شوند تا عمر طولانی تری داشته باشند و در برابر اکسیداسیون و بی رنگ شدن در طی خشک شدن مقاومت بیشتری داشته باشند مانند آن چه برای دیگر میوه های خشک مانند انجیر نیز اتفاق می افتد.

سولفیت که رنگ نارنجی روشن زردآلو را در طی فرایند خشک شدن تثبیت می کند موجب ایجاد حالت های حاد تنفسی در برخی افراد حساس مبتلا به آسم می شود. بنابراین افراد حساس به سولفیت می توانند در عوض از میوه های خشک بدون سولفور که قهوه ای رنگ هستند استفاده نمایند.




تاریخ: شنبه 7 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

 

تفاوت چپ دست ها و راست دست ها

 

 

تشابهات و تفاوت هاي روانشناسي بين چپ دست ها و راست دست ها وجود دارد. چپ ‌دست‌ ها و راست دست‌ ها به ‌طور متفاوتي به دنيا نگاه مي ‌کنند. همچنين افراد چپ دست در مواجهه با شرايط و موضوعات ترسناک، بيشتر دچار وحشت مي شوند.

 

 

به طور کلي، افراد چپ‌ دست انعطاف ‌پذيرتر، باهوش‌ تر و سازگارتر از افراد راست ‌دست هستند. شايد به اين فکر کنيد که اي ‌کاش شما هم چپ‌ دست‌ بوديد و يا در مورد ساير مزاياي چپ دست‌ بودن بينديشيد.

واقعيت اين است که حدود 90 درصد از مردم راست دست بوده و فقط 10 درصد چپ دست هستند.

يک نکته خيلي مهم که لا‌زم است به آن توجه داشته باشيد اين است که، غالب بودن طرف چپ يا راست،‌ در مورد کل بدن صادق است.

اگر کمي دقت کنيد،‌حتما متوجه خواهيد شد که با يک گوش بهتر از ديگري مي ‌شنويد و يا با يک چشم بهتر از چشم مقابل مي‌ بينيد. پس بايد توجه داشته باشيد که غالب بودن يک قسمت از بدن يک مورد عمومي است که در مورد تمامي قسمت‌ هاي جفت بدن صدق مي‌ کند.

اين که دقيقا چرا يک نفر راست دست ‌و يا چپ دست مي ‌شود، هنوز به ‌صورت يک راز باقي مانده است ولي برخي نظريه‌ ها در اين مورد وجود دارند. يک نظريه، ترشح زياد هورمون ‌هاي جنسي قبل از تولد را عامل چپ دست شدن افراد مي ‌داند.

از سوي ديگر، محققان دانشگاه دانشگاه کاليفرنيا آمريکا معتقدند که چپ دست و يا راست دست شدن افراد تا حد زيادي توسط ژنتيک تعيين مي ‌شود.

طبق نظر اين محققان، يک ژن اختصاصي جهت راست دست شدن وجود دارد که چنانچه فردي آن را به ارث ببرد، ‌راست دست مي ‌شود. نکته جالب اين است که حتي در صورت عدم وجود اين ژن باز هم معلوم نيست که آن شخص حتما چپ دست شود. يعني امکان راست دست شدن وي هنوز وجود دارد.

افراد راست دست به‌ طور مشخص نيمکره مغزي سمت چپ شان بزرگ تر است. در 95 درصد از افراد راست دست قابليت ‌هاي تکلمي در نيمکره چپ مغزي وجود دارد. در حالي که بر اساس پژوهش‌ هاي دانشگاه کاليفرنيا، دو نيمکره مغزي‌ در افراد چپ دست اندازه مشابهي داشته و موجب ايجاد ساختار مغزي منعطف ‌تري مي ‌شوند.

اين در حالي است که تنها در 70 درصد از چپ دست‌ ها قابليت‌ هاي تکلمي در نيمکره مخالف (راست) قرار دارد. اين طور به نظر مي ‌رسد که احتمالا عدم وجود ژن راست دستي، به مغز اين افراد اجازه مي‌ دهد تا به ‌طور مساوي و متناوب با مغز راست دست‌ ها رشد کند. نيمي از افراد باقي مانده از هر دو گروه چپ ‌دست‌ ها و راست دست ‌ها از هر دو نيمکره مغزي‌ شان استفاده مي ‌کنند و بر طبق بررسي ‌ها، اين ‌گونه افراد از هوش بالاتري برخوردارند.

علاوه بر اين، ديده شده است که رابط مغزي‌ بين دو نيمکره در افراد چپ دست 11 درصد بزرگ ‌تر از راست دست ‌ها است که نشانگر ارتباطات قوي‌ تر و عميق‌ تر دو نيمکره در پردازش اطلاعات است.

روان ‌شناسان دريافته ‌اند که غالب‌ بودن يک دست با تفاوت ‌هايي در طرز تکلم و تجسم و نگريستن به يک تصوير همراه است.

پروفسور گلين ‌هامفريز معتقد است که در افراد راست دست‌، ‌نيمکره راست تصوير کلي را مي ‌بيند و نيمکره چپ بر روي جزئيات آن تصوير تمرکز مي ‌کند در حالي که اين موضوع در مورد چپ‌ دست‌ ها وجود ندارد.

وي همچنين معتقد است که آسيب و تخريب مغزي مي‌ تواند احساس درک انسان ‌ها از جزئيات را در افراد راست دست‌ و چپ ‌دست به ‌طرق مختلفي تحت تاثير قرار دهد.

يک موضوع بسيار جالب ديگر در مورد چپ دست‌ ها اين است که بر اساس تحقيقات دانشگاه دوبلين، درآمد کارگرهاي چپ ‌دست حدود 4 درصد بيشتر از راست‌ دست‌ هاست.

پژوهشگران اين دانشگاه بر اين باورند که چپ دست ‌ها به ‌ويژه مردان در مواجهه با يک موقعيت جديد خود را راحت‌ تر تطبيق مي‌ دهند زيرا در استفاده از سمت‌ راست مغزشان واردترند.

اين ها جزء مواردي هستند که باعث مي ‌شوند تا چپ ‌دست‌ ها بيشتر در نزد رئيس شان محبوب باشند.

 

چپ دست ها بيشتر مي ترسند

 

 

نتايج تحقيقات پيش از اين نشان داده بود که افراد چپ ‌دست، نسبت به راست ‌دست ‌ها سازگاري بيشتري دارند. يک فرد چپ ‌دست بسيار راحت تر از يک فرد راست ‌دست مي‌ تواند از دست راست خود براي انجام کارها استفاده کند. به نظر مي‌ رسد افرد چپ ‌دست به سرعت قادر به تعويض و دگرگزيني هستند.

اکنون روانشناسان در يک مطالعه جديد مي گويند افراد چپ دست در مواجهه با شرايط و موضوعات ترسناک، بيشتر دچار وحشت مي شوند.

اين روانشناسان پس از نشان دادن يک کليپ ترسناک به دو گروه از افراد چپ دست و راست دست در نهايت شگفتي متوجه شدند که پس از تماشاي اين کليپ افراد چپ دست بيشتر از راست دست ها مي ترسند.

حدود 10 درصد جمعيت جهان چپ ‌دست هستند. ترکيب ژنتيکي که باعث غلبه چپ ‌دستي بر راست دستي مي ‌شود، ژن ?LRRTM نام دارد. افرادي با مقدار بيشتر اين ژن، چپ ‌دست هستند. مراکز گفتاري افراد چپ‌ دست و راست‌ دست در قسمت چپ مغز قرار دارد. قسمت چپ مغز روي هماهنگي قسمت‌ هاي مختلف و فرامين و دستورات متمرکز است، در حالي که قسمت راست مغز روي مفاهيم و احساسات کنترل دارد. تعدادي از افراد نيز با هر دو دست کار مي ‌کنند.

اين روانشناسان خاطرنشان کردند که هرچند راست دست ها هم پس از تماشاي اين کليپ ترسيده بودند اما شدت واکنش ترس و وحشت در آن ها خيلي کمتر از افراد چپ دست بود.

دکتر کارولين چووهاري از متخصصان دانشگاه کوئين مارگارت در ادينبورگ در اين باره متذکر شد: ما در واقع براي اين شرکت کنندگان بخشي از فيلم سکوت بره ها را به نمايش گذاشتيم که مطمئن بوديم، حالت ترس را در بيننده ايجاد مي کند.

پس از پايان نمايش، فيلم را روي هر دو گروه شرکت کننده بررسي کرده و متوجه شديم چپ دست ها در خاطرات و حافظه شان بيشتر دچار آشفتگي شده بودند و رفتارهايي شبيه به کساني که دچار اختلال استرس پس از ضربه عاطفي شده اند از خود بروز مي دادند.

 

 

‌علاوه بر اين تحقيقات نشان داده ‌اند که افراد چپ دست نسبت به مشکلات و آسيب‌ هايي نظير‌ ابتلا‌ به آلرژي ‌ها،‌‌ بيماري هاي خودايمني، افسردگي، سوء مصرف مواد، الکل، سيگار، صرع، اسکيزوفرني و اختلالات خواب مستعدترند و بيشتر از افراد راست دست‌ درگير حوادث جدي نظير سوانح رانندگي مي ‌شوند.

بررسي آمار مي ‌تواند به طور بالقوه نشان دهنده درگيري بيشتر افراد چپ دست‌ با حوادث زندگي باشد که موجب مي ‌شود درصد کمتري از اين افراد، طول عمر بيشتري داشته باشند.

همچنين بعضي از کارشناسان معتقدند، افراد چپ ‌دست کمتر وابسته ‌اند، چون مجبورند با دنيايي که براي آن‌ ها ساخته نشده سازگاري پيدا کنند. دکتر پيترز مي ‌گويد: چپ ‌دست ‌ها به علت داشتن تمايلات استقلال‌ طلبانه در برابر فشارهاي اجتماعي مقاومت بيشتري دارند.

 

مشکلات چپ دست ها

 

اما در جامعه امروزي مشکلات زيادي براي چپ ‌دست ‌ها وجود دارد. اصول کلي جامعه و زندگي، غالبا براي راست دست‌ ها طراحي شده ‌اند.

علاوه بر اين،‌ متاسفانه برخي خانواده ‌ها به دلايل خرافي، ديد خوبي نسبت به چپ دست شدن فرزندشان ندارند و سعي مي ‌کنند تا با انجام اعمالي نظير بستن دست‌ چپ فرزندشان او را تحريک و وادار به راست ‌دست شدن کنند. اين افراد بايد توجه داشته باشند که انجام اعمال فوق موجب خواهد شد تا فرزندشان در آينده قادر به انجام کارهاي ظريف با دست خود نبوده و در کارهاي روزمره ‌شان دچار کندي محسوس شوند.

امروزه در دنيا چپ ‌دست‌ ها تقريبا يک جامعه براي خود درست کرده ‌اند به ‌طوري که روز 22 مرداد 13( آگوست) روز جهاني چپ ‌دست ‌ها ناميده مي ‌شود. علاوه بر اين، ‌در برخي نقاط دنيا فروشگاه‌ هايي وجود دارند که اجناسي را مي ‌فروشند که صرفا براي افراد چپ دست‌ طراحي شده‌ اند. کسي چه مي ‌داند، شايد در آينده شهر يا کشوري هم مخصوص چپ ‌دست‌ ها ايجاد شود.




تاریخ: شنبه 7 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)


 

15 نشانه سرطان را بشناسید

 

 

 

بیشتر دردها دلیل وجود سرطان نیست. دردهایی که مداوم هستند و به دلایل نامشخصی ایجاد می‌شوند حتما باید تحت بررسی قرار گیرند. در این شرایط پزشک سابقه خانوادگی شما را به دقت بررسی می‌کند و بر اساس آن اطلاعات تصمیم می گیرد که چه آزمایشاتی برای شما لازم است.

 

برخی معتقدند سرطان بیماری‌ای است که بیشتر در افراد سالخورده ایجاد می‌شود. هر چند بیشتر وقت‌ها حق با آنهاست، اما خیلی از افراد جوان هم به سرطان مبتلا می‌شوند.

بعضی‌ها نیز تصور می‌کنند سرطان بیماری لاعلاجی است، به همین خاطر لزومی نمی‌بینند که برای درمان به پزشک مراجعه کنند.

حرف زدن در مورد مسائل نگران‌کننده ای مثل سرطان نباید باعث واکنش منفی از سوی افراد شود و نباید این حس به افراد القا شود که باید به دنبال هر نشانه کوچکی باشند. به همین دلیل در ادامه 15 مورد از متداول‌ترین علائم سرطان که باید جدی گرفته شوند را برایتان معرفی می‌کنیم که دیگر هر مشکل کوچکی باعث نگرانی شما نشود.

کاهش وزن بدون ‌دلیل: کاهش وزن بی‌دلیل (مثلا 5 کیلو در ماه، بدون افزایش فعالیت بدنی یا اجرای رژیم لاغری) حتما باید مورد بررسی قرار گیرد. کاهش وزن بی‌دلیل نشانه سرطان است، مگر این‌که خلاف آن ثابت شود. همچنین می‌تواند نشانه مشکل دیگری مثل

پرکاری تیروئید

باشد. لذا پزشک باید تک‌تک احتمالات را بررسی کند و آزمایشاتی برای بررسی وضعیت غده تیروئید بنویسد و از اندام‌های بدن فرد، سی‌تی‌اسکن تهیه کند.

نفخ کردن: نفخ کردن می‌تواند یکی از علائم سرطان باشد، به خصوص در خانم ها می‌تواند نشانه سرطان تخمدان باشد. سایر علائم سرطان تخمدان عبارتند ازدرد شکم یا لگن، احساس سیری زودرس (حتی وقتی غذایی نخورده‌اید) و مشکلات ادراری. اگر این

نفخ

کردن هر روز برای فرد اتفاق بیفتد و برای چند هفته ادامه یابد، حتما باید با پزشک مشورت کرد. در این شرایط پزشک آزمایش خون، سی‌تی‌اسکن و سایر آزمایشات لازم را انجام می‌دهد.

تغییرات سینه در خانم ها: بیشتر خانم‌ها سعی می‌کنند سینه‌های خود را از نظر احتمال وجود غده بررسی کنند. اما این تنها نشانه ی

سرطان سینه

نیست. قرمز و ضخیم شدن پوست سینه می‌تواند یک نشانه نادر و شدید سرطان سینه باشد. اگر جوش یا دانه‌ای روی پوست سینه‌تان مشاهده کردید که بیشتر از یک هفته دوام پیدا کرد، حتما به پزشک مراجعه کنید. همچنین اگر ظاهر نوک سینه‌هایتان تغییر کرد یا ترشحاتی غیرعادی مشاهده کردید، به پزشک مراجعه کنید. در واقع تغییر وضعیت ظاهر سینه‌ها، نشانه بسیار نگران کننده‌ای است.

خونریزی غیرعادی در خانم ها: خانم‌هایی که هنوز به یائسگی نرسیده‌اند، خیلی‌وقت‌ها به خونریزی‌های زودتر از زمان عادت ماهیانه بی‌توجهی می‌کنند. اما خونریزی بین دو عادت ماهیانه به خصوص وقتی عادت ماهیانه‌ منظم است، نیاز به آزمایش و بررسی دارد. خونریزی بعد از رسیدن به سن یائسگی می‌تواند نشانه

سرطان رحم

باشد، بنابراین پزشک ‌باید به دقت سابقه خانوادگی فرد را بررسی و بر حسب زمان خونریزی و سایر علائم، آزمایش فراصوت یا بیوپسی تجویز کند.

تغییرات پوستی: خیلی از ما خال‌هایمان را به دقت بررسی می‌کنیم، چرا که می‌دانیم هر نوع تغییر در تعداد و اندازه آنها می‌تواند یکی از نشانه‌های

سرطان پوست

باشد. اما باید تغییر در رنگدانه پوست را هم جدی بگیریم. همچنین اگر یک دفعه دچار خونریزی یا ورقه ورقه شدن پوست شدید، حتما باید به پزشک متخصص نشان دهید.

بروز مشکل در بلع: مشکل در قورت دادن غذا می‌تواند نشانه سرطان گوارشی باشد، مثل

سرطان مری

. پزشک باید به دقت سابقه خانوادگی شما را بررسی کند و آزمایشاتی مثل رادیولوژی سینه را انجام دهد.

وجود خون در مدفوع: اگر در ادرار یا مدفوع تان خون مشاهده کردید ، فکر نکنید که حتما از بواسیر است، بلکه می‌تواند نشانه

سرطان روده

باشد. پزشک باید سوالاتی از شما بپرسد و آزمایشاتی مثل کلونوسکوپی برایتان انجام دهد.

درد شکم و افسردگی: خانم‌هایی که دچار درد در ناحیه شکم و احساس

افسردگی

به طور همزمان می‌شوند، نیاز به بررسی پزشکی دارند.

برخی محققان رابطه‌ بین افسردگی و سرطان لوزالمعده را پیدا کرده‌اند که هنوز چندان شناخته شده نیست

سوءهاضمه: بیشتر خانم‌هایی که حاملگی را تجربه کرده‌اند انواع و اقسام مشکلات گوارشی که با بالا رفتن وزن برایشان اتفاق افتاده بود را به خاطر دارند. اما بروز مشکلات گوارشی و سوءهاضمه بدون هیچ دلیل مشخص می‌تواند خطرناک و نشانه زودهنگام سرطان مری،

معده

یا گلو باشد. بنابراین پزشک باید سابقه خانوادگی شما را به دقت بررسی کند و قبل از انتخاب آزمایشات لازم برای شما، سوالاتی در مورد سوءهاضمه‌تان بپرسد.

عفونت دهانی: همه افراد به خصوص سیگاری‌ها باید به دقت مراقب لکه‌های سفیدی که درون دهان یا روی زبانشان ایجاد می‌شوند، باشند. بیشتر این لکه‌ها می‌توانند نشانه‌های اولیه نوعی از سرطان باشند که می‌توانند منجر به

سرطان دهان

شوند. از دندانپزشک یا پزشک تان بخواهید به دقت وضعیت را بررسی کند و در مورد درمان آن تصمیم بگیرد.

درد: با بالا رفتن سن، شکایت افراد از

درد

بیشتر می‌شود، اما درد می‌تواند نشانه زودرسی از برخی سرطان‌ها هم باشد، گرچه بیشتر دردها دلیل وجود سرطان نیست. دردهایی که مداوم هستند و به دلایل نامشخص ایجاد می‌شوند حتما باید مورد بررسی قرار گیرند. پزشک تان باید سابقه خانوادگی شما را به دقت بررسی کرده و بر اساس آن اطلاعات تصمیم بگیرد که چه آزمایشاتی برای شما لازم‌تر است.

تغییر در گره‌های لنفاوی: اگر غده یا برآمدگی روی گره‌های

لنفاوی

خود در زیر بغل یا گردن تان مشاهده کردید، لازم است با دقت علت ایجاد آن بررسی شود. اگر یکی از گره‌های لنفاوی تان به تدریج بزرگ‌تر می‌شوند حتما به پزشک مراجعه کنید. در این شرایط پزشک شما را معاینه خواهد کرد و دلیل بزرگ شدن غده لنفی را بررسی خواهد کرد. همچنین ممکن است برایتان نمونه‌برداری از خون (بیوپسی) انجام دهد.

تب: اگر افزایش حرارت بدن و بروز تب در شما به دلیل

آنفلوآنزا

یا سایر بیماری‌ها نیست، ممکن است در صورت تداوم، نشانه‌ای از سرطان باشد. تب معمولا زمانی که سرطان از نقطه اصلی خود گسترش پیدا کرده باشد اتفاق می‌افتد، اما می‌تواند نشانه سرطان خون‌ هم باشد. سایر نشانه‌های سرطان عبارتند از زرد شدن پوست بدن یا تغییر در رنگ مدفوع. پزشک باید شما را تحت معاینه دقیق جسمی قرار دهد و سابقه دارویی شما را به دقت بررسی کند و سپس آزمایشاتی مثل رادیولوژی، سی‌تی‌اسکن، ام‌آر‌‌آی و سایر آزمایشات را برایتان انجام دهد.

خستگی: خستگی نیز یکی دیگر از علائم مبهم سرطان است. این مشکل می‌تواند بعد از پیشرفت سرطان اتفاق بیفتد، اما ممکن است ابتدای سرطان‌هایی مثل لوکمی (

سرطان خون

) یا برخی سرطان‌های روده هم ایجاد شود.

سرفه مداوم: سرفه معمولا با سرماخوردگی، آنفلوآنزا و حساسیت‌ها همراه است. همچنین می‌تواند یکی از عوارض جانبی برخی داروها به حساب آید. اما

سرفه‌های مداوم

، سرفه‌هایی که بیش از 3 تا 4 هفته به طول انجامد، به هیچ وجه نباید نادیده گرفته شوند. در این شرایط پزشک تان باید سابقه خانوادگی شما را به دقت بررسی کند، وضعیت گلو و ریه‌هایتان را معاینه کرده و آزمایشاتی مثل رادیولوژی برایتان انجام دهد.

همچنین بالا آوردن خون موقع سرفه کردن هم باید به دقت بررسی شود. البته اگر این اتفاق یک‌بار بیفتد ممکن است خطر جدی نباشد، اما در صورت تکرار حتما باید به پزشک مراجعه کنید.




تاریخ: شنبه 7 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

جملات زیبا

وقتی میتوانی با سکوت حرف بزنی ، بر پایه های لغزان واژه ها تکیه نکن

==========================

از زشت رویی پرسیدند :

آنروز که جمال پخش میکردند کجا بودی ؟

گفت : در صف کمال

==========================

اگر کسی به تو لبخند نمیزند ، علت را در لبان بسته خود جستجو کن

==========================

مشکلی که با پول حل شود ، مشکل نیست ، هزینه است

==========================

همیشه رفیق پا برهنه ها باش ، چون هیچ ریگی به کفششان نیست

==========================

چه زیباست هنگامی که در اوج نشاط و بی نیازی هستی دست دعا به درگاه خداوند برداری

==========================

با تمام فقر ، هرگز محبت را گدایی مکن

و با تمام ثروت هرگز عشق را خریداری نکن

==========================

هر کس ساز خودش را می زند، اما مهم شما هستید که به هر سازی نر قصید

==========================

مردی که کوه را از میان برداشت کسی بود که شروع به برداشتن سنگ ریزه ها کرد
.
.
شجاعت یعنی : بترس ، بلرز ، ولی یک قدم بردار

==========================

وقتی تنها شدی بدون که خدا همه رو بیرون کرده ، تا خودت باشی و خودش

==========================

یادت باشه که :

در زندگی یه روزی به عقب نگاه میکنی . به آنچه گریه دار بود میخندی

==========================

آدمی را آدمیت لازم است ، عود را گر بو نباشد ، هیزم است

==========================

کشتن گنجشکها ، کرکس ها را ادب نمی کند

==========================

از دشمن خود یک بار بترس و از دوست خود هزار بار




تاریخ: شنبه 7 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

هشداربسیار مهم امنیتی (1) برای کاربران Facebook

تنها پنج دقیقه زمان بگذارید و این کار را حتما انجام دهید

بسیار می بینم دوستانی که در فیس بوک یک ویدئو به اشتراک گذاشته اند و وقتی روی آن کلیک می کنم تا آن را ببینم، متوجه می شوم که برای دیدنش باید به یک فیس بوک اپلیکیشن اجازه دسترسی کامل به اطلاعات شخصی ام را بدهم تا اجازه دهد یک فایل تصویری را مشاهده کنم.

یکی از این نمونه ها Persian's Daily Clip است که برای مشاهده ویدئوهایش، اجازه دسترسی به اطلاعات شخصی، تصاویر، گروههای مرتبط، لیست دوستان، اطلاعات به اشتراک گذاشته شده با دوستان، اطلاعات انتشار داده شده روی دیوار شخصی شامل متن، تصویر، فیلم، اطلاعات موجود در فید های اخبار و ... را در هر زمان حتی زمان هایی که از این اپلیکیشن استفاده نمی کنید نیاز دارد. کمی غیر طبیعی و مشکوک به نظر می رسد که برای مشاهده یک فیلم، بخواهد به این همه اطلاعات شخصی و خصوصی دسترسی پیدا کند!

 

باید بدانید که این اپلیکیشن ها متعلق به خود فیس بوک نیست و هرکس می تواند یکی از این ها ایجاد کند و روی فیس بوک منتشر کند و از طریق آن به اطلاعات دیگران دسترسی پیدا کند.

جای افسوس دارد که تعداد بسیاری از دوستان بدون کمترین دقتی از این اپلیکیشن ها استفاده کرده اند و متاسفانه اطلاعاتشان را در دسترس افراد ناشناس قرار داده اند.

خلاصه خواستم بگویم حواستان باشد خدای نکرده کسی از اطلاعات شخصی تان سوء استفاده نکند و برایتان موجب دردسر نشود.

 

اگر شما هم قربانی سوء استفاده هایی از این دست شده اید، هرچه زودتر با استفاده از مسیر زیر، دسترسی های داده شده به اطلاعاتتان در فیس بوک را بازنگری کنید:

در بالای صفحه فیس بوک، روی

Account

کلیک کنید تا منوی آن باز شود. سپس روی گزینه

Privacy Settings

کلیک کنید. در صفحه باز شده، زیر بخش

Apps and Websites،

 روی

Edit your settings

کلیک کنید. حال جلوی قسمت

Apps you use

روی دکمه

Edit Settings

کلیک کنید. حالا لیست اپلیکیشن ها و وب سایت هایی که به اطلاعات شما دسترسی دارند را خواهید دید. در این لیست می توانید با فشردن دکمه (ضربدر) که در هر سطر وجود دارد، دسترسی هریک از اپلیکیشن ها به اطلاعاتتان را قطع کنید.

حتما در این لیست مواردی را می بینید که تعجب می کنید. بترسید از همه آن مواردی که نمی شناسیدشان و به آنها اطمینان ندارید. اجازه ندهید ظاهر فریبنده آنها، شما را در معرض سوء استفاده و تهدید قرار دهد.  

هشدار امنیتی بسیار مهم (2) برای کاربران فیس بوک

ممکن است شما حواستان بوده باشد و موارد امنیتی را رعایت کرده باشید؛ ولی یکی از دوستانتان اشتباه کرده باشد و به یک اپلیکیشن دسترسی داده باشد و آن اپلیکیشن از طریق آن دوستتان، به اطلاعات خصوصی شما دسترسی پیدا کند.

حالا چطور باید جلوی این موضوع را گرفت؟

به مسیر زیر بروید:

در بالای صفحه فیس بوک، روی

Account

کلیک کنید تا منوی آن باز شود. سپس روی گزینه

Privacy Settings

کلیک کنید. در صفحه باز شده، زیر بخش

Apps and Websites،

روی

Edit your settings

کلیک کنید.

حال مقابل گزینه

Info accessible through your friends

روی دکمه

Edit Settings

کلیک کنید.

لیست باز شده، موارد و اطلاعاتی را نشان می دهد که از طریق دوستانتان می تواند در اختیار اپلیکیشن ها و دیگران قرار گیرد.

توصیه می کنم همه تیک ها را بردارید و تنظیمات را ذخیره کنید.با این کار دیگر کسی نمی تواند از طریق دوستانتان به اطلاعات شما دسترسی پیدا کند



تاریخ: یک شنبه 1 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 30
بازدید ماه : 1178
بازدید کل : 18628
تعداد مطالب : 152
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->