زندگی خوب
افزايش آگاهي براي زندگي شاد و سالم

 

این خوراکی ،كلیه را ضدعفونی می‌كند

 

این خوراکی ،كلیه را ضدعفونی می‌كند

پروتئین و نمك دو ماده‌ای است كه نقش منفی را در عوارض كلیوی ایجاد می‌كند و ...

عسل كلیه را ضدعفونی می‌كند
این متخصص تغذیه افزود: پروتئین و نمك دو ماده‌ای است كه نقش منفی را در عوارض كلیوی ایجاد می‌كند و به دلیل اینكه بیماری‌های كلیه متنوع است برای درمان با عسل به پزشك متخصص مراجعه كنند.

یك متخصص تغذیه گفت: مصرف عسل باعث افزایش ادرار و خرد شدن سنگ‌های مجاری ادرار و كلیوی می‌شود و كلیه را ضد عفونی می‌كند.

مریم مراداف  اظهار داشت: عسل ضدعفونی كننده قوی است كه برای ضد عفونی كردن كلیه بسیار مفید است.

وی گفت: اگر افراد عسل را به طور مداوم مصرف كنند باعث افزایش ادرار و خرد شدن سنگ‌های مجاری ادرار و كلیوی می‌شود همچنین عسل حاوی مقدار كمی پروتئین و تقریباً فاقد نمك است.

این متخصص تغذیه افزود: پروتئین و نمك دو ماده‌ای است كه نقش منفی را در عوارض كلیوی ایجاد می‌كند و به دلیل اینكه بیماری‌های كلیه متنوع است برای درمان با عسل به پزشك متخصص مراجعه كنند.

مراداف اضافه كرد: عسل با اینكه بسیار شیرین است ولی قند موجود در آن به دندان‌ها آسیبی وارد نمی‌كند ولی اگر شكر مدتی در دهان باقی بماند به وسیله شكر باكتری‌های موجود در دهان تجزیه می‌شود و اسید لاكتیك تولید می‌كنند كه برای دندان‌ها مضر است.

وی بیان داشت: عسل دارای نوعی آنتی بیوتیك طبیعی است؛ هیچ اسیدی در دهان تولید نمی‌كند و حتی دندان‌ها را ضدعفونی هم می‌كند؛ اگر چای با عسل مصرف شود به علت وجود ماده فلورین در چای از فساد دندان جلوگیری می‌كند ولی اگر چای با شكر مصرف شود خاصیت فلورین آن از بین می‌رود.




تاریخ: یک شنبه 15 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

رابـطـه زنـاشـویـی و اعـتـماد به نـفـس

 

رابـطـه زنـاشـویـی و اعـتـماد به نـفـس

اعتمادبه‌نفس جنسی یعنی اعتماد داشتن به بدن خود و پذیرفتن تصویر آن همان‌طور كه هست و توانایی‌هایی كه دارد و لذتی كه می‌تواند ایجاد كند...

احساس آرامش و راضی‌بودن از بدن و رابطه زناشویی كار آسانی نیست اما در هر سنی امكا‌ن‌پذیر است. كافی است احساس آزادی درونی داشته باشید و نگاه مثبتی به خود بیندازید. داشتن اعتماد به نفس جنسی، یعنی جرأت دادن به خود برای ملاقات با همسر و وارد شدن به یك رابطه زناشویی بدون هیچ ترسی...
 به كسانی كه گمان می‌كنند بدنی ایده‌آل ندارند، نمی‌توان اظهار علاقه و با آنها رابطه‌ای را آغاز كرد زیرا دچار نوعی درگیری درونی می‌شوند و به مرور زمان، این درگیری باعث سستی بدنی و كاهش میل و اشتیاق جنسی خواهد شد.

نداشتن اعتماد به نفس جنسی به خصوص در میان زنان شایع است. اگر زنان مطمئن باشند از نظر جنسی جذاب هستند و همسرشان دوستشان دارد، اعتماد به نفس جنسی پیدا می‌كنند ولی اگر زنی احساس كند بین او و آنچه در اجتماع مد روز است؛ مانند جوانی، لاغری، عضلانی بودن و... شكاف عمیقی پیش آمده، نگاهی كه به خود دارد منتقدانه‌تر می‌شود و همین امر می‌تواند اعتماد به نفس جنسی او را تخریب كند. البته اعتماد به نفس جنسی در مردان هم مهم است. در واقع قدرت نعوظ، اندازه آلت تناسلی و حسی كه به همسر خود منتقل می‌كنند و میزان توانایی در ارضا كردن همسر، اعتماد به نفس جنسی‌شان را بالا می‌برد.

چگونه اعتماد به نفس جنسی را افزایش دهیم؟
برای داشتن اعتماد به نفس جنسی تنها آشتی كردن با بدن خود كافی نیست بلكه از لحاظ روحی و ذهنی نیز باید با خود آشتی كرد. تخیل، احساس و كنجكاوی از اصول اصلی روابط جنسی است. این رابطه را زن و شوهر خلق می‌كنند و بال و پر پیدا می‌كند. زن و شوهر وقتی اعتماد به‌نفس جنسی پیدا می‌كنند كه رابطه جنسی‌شان را در نظر خود هیجان‌انگیز جلوه دهند و اجازه بدهند لذت طرف مقابل آنها را درگیر و با خود همراه كند. بهترین دارو برای كسانی كه اعتماد به نفس جنسی ندارند، این است كه حین برقراری رابطه جنسی، فرد به خود اجازه ‌دهد احساساتش كنترل او را در اختیار بگیرد و این بدنش باشد كه هر طور می‌خواهد عمل كند و مغز به هیچ عنوان دخالت نداشته باشد. در واقع اعتماد به نوازش‌ها، بازی‌های جنسی و عمل طرف مقابل است كه اعتماد به نفس جنسی فرد را بالا می‌برد.

1 به طرف مقابل اعتماد كنید
گاهی ترس از اینكه قضاوت طرف مقابل در مورد ما چه باشد، باعث می‌شود به خصوص در اولین برخوردها، میل جنسی به شدت كاهش یابد. گاهی یك كلمه، یك نگاه یا یك تجربه بد، باعث از دست دادن اعتماد به نفس جنسی فرد می‌شود. همسر خوب، همسری است كه از نظر جنسی همسر خود را سركوب نكند و به همراه او یك رابطه لذت‌بخش به وجود آورد. مسخره یا مقایسه کردن اشتباه بزرگی است. اعتماد به نفس جنسی در یك مرد یا زن با نگاه‌های همسر تقویت می‌شود. چیزی به نام حافظه جسمی واقعا وجود دارد. اندام‌های ما تمام تجربه‌های مثبت و منفی را در خود ذخیره می‌كنند. هر چه تجربه‌های مثبت ما بیشتر باشد اعتماد به نفس جسمی و جنسی‌مان بالاتر می‌رود.

2 خود را ماساژ دهید
سعی كنید هر روز صبح بعد از بیدار شدن یا شب موقع خواب، لباس‌هایتان را درآورید و بدنتان را ماساژ دهید. پاها، شكم، گردن و.... چشمانتان را ببندید، نفس عمیق بكشید و دستانتان را شل كنید. ماساژ باعث كاهش فشارها و فعال‌تر شدن شما می‌شود.

3 حركت داشته باشید
بدوید، راه بروید، دوچرخه‌سواری و شنا كنید. نباید فقط برای لاغر شدن یا ماهیچه‌ای كردن بدنتان ورزش كنید. تحرك برای سلامت جسم و آزاد شدن فكر خوب است.

4 تفریح كنید
اشتیاق، اشتیاق می‌آفریند. برای دیدن یك فیلم خوب به سینما بروید، كتاب خوبی بخوانید و تا می‌توانید تخیل خود را پرورش دهید.

5 به احساسات خود توجه كنید
در یك رابطه زناشویی، روی عملی كه انجام می‌دهید و آنچه حس می‌كنید، تمركز داشته باشید. تمام حواستان باید به چیزی باشد كه روی بدنتان اتفاق می‌افتد. یاد بگیرید هنگام برقراری رابطه جنسی بیش از اینكه با مغزتان فكر كنید، با بدنتان تفكر كنید.

6 جرات خواستن پیدا كنید
یاد بگیرید در یك رابطه جنسی آنچه دوست دارید، از همسر خود تقاضا كنید. با دادن اطلاعات درست و راهنمایی به جا، هم شما اعتماد به نفس پیدا می‌كنید هم همسرتان.

7 گاهی «نه» بگویید
اگر از نوعی رفتار خوشتان نمی‌آید به همسرتان بگویید. ساكت بودن در این لحظات باعث كاهش میل جنسی می‌شود.

 




تاریخ: یک شنبه 15 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

درس آموزنده

همگی ما همزمان با تحصیل در مدارس ، درسهایی از زندگی نیز می آموزیم كه هردوی آنها مهم است .

مشكل اصلی این است كه زندگی قبل از ما هم جریان داشته و ما را هم مانند دیگران در مسیرش با خود می‌برد و این در حالی است كه ما تازه در ابتدای یادگیری و كسب معلومات لازم برای زندگی هستیم و تنها امیدواریم كه روزی به همه ی جوانب دست پیدا كنیم
پس بطور منطقی دانش ما همیشه عقب تر از زندگی است.

در اینجا به درسهایی از زندگی اشاره كرده ایم كه براحتی می‌توانید از آنها بهره بگیرید :


1- طبق گفته ی Richard Carlson " چیزهای بی ارزش را نچشید " ،
این بدان معنی است كه خیلی از مردم خود را درگیر استرس و به انجام رساندن كارهای بی ارزش می‌كنند كه در نهایت در مقابل اهداف اصلی زندگی، هیچ ارزشی ندارند وقتی آنقدر خود را درگیر این مسائل كوچك می‌كنیم دیگر جایی برای نیل به آرزوهایمان باقی نگذاشته ایم و از لحظات خود هیچ لذتی نمی‌بریم.

2-"زندگی غیر قابل پیش بینی است " و ممكن است هر لحظه شما را در شیب وفراز قرار دهد " .
فقط بگویید "هرگز" و بعد ببینید چه اتفاقی می‌افتد . برای مقابله با گره هایی كه زندگی در مسیر شما قرار داده است ، تنها با ذهنی باز و
خوش بین ، به آنها خوش آمد بگویید !!

3- خسته كننده ترین واژه در هر زبان " من " است .
بله تصور این است كه تكرار این كلمه اعتماد به نفس را بالا می‌برد. ولی خوب! بیشتر وقتها همه ی آن چیزیی كه در مورد خود با تكرار " من " توضیح و تعریف می‌كنید، واقعیت ندارد! اینكه یك نفر دائما" از خود و فضایل خود تمجید و تفسیر كند ، بسیار خسته كننده و یكنواخت است . این حالت "خود محوری " است نه "اعتماد به نفس "

4-انسانیت مهم تر از مادیات است .
اهمیت روابط اجتماعی بسیار مهم تر از درجات مادی است كه هر كدام از ما درمسیر آرزوها به آنها می‌رسیم.
بدون محبت و عشق و حمایت خانواده و دوستان در زندگی ، موفقیت های مادی ، خیلی لذت بخش نخواهد بود.
با ایجاد تعادل در ملاك های برتری و ارزش های خود ، از ثبات زندگی بیشتری بهره خواهید برد.

5- به غیر از خودتان ، هیچ كس دیگر نمی‌تواند شما را راضی كند !
رضایت و راحتی ذهن شما تنها به عهده خودتان است ! بله ، روابط اجتماعی ، زندگیمان را پر بار تر می‌كند، اما خوب، شاید این روابط به تنهایی باعث شادكامی و رضایت شما نشود.

6- درجه ی كمال و شخصیت
كمالات برای هر شخص زیباست . كلام و اعمال نیك ، به دنبال خود ، اعتماد واطمینان دوستان را در پی دارد . برای رسیدن به این درجه ، تلاش كنید .

7- بیاموزید كه خود، دیگران و حتی دشمنان خود را ببخشید.
انسان جایز الخطاست ، همه ما اشتباه میكنیم ، ولی با كینه توزی و یادآوری صدمات گذشته ، تنها این خودمان هستیم كه از زندگی لذت نمی‌بریم نه دیگران !!

8- "خنده" داروی هر "درد" است .
با خوشرویی و تبسم ، دردهای خود را درمان كنید.

9- تغذیه خوب ، استراحت ، ورزش و هوای تازه، را فراموش نكنید.
سلامتی خود را دست كم نگیرید. با رعایت این نكات ، از وضعیت جسمی ایده آل خود، لذت ببرید .

10- اراده ای مصمم ، شما را به هر چیزی كه می‌‌خواهید ، می رساند .
هرگز تسلیم نشوید و به دنبال رسیدن به آرزوها و اهداف خود تلاش كنید.

11- تلویزیون ، ذهن ما را بیشتر از هر چیزی نابود می‌كند !
از تلویزیون كناره گیری كنید و با ورزش ، مطالعه و یادگیری ، ذهن خود را فعال كنید.

12- شكست را بپذیرید .
هر كسی در زندگی ممكن است بارها و بارها شكست بخورد. شكست آموزنده است به ما یاد می‌دهد كه چطور متواضع باشیم و راه درست تری را برای جبران آن انتخاب كنیم . توماس ادیسون با شكستهای متمادی توانست به هدف خود برسد ، او می‌گفت :" من شكست نخوردم ، تنها ده ها هزار راه را امتحان كردم كه برایم مفید نبود ! و به نتیجه نرسید !"

13- از اشتباهات دیگران درس عبرت بگیرید .
یكی از بودائیات پیر چنین می‌گوید :" یك مرد دانا كسی است كه از اشتباهات خود درسی نیك بیاموزد و اما داناتر كسی است كه از اشتباهات دیگران درس عبرت بگیرد".

14- از محبت به دیگران دریغ نكنید .
زندگی كوتاه است و پایان آن نامعلوم . پس سعی كنید محبت كنید تا محبت ببینید .

15- آنچنان زندگی كنید كه گویی روز آخر عمرتان است !!!
همواره سعی كنید بهترین و مهربان ترین همسر ، رفیق و حتی مهربانترین و بهترین رئیس باشید ، تا زمان وداع با این دنیا به دنیایی زیباتر دست یابیم.




تاریخ: دو شنبه 9 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

 

 

 

 

 

 

 

 

آیا می دانستید؟!!

 

 

 

 

 

 

 

 

آیا میدانستید که جمیعت جهان تا ۵۰ سال آینده از مرز ۹ میلیارد نفر خواهد گذشت ؟
آیا میدانستید که
 ارتفاع برج ایفل در سرما و گرما بر اثر انقباض و انبساط ۱۶ ساتنی متر تغییر میکند ؟
آیا میدانستید که
 بیشترین روزنامه در چین به چاپ میرسد، روزانه ۱۰۰ میلیون یا ۱۰ ٪ روزنامه جهان ؟
آیا میدانستید که
 1300 كره زمین در سیاره مشتری جای می گیرد ؟
آیا میدانستید که
 ملت آمریکا بطور میانگین روزانه ۷۳۰۰۰ متر مربع پیتزا می‌خورند ؟
آیا میدانستید که
 در تهران روزانه ۲۷ نفر به خاطر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند ؟
آیا میدانستید که
 تعداد چینی‌های که انگلیسی بلدند، از آمریکایی‌های که انگلیسی بلدند، بیشتر است ؟
آیا میدانستید که 
وزن کوه یخی متوسط الحجم ۲۰ میلیون تن است ؟
آیا میدانستید که
 سریعترین قطار دنیا ۵۸۱ کیلومتر سرعت دارد که این نوع قطارها در ژاپن وجود دارند ؟
آیا میدانستید که
 قدیمترین بنا در شمال توکیو است که ۵۰ هزار سال قدمت دارد ؟
آیا میدانستید که
 کشور تایوان از نظر موقعیت جغرافیائی در خطرناکترین نقطعه جهان قرار دارد ؟
آیا میدانستید که
 سالانه ۸۶ میلیون نفر به جمعیت جهان اضافه می شود ؟
آیا میدانستید که
 رود دجله به خلیج فارس میریزد ؟
آیا میدانستید که
 خلیج فارس ۵۰۰ هزار سال قدمت دارد ؟
آیا میدانستید که
 مساحت خیلج فارس ۲۴۰ هزار کیلومتر مربع میباشد ؟
آیا میدانستید که
 متوسط عمر زنان ژاپنی ۸۴ سال است؛ در حالیکه متوسط عمر زنان بوتسوانایی (کشوری در جنوب آفریقا) بیشتر از ۳۹ سال نیست ؟
آیا میدانستید که 
در روسیه سالانه بیش از ۱۲ هزار زن در نتیجه خشونت های خانوادگی جان خود را از دست می دهند ؟
آیا میدانستید که
 نیمی از شهروندان ۱۵ ساله انگلیسی تجربه مصرف مواد مخدر را کسب کرده و یک چهارم جمعیت ۱۵ ساله این کشور نیز سیگار مصرف می کند ؟
آیا میدانستید که
 یک سوم کسانی که دچار چاقی مفرط هستند در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند ؟
آیا میدانستید که
 در بین کشورهای توسعه یافته بیشترین آمار در مقوله بارداری زودهنگام به آمریکا و انگلستان اختصاص دارد ؟
آیا میدانستید که
 آمار زنان گمشده چینی به ۴۴ میلیون نفر می رسد ؟
آیا میدانستید که
 تعداد زنان آرایشگر برزیلی از تعداد سربازان این کشور بیشتر است ؟
آیا میدانستید که
 ۸۱ درصد اعدام های صورت گرفته در سال ۲۰۰۲ در سه کشور جهان به وقوع پیوسته ؟
آیا میدانستید که
 اطلاعاتی که سوپرمارکت های انگلیسی درباره مشتری های خود جمع آوری می کنند، بیشتر از اطلاعاتی است که حکومت این کشور درباره شهروندانش دارد ؟
آیا میدانستید که 
در اتحادیه اروپا روزانه هر راس گاو به میزان ۵/۲ دلار مورد حمایت مالی قرار می گیرد، اما ۷۵ درصد جمعیت قاره آفریقا با پولی بسیار کمتر از این رقم به زندگی روزانه خود ادامه می دهند ؟
آیا میدانستید که 
در بیش از ۷۰ کشور جهان روابط همجنسگرایان ممنوع اعلام شده و در نه کشور دیگر نیز برای این کار مجازات مرگ را در نظر گرفته اند ؟
آیا میدانستید که
 یک پنجم جمعیت دنیا با درآمد روزانه کمتر از یک دلار به حیات خود ادامه می دهند ؟
آیا میدانستید که
 ۱۳ میلیون و دویست هزار آمریکایی در طول یک سال مورد جراحی زیبایی قرار گرفته اند ؟
آیا میدانستید که 
در اثر انفجار مین های زمینی، هر ساعت یک انسان جان خود را از دست می دهد و یک نفر دیگر نیز دچار معلولیت می شود ؟
آیا میدانستید که
 در هندوستان ۴۴ میلیون کودک به عنوان کارگر مورد استفاده قرار می گیرند ؟
آیا میدانستید که
 در کشوهای صنعتی روزانه ۶تا۷ کیلوگرم مواد افزودنی وارد بدن انسان ها می شود ؟
آیا میدانستید که
 پردرآمدترین ورزشکار جهان، "تایگر وودز" گلف باز، در طول سال ۷۸میلیون دلار و به عبارت دیگر در هر ثانیه ۱۴۸ دلار درآمد کسب می کند ؟
آیا میدانستید که 
در آمریکا هفت میلیون زن و یک میلیون مرد نظم غذایی خود را از دست داده اند ؟
آیا میدانستید که
 در واشینگتن برای فعال نگه داشتن نمایندگان، ۶۷ هزار نفر و به ازای هر نماینده کنگره ۱۲۵ نفر مشغول فعالیت هستند ؟
آیا میدانستید که
 تصادف وسایل نقلیه موتوری در جهان، در هر دقیقه باعث مرگ دو نفر می شود ؟
آیا میدانستید که
 از سال ۱۹۷۷ به این سو در کلینیک های کورتاژ آمریکا ۸۰ هزار مورد اعمال خشونت و تجاوز به زنان گزارش شده است ؟
آیا میدانستید که
 در کنیا یک سوم درآمد هر خانواده صرف رشوه دادن می شود ؟
آیا میدانستید که 
رقم معاملات غیرقانونی مواد مخدر در جهان به ۴۰۰ میلیارد دلار می رسد ؟
آیا میدانستید که
 یک سوم آمریکایی ها سفر موجودات فضایی به زمین را باور می کنند ؟
آیا میدانستید که
 در بیش از ۱۵۰ کشور جهان اعمال شکنجه صورت می گیرد ؟
آیا میدانستید که
 هر روز یک هفتم جمعیت جهان یعنی ۸۰۰ میلیون نفر گرسنه می مانند ؟
آیا میدانستید که
 احتمال زندانی شدن مردان سیاه پوست آمریکایی ۳۳ درصد می باشد ؟
آیا میدانستید که
 یک سوم جهان در شرایط جنگی به سر می برد ؟
آیا میدانستید که
 احتمال دارد ذخایر نفتی جهان در سال ۲۰۴۰ به پایان برسد ؟
آیا میدانستید که
 ۸۲ درصد سیگاری های جهان در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند ؟
آیا میدانستید که
 ۷۰ درصد مردم جهان غیر از زبان رایج در کشورشان هیچ زبان دیگری را نشنیده اند ؟
آیا میدانستید که
 یک چهارم درگیری های مسلحانه برای دست یابی به منابع طبیعی صورت می گیرد ؟
آیا میدانستید که 
در قاره آفریقا ۳۰ میلیون نفر به ایدز مبتلا شده اند ؟
آیا میدانستید که 
هر سال ده زبان به جمع زبان های مرده دنیا می پیوندد ؟
آیا میدانستید که
 تعداد افرادی که در اثر خودکشی جان خود را از دست می دهند، بیشتر از تعداد کسانی است که ضمن درگیری ها کشته می شوند ؟
آیا میدانستید که 
در آمریکا هر هفته به طور متوسط ۸۸ دانش آموز به شکل مسلح وارد کلاس درس می شوند ؟
آیا میدانستید که
 در جهان حداقل ۳۰۰ هزار نفر زندانی عقیدتی وجود دارد ؟
آیا میدانستید که
 هر سال دو میلیون دختر جوان و زن ختنه می شوند ؟
آیا میدانستید که 
در نبردهای مسلحانه سراسر جهان ۳۰۰ هزار سرباز کودک در حال جنگیدن هستند ؟
آیا میدانستید که
 ارزش مالی بازار فروش فیلم های پورنوگرافی در آمریکا ده میلیارد دلار برآورد می شود ؟
آیا میدانستید که
 در دنیا ۲۷ میلیون برده وجود دارد ؟
آیا میدانستید که
 هر انگلیسی روزانه بطور متوسط ۳۰۰ بار در محوطه تحت پوشش دوربین های مدار بسته قرار میگیرد؟
آیا میدانستید که
 ۱۲۰ هزار زن و دختر جوان هر سال به خریدارانی در اروپای غربی فروخته می شوند ؟
آیا میدانستید که
 هر عدد میوه کیوی که بوسیله هواپیما از زلاند نو به انگلستان حمل می شود، پنج برابر وزن خود گاز گلخانه ای به جو زمین اضافه می کند ؟
آیا میدانستید که
 احتمال بروز مشکلات روانی در فرزندان خانواده های فقیر، سه برابر بیشتر از احتمال بروز همین مشکلات در کودکان خانواده های مرفه می باشد ؟
آیا میدانستید که
 در مصر باستان افراد روحانی تمام موهای بدن حتی ابروها و مژه‌های خود را می‌کندند ؟
آیا میدانستید که
 کوتاه‌ترین جنگ در سال ۱۸۹۶ بین زانزیبار و انگلستان در گرفت که ۳۸ دقیقه طول کشید ؟
آیا میدانستید که
 70 درصد نفت استخراجی خاورمیانه از کانال سوئز می گذرد ؟
آیا میدانستید که
 کشور بلغارستان از نصف استان کرمان هم کوچکتر است ؟
آیا میدانستید که
 نام پایتخت قرقیزستان بیشکک است و مساحت آن از استان کرمان هم کمتر است ؟
آیا میدانستید که
 اندونزی چهارمین کشور پرجمعیت دنیا بعد از چین و هند و آمریکا می باشد ؟
آیا میدانستید که
 تا قرن پنجم میلادی متوسط عمر مردم اروپا از سی سال فراتر نمی‌رفت ؟
آیا میدانستید که
 در شیلی منطقه ی صحرایی وجود دارد که هزاران سال است در آن باران نباریده است ؟
آیا میدانستید که
 طول عمر مردم سوئد و ژاپن از دیگر ملل جهان بیشتر است ؟
آیا میدانستید که
 زمین از حیث بزرگی پنجمین و از حیث فاصله با خورشید، سومین سیاره منظومه شمسی است ؟
آیا میدانستید که 
60 درصد از ماهواره های جهان نظامی و 40 درصد بقیه غیر نظامی است ؟
آیا میدانستید که
 در ۷۵% از خانواده های آمریکایی زنان مسئول رسیدگی به امور مالی منزل هستند ؟
آیا میدانستید که
 بزرگترین سوسمارهای جهان رودخانه سرباز در سیستان و بلوچستان ایران است ؟
آیا میدانستید که
 اردنی ها چاقترین مردمان دنیا هستند، ۷۵٪ از خانم ها و ۶۰ ٪ آقایون اردنی چاق هستند ؟
آیا میدانستید که
 30 برابر جمعیتی که امروزه بر روی کره زمین است در زیر خاک مدفون اند ؟
آیا میدانستید که
 چین بیشتر از هر کشوری همسایه دارد، چین با ۱۳ کشور هم مرز است ؟
آیا میدانستید که 
مساحت سطح کره زمین ۵۱۵ میلیون کیلومتر مربع است ؟
آیا میدانستید که
 اگر ۳ قاره آسیا و آمریکا و آفریقا را به هم وصل کنیم ایران در مرکز جهان است

 




تاریخ: دو شنبه 9 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)


10 معجزه باورنكردني در دنياي پزشكي !

توجه : اين مقاله توسط تيم متون خارجي ايران ويج ترجمه شده استفاده از آن فقط با ذكر منبع بلامانع ميباشد

با وجود ميله اي در سرش زنده ماند ! 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
 
 

بدون شک یکی از معروفترین معجزات پزشکی که به دانشجویان نورولوژی گفته می شود داستان Phineas Gage است. در سال 1848 او به عنوان سر کارگر گروهی که مشغول آماده کردن یک ریل جدید بودند در حال فعالیت بود که یک انفجار باعث شد میله آهنی به بلندی 3 فوت و 7 اینچ در سر او فرو برود. میله از میان گونه های او وارد شده و از قسمت فوقانی سر او خارج شده بود.( گروه ايران ويج ) به نحو معجزه آسایی، دکترها موفق شدند میله را خارج کرده و Gage را نجات دهند هر چند متاسفانه آشکارا شخصیت او تغییر کرد و یازده سال بعد در حالی که از تشنج های شدیدی رنج می برد فوت کرد.
 

از یک میله فلزی تو سینش جان سالم به در برد!

 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
 
 

نفر بعدی Supratim Dota جوان بیست و دو ساله ای است که در حالی که میله فلزی به طول 5 فوت و ضخامت 2 اینچ در ناحیه تحتانی قفسه سینه او فرو رفته بود توانست زنده بماند! این اتفاق موقعی رخ داد که راننده ،کنترل ماشینی که این جوان از شانس بد خود در آن بوده را از دست داده و به یک مانع برخورد کرده بود. خوشبختانه، میله، ارگانهای حساس و مهم را رد کرده بود و جراحان توانستند آن را خارج کنند. Supratim دو هفته بعد در حالی که سلامتی خود را بدست آورده بود، از بیمارستان مرخص شد.
 

الکترودها زندگی اش را بعد از 6 سال تغییر دادند!

 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
 
 

مردی که تحت یک حمله شدید قرار گرفته بود و برای نزدیک به شش سال یک زندگی گیاهی را تجربه می کرد به طرز باور نکردنی بعد از اینکه پزشکان الکترودها را در مغز او قرار دادند، تغییر کرد. فردی که حتی قادر به بلعیدن نبود ناگهان توانست صحبت کند، بدون کمک غذا بخورد و با خانواده اش ارتباط برقرار کند. این پیشرفت بعد از قرار دادن الکترود ها حاصل شد. برای این که او سیکل طبیعی خواب را تجربه کند، پزشکان مجبور بودند الکترود های او را هر 12 ساعت خاموش و روشن کنند. از این الکترو دها برای تحریک تالاموس که یک منطقه مهم درون مغز است استفاده می کردند. این فرم از تحریک برای بیماران پارکینسونی استفاده می شد اما قبل از آن برای مریضی با این مشخصات استفاده نشده بود.
 

علی رغم گشادی رگهای مغزش زنده ماند!
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
 
 

نفر چهارم دختر ناز 17 ماهه ای به نام Ella-Grace است که پزشکان متوجه شدند یک ناهنجاری ناشایع در رگهای مغز او به نام مالفورماسیون ورید گالن وجود دارد که باعث افزایش فشار در ورید گالن شده که به نوبه خود باعث آنوریسم و گشاد شدن این ورید می شود. در Ella، فشار زیاد باعث شده بود که خون از رگهای مغز او خارج شده و به مغز نفوذ کند که این مساله حیات او را تهدید می کرد. این ناهنجاری ناشایع بوده و باعث شد نوزاد برای معالجه ابتدا به فرانسه و سپس به آمریکا برده شود و تحت یک عمل جراحی قرار بگیرد که در آن عمل سوراخهای ریز رگهای مغز او بوسیله یک نوع چسب بسیار قوی طبی پوشانده شد. علی رغم اینکه او نیازمند جراحی های بیشتری در آینده است پزشکان می گویند او قادر است زندگی طولانی و سالمی را تجربه کند.
 

با داشتن 4 دست و پا از جراحی جان سالم به در برد!
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
 
 

هنگامی که دختری با چهار دست و چهار پا در یکی از روستاهای هند به دنیا آمد به نظر اهالی روستا هدیه ای از طرف خداوند به نظر می رسید و برای همین اسم او را Lakshmi ( که اشاره ای به خدای سلامتی چهار دست هندوها دارد ) گذاشتند. پزشکان کشف کردند که Lakshmi در حقیقت یک قل دیگر هم داشته که نتوانسته به طور کامل رشد کند و برای همین به او متصل شده است.( گروه ايران ويج ) تیمی از دکترها دور هم جمع شده و طی یک عمل جراحی طاقت فرسای بیست و هفت ساعته، اندامها، کلیه و نخاع قل دیگر را جدا کردند. سپس پزشکان دستگاه تناسلی و مثانه را بازسازی کردند. لاکشمی تنها سه ماه بعد از این عمل جراحی سنگین توانست به کمک عصا حرکت کند.
 

راه رفتن مرد نيمه !

 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
 
 

بدن Peng Shulin به وسیله تصادف با کامیون تقریبا به دو نیم تقسیم شد. 20 متخصص پزشکی در قالب یک تیم، موفق شدند جان او را نجات بدهند. متاسفانه، همان جور که انتظار می رفت پنگ وابسته به تخت شد و قدرت حرکت نداشت. در این هنگام دکترانی از موسسه تحقیقاتی توانبخشی در چین برای به دست آوردن قدرت حرکتی او دست به کار شدند.آنها وسیله ای را طراحی کردند که شکلی شبیه فنجان تخم مرغ داشت که دو پای مصنوعی نیز به آن متصل شده و باعث می شد که پنگ بتواند راه برود.
 

اولین زایمان در 70 سالگی!
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
 
 

داستان بعدی، داستان یک زوج هندی است. Rajo Devi و همسرش Bala Ram پنجاه سال قبل از اینکه Devi در هفتاد سالگی ( بله، هفتاد سالگی ) صاحب اولین فرزند خود بشود با هم ازدواج کرده بودند. این زوج که برای دهه ها با ناباروری در ستیز بودند، سرانجام تصمیم گرفتند از باروری آزمایشگاهی و تکنیکی موسوم به تزریق داخل سیتوپلاسم اسپرم که باعث می شود تخمک بوسیله اسپرمی که کیفیت خوبی ندارد بارور شود، استفاده کنند. در حال حاضر بچه و مادر هر دو سالم هستند و دِوی به عنوان پیرترین مادری شناخته می شود که صاحب فرزند شده است.
 

معجزه در مغناطیس!
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
 
 

این معجزه، تا حدود زیادی مشابه معجزه سوم مقاله ماست! تصادف ماشین، Josh Villa را برای سه سال به یک زندگی گیاهی فرو برد تا زمانی که او بوسیله روش TMS که مخفف Transcranial Magnetic Stimulation است، توانست از کما خارج شود. در این روش مغز به واسطه سیم های الکترومغناطیسی که بر روی جمجمه فرد قرار داده می شود، تحریک می شود. قبل از این، پزشکان برای درمان افسردگی، پارکینسون، سکته و میگرن از این روش استفاده می کردند. مغناطیس، امواجی را برای بخشی از مغز ( که وظیفه فرستادن سیگنال بیدار باش برای بقیه مغز را به عهده دارد ) ارسال می کند. ویلا بعد از پانزده جلسه درمانی با این روش به هوش آمد. متاسفانه بعد از سی جلسه، به دلایل نامعلومی روند درمان متوقف و ویلا پسرفت کرد. اگر چه بعد از آن او به روند عادی خود بازنگشت، اما با این وجود قادر است ارتباط برقرار کرده و حتی احساسات خود را بیان کند.
 

علی رغم فرو رفتن کلید به چشمش بینیاییش را بعد از 3 ماه به دست آورد!

 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
 
 

مورد بعدی پسر 17 ماهه ای است به نام Nicholas Holderman که در حالی که با دو برادر خود مشغول بازی کردن بود بعد از پرتاب شدن، با سر بر روی دسته ای از کلید ها فرود آمد. پدر و مادر او وحشت زده شدند هنگامی که فهمیدند که یکی از دسته کلیدها درون چشم او فرو رفته است و سریعا او را به اورژانس منتقل کردند. باورتان می شود صاحب عکسی که در بالا می بینید تنها 6 روز در بیمارستان بوده و 3 ماه بعد، بینایی خود را کامل به دست آورده!
 

از ضربه چاقو به سرش جان سالم به در برد!
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
 
 

مورد آخر، شاید جالب ترین باشد! اگر یک چاقو در سر شما باشد، چه کارهایی را قادرید انجام بدهید؟ Michael Hill چهل و یک ساله در حالی که یک چاقوی 8 اینچی در سرش فرو رفته بود، از خانه خارج شد،در خیابان قدم زد، به منزل دوستش رفت و توسط او به بیمارستان رسانده شد! چاقو توسط پزشکان از سر او خارج شد هر چند که از تشنج و اختلال حافظه بعد از این حادثه وحشتناک رنج می برد.




تاریخ: یک شنبه 8 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

قانون برای زندگی ( گفته های زيبا از دالایی لاما)

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

ما انسانها گاهی به نصیحت احتیاج داریم و بهترین جا برای جستجوی آن، خواندن سخنان حکیمانه ی بزرگترین افراد است. دالایی لاما با دیدگاه ها و روش زندگی اش همیشه الهام بخش من بوده است و امیدوارم این نقل قول ها از دالایی لاما برای شما هم الهام بخش باشند.

 

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

 بدانید که عشق بزرگ و پیشرفت بزرگ مستلزم خطر های بزرگ است.

 وقتی شکست می خورید، درسی که می گیرید را فراموش نکنید.

 این سه اصل را فراموش نکنید.
احترام به خود
احترام به دیگران
مسئولیت پذیری در مقابل آنچه که انجام می دهید.

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

 به یاد داشته باشید که گاهی اوقات نرسیدن به چیزی که می خواهید شانس بزرگ زندگی تان است.

 قوانین زندگی را خوب یاد بگیرید تا اگر لازم شد آنها را به درستی بشکنید.

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

اجازه ندهید که یک مشاجره ی کوچک به یک دوستی بزرگ لطمه بزند.

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

 وقتی متوجه اشتباه خود شدید سریعاً برای تصحیح آن اقدام کنید.

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

 هر روز زمانی را در تنهایی خلوت کنید.

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

 نسبت به تغییر انعطاف پذیر باشید اما ارزشهای خود را فراموش نکنید.

 به یاد داشته باشید که گاهی سکوت بهترین جواب است.

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

 زندگی خوب و شرافتمندانه ای داشته باشید تا وقتی پیر شدید و به گذشته نگاه کردید دوباره از آن لذت ببرید.

 داشتن فضای محبت آمیز در خانه اساس زندگی شماست.

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
 وقتی با عزیزانتان اختلاف نظر دارید تنها به حال بپردازید و مشکلات گذشته را به میان نکشید.

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

 دانش خود را با دیگران قسمت کنید. این راهی به سوی جاودانگی است.

 با زمین مهربان باشید.

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

 سالی یک بار به جایی سفر کنید که تا به حال نرفته اید.

 به یاد داشته باشید که بهترین رابطه آن است که عشق تان برای هم ، از نیازتان به یکدیگر بیشتر باشد.

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

 میزان موفقیت خود را بر اساس آنچه که مجبورید از دست بدهید بسنجید.




تاریخ: یک شنبه 8 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

 

ناراحتی ها و مشکلات شانه

 

 

 

پارگی سرشانه

 

اگر زیاد از سرشانه استفاده کنید، در اثر افزایش سن، افتادن بر روی دست و حادثه، یک یا چند تا از تاندون های سرشانه ممکن است ملتهب شود. ورزش هایی که نیاز به چرخش بازو در بالای سر دارند و یا مشاغلی که نیاز به برداشتن اجسام سنگین دارند، درد عضلات و تاندون های سرشانه را ایجاد می کنند.

 

علائم

 

هنگامی که دست بالا می رود و یا در پشت قرار می گیرد، درد بالای عضله دلتوئید (هم در بالا و هم در خارج شانه) ایجاد می گردد، مثلا فرد به سختی می تواند لباس به تن کند.

در شانه احساس ضعف می شود، مخصوصا وقتی دست را به حالت افقی قرار دهیم.

وقتی فرد شانه خود را حرکت می دهد، ممکن است صدایی بشنود.

 

تشخیص و درمان

 

تشخیص پارگی شانه بوسیله آرتروگرام (نمودار مفاصل) مشخص می گردد.

غالبا پزشکان برای درمان پارگی سرشانه از استراحت، گرم کردن و یا سرد کردن محل و دادن دارو برای کم کردن درد و ورم استفاده می کنند. دیگر درمان ها شامل:

تحریک الکتریکی عضلات و اعصاب

درمان بوسیله صوت (فراصوت)

تزریق کورتیکواستروئید در نزدیکی محل تورم

بیمار باید چند روز شانه خود را ببندد.

ورزش برای انعطاف پذیری و تقویت شانه به کار می رود.

اگر هیچ کدام از این درمان ها موثر نبود، جراحی لازم است.
 

 

آرتریت شانه

 

آرتریت بیماری است که در اثر سایش و فرسودگی غضروف مفصل (استئوآرتریت) و یا التهاب (آرتریت روماتوئید) یک یا چند مفصل به وجود می آید. آرتریت فقط مفاصل را درگیر نمی کند، بلکه ممکن است عضلات، تاندون ها و رباط ها را نیز درگیر کند.

درد و کاهش حرکت شانه از علائم آن است.

معاینه بدنی، اشعه ایکس و آزمایش خون برای تشخیص مفید هستند. تجزیه مایع مفصلی و مشاهده درون مفصل نیز از راه های تشخیص آرتریت شانه می باشند.

بیشتر اوقات، استئوآرتریت شانه با داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی مثل آسپیرین و ناپروکسن درمان می شود. درمان آرتریت روماتوئید شانه ممکن است به ورزش درمانی و داروهایی مانند کورتیکواستروئیدها نیاز داشته باشد.

اگر درمان های فوق موفقیت آمیز نبود، با عمل جراحی و تعویض مفصل شانه (آرتروپلاستی) می توان درد را از بین برد و عملکرد شانه را بهبود داد.
 

افرادی که بیشتر در معرض ابتلا به شانه یخ زده می باشند، عبارتند از دیابتی ها، افرادی که سکته کرده اند، بیماران ریوی، بیماران روماتیسم مفصلی، بیماران قلبی و افرادی که تصادف کرده اند

 

التهاب تاندون، ورم کیسه های مفصلی و سندرم Impingement شانه

 

این مشکلات ممکن است به تنهایی و یا باهم به وجود آیند. اگر ماهیچه سرشانه و کیسه های مفصلی آسیب ببینند و ورم کنند، بین سر استخوان بازو و زائده کتف فشرده می شوند. اگر این مشکلات دائما بوجود آیند، تاندون ها، عضلات و ... کشیده می شوند و درد ایجاد می کنند.

علائم التهاب تاندون شامل درد ، ورم و قرمزی است.

هنگامی که تاندون سرشانه ملتهب شود و ورم کند، در زائده استخوان کتف گیر می افتد. فشرده شدن ماهیچه سر شانه به نام سندرم Impingement خوانده می شود.

گاهی التهاب تاندون و سندرم Impingement توسط تورم کیسه های بین تاندون و استخوان به وجود می آید. این التهاب به نام ورم کیسه های مفصلی خوانده می شود.

التهاب بوسیله بیماری هایی نظیر آرتریت روماتوئید (التهاب مفاصل) و ورزش هایی که زیاد از شانه کار می کشند، نیز ممکن است به وجود آید.

 

علائم

سخت خوابیدن بر روی شانه

شروع آهسته درد و ناراحتی در سرشانه یا یک سوم بالایی بازو

زمانی که بازو در بالای سر قرار بگیرد، التهاب مفاصل و تاندون ها باعث به وجود آمدن درد می گردد.

 

تشخیص

 

التهاب تاندون ها و ورم کیسه های مفصلی به کمک تاریخچه پزشکی و معاینات پزشکی تشخیص داده می شوند.

سندرم Impingement توسط تزریق مقدار کمی ماده بیهوشی در زیر زائده استخوان کتف (بلندترین قسمت کتف) تشخیص داده می شود.

 

درمان

 

 

 

اولین قدم برای درمان، کاهش درد و ورم توسط استراحت کردن و استفاده از یخ و داروهای ضد التهاب است.

برخی پزشکان از صدا درمانی استفاده می کنند. در این روش، جریان خون بهبود می یابد و بافت گرم می شود.

کشش و ورزش های قدرتی نیز ممکن است استفاده گردد.

برخی دیگر از تزریق کورتیکواستروئید در زیر زائده استخوان کتف استفاده می کنند. اما باید خیلی احتیاط کنند، زیرا این تزریق ممکن است تاندون ها را پاره کند.

اگر بعد از 6 تا 12 ماه، بیماری بهتر نشد، باید عمل جراحی صورت گیرد.
 

شانه یخ زده


 

در شانه یخ زده، حرکت شانه کم می شود. پیشرفت بیماری روماتیسم و جراحی شانه می تواند منجر به شانه یخ زده شود. کمبود مایع مفصلی نیز ممکن است شانه یخ زده را به وجود آورد.

افرادی که بیشتر در معرض ابتلا به شانه یخ زده می باشند، عبارتند از: دیابتی ها، افرادی که سکته کرده اند، بیماران ریوی، بیماران روماتیسم مفصلی، بیماران قلبی و افرادی که تصادف کرده اند.

شانه یخ زده در افراد کمتر از 40 سال خیلی کم دیده می شود.

 

علائم و تشخیص

 

در این بیماری مفاصل سخت و سفت می شوند، طوری که حتی بلند کردن دست نیز به سختی امکانپذیر است. غالبا افراد شکایت می کنند که در شب، مفاصل بسیار سخت تر و سفت تر می گردند. با ورزش می توان حرکات شانه را راحت تر انجام داد.

یک آرتروگرام (نمودار مفصلی) برای تشخیص ممکن است مفید باشد.

 

درمان

 

با مصرف داروهای ضد التهاب و گرم کردن (به وسیله ورزش های کششی) درمان صورت می گیرد.

جراحی نیز در بعضی موارد صورت می گیرد.
 

در مقاله بعدی راجع به "ورزش های مفید برای شانه" مطالبی را بیان می کنم. با ما همراه باشید.




تاریخ: شنبه 7 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

 

شیر، ماست، ماهی با استخوان مثل ساردین و سبزیجاتی مانند انواع کلم و البته کنجد و بادام به رشد قدی بهتر کمک می کنند. البته منابع غذایی روی مانند انواع ماهی ‌ها، نان تهیه شده از آرد گندم کامل، عدس و نخودفرنگی را نیز نباید نادیده گرفت.

 

 

وقتی صحبت از قد و روش ‌های افزایش آن به میان می‌ آید، هزاران روش رنگارنگ ردیف می‌ شوند که در این میان برخی فقط در حد حرف هستند و برخی دیگر تا حدودی می‌ توانند مفید باشند. اما تغییر در وضعیت تغذیه از جمله اقداماتی است که اثرات مثبتی می ‌تواند داشته باشد زیرا متخصصان تغذیه عقیده دارند تا زمانی که رشد طولی استخوان‌ ها وجود دارد یعنی تا زمانی که بلوغ به پایان نرسیده، نوع غذایی که خورده می‌ شود، می‌ تواند به افزایش قد کمک کند.

البته نباید فراموش کرد که کوتاهی قد در بچه‌ ها(در صورتی که زمینه ی ژنتیکی وجود نداشته باشد) نشانه ی سوءتغذیه در چند سال گذشته است. بنابراین می ‌توان برنامه ی غذایی را غنی ‌تر کرد، می ‌پرسید با چه؟ بهتر است به موارد زیر توجه کنید:

 

1- کلسیم

از آن جایی که ترکیب اصلی استخوان ‌ها را کلسیم تشکیل می ‌دهد دریافت روزانه ی این ماده ی معدنی برای افزایش قد ضروری است. بنابراین، به منظور دریافت کلسیم مورد نیاز باید شیر، ماست، ماهی با استخوان مثل ساردین و سبزیجاتی مانند انواع کلم و البته کنجد و بادام را در برنامه ی غذایی روزانه گنجاند.

نباید فراموش کرد که کوتاهی قد در بچه‌ ها(در صورتی که زمینه ی ژنتیکی وجود نداشته باشد) نشانه ی سوءتغذیه در چند سال گذشته است

2- روی

این ماده ی معدنی در رشد و تمایز سلولی نقش بسزایی دارد. کمبود روی موجب کاهش سرعت رشد و کوتاهی قد می ‌شود پس منابع غذایی این ماده ی مغذی را که شامل انواع ماهی ‌ها، نان تهیه شده از آرد گندم کامل، عدس و نخودفرنگی هستند، را در رژیم‌ تان بگنجانید.

3- مس

مس در به حرکت در آوردن و انتقال آهن از ذخایر به مغز استخوان و سنتز کلاژن و الاستین در بافت همبند دخالت دارد بنابراین کمبود آن رشد غیرطبیعی اسکلت و پوکی استخوان را همراه دارد. پس از مواد غذایی مانند انواع حبوبات و تخمه آفتابگردان به عنوان منابع این ماده معدنی بیشتر استفاده کنید.

4- منیزیم

این ماده ی معدنی نیز از اجزای ساختمانی استخوان‌ ها است و کمبود آن باعث اختلال در عملکرد ویتامین D می ‌شود. بنابراین عادت به خوردن نان تهیه شده از آرد گندم کامل، تخمه آفتابگردان و دانه ی کامل برنج و جو به عنوان تامین‌ کننده این ماده ی معدنی توصیه می ‌شود.

مس در به حرکت در آوردن و انتقال آهن از ذخایر به مغز استخوان و سنتز کلاژن و الاستین در بافت همبند دخالت دارد بنابراین کمبود آن رشد غیرطبیعی اسکلت و پوکی استخوان را همراه دارد

5- ویتامین A

این ویتامین در رشد و ترمیم استخوانی دخالت دارد و در کودکی و نوجوانی موجب سرعت گرفتن مراحل رشد می ‌شود پس جگر، زرده تخم‌مرغ و پنیر به خصوص پنیر چدار را به عنوان منابع ویتامین A و میوه و سبزیجات رنگی نظیر هویج، فلفل ‌دلمه ‌ای قرمز و نارنجی،‌ کلم بروکلی، گوجه ‌فرنگی، انبه، زردآلو و هلو را به عنوان منابع بتاکاروتن(پیش‌ساز ویتامین A) هر روز میل کنید.

6- ویتامین K

این ماده ی مغذی در تولید پروتئین ‌هایی که نقش ساختمانی و تنظیمی در استخوان‌ ها بازی می‌ کنند، دخیل است. در ضمن کمبود ویتامین K نقص در فرآیند بازسازی و معدنی ‌شدن استخوان ‌ها را همراه دارد. از این رو، خوردن مواد غذایی مانند اسفناج، کلم بروکلی، جگر و چای سبز به عنوان تامین‌ کننده‌ های این ویتامین در طول روز توصیه می ‌شود.

7- ویتامین D

ویتامین D به جذب کلسیم و ذخیره‌ سازی مواد معدنی در استخوان‌ ها کمک می‌ کند و کمبود آن موجب بروز بیماری نرمی استخوان می ‌شود. پس گنجاندن مواد غذایی نظیر ماهی آزاد، ماهی تن، جگر، پنیر و تخم انواع پرندگان برای دریافت به اندازه این ماده مغذی ضروری است. البته نباید فراموش کرد که بودن در معرض آفتاب خود یک روش عالی برای دریافت این ویتامین است.




تاریخ: شنبه 7 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

 

هندوانه، خیار، گوجه فرنگی، پرتقال، گریپ فروت، کاهو، شاهپسند وحشی و انار از جمله مواد غذایی ای هستند که خاصیت تصفیه کنندگی خون را دارا می باشند.

 

منظور از تصفیه به طور معمول عبارت از پاک سازی خون از مواد مضر و خطرناک است. لازم به یادآوری است که در بدن انسان مواد غذایی و اکسیژن از طریق خون به تمام سلول های بدن ارائه شده و مواد زاید و گاز کربنیک دفعی سلول ها نیز توسط خون جمع آوری می شود. این مواد دفعی اگر در خون بمانند و یا در بدن تجمع یابند برای سلامتی فرد بسیار خطرناک خواهند بود. خوشبختانه در حین عبور خون از کلیه و کبد، مواد مضر آن جدا شده و توسط ادرار و مدفوع به خارج از بدن منتقل می شود.

در این مطلب چند ماده ی غذایی که به تصفیه ی خون کمک می کند را به شما معرفی می کنیم:

 

هندوانه

 

مامان همیشه می ‌گفت: هندوانه بخور تا خونت صاف شود. من وقتی کوچک بودم فکر می ‌کردم فقط به خاطر آب زیاد و صاف آن است که این خاصیت را دارد و خون را رقیق می‌ کند، اما هندوانه از سیفی ‌جات تب ‌بر است نوعی ملین گیاهی نیز به حساب می‌ آید و فشار خون را کاهش می ‌دهد و صفرابر است.

در طب سنتی مصرف آب هندوانه مخلوط با کمی عسل را برای دفع بلغم توصیه می ‌کنند.

خوردن هندوانه با شیر خشت خاصیت تب‌بر بودن آن را افزایش می ‌دهد و آب هندوانه در ترکیب با عصاره تمبر هندی ، نوشیدنی خوشمزه‌ ای پدید می‌ آورد که صفرابر است.

مصرف آن همراه با سکنجبین باعث خرد شدن سنگ کیسه صفرا می ‌شود.

هندوانه، خیار، گوجه فرنگی، پرتقال، گریپ فروت، کاهو، شاهپسند وحشی و انار از جمله مواد غذایی ای هستند که خاصیت تصفیه کنندگی خون را دارا می باشند

 

افرادی که در معده آن ها صفرای زیادی تولید می ‌شود، بهتر است از هندوانه استفاده کنند. لازم به ذکر است، ناشتا خوردن این میوه برای سلامتی مضر است.

 

خیار

 

 

خیار یکی دیگر از میوه ‌هایی است که خون را تصفیه می‌ کند. این گیاه مُدر، اسید اوریک را در خود حل می‌ کند. آب خیار براى درمان و رفع یرقان بسیار مفید است. اما کسانی که معده‌ های ضعیف دارند نباید از آن زیاد استفاده کنند.

مصرف خیار نارس و نازک بهتر است، زیرا هم براى بیمارانى که مبتلا به مرض قند هستند مفید است و هم درجه قلیائی را بالا مى ‌برد و هم تب‌ هاى صفراوى را درمان مى ‌کند و برای کبد نیز تاثیر مثبتی دارد.

برطرف کردن بیمارى‌ هاى صفرا، فشار خون، التهاب‌، حرارت‌ داخلى و سنگ مثانه از خواصی است که برای خیار شمرده‌ اند.

در پوست این میوه مقدار فراوانى کلروفیل و ویتامین C وجود دارد که مصرفش باعث ازدیاد خون و همچنین باعث تقویت عضله ی قلب می ‌شود. پس سعی کنید بعد از ضدعفونی کردن خیار آن را با پوست میل کنید. آب خیار نه ‌تنها براى پوست‌ هایى که دچار خارش مى‌ شوند مفید است، بلکه به حفظ شادابى پوست کمک مى ‌کند. شربتی که از ترکیب خیار رنده شده و شکر تهیه شده است صفرا را پایین می ‌آورد.

 

گوجه فرنگی

 

برای درمان نقرس ، رماتیسم، اسکوربوت، سرطان و کم ‌خونی مفید است.

زنانی که هر روز در وعده ‌های غذایی خود گوجه‌ فرنگی مصرف می‌ کنند، کمتر از سایر افراد دچار حمله‌ های مغزی یا قلبی می‌ شوند.

گوجه فرنگی سرشار از ویتامین C و E است که هر کدام از این ویتامین ‌ها خاصیت آنتی ‌اکسیدانی دارند.

کارشناسان تغذیه توصیه می ‌کنند گوجه ‌فرنگی‌ های رسیده با روغن زیتون که خود نقش محافظتی برای رگ‌ ها دارد کمی پخته شود و سپس مصرف گردد.

 

پرتقال

 

شاید این خاصیت پرتقال را کمتر شنیده باشید و فقط آن را به عنوان منبع ویتامین C بشناسید، اما این میوه نیز تصفیه ‌کننده ی خون، برطرف‌ کننده ی خونریزی ‌های شدید و تشنجات است.

پرتقال برای مرض قند مفید است، مدر، ضد سنگ مثانه، زکام و گریپ است و دندان‌ ها را تقویت کرده و برای رفع سوء‌ هاضمه اثربخش است.

 

گریپ ‌فروت

 

گریپ ‌فروت تصفیه کننده ی خون است، عطش را رفع و اختلالات مفصلی را درمان می ‌کند. گریپ ‌فروت سرشار از ویتامین C و پتاسیم ، فولات ، آهن و کلسیم و ویتامین ‌های گروه‌ B و A است.

گریپ‌ فروت دارای بیوفلاوونوئید است که از بدن انسان در مقابل بروز سرطان و بیماری ‌های قلبی محافظت می ‌کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌ کند.

گریپ ‌فروت عمل هضم را آسان می‌ کند و به دلیل داشتن ویتامین C و بیوفلاوونوئید برای حفظ سلامت قلب و عروق مفید است.

گل‌ های گریپ فروت خاصیت ضد تشنج دارد همچنین اگر افراد گریپ فروت را صبح ناشتا مصرف کنند، خواص ادرارآور آن زیاد می ‌شود و سموم را از بدن خارج می‌ کند.

گریپ ‌فروت خون را تصفیه و کلیه و کبد را پاک می ‌سازد، عطش را رفع و اختلالات مفصلی را درمان می ‌کند و برای کسانی که عفونت‌ های ریوی و تب‌ خیز دارند، مفید است.

 

کاهو

 

 

کاهو سبب تصفیه خون شده و به حفظ هوشیاری مغز و سلامت بدن کمک می کند.

کاهو همچنین مملو از سلولز است که حجم مواد داخل روده و حرکات روده را افزایش می دهد بنابراین در درمان یبوست بسیار مفید است.

شایان ذکر است، کاهو برای درمان کم خونی نیز مفید است.

 

شاه پسند وحشی

 

شاه پسند وحشی قلب را تقویت و خون را پالایش می کند. سرشاخه های سبز شاه پسند وحشی کاربرد دارویی دارد.

 

این گیاه گس و تلخ، سرد و خشک است و در بهبود سرما خوردگی  موثر است. این گیاهِ خلط آور برای درمان بیماری های پوستی نیز مفید است.

شاه پسند وحشی سبب دفع کرم معده شده و خون ریزی لثه را متوقف می کند.

 

انار

 

انار شیرین از نظر طبیعت، سرد‌ و معتد‌ل است. ملین شکم و مد‌ّر است.

اگر آب انار شیرین بعد‌ از طعام خورد‌ه شود‌ برای تصفیه ی خون و تقویت کبد‌، صاف شد‌ن صد‌ا و باز شد‌ن رنگ صورت نافع است.

اسراف د‌ر خورد‌ن آن مضر است. غذا را د‌ر معد‌ه فاسد‌ و معد‌ه را سست می‌ کند‌.

همچنین ایجاد‌ نفخ می ‌کند‌. د‌ر این قبیل موارد‌ باید‌ از انار ترش برای رفع عوارض حاصله استفاد‌ه شود‌ و د‌ر مورد‌ اشخاص سرد‌ مزاج زنجبیل پرورد‌ه بخورند‌.




تاریخ: شنبه 7 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)

 

زردآلو و خواص مفید آن

 

زردآلو یک منبع بسیار خوب از ویتامین A و کاروتن ها است. کالری کمی دارد اما منبع غنی ای از فیبرهای رژیمی، ویتامین ها و املاح معدنی است. به بینایی بهتر کمک می کند و از بدن در برابر ابتلا به انواع سرطان ها محافظت می کند.

 

 

یک زردآلوی خنک، خوش مزه و طلایی - نارنجی رنگ در فصول گرم سال قلب را به لرزه می اندازد و کمتر کسی است که بتواند در برابر آن مقاومت کند.

زردآلو از نظر گیاه شناسی متعلق به خانواده ی روزاسه یا گل سرخیان است. اغلب زردآلوها از نظر اندازه یکسان هستند و چیزی در حدود 4 تا 5 سانتی متر قطر دارند و وزن شان حدود 35 گرم است. از نظر ساختاری، کروی شکل است و دارای یک هسته ی مرکزی است که گوشت میوه آن را فرا گرفته است و دانه توسط یک پوسته ی سفت و سخت محصور شده است.

زردآلوی تازه و رسیده و پر آب، طعم شیرینی شبیه آلوی برقانی دارد. میزان مواد مغذی در میوه هایی که توسط آفتاب به طور طبیعی خشک شده اند از آن هایی که تازه هستند بیشتر است البته طبیعی است که میزان ویتامین C در آن ها کاهش یافته است.

دانه ها نیز خوراکی هستند و طعمی شبیه مزه ی بادام دارند. اما دقت داشته باشید که مصرف 2 عدد از آن در روز کافی است. هسته هایی که تلخ هستند دارای سیانور می باشند و موجب مسمومیت و حتی افراط در آن موجب مرگ می شود.

از هسته ی زردآلو روغنی گرفته می شود که آن نیز برای اهداف خوراکی استفاده می شود.

 

 

فواید زردآلو

 

زردآلوهای تازه، کالری کمی دارند اما منبع غنی ای از فیبرهای رژیمی، ویتامین ها و املاح معدنی هستند.

 

* این میوه سرشار از فیتوکمیکال هایی است که موجب بهبود وضعیت سلامتی افراد می شود.

این فیتو کمیکال ها به پیشگیری از بیماری های قلبی کمک می کنند، LDL (کلسترول بد خون) را کاهش می دهند و نقش حفاظتی در برابر سرطان ها دارند.

 

* زردآلو یک منبع بسیار خوب از ویتامین A و کاروتن ها است. هر دو مورد ذکر شده دارای نقش آنتی اکسیدانی هستند و برای بینایی لازم و ضروری هستند.

ویتامین A همچنین برای حفظ سلامت غشای مخاطی و پوست لازم است. مصرف میوه های طبیعی غنی از کاروتن به حفاظت بدن در برابر سرطان های ریه و حفره ی دهانی کمک می کند.

* زردآلوهای تازه حاوی ویتامین C و دیگر آنتی اکسیدان طبیعی هستند. ویتامین C به افزایش مقاومت بدن در برابر عفونت ها (میکروبی و ویروسی و...) و پاکسازی رادیکال های آزاد اکسیژن مضر کمک می کند.

* این میوه همچنین منبع خوبی از مواد معدنی مانند پتاسیم، آهن ، روی ، کلسیم و منگنز می باشد. پتاسیم یک ماده ی معدنی برای سلامت قلب می باشد. در واقع این عنصر یک جزء مهم سلول ها و مایعات بدن می باشد که به کنترل ضربان قلب و فشار خون کمک می کند.

وجود آهن و ویتامین C در این میوه آن را انتخاب خوبی برای افراد مبتلا به کم خونی می سازد.

همان طور که در بالا ذکر شد زردآلو حاوی آنتی اکسیدان بالایی است. بیشترین میزان آنتی اکسیدان آن متعلق به فلاونوئید پلی فنولیک مانند لوتئین، زآگزانتین و بتاکریپتو گزانتین ها می باشد؛ مجموعه ی این ها موجب حفاظت بیشتر سلول ها در برابر رادیکال های آزاد اکسیژن که دلیل پیری، سرطان ها و بیماری های مختلف می باشند، می شود.

زآگزانتین، کاروتنوئیدی است که به طور انتخابی توسط سلول های شبکیه ای "لکه ی زرد" در چشم جذب می شود. بنابراین مصرف میوه هایی مانند زردآلو که غنی از زآگزانتین هستند به حفاظت چشم ها در برابر بیماری ماکولار وابسته به سن(AMRD)، مخصوصاً در افراد سالمند کمک می کند.

 

جدول زیر مواد مغذی موجد در 100 گرم زردآلوی تازه را نشان می دهد:

 

کلیات

مقدار

درصد RDA

انرژی

50 Kcal

2.5%

کربوهیدرات ها

 g11

8.5%

 پروتئین

 1.4 g

2.5%

چربی کل

0.4 g

1%

کلسترول

 0 mg

0%

فیبر غذایی

2 g

5%

ویتامین ها

 

 

فولات

 9 mcg

 2%

نیاسین

0.600 mg

4%

پانتوتنیک اسید

0.240 mg

5%

 پیریدوکسین

 0.054 mg

5%

ریبوفلاوین

 0.040 mg

3%

تیامین

 0.030 mg

2.5%

ویتامین A

 1926 IU

64%

ویتامین c

 10 mg

11%

ویتامینٍٍ E

0mg

0%

ویتامین K

3.3 mcg

3%

الکترولیت ها 

 

 

سدیم

1 mg

0%

پتاسیم

 259 mg

5.5%

مواد معدنی 

 

 

کلسیم

 13 mg

1.3%

آهن

 0.39 mg

5%

منیزیم

10 mg

2.5%

منگنز

0.077 mg

3%

فسفر

23 mg

3%

روی

0.2 mg

2%

فیتونوترینت ها 

 

 

آلفا کاروتن

19 mcg

--

بتا کاروتن

1094 mcg

--

بتاکریپتوگزانتین

    104 mcg

--

لوتئین زآگزانتین

89 mcg

--

 

 

 

 

 

خرید و نگهداری زردآلو

 

 

زمان برداشت زردآلو معمولاً از اواسط اردیبهشت تا اواسط شهریور می باشد. میوه هایی را خریداری نمایید که دارای رنگ نارنجی - طلایی و دارای مزه ای خوب و بویی مطبوع و کمی سفت باشند و با فشار شست کمی فرو روند.

از خریداری زردآلوهایی که دارای رنگ زرد کم رنگ هستند و خیلی زود چیده شده اند پرهیز کنید.

زردآلوهای رسیده خوش مزه هستند و باید با احتیاط حمل شوند. آن ها را در یخچال در قسمت جا تخم مرغی نگهداری نمایید و تا حد امکان آن ها را سریع مصرف نمایید.

 

روش های آماده سازی

 

 

میوه های تازه را با آب سرد و با ملایمت بشویید و خیلی آرام آن را با یک پارچه ی نرم خشک نمایید.

* زردآلوهای رسیده را به طور کامل با پوست آن بخورید تا بیشترین فایده را از آن ببرید.

* تکه های خرد شده ی زردآلو را می توانید به سالادهای تان اضافه نمایید.

* زردآلوها همچنین برای تهیه مربا، شربت و ژله استفاده می شود.

* میوه هایی که در آفتاب به طور طبیعی خشک شده اند مانند کشمش می توانند در غذاهای مختلف استفاده شوند.

 

 

نکته ی قابل توجه

 

زردآلوهای خشک شده اغلب با سولفیت ها عمل آوری می شوند تا عمر طولانی تری داشته باشند و در برابر اکسیداسیون و بی رنگ شدن در طی خشک شدن مقاومت بیشتری داشته باشند مانند آن چه برای دیگر میوه های خشک مانند انجیر نیز اتفاق می افتد.

سولفیت که رنگ نارنجی روشن زردآلو را در طی فرایند خشک شدن تثبیت می کند موجب ایجاد حالت های حاد تنفسی در برخی افراد حساس مبتلا به آسم می شود. بنابراین افراد حساس به سولفیت می توانند در عوض از میوه های خشک بدون سولفور که قهوه ای رنگ هستند استفاده نمایند.




تاریخ: شنبه 7 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 79
بازدید ماه : 137
بازدید کل : 18767
تعداد مطالب : 152
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->