زندگی خوب
افزايش آگاهي براي زندگي شاد و سالم

پنج راه آسان برای کاهش چربی های بدن

تحقیقات جدید نشان می دهد که اندازه گیری سلامت فرد توسط توده های چربی بدن، نتیجه بخش تر از اندازه گیری توسط وزن است. پژوهشگران در کلینیک مایو به تازگی دریافته اند که که افراد با وزن طبیعی و درصد چربی بالا (بیش از 20 درصد برای زنان ، 30 درصد برای مردان) ممکن است در معرض خطر به بیماری های قلبی و دیابت باشند. در این مقاله سعی بر آن است که با چند روش ساده کاهش چربی های بدن را به شما آموزش دهیم :

1. وقت کمتری را به نشستن پای تلو
یزیون اختصاص دهید:
تحقیقات نشان دهنده است که افرادی که بیشتر از 5 ساعت را صرف تماشای تلوزیون میکنند بیشتر در معرض انباشته شدن چربیها هستند.

2. خوردن سالاد در طول روز:
حتی طرفداران سبزیجات هم ممکن است از خوردن سبزی های برگ دار در طول روز ممانعت کنند. اما باید بدانید که خوردن سالاد بیش از هفت بار در هفته کمک زیادی به سوختن چربیهای بدن میکند.

3. از خوردن غذاهای آماده بپرهیزید:
تحقیقات نشان میدهد که خوردن بیش از شش بار در هفته غذای آماده منجر به بروز چاقی میشود. سعی کنید حتی المقدور از خوردن غذاهای رستورانی و بخصوص فست فودها بپرهیزید.

4. کاهش استرس:
استرس تقویت کننده چربی بدن است. هنگامیکه با مشکلی مواجه هستید بهتر است با قدم زدن، انجام کارهای مورد علاقه خود و شرکت در جمع های دوستانه استرس را از خود دور کنید چرا که در بلند مدت تاثیر بسزایی را در افزایش بافتهای چربی در بدن خواهد گذاشت.

5. خوردن غذاهای شامل مواد امگا 3 غنی
:
از قبیل ماهی آزاد، ماهی تن، گردو و یا تخم مرغ می تواند کمک به حفظ میزان مناسب چربی بدن کند. سعی کنید میان وعده هایی مانند غلات را به تغذیه روزانه خود بیفزایید و در وعده های غذایی خود بیشتر از ماهی استفاده کنید

 

تاثیر آب بر بدن

. سلامت پوست: رطوبت پوست مانع پیری می شود و پوست سالم تر می ماند.

2. سردرد: 75 درصد مغز انسان از آب تشکیل شده و کمبود آب بدن، باعث سردرد می شود.

3. کمر درد:
این ناراحتی بر اثر کمبود مایعات در بدن بوجود می آید. دیسک های موجود در قسمت کمر هر انسان پر از مایعات است و مانند کمک فنر عمل می کند، فعالیت بدنی منظم و میزان کافی مایعات، دیسک ها را آب رسانی کرده و به آن ها اجازه می دهد تا قسمت فوقانی بدن را حمایت کنند. معمولا مایع درون دیسک در تحمل 75 درصد وزن بدن نقش دارد در حالی که خود اسکلت دیسک تنها در تحمل 25 درصد وزن بدن نقش دارد. افت مایعات، اسکلت را مجبور می کند وزن بیشتری را تحمل کند و در نتیجه درد و ناراحتی به وجود می آید.

4. کاهش عفونت:
سیستم لنفاوی موجود در بدن وظیفه دفع ضایعات را دارد. این سیستم قبل از ورود سموم به جریان خون، آن ها را می شکند. آب ناکافی در سیستم لنفاوی در بدن اختلال ایجاد می کند و در نتیجه مقاومت بدن را در مقابل عفونت های خطرناک کاهش می دهد.

5. تمرکز:
آب می تواند سموم موجود در بعضی از فرآورده های غذایی مانند افزودنی ها و مواد نگه دارنده را از کبد دفع کند و باعث فعال تر شدن فرد و افزایش تمرکز می شود.

6. آرتروز:
آب در نرم کردن مفاصل بین استخوان ها نقش اساسی دارد. کمبود آب، سایش بین سطح غضروف ها را افزایش می دهد و در نتیجه باعث درد و ورم مفاصل می شود.

7. بوی دهان:
بوی نامطبوع دهان نشانه بارز کمبود آب بدن است. آب دهان در از بین بردن باکتری های موجود در دهان و آب رسانی به زبان نقش موثری دارد.

8. گرفتگی عضلات:
اکسیژن از طریق خون به عضلات منتقل می شود. در صورت نرسیدن اکسیژن به خون، عضلات اسیدلاکتیک ترشح می کنند که گرفتگی عضلانی به وجود می آورد. آب کافی یعنی تامین اکسیژن خون.

9. آسم:
مشکل قوه هاضمه و حالت تهوع صبحگاهی را با مصرف آب کافی پیش گیری و یا درمان کنید.

10. فشار خون بالا:
تقریبا 85 درصد حجم خون از آب تشکیل شده است. بنابراین حجم خون با مصرف آب ارتباط تنگاتنگی دارد. به محض افت حجم خون، مویرگ های کم تر فعال بسته می‌شود تا قسمت های فعال تر به خون کافی دسترسی داشته باشند. با بسته شدن رگ ها، به عضلات فشار وارد می آید و مصرف آب می تواند فشار وارد بر عضلات را تسکین دهد. مصرف منظم آب به مغز کمک می کند تا دمای بدن را کنترل کند. برای حفظ رطوبت چشم ها، بینی و دهان، بدن به آب نیاز دارد. آب علاوه بر نرمی مفاصل، از اعضای بدن محافظت می کند.

شصت درصد وزن بدن از آب تشکیل شده است که هر روز مقداری از آن از طریق عرق کردن، ادرار و نفس کشیدن از دست می رود. اگر چه مصرف روزی
۸ لیوان آب توصیه شده است اما در واقع مقدار آب مورد نیاز بدن به عوامل مختلف از جمله جنسیت، سن، فعالیت بدنی، آب و هوا، ابتلا به بیماری و ... ارتباط دارد و یک فرد سالم و فعال با یک رژیم غذایی سالم می تواند آب مورد نیاز بدن را تامین کند.

توصیه های لازم درباره نوشیدن آب :


- قبل از احساس تشنگی، آب بخورید.
- به هنگام فعالیت بدنی آب را قبل از فعالیت، در حین آن و پس از ورزش کردن بخورید.
- آب را به نوشیدنی های دیگر ترجیح دهید.
- در صورت در دسترس نداشتن آب آشامیدنی، آب بدن را از طریق میوه هایی مانند گوجه فرنگی، هندوانه، طالبی، کرفس و خیار تامین کنید.


زمانبندی صحیح برای آب خوردن :


خوب است بدانید که زمان دقیق مصرف آب اهمیت زیادی دارد و با زمانبندی صحیح آشامیدن آب، می توانید حداکثر تاثیر آن را روی بدن خود بالا ببرید.
- مصرف دو لیوان آب، بعد از بیداری و در حالت ناشتا، ارگان های داخلی بدن را فعال می کند.
- مصرف یک لیوان آب، نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی، به هضم غذا کمک می کند.
- مصرف یک لیوان آب، قبل از حمام به کاهش فشار خون کمک می کند.
- مصرف یک لیوان آب، قبل از خواب به جلوگیری از سکته مغزی یا حمله قلبی کمک می کند

 

.:: چگونه در برابر ولع خوردن مقاومت کنیم

آیا هر زمانی که وسوسه می‌شوید تا بخورید، تسلیم می‌شوید؟ این برنامه به شما کمک می‌کند تا اراده‌تان را به کار بگیرید. ما 4 راه شگفت انگیز را به شما ارائه میکنیم! تنها چیزی که بین شما و اضافه وزنتان قرار دارد تصمیم و اراده قوی است. اراده همان متوقف کردن میل به خوردن و جلوگیری از زیاده روی است.

اگر نمی‌توانید ایستادگی کنید، این متن را بخوانید: تحقیقات نشان داده که تصمیم جدی یکی از انواع نیروها و عضله‌های روحی روانی است و مانند ماهیچه‌های دیگر بدن مستعد قوی شدن است. این 4 تکنیک، مفید فایده خواهد بود و اگر آنها را به کار بگیرید، مطمئن باشید به زودی قطعه پنیر یا برش‌های نان با قدرت روحی شما سازگار می‌شود.

1. کم اما به دفعات بخورید
هدف از این کار: گرسنگی را از بین می‌برد
چرا اثر می‌کند: نخوردن به مدت طولانی باعث افت فشار خون می‌شود. این عامل باعث می‌شود که اشتهای زیادی برای خوردن داشته باشید. لیزا جونز استاد دانشگاه می‌گوید: اگر هر 3 الی 4 ساعت وعده‌های غذایی کوچکی بخورید فشار خونتان ثابت می‌ماند، و از افت فشارخون که باعث خوردن زیاد می‌شود جلوگیری می‌کند. میزان فشارخون شما بیشتر از مقدار گرسنگی‌تان شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. گرسنگی به طور مستقیم با تصمیم و اراده شما ارتباط دارد. غذای کم که با کربوهیدرات و پروتئین و چربی مفید و سالم کمی(مانند آنچه در آجیل، روغن زیتون و ماهی یافت می‌شود) آمیخته شده بخورید تا سطح خونتان در حد متعادل باشد. خوراکی‌های دیگری مانند ماست کم چرب با توت فرنگی یا یک مشت بادام با یک سیب بخورید.

2. اگر راست دست هستید با دست چپتان بخورید و برعکس
هدف از این کار: حواستان پرت می‌شود
چرا اثر می‌کند: برداشتن یک چنگال با دستی که شما به طور خودکار کمتر از آن استفاده می‌کنید حرکت خوردن را کندتر می‌کند و باعث می‌شود که توجه‌تان به غذایتان متمرکز شود. این دو مورد به کاهش وزن کمک فراوانی می‌کند. مطالعات نشان داده که اگر این کار را مرتب تمرین کنید، این عمل معکوس اراده شما را افزایش می‌دهد. بامیستر دریافته که افرادی که اراده شان را در یک تست به کار می‌گیرند (در برابر یک بشقاب کلوچه با طعم سبزیجات مقاومت می‌کنند) از تستهای پشت سر هم منصرف می‌شوند مثل اینکه آنها سعی کنند جدولی که حل نشدنی است را حل کنند.

3. خودتان را مرتبا وزن کنید
هدف از این کار: هدفتان را از دست نمی‌دهید
چرا اثر می‌کند: وزن کردن به صورت مرتب باعث می‌شود تا به وزن اضافیتان پی ببرید. بنابراین در کم کردن و سوزاندن فوری کالری به شما کمک می‌کند. درحقیقت، زمانی که محققان دانشگاه مینه سوتا بیشتر از 1800 نفر را که در کاهش وزن موفق بودند مورد بررسی قرار دادند، دریافتند که 40 درصد آنها روزانه یا به صورت هفتگی خودشان را وزن کردند. و خیلی اوقات آنها کاهش وزن داشتند، هرچه بیشتر خودشان را می‌کشیدند بیشتر هم وزن کم می‌کردند. کسانی که روزانه خودشان را وزن می‌کردند 12 پوند کاهش وزن داشتند و افرادی که به صورت هفتگی خود را می‌کشیدند 6 پوند کاهش وزن داشتند.

4. روحیه‌تان را تقویت کنید
هدف از این کار: خوردن همراه با هیجان
چرا اثر می‌کند: تخمین زده شده که وقتی افراد زیاد می‌خورند، 75 درصد مواقع به خاطر این است که احساس افسردگی می‌کنند. تقویت کردن روحیه به این خاطر است که شما فکرتان را از خوردن و ملچ و ملوچ کردن پاک کنید. مطالعه ای که در نشریه روانشناسی اجتماعی تجربی در سال 2007 منتشر شده بود این موضوع را منعکس کرده بود. محققین ابتدا خودداری افراد را با پرسیدن از آنها برای خوردن تربچه تست کردند درحالی که در اتاقی قرار داشتند که با کلوچه و شکلات پر شده بود. سپس، بعضی از داوطلبین یک کمدی تصویری دیدند، و بقیه افراد یک فیلم آموزشی دیدند. سپس از کل گروه خواستند تا فعالیتهای روحی را انجام دهند. حدس بزنید کدام بهتر انجام دادند. نتیجه نشان داد که احساس خوشایند حتی به مقدار کم می‌تواند خیلی سریع توانایی نه گفتن را بالا ببرد. بنابراین احساسات خوب و خوشایند ممکن است موقتی باشد اما مهم این است که شما را در برابر بستنی گردویی و غذاهای خوشمزه ایمن نگه می‌دارد.

 

 

داشتن بدنی سالم بدون هزینه

خیلی ها تصور می‌کنند برای ورزش کردن باید به باشگاه و ورزشگاه بروند و همین موضوع موجب فرار عده زیادی از افراد از ورزش می‌شود اما بیشتر ما از ورزش کردن در شرایط گوناگون زندگی غافلیم. در این مقاله تمریناتی را که به ورزش دوستان توصیه می‌کنیم به دو بخش تقسیم کرده ایم. در بخش اول که همه می‌توانند آن را انجام دهند، تمریناتی هستند که در هنگامی ‌که هنوز از تختخواب بر نخاسته اید، اجرا می‌شوند. در بخش دوم تمرینات ایستاده را می‌آوریم.

بخش اول: قبل از برخاستن از رختخواب

پیش از بیدار شدن همانطور که دراز کشیده اید، پشتتان به تشک باشد. پاها را صاف نگه دارید. ابتدا سعی کنید که پای راستتان مرتب دراز شود. سپس سعی کنید که پای چپ دراز تر شود. این کار را بیست بار انجام دهید. این کار ماهیچه های کمر را تقویت کرده و از بروز بیماری های دیسک بین مهره ای پیشگیری می‌کند. همان طور دراز کشیده بمانید. پاها هم دراز کشیده بمانند. حالا هر دو پا را کمی‌ بلند کرده و قیچی مانند به دور یکدیگر بیست بار حرکت دهید. این کار ماهیچه های پا و شکم را تقویت می‌کند. هر دو پا را تا کنید. طوری که پاشنه پاها روی تشک فشار بیاورند و شما با بدن خود یک پل بسازید. هر چه قوس پل بیشتر باشد، بهتر است. در عین حال هر دو دست را بالا گرفته و به تناوب باز و بسته کنید. در عین حال بازوها را قیچی وار حرکت دهید. این کار را بیست بار تکرار کنید. در تمام مدت باید بدن شما به صورت پل باقی بماند. این کار ماهیچه های پشت، کمر، شانه و انگشتان را تقویت می‌کند. همانطور دراز کشیده بمانید. پنجه های دست را پشت گردن به هم قفل کنید و سعی کنید که بالا تنه خود را از تشک به بالا بیاورید. این کار را که موجب تقویت ماهیچه های شکم می‌شود، بیست بار تکرار کنید. همان طور به پشت دراز کشیده بمانید و هر دو پا را دور مفصل زانو خم و راست کنید. این کار را بیست بار تکرار کنید. با این کار ماهیچه های مربوط به زانو تقویت و مفصل زانوها به اصطلاح روغن کاری می‌شوند. این کار از بهترین روش های درمان آرتروز زانو است.

1. حالا به پهلو بخوابید
ابتدا روی پهلوی راست و سپس روی پهلوی چپ به طور همزمان پا و سر را کمی‌بالا و پایین بیاورید. با این کار ماهیچه های گردن و پای خود را ورزیده می‌کنید و مفاصل گردن نرم و در عین حال محکم تر می‌شوند که برای پیشگیری از سر درد و دردهای شانه بسیار مفید است. این حرکت را روی هر پهلو 10 بار انجام دهید.

2. حالا روی شکم بخوابید
هر دو پا را صاف و کشیده از سطح تشک بالاتر نگه دارید و در عین حال دست ها را صلیب و از هم دور کنید. در این حالت نیم تنه خود را بالا ببرید، به طوری که بدن شما یک قوس بسازد. حالا پاها، دست ها و نیم تنه را به حالت اول بیاورید. این کار را بیست بار تکرار کنید. با این کار ماهیچه های پشت، کمر، گردن، شانه ها و پاها را تقویت کرده اید. روی شکم خوابیده و زانوها را تا کنید و بلافاصله دراز کنید. این کار را بیست بار تکرار کنید. این کار هم مفصل زانو را روغن کاری می‌کند.

بخش دوم: ورزشهای ایستاده

1. از تختخواب برخاسته و بایستید. بازوها و دست ها را صلیب وار نگه دارید و سعی کنید هر چه بیشتر بدن خود را به چپ و راست دوران دهید. بیست بار تکرار کنید. این کار مهره های کمر را پر تحرک و ماهیچه های پشت را تقویت می‌کند و از خشک شدن مفاصل مهره ها پیشگیری می‌کند.

2. روی انگشتان پا بایستید و بیست بار زانو بزنید. هر روز از روز دیگر بدن تان را پایین تر بیاورید. در ضمن زانو زدن، بازوهای خود را بر محور شانه به چرخش بیاورید. با این حرکت نه تنها مفاصل پا و زانو و لگن پر تحرک خواهد شد بلکه قدرت شما در راهپیمایی، دوچرخه سواری و هر نوع ورزش دیگر بیشتر می‌شود.

3. بیست بار بدون طناب، طناب بزنید. برای این کار کمی ‌باید بپرید و دست ها را بر محور شانه دوران دهید.

4. بیست بار شیطونک بازی کنید. برای این کار ابتدا صاف بایستید و سپس هر دو پا و هر دو دست را از هم دور کنید. در عین حال باید کمی‌از زمین به بالا بپرید. با این دو کار، شما با نشاط می‌شوید، شما در تمام امور زندگی پر تحرک خواهید شد، گردش خون سریع تر می‌شود و از تصلب شرایین پیشگیری به عمل می‌آید.

5. صلیب وار بایستید و هر دو پا را کمی ‌از هم باز نگه دارید و آن گاه بدن خود را به سمت چپ و راست خم کنید به گونه ای که نوک انگشتان دست به نزدیکی مچ پا برسند. سپس به حالت اول باز گردید. این کار را بیست بار تکرار کنید. با این کار ماهیچه های پشت، شانه و بازوها تقویت و مهره های پشت و کمر تقویت می‌شوند.

6. ایستاده شنا کنید. ابتدا شنای قورباغه، سپس کرال و بعد شنای پشت و شنای پروانه. هر یک از اینها را بیست بار تکرار کنید. این حرکات برای زانو، پشت و شانه بسیار مناسب اند.

7. پاهایتان را کمی‌باز کنید. بدن را کمی‌به طرف جلو خم کنید. حالا سعی کنید به شدت به سمت چپ و راست مشت حواله کنید. به طوری که بدن شما به چپ و راست مایل شود. این کار را بیست بار تکرار کنید. این کار شما را پر نشاط و ورزیده خواهد کرد.

 

مقاوم كردن بدن با غذاها

رابطه شناخته‌شده‌ای بین نوع تغذیه و سیستم ایمنی (دفاعی) بدن وجود دارد. نوع تغذیه ما می‌تواند مقاومت بدن را بالا ببرد و ما را در مقابل بسیاری از بیماری‌ها محافظت كند.

معمولا اقداماتی كه تغذیه ی ما را از شكل طبیعی خارج می‌كند، می‌تواند مشكلاتی را برای سلامتی بدنمان به همراه آورد، مثلا عمل سرخ كردن، اگر چه باعث خوشمزه شدن غذاها می شود، ولی اغلب آنها را حاوی موادی می‌كند كه به نحوی برای سلامتی مضرند و ممكن است سیستم ایمنی بدن را ضعیف كنند.

غذاهای خیلی سرخ‌شده و برشته شده، غذاهای مانده و یا چند بار گرم شده، موادی دارند كه بدن برای دفع ضرر ناشی از آنها، باید بسیار فعالیت كند. این فعالیت‌های اضافی خود موجب فرسودگی سلول های بدن می‌شود.

پیری سلولی و كاهش ایمنی سلولی معمولا به دلیل مصرف بیش از حد موادی است كه تعادل بدن را مختل می‌كنند. مصرف الكل، غذاهای چرب و سرخ شده، استعمال سیگار و دخانیات، استرس و هوای آلوده همگی در این اختلال نقش دارند.

انواع سبزی‌های تازه به دلیل داشتن ویتامین‌ها و املاح مختلف به دفاع سلولی كمك می‌كنند، خصوصا ویتامین
C به‌عنوان یك آنتی‌اكسیدان قوی می‌تواند اثر قابل توجهی بر سلامت و افزایش ایمنی سلولی داشته باشد.

واژه آنتی‌اكسیدان در دهه‌های اخیر بیشتر كاربرد پزشكی پیدا كرده است و به موادی اطلاق می‌شود كه می‌توانند جلوی اكسیداسیون سلولی را بگیرند و از پیری سلولی جلوگیری كنند. شناخته شده ترین آنتی اكسیدان ها، ویتامین های
A و C و E هستند. وقتی ما میوه ها و سبزیجات سبز و نارنجی می‌خوریم، بخش عمده ای از این ویتامین‌ها را دریافت می‌كنیم.

سلنیوم و منیزیم نیز از موادی هستند كه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند. غلات، حبوبات و آجیل منابع خوب آنها هستند. كمبود بعضی از ریزمغذی‌ها مانند آهن و روی می‌توانند با اختلال در هماهنگی‌ سلولی، موجب افزایش ابتلا به بیماری خصوصا در كودكان شوند.

ابتلای مكرر به بیماری خود نقش فزاینده‌ای در كاهش ایمنی بدن دارد، بنابراین رعایت بهداشت فردی، استفاده از آب سالم، ضدعفونی كردن سبزی‌ها و میوه‌ها و رعایت تعادل و تنوع در مصرف موادغذایی، رعایت میزان مصرف و تناسب وزن، دوری از دخانیات و هوای آلوده، شناخت گروه‌های غذایی و مصرف متعادل همه موادغذایی در گروه‌های 6 گانه و نهایتا مصرف 5 تا 7 بار میوه و سبزی در روز می‌تواند با تقویت سیستم ایمنی و افزایش مقاومت بدن، شما را در مقابل ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها محافظت كند.

 

 

.:: راهنمای استفاده از تردمیل ::.

تردمیل یکی از محبوب ترین وسیله های هر باشگاه ورزشی به حساب می آید. استفاده از آن با اینکه سخت نیست اما خیلی ها به درستی از آن استقاده نمی کنند. یادگرفتن نحوه استفاده صحیح از تردمیل کمک میکند که تمرینی مفیدتر و ایمن تر داشته باشید.

1. با صفحه کنترل تردمیل آشنا شوید.

از مربی باشگاه بخواهید که آموزش های ابتدایی در مورد صفحه کنترل را در اختیارتان قرار دهد یا قبل از روشن کردن دستگاه دستورالعمل نوشته شده روی آن را مطالعه کنید. اکثر تردمیل ها ویژگی های یکسانی دارند که شامل دکمه استارت و استاپ، دکمه ها مخصوص انتخاب برنامه، دکمه های مخصوص سرعت و شیب و همچنین دکمه مخصوص تنظیم وزن می شود.

2. با ویژگی های ایمنی دستگاه آشنا شوید.

یاد بگیرید که دکمه توقف اضطراری دستگاه کجا قرار دارد. این دکمه معمولاً یک دکمه بزرگ قرمز رنگ در وسط کنسول دستگاه می باشد.

3. سرعت دستگاه را کنترل کنید.

قبل از اینکه برای اولین بار روی دستگاه بپرید و دکمه استارت را بزنید، روی تردمیل ایستاده و پاهایتان را به جای اینکه روی نوار وسط بگذارید روی ریل های کناری دستگاه قرار دهید. برنامه منوآل را انتخاب کرده و برای شروع سرعتتان را بین 2 تا 3
MHP تنظیم کنید.

4. آرام شروع کنید.

برای شروع راه رفتن روی تردمیل، معمولاً برای افراد مبتدی راحت تر است که دستهایشان را از دستگیره های کناری دستگاه بگیرند و با سرعت تردیمل پیش بروند. وقتی به یک سرعت مشخص عادت کردید دستگیره ها را رها کنید و عادی راه بروید.

5. به راه رفتنتان عادت کنید.

راه رفتن را با یک سرعت کم که برایتان راحت باشد شروع کنید، مثلاً 2
MPH. سرتان را بالا بگیرید و درست وسط نوار تردمیل راه بروید.


6. سرعت مناسب خودتان را پیدا کنید.

یک سرعت مناسب برای خود پیدا کنید. چند دقیقه اول را حتما با سرعت کم بدنتان را گرم کنید و سپس آرام آرام سرعت دستگاه را بالا ببرید.

7. یک برنامه انتخاب کنید.

اگر یکی از برنامه های خود دستگاه را انتخاب کنید، دستگاه همه مراحل گرم کردن، تمرین و سرد کردن را برایتان تنظیم می کند. این روش برای افراد مبتدی بهتر است.

8. دویدن را امتحان کنید.

وقتی به راه رفتن روی دستگاه عادت کردید، شروع به دویدن نرم روی آن کنید و بعد دویدن های سریعتر را امتحان کنید. اینکار نیاز به تمرین دارد. ممکن است چند مرتبه اول کمی احساس سرگیجه کنید به همین خاطر باید مراقب باشید.

9. وقتی به دستگاه عادت کردید دیگر دستگیره ها را نگیرید.

بزرگترین اشتباهی که افراد در استفاده از تردمیل مرتکب می شوند نگه داشتن دستگیره های موقع راه رفتن یا دویدن است. نگه داشتن دستگیره ها مشکلات مختلفی را می تواند به دنبال داشته باشد:

- کم کردن شدت تمرین (سوزاندن کالری های کمتر و پایین آمدن فواید هوازی تمرین)
- فرم و وضعیت نادرست بدن
- افزایش ریسک کشش عصلانی
- کاهش هماهنگی و تعادل
- کاهش توانایی تنظیم طبیعی وضعیت بدن

10. از شیب استفاده کنید.

برای بالاتر بردن شدت تمرین بدون بالا بردن سرعت، شیب دستگاه را زیاد کنید. باز هم می گوییم، در مواقعی که از شیب استفاده می کنید هم دستگیره های دستگاه را نگیرید چون انجام اینکار روی سطح شیبدار باعث می شود که ب




تاریخ: جمعه 20 اسفند 1389برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)




بدترین محل برای قرار دادن مسواک

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

بدترین محل برای قرار دادن مسواک سینک جلو دست‌شویی است. البته خود سینک مشکلی ندارد و همه مشکل به نزدیکی آن به توالت مربوط است. به گفته محققان و میکروب‏شناسان دانشگاه آریزونا، به طور متوسط در یک کاسه توالت حدود 3 میلیون میکروب وجود دارد. این میکروب‏ها می‏توانند تا 2 متر جابه‌جا شوند و روی زمین، دیوارها و روی مسواک قرار بگیرند. بهتر است مسواک را بیرون توالت در کابینت دارو یا یکی از کابینت‏های آشپزخانه نگهداری کنید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


بدترین جا برای گذاشتن کفش و دمپایی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

بدترین محل برای گذاشتن کفش و دمپایی داخل کمد اتاق خواب است. راه رفتن در خانه با کفشی که با آن بیرون خانه راه رفته‏اید، مهم‏ترین راه انتقال میکروب‏ها، مواد آلرژن و آلاینده‎ها به داخل خانه است. بهتر است کفش‏ها را در قفسه یا کمد کوچکی در نزدیک‏ترین نقطه به در ورودی آپارتمان قرار دهید و با این کار از ورود آلودگی به خانه پیشگیری کنید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


بدترین جای خواب

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

بدترین محل برای خوابیدن زیر پتو است. موقع خواب به طور کامل زیر پتو نروید و پتو را روی سرتان نکشید. گرم شدن زیاد موجب می‏شود نتوانید خواب راحتی داشته باشید. هلن برگز، متخصص چرخه بیولوژیک از دانشگاه راش شیکاگو در این باره می‏گوید: "هنگام خواب به طور طبیعی دمای بدن کاهش پیدا می‏کند و این موضوع موجب می‏شود افراد خواب راحتی داشته باشند. در واقع بدن برای داشتن خواب راحت دما را از طریق دست‏ها و پاها از دست می‏دهد." توصیه می‏شود هنگام خواب ابتدا برای اتساع رگ‏ها جوراب بپوشید بعد جوراب را درآورید و اجازه دهید پاهایتان از پتو بیرون باشد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


بدترین جا برای نگهداری باقی‌مانده غذا

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

بدترین محل برای گذاشتن باقیمانده غذا یخچال است. قرار دادن یک ظرف بزرگ غذای داغ به‌طور مستقیم در یخچال روش مناسبی برای سرد کردن غذا و پیشگیری از مسمومیت غذایی نیست. دکتر پیتر سیندر، محقق و استاد مدیریت و تکنولوژی در این باره می‏گوید: "در این صورت ممکن است برای کاهش دمای قسمت میانی غذا زمان زیادی لازم باشد و این محل به مکان مناسبی برای رشد و تکثیر باکتری‏ها تبدیل شود." شما می‏توانید غذا را تا یک ساعت پس از پخت برای خنک شدن بیرون نگهدارید و سپس در یخچال قرار دهید. یا غذا را در ظروف کوچک‏تر بریزید و در یخچال قرار دهید. در این صورت غذا زودتر سرد می‏شود.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


بدترین جا برای نصب برگه‌یادآوری

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org

بدترین محل برای چسباندن برگه یادآوری کارها، در یخچال است. چون شما وقتی می‏خواهید چیزی از یخچال بردارید سراغ آن می‏روید و ممکن است اصلا به برگه‏ای که روی یخچال نصب کرده‏اید توجه نکنید. به عقیده روان‌شناسان، دیدن کمک‏کننده است اما به شرطی که به آن توجه شود. در یک بررسی مشخص شد نصب تابلویی که افراد را تشویق می‏کند به جای استفاده از آسانسور، از پله استفاده کنند، موجب می‏شود افراد تا 200 درصد بیشتر از پله استفاده کنند. بهتر است برگه یادآوری کارها را در محلی که به آن توجه می‏کنید مثلا کنار تلویزیون قرار دهید. نکته دیگر آنکه ذهن خیلی سریع به این محل عادت می‏کند و توصیه می‏شود هر چند وقت یک بار محل برگه‌های یادآوری را تغییر دهید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


بدترین جای هواپیما

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

بدترین جای نشستن در هواپیما انتهای سالن است. اگر در پروازهای هوایی حال‌تان بد می‏شود، انتهای سالن ننشینید. انتهای هواپیما از قسمت جلویی بلندتر است و هر چه از مرکز دورتر شوید حرکات بالا و پایین شدن را بیشتر احساس خواهید کرد. بهترین محل برای نشستن در هواپیما نزدیک‏ترین محل به بال‏هاست.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


بدترین جا برای گذاشتن کیف دستی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

بدترین محل برای گذاشتن کیف دستی میز آشپزخانه است. کیف دستی شما وسیله حمل‌ونقل میکروب‏هاست. محققان در بررسی‏های خود در هر سانتی‏متر مربع از سطح کیف دستی و کیسه‏های خرید 65 هزار باکتری مشاهده کرده‏اند. شاید باور نکنید اما یک سوم کیف دستی‏ها و کیسه‏های خرید حاوی باکتری‏های مدفوعی بوده‏اند. خانم‏ها کیف‌شان را همه جا همراه خودشان می‏برند. با قرار دادن کیف روی میز رستوران، کف اتوبوس و ایستگاه مترو آلودگی‏ها روی آن قرار می‏گیرند. بهتر است کیف‌تان را در کشو یا روی صندلی و خلاصه هرجایی به جز جایی که غذا تهیه یا خورده می‏شود قرار دهید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


بدترین جای کلاس بدنسازی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

بدترین محل برای ایستادن در کلاس‌های بدنسازی و ورزش، ردیف جلو و روبه‌روی آینه است. شاید به دلیل اینکه خودتان را در آینه ببینید، جایتان را تغییر دهید اما نتایج یک بررسی که در سال 2003 انجام شده است، نشان داده است اگر خودتان را هنگام انجام تمرینات ورزشی نبینید، بهتر است. در این تحقیق بررسی 58 زن که شدت و نوع ورزش یکسانی داشتند، نشان داد آنهایی که هنگام انجام تمرین‏های ورزشی خودشان را در آینه می‏دیدند در مقایسه با افرادی که در اتاقی بدون آینه ورزش می‏کردند احساس بدتری نسبت به بدنشان داشتند. بهتر است جایی از کلاس که روبه‌روی آینه نباشد و در ضمن بتوانید تمرینات را به خوبی ببینید و تمرکز داشته باشید انتخاب کنید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


بدترین جای چراغ مطالعه

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

برخی افراد عادت دارند قبل از خواب مطالعه کنند و کتاب داستان بخوانند. بدترین محل تابیدن نور مطالعه شبانه بالای سر است. نتایج مطالعات نشان داده است نور مستقیم در بالای سر موجب تاخیر در ترشح ملاتونین و اخلال در خواب شبانه می‏شود. بهتر است یک نور موضعی ملایم را روی کتاب بتابانید. در این صورت شما می‏توانید کتاب بخوانید در حالی‌که اتاق تاریک است و بدن‌تان می‏تواند برای خواب آماده شود.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


بدترین جا برای گذاشتن داروها

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

بدترین محل برای نگهداری داروها قفسه دارو در حمام است. دمای یک حمام حاوی بخار به راحتی به 37 درجه سانتی‏گراد می‏رسد که از دمای پیشنهادی برای نگهداری بیشتر داروها بالاتر است. بهترین محل برای نگهداری داورها جایی سرد و خشک مانند یخچال است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


بدترین جا برای گذاشتن میوه‏ها تا قبل از شستن آنها

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

بدترین جا برای گذاشتن میوه‏ها قبل از شستن سینک آشپزخانه است. به گفته دکتر کلی رینولد استاد میکروب‏شناسی دانشگاه آریزونا سینک آشپزخانه بیشترین میزان میکروب را دارد و میزان آلودگی آن حتی از توالت بیشتر است. توصیه می‏شود میوه‏ها را در سبدی بگذارید و بدون اینکه با سینک تماس داشته باشند آنها را بشویید. اگر میوه‏هایی مانند توت فرنگی و شاتوت که بدون پوست کندن خورده می‏شوند، هنگام شستن در سینک افتاد آن را دور بیندازید و از خوردن‌اش صرف‌نظر کنید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


بدترین جا برای استفاده از هدفون

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

بدترین محل‏ها برای استفاده از هدفون هواپیما، قطار یا ایستگاه مترو است. هرچند شاید در ظاهر گوش دادن به موسیقی دلخواه از شنیدن سر و صدای موجود در این محل‏ها بهتر باشد اما بررسی‏ها نشان داده است استفاده از هدفون در محیط‏های پر سر و صدا احتمال بلندتر کردن صدا را بیشتر می‏کند. محققان دانشگاه هاروارد دریافته‏اند افراد در محیط‏های آرام صدا را در سطح ایمن‏تری تنظیم می‏کنند، اما وقتی صدای زمینه‏ای مانند سر وصدای سالن هواپیما به محیط اضافه می‏شود تا 80 درصد و تا 89 دسی بل صدا را بالا می‏برند. این میزان بلندی صدا در طولانی مدت می‏تواند در افراد آسیب شنوایی ایجاد کند. بهتر است در محل‏های پر سر و صدا از هدفون استفاده نکنید، هرچند در بررسی محققان دانشگاه هاروارد مشخص شد تنها 20 درصد افراد مورد مطالعه با بالا رفتن سر و صدای محیط استفاده از هدفون را کنار گذاشتند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


بدترین جا برای نگهداری از قهوه

گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org

بدترین محل برای نگهداری دانه یا پودر قهوه یخچال یا فریزر است. جان مک گرگور، متخصص صنایع غذایی و استاد دانشگاه کلمسون در این باره می‏گوید: "هر بار که آن را از یخچال یا فریزر بیرون می‏آورید دمای آن تغییر می‏کند و این موضوع روی طعم قهوه تاثیر می‏گذارد. درست مثل اینکه یک فنجان قهوه را بارها و بارها بجوشانید." دانه‏ها یا پودر قهوه را در قوطی‏های شیشه‏ای نیمه شفاف دردار ریخته و در کابینت آشپزخانه نگهداری کنید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


بدترین جا برای تماشای تلویزیون

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

بدترین محل تماشای تلویزیون جایی است که غذا می‏خورید. بررسی‏ها نشان داده است تماشای تلویزیون هنگام غذا خوردن موجب می‏شود نتوانید به مقدار غذایی که می‏خورید توجه کنید. نتایج مطالعه‏ای که در سال 2006 روی گروهی داوطلب انجام شد نشان داد افراد هنگام تماشای تلویزیون تندتر غذا می‏خورند. همچنین هنگام تماشای برنامه‏های تفریحی مصرف ماکارونی و پنیر تا 71 درصد بیشتر می‏شود. توصیه می‏شود تلویزیون را در نزدیکی میز غذا خوری قرار ندهید و هنگام غذا خوردن تلویزیون را خاموش کنید. بهترین محل تماشای تلویزیون جایی دور از آشپزخانه است که حتی اگر هوس خوردن چیزی به سرتان زد مجبور شوید چند قدمی تا آشپزخانه راه بروید.




تاریخ: جمعه 20 اسفند 1389برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)



به مردان قدرت دهید، تا صمیمیت فوران کند!

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


مرد موجودی عاشق قدرت است. مرد از این که قدرتمند باشد حظ میکند. در آسمان اوج میگیرد و شما را نیز همراه خود بالا می برد. از اینکه توانا باشد یا احساس توانایی کند لذت میبرد. تا وقتی که مشغول کشتن این احساس در مردان هستید بدانید که تنها میتوانید خواب خوشبختی را ببینید. اگر قدرت مرد را نادیده بگیرید یا از آن انتقاد کنید بدانید که دیگر پری رویاهایش نخواهید بود. او دنبال کسی است که به قدرتهایش ایمان داشته باشد و حتی ضعفهایش را در جهت تقویت تواناییهایش مثبت جلوه دهد. پس بدانید که:

1. اگر خودتان دارای درآمد هستید، هرگز درآمد و پولتان را به رخ همسرتان نکشید.
حتی اگر درآمد بیشتری دارید هرگز به روی خودتان هم نیاورید. بگذارید همسرتان فکر کند که همه چیز در دست اوست و اداره امور خانه به دست قدرتنمد او شکل می گیرد.

2. مطلقا او را با کسی مقایسه نکنید.

شوهر خواهرم دو تا خانه دارد فلانی اینقدر درآمد دارد و تو مثل گداها هستی. اگر واقعا به بهبود اوضاع مالی فکر میکنید او را برای تلاش بیشتر تشویق کنید. انتقاد دشمن صمیمیت است.

3. تو بی عرضه ای یعنی فرو ریختن مرد.

یعنی به دست خود خانه را خراب کردن. هر مفهوم مشابه "تو بی عرضه ای" فاتحه ای بر صمیمیت و عشق متقابل مرد است.

4. شوهر خود را حلال مشکلات بدانید.

مشکل را به او بگویید و از او بخواهید آن را حل کند و تایید کنید که تنها او قادر به حل این مسئله است.

5. به مردان اندرز ندهید.

مردان دوست دارند که مشکلات را به تنهایی حل کنند و اگر به شما چیزی نمیگویند یعنی به تنهایی قادر است موضوع را حل کند و در صورت لزوم با شما در میان میگذارند. با نصیحت نکردن زندگی خود را عاشقانه کنید.

6. سکوت مردان را نشکنید.
این اشتباه خانمهاست که وقتی مرد ساکت است مدام به سمت آنها میروند و با آنها حرف میزنند. اگر او ساکت است به سکوت نیازمند است و احترام به این سکوت یعنی صمیمیت بیشتر. سکوت طولانی در زنان ممکن است به معنی آزرده خاطر بودن باشد اما در مردها این طور نیست.

7. به مردان فضا بدهید گاهی او را رها کنید تا با خود خلوت کند.

با دوستان به ورزش برود و به خانواده خود تنها سر بزند. مدام دنبال او نباشید. فضای رها شدن! این چیزی است که مردان گاهی به آن نیاز دارند. اگر به آنها این فضا را هدیه بدهید آنها نیز به شما عشق میورزند.

8. مرد دوست دارد که از او قدردانی شود.
تشکر به مرد قدرت پرواز میدهد. از هر کار کوچکی که برای شما انجام میدهد تشکر و قدر دانی کنید تا او نیز بی حساب به شما عشق بورزد.

9. مرد باید تایید شود.
تواناییهای مرد را تایید کنید و تاکید کنید او صاحب بهترین تواناییها و شایسته ترین همسر(شوهر) است.

10. او را مورد اطمینان قرار دهید.
به او اعتماد کنید و با اطمینان خاطر از اینکه او میتواند از عهده کارها بر آید شما میتوانید به راحتی بسیاری از کارها را به او بسپارید.

11. مردها را تشویق کنید.
مرد عاشق تشویق است. کف زدن ها را فراموش نمیکند. مرد، آفرین شما را تا عمر دارد به خاطر میسپارد. من نیز لبخند شما را بعد از اجرای این قوانین طلایی برای همیشه به خاطر دارم.


نکاتی که در بالا ذکر شد شاید در نگاه اول بسیار ساده و سطحی و بی اهمیت جلوه کند ولی باور کنید که با رعایت همین نکات ساده (و البته بی هزینه) بسیاری از مشکلات مربوط به نبود صمیمیت بین همسران حل می شود.

موارد بالا برای خانمها است. به همین صورت نکاتی هم وجود دارد که زیاد گفته و شنیده شده و آقایان باید آنها را رعایت کنند که با رعایت آنها از سوی آقایان و رعایت نکات بالا از سوی خانمها قطعا" صمیمیت در زندگی پر رنگ تر خواهد شد. آری صمیمیتی که اگر در خانه حاکم باشد همه مشکلات کم رنگ میشوند و حاضر نخواهید بود که آنرا با دنیا عوض کنید.


مگر ما از زندگی چیزی جز صمیمیت و یکدلی و فضایی با عشق و محبت میخواهیم؟

مگر نه اینست که حتی آن کسی که بدنبال کسب ثروت است هدف نهایی اش رسیدن به آرامش است؟

پس چه بهتر که با تفاهم متقابل و صمیمیت و یکدلی، آرامش را به دلهای عاشق هدیه کنیم


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 




تاریخ: جمعه 20 اسفند 1389برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

 

تغذیه ضعیف و نامناسب می تواند استرس زا باشد. برخی افراد با مصرف بیش از حد قند، کافئین، نمک، چربی و چند ماده غذایی دیگر، استرس وارده بر بدن خود را افزایش می دهند. تغذیه ضعیف ممکن است تعادل مواد مغذی در بدن را بر هم زند و یک فرد مبتلا به سوء تغذیه استعداد بیشتری برای ابتلا به بیماری دارد. بیماری نیز باعث افزایش نیاز به مواد مغذی در بدن می شود.

در زندگی روزانه ی بسیاری از مردم، حساسیت های بیش از اندازه، محرومیت ها و استرس های محیطی، موجب تنش های جسمی و روانی مزمن می گردند که در طول روزها، ماه ها و سال ها بر سلامتی آنها تأثیر می گذارد. نیازهای تغذیه ای همچنین از استرس های حاد ناشی از عفونت ها، سوختگی ها، جراحات، شکستگی استخوان ها و سایر بیماری ها و صدمات و آشفتگی ناگهانی در تعادل عاطفی تأثیر می پذیرد.

عادت های خاص غذایی می تواند سبب ایجاد و یا افزایش استرس در زندگی فرد شود. از جمله این عادت ها، مصرف کافئین، الکل، قند و گرفتن رژیم های سخت لاغری می تواند باشد.
کافئین و استرس:

با مصرف اولین فنجان قهوه، هنگام صرف صبحانه، فرد آماده فعالیت روزانه می شود. این چالاکی توسط کافئین موجود در آن ایجاد می گردد. کافئین دستگاه اعصاب مرکزی را تحریک می کند. این ماده غیر از قهوه در چای، کاکائو، شکلات و بعضی داروها وجود دارد.

 

کافئین از طریق جدار معده و روده ها طی چند دقیقه جذب شده و توسط جریان خون به تمام قسمت های بدن می رسد. فرد در اثر کافئین، برانگیخته و سرحال شده و می تواند هوشیارانه تر عمل کند، اما مصرف بیش از حد کافئین می تواند زیان آور و مسئله ساز باشد.
قهوه

کافئین، هورمون های استرس را تحریک می کند و ممکن است منجر به افزایش ضربان قلب و فشار خون گردد. کافئین و اسید موجود در قهوه باعث تحریک دیواره معده و روده ها می گردد.

مصرف بیش از حد آن می تواند سبب برانگیختگی، اضطراب، بیقراری و پریشانی، اختلال در خواب یا سر گیجه شود. نوشیدن ۵ فنجان قهوه یا بیشتر در روز می تواند این علائم را ایجاد کند.

کافئین یک ماده ادرار آور است و باعث دفع ویتامین B و C از طریق ادرار می شود. کافئین می تواند سبب ایجاد ورم های دردناک در سینه، بی نظمی ضربان قلب و افزایش چربی خون گردد. این ماده محرک ممکن است خطر بروز سرطان های مثانه، روده بزرگ و لوزالمعده را افزایش دهد.

میزان ۲۰۰ میلی گرم کافئین موجود در ۱ تا ۳ فنجان قهوه، وابسته به غلظت آن، ممکن منجر به عوارض جانبی نامطلوبی در بدن گردد. اثر استرس زایی کافئین در افراد مسن بیشتر است و با کاهش مصرف قهوه نسبت به قبل، پدیدار می شود.

قهوه ی فاقد کافئین، جانشین مناسبی است برای افرادی که از استرس ناشی از مصرف قهوه، رنج می برند. سایر جانشین های مشابه قهوه، از موادی مانند غلات نیم سوخته یا تمام سوخته هستند. آبمیوه ها، آب، و چای رقیق نیز می توانند جایگزین خوبی برای قهوه باشند.
قند و استرس:

امروزه مصرف مواد غذایی شیرین در میان مردم افزایش یافته است. به طور متوسط یک پنجم کالری مورد نیاز بدن از قند تصفیه شده تأمین می گردد. اگر چه قند ماده اعتیاد آوری نیست، ولی می تواند به طور بی رویه و مضر مورد استفاده قرار گیرد. یک رژیم غذایی حاوی قند و شیرینی فراوان ممکن است که جایی برای مصرف سایر غذاهای مقوی و مغذی باقی نگذارد. چون غذاهای قنددار به آسانی خورده می شوند، کالری های اضافی در بدن به مصرف می رسند که تداوم این وضع موجب افزایش وزن و چاقی می شود.

بدن انسان به تیامین (ویتامین B1) برای فعالیت دستگاه عصبی نیاز مبرم دارد. یک رژیم غذایی حاوی تیامین کم می تواند سبب خستگی، بیقراری، اختلالات روانی و افسردگی گردد. تمام این علائم و نارسایی ها می توانند امکان بروز استرس را افزایش دهند.
غذاهای شیرین

مصرف زیاد قند همچنین می تواند با تأثیر گذاشتن در میزان قند خون، باعث افزایش اختلالات روانی و جسمانی گردد. یک غذای قنددار می تواند سریعا قند خون را بالا برد.

برای تنظیم قند خون، هورمونی به نام انسولین از لوز المعده ترشح می شود. انسولین، قند را در خون به جریان می اندازد و آن را جهت مصرف به سلول ها می رساند که در نتیجه ی آن سطح قند خون به حد طبیعی می رسد.

مصرف مداوم مقادیر زیادی از قند می تواند ترشح انسولین در بدن را تسریع بخشد و کاهش ناگهانی مصرف قند، می تواند سطح قند خون را خیلی پایین بیاورد.

اگر فردی غذای پر قند و شیرین مصرف نماید و یک ساعت بعد احساسات ناخوشایند ناشی از سطح پایین قند خون را تجربه کند، ممکن است برای فرو نشاندن احساس گرسنگی، دوباره تمایل به مصرف مواد قندی پیدا کند و روند قبلی تکرار شود. این سیکل معیوب مصرف زیاد قند و بروز علائم پایین بودن قند خون، استرس زا است و شخص را در انجام وظایف و تکالیف روزانه دچار ناتوانی می نماید.

غلات سبوس دار و سایر کربوهیدرات های تصفیه نشده (خام) حاوی کروم هستند، ماده معدنی که مقدار ناچیزی از آن به انسولین در تنظیم قند خون کمک می نماید. کمبود کروم در رژیم غذایی، می تواند در ایجاد دیابت نقش داشته باشد.

تخمین زده شده که حدود نود درصد رژیم های غذایی، مقادیر کافی از این ماده معدنی را در بر ندارند. با ازدیاد مصرف قند، قند خون بالا می رود، اما کروم مورد نیاز برای به مصرف رساندن قند اضافی و جذب آن توسط سلول ها تأمین نمی شود.

خط مشی آتی علوم تغذیه و هدف اصلی رژیم های غذایی آن است که خطر بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی، فشار خون بالا ، دیابت، سرطان و اختلالات مربوطه از جمله چاقی را کاهش دهد.
توصیه های تغذیه ای برای کاهش استرس

مصرف روزانه ۳ لیوان شیر را فراموش نکیند.

برای ایجاد آرامش در خود از ۱ لیوان شیر گرم به همراه ۲ عدد خرما استفاده کنید.

ماست را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

مواد حاوی کلسیم برای انتقال پیام های عصبی به عضلات نقش مهمی دارند.

مصرف ماست قبل از خواب را به علت دارا بودن اسید لاکتیک بیشتر توصیه می کنیم.
آبمیوه تازه

مصرف روزانه ۱ لیون آب میوه طبیعی فصلی توصیه می شود.

برای صبحانه از مواد غذایی پر فیبر، ماست یا پنیر کم چرب و نان سبوس دار استفاده کنید.

از مصرف شیرینی جات در میان وعده خودداری کنید.

روزانه فقط ۱ فنجان قهوه بنوشید.

در میان وعده از کیک خانگی یا نان کم چرب محلی یا نان سبوس دار استفاده کنید.

نوشیدن حداقل ۸ لیوان آب در روز توصیه می شود.

مصرف جوشانده لیمو عمانی و گل گاوزبان در مواقع استرس توصیه می شود.

از مواد غذایی سرشار از ویتامین B،C ، D حتماً استفاده کنید.

گوجه فرنگی، فلفل دلمه، مرکبات، توت فرنگی و کیوی به علت داشتن ویتامین C در تقویت قدرت فکری و آرامش اعصاب نقش به سزایی ایفا می کنند.

جوانه ها، غلات سبوس دار، حبوبات، لبنیات، جگر، گوشت قرمز و تخم مرغ حاوی مقادیر بالایی از ویتامین D هستند که در آرامش فرد و در تقویت حافظه مؤثرند.

جگر ، گوشت قرمز و ماءالشعیر حاوی ویتامین های گروه B هستند. ویتامین های گروه B باعث کاهش استرس می شوند.
رژیم مناسب یک فرد دارای استرس باید دارای موارد زیر باشد :

انواع میوه جات و سبزی جات در طول روز مخصوصا مواد سرشار از ویتامین C.

مصرف روزانه ۳ لیوان شیر به طور منظم

حذف کامل سوسیس و کالباس از برنامه غذایی خود

مصرف غذا های کم حجم، ولی مقوی در میان وعده





تاریخ: جمعه 13 اسفند 1389برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


- خانم جوان 25 ساله ای در اثر ایست قلبی فوت کرد... مرگش خیلی زیاد خانواده اش را متاثر کرد. او وقتی دچار حمله قلبی شد در خانه تنها بود و کسی نبود که با یه CPR ساده جانش را نجات دهد !

CPR چیست؟! فرض کنید ساعت 6 بعد از ظهر است و شما بعد از یک روز کاری سخت غیر معمول به خانه تان بر می گردید (البته به تنهایی). شما به شدت خسته و غمگین هستید. ناگهان یک درد شدید در ناحیه سینه خود احساس می کنید که به طرف بازو و نیز به آرواره شما زبانه می کشد. فاصله خانه شما تا نزدیک ترین بیمارستان فقط 5 مایل (حدود 8 کیلومتر) است. متاسفانه، نمیدانید که آیا می توانید تا رسیدن به بیمارستان تحمل کنید یا نه... شما آموزش کمک های اولیه (CPR) را بلدید، اما نمی دانید چگونه این کمک ها را روی خودتان انجام دهید.

چگونه وقتی تنها هستیم از یک حمله قلبی جان سالم به در ببریم ؟


بسیاری از مردم، زمانی که با حمله قلبی مواجه می شوند، تنها و بدون کمک هستند. شخصی که ضربان قلب او نامنظم است و کسی که شروع به احساس ضعف می کند، تنها حدود 10 ثانیه پیش از دست دادن هوشیاریش وقت دارد. به هر حال، این قربانیان می توانند با سرفه های مکرر و شدید به خود کمک کنند.

پیش از هر سرفه باید نفس عمیق بکشید و سرفه باید عمیق و کش دار باشد و خلط سینه را از عمق سینه ایجاد کنید. توالی یک نفس و یک سرفه باید حدودا هر 2 ثانیه یکبار بدون توقف تکرار شود تا کمک برسد و یا ضربان قلب دوباره به حالت عادی باز گردد. نفس های عمیق اکسیژن را به داخل شش ها می کشد و حرکت های سرفه موجب فشار به قلب و تداوم جریان گردش خون توسط آن می شود. همچنین این فشار فشرده کننده روی قلب موجب بازیابی ریتم نرمال ضربان آن می شود. بدین طریق، قربانیان حملات قلبی می توانند تا رسیدن به بیمارستان حیات خود را حفظ کنند




تاریخ: جمعه 13 اسفند 1389برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


1. در صورتیکه سارقی شما را تهدید کرد و از شما کیف پولتان را خواست، نترسید و فورا آن را به او تحویل ندهید. سعی کنید کیف را به سمتی دور از خود پرتاب کنید. ممکن است این شانس وجود داشته باشد که دزد به کیف شما بیش از خود شما علاقه نشان دهد و به سمت کیف برود در این لحظه امکان اینکه فرصتی برای فرار شما از دست دزد و کمک خواستن از اطراف بوجود بیاید بسیار زیاد است.

2. در صورتیکه شما را داخل صندوق ماشین انداخته اند، سعی کنید به طریقی چراغ های عقب را از جا در آورید و دستتان را از سوراخ بیرون برده، دیوانه وار آن را تکان دهید. راننده شما را نمیبیند، اما سایرین میبینند. این کار جان افراد زیادی را تابحال نجات داده است.

3. خانم ها معمولا عادت دارند هنگامیکه پس ار خرید یا خارج شدن از محل کار وارد اتومبیل خود می شوند در آن بنشینند و کارهای دیگری در آن لحظه انجام دهند که ممکن است کسی شما را زیر نظر داشته باشد و در یک فرصت مناسب از در سمت پیاده رو وارد اتومبیل شده اسلحه ای را بطرف شما بگیرد و به شما بگوید که به کجا بروید. پس به محض اینکه وارد خودرو شدید، درها را قفل کرده و بدون مکث محل را ترک کنید.

اگر هنگامیکه سوار خودرو شدید، شخص دیگری نیز در اتومبیل بود و با سلاحی سرد یا گرم شما زا تهدید کرد:

- متوقف نشوید تکرار میکنم اتومبیل خود را متوقف نکنید؛ به جای ترمز کردن، پای خود را بر روی گاز فشار دهید و با سرعت به چیزی بکوبانید که ماشین خرد شود !
کیسه هوا و همینطور کمربند ایمنی جان شما را نجات خواهد داد ولی شخص تهدید کننده به محض متلاشی شدن ماشین به بدترین نحو خسارت میبیند. در این لحظه بهترین فرصت برای فرار شما و درخواست کمک از اطراف است. بهتر از این است که جسد شما بعدها در جایی پیدا شود.

4. چند نکته هنگام سوار شدن به ماشین در یک پارکینگ مسقف یا سرپوشیده :

- حواس خود را جمع کنید و اطراف خود، درون ماشین و صندلی عقب را نگاه کنید.

- زمین سمت پیاده رو را نگاه کنید، اگر ماشین شما در کنار یک ون بزرگ پارک است سعی کنید از در سمت پیاده رو سوار اتومبیل شوید. چون نمونه های زیادی دیده شده که بیشتر سارقان و قاتل های حرفه ای قربانیان خود را در حالیکه میخواهند سوار ماشین شوند به داخل ون میکشند.

- به ماشینی که در سمت خیابان و یا پیاده رو، نزدیک ماشین شما پارک است نگاه کنید. اگر مردی تنها در صندلی ای که نزدیک ماشین شما است، نشسته است، به عقب برگردید و با یک نگهبان یا پلیس به ماشین خود نزدیک شده و سوار شوید.

5.
در آپارتمان ها همیشه از آسانسور به جای پله استفاده نمایید:

- راه پله ها مکان هایی ترسناک برای تنها بودن هستند و بخصوص در شب مکان های خوبی برای جنایت می باشند.

6.
در صورتیکه شخصی اسلحه دارد و شما تحت کنترل او نیستید سعی کنید فرصت را از دست نداده و بدوید. شخص مهاجم تنها به شما شلیک میکند در حالیکه شما یک هدف متحرک هستید و احتمال اینکه تیر به شما بخورد 4 به 100 است و همچنین بیشتر اوقات مکانی که مورد اصابت قرار میگیرد یکی از ارگان های حیاتی شما نیست. بدوید. ترجیحا به صورت زیک زاگ ...

7.
خانم ها معمولا تلاش می کنند که دلسوز و شفیق باشند:

ادامه ندهید! دیگر بس است! این رفتار ممکن است به شما صدمه زده و یا حتی به کشته شدنتان منجر شود

تد باندی که یک قاتل بود و قتل های زنجیره ای انجام میداد. مردی خوش تیب و با سواد بود که از حس شفقت زنان سوء استفاده میکرد. او با عصایی در دست لنگان لنگان راه میرفت و برای سوار شدن به اتومبیل خود درخواست کمک میکرد.

8.
اگر صدای چکه آب را از شیرهای بیرون خانه در نیمه شب شنیدید اصلا برای ردیابی مشکل از خانه خارج نشوید و سعی کنید در وهله اول از همسایه های خود کمک بگیرید.

- بعضی از دزدان شیر آب شما را عمدا مشکل دار میكنند تا شما برای پیدا کردن محل صدای چکه از خانه خارج شوید و آنها به هدف خود برسند.

9.
نکته امنیتی دیگر:

شخصی به من گفت که دوستش صدای گریه یک بچه را شب هنگام در راهرو آپارتمان شنیده و بدلیل اینکه دیر وقت بوده به پلیس زنگ زده است او فکر میکرد که این صدا تا اندازه ای عجیب است!
پلیس به او گفت: هرکاری که میکنی، در را باز نکن.
زن گفت: که این مانند صدای یک بچه است که انگار از خانه به بیرون خزیده و ممکن است خطری او را تهدید کند. او نگران بچه است.
پلیس گفت: یکی از واحدهای اعزمی ما در راه است. هر کاری که میکنی، در را باز نکن!
پلیس به او گفت که آنها فکر میکنند که یک تبهکار حرفه ای صدای یک بچه را ضبط کرده است و با استفاده از آن زنان را با فکر اینکه کسی یک بچه آنجا گذارده است، به بیرون از خانه میکشاند. او گفت که آنها هنوز این موضوع را تائید نکرده اند. اما تعداد زیادی خانم تماس گرفته اند که میگویند هنگامیکه شب هنگام در خانه تنها بوده اند، صدای گریه یک بچه را از بیرون درب میشنوند !

10.
بسیار مهم !!!

دقت كنید اگر در حین رانندگی در شب مخصوصا خارج از شهر مورد اصابت تخم مرغ به شیشه جلو قرار گرفتید بطور کلی از زدن برف پاك كن و پاشیدن آب به شیشه بپرهیزید!
- زیرا تخم مرغ با آب مخلوط شده و بصورت یك مخلوط شیری می گردد كه تا 92.5 درصد دید شما را از بین می برد. سپس شما مجبور به توقف در كنار جاده میشوید و در این موقع است که تبدیل به یك قربانی برای دزدان خواهید شد!
این یك تكنیك جدید مورد استفاده توسط دزدان است اخیرا سه مورد از این گونه سرقت در جاده های اطراف تهران گزارش شده است. لطفاً قضیه را جدی گرفته و موضوع را برای تمامی دوستان حتی كسانی كه رانندگی نمی كنند نیز بفرستید.




تاریخ: جمعه 13 اسفند 1389برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)



آیا شما واقعا عاشقید ؟!

گرایش بین زن و مرد در نوع خود میتواند مفید یا مضر باشد. البته بیشتر ما حداقل یک بار در زندگی تمایل قوی را نسبت به فرد مخالف حس کرده ایم، خوب!، این حس در مورد روابط معمولی شاید بتواند موثر باشد ولی در مورد مسئله ی ازدواج اگر بخواهیم تنها با اکتفا به این تمایلات و بدون توجه به معیارهای دیگر روان شناسی، تصمیمی بگیری، ویران کننده است، چراکه نتیجه ای جز رنج، ترس از آینده، تحلیل انرژی و در آخر، در فاصله زمانی کم دچار افسردگی و سرخوردگی می شویم!

در تنهایی و با صداقت کامل با خود به نکات زیر توجه کنید. مطمئنا" در آخر می توانید به این سوال پاسخ دهید که آیا شما واقعا" عاشق هستید یا... ؟!
و دیگر اینکه اصلا نشانه های یک تمایل و گرایش مفید چیست ؟
چطور می توانید بفهمید که شخص مورد علاقه شما همان کسی است که می خواهید ؟!

1. با او بسیار راحت هستید، گویی که سالهاست او را می شناسید.

2. در بسیاری از موارد با یکدیگر هم عقیده هستید مثل باورهای فردی، ارزشها، اهداف و فلسفه ی زندگی.

3. وجود حس تساوی با هم، به طوری که هیچ کدام از شما دو نفر، خود را برتر از دیگری نمی داند.

4. از امور روزمره یکدیگر آگاه هستید و در این روابط برای هم حس سرزندگی و شادابی روحی را به ارمغان می آورید.

5. با یکدیگر راحت هستید و احساس غریبی نمی کنید، روز به روز شادی و صمیمیت بین شما بیشتر می شود.

6. روح و روان یکدیگر را با توجهات متقابل، تحسین، تایید و تمجیدها زنده می کنید و به این صورت است که زندگی رمانتیکی را تجربه خواهید کرد.

7. از اینکه اوقات بیشتری را در کنار هم باشید لذت می برید و از هم خسته نمی شوید !

8. همیشه نسبت به او گرایش دارید و این حس با هم بودن بیشتر و بیشتر می شود.

9. در همه حال برای پیشرفت یکدیگر تلاش می کنید ولی نه در آن حد که هر یک از شما احیانا" استقلال شخصی خود را از دست داده باشید!

10. در حفظ صمیمیت بیشتر رابطه و حل مشکلات زندگیتان در مقایسه با زوج هایی که بدون این حس و تنها بطور رسمی با هم ازدواج کرده اند، موفق تر هستید.

11. با هم گرم، قابل انعطاف، صمیمی، رئوف و دلسوز یکدیگر هستید و هر دو بر آنید تا این عواطف هر روز افزون شود.

12. براحتی از اشتباهات هم چشم پوشی می کنید و دوباره روابط شما به همان نزدیکی قبل باقی است.

13. احساس می کنید که متعلق به هم هستید (البته این حالت نباید با احساس تحت کنترل بودن یا مالکیت همراه باشد) و دیگران شما را زوجی خوشبخت و جدانشدنی می دانند.

14. با گذشت، فداکاری و بزرگ نکردن اشتباهات یکدیگر، در کنار هم احساس امنیت می کنید و هیچ ترسی بابت از دست دادن هم ندارید.

15. عواطف و امیال جنسی شما نسبت به هم بسیار قوی و غیر قابل اجتناب است.

16. ناخود آگاه احساسات و عواطف جنسی خود را نسبت به هم نشان می دهید و نه از روی عادت، در این حالت است که امنیت روحی ایجاد می شود و خیال هر دو طرف بابت عدم وجود انحرافات اخلاقی در یکدیگر راحت است.

17. همیشه در دسترس هم هستید و می توانید روی وجود هم حساب کنید.

18. بین شما انرژی های مثبت زیادی است که حس اشتیاق به زندگی را افزون می کند.

19. با گذشت زمان روابط شما مستحکم تر شده است.

20. روابط شما طوری بر یکدیگر تاثیر داشته که اگر با خودتان رو راست باشید می بینید که شما شخصی بهتر و متفاوت نسبت به گذشته هستید.


 

امیدورایم پس از تمرکز روی مطالب فوق، رابطه ای که در ذهن داشتید همانی باشد که خواسته اید، در غیر اینصورت بهتر است منطقی تر عمل کرده و تجدید نظر کنید، بدون شک قطع رابطه ی غلط با وجود وابستگی، بسیار دردآور است ولی این درد بیشتر از رنجی نیست که با ادامه این رابطه مجبور می شوید تا آخر عمر تحمل کنید.



تاریخ: دو شنبه 2 اسفند 1389برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 152
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->